Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lemmikkien hylkäysbuumi

Vierailija
16.05.2022 |

Tulin todella surulliseksi kun kun uutisissa näytettiin pieniä hylättyjä kissoja ja koiria löytöeläintalon häkeissä. Miksi ihmeessä ihmiset otti niitä lemmikkejä ja eikö heidän omantuntoaan yhrtään vaivaa hankkia eläinparka viihdykkeeksi eristyksen ajaksi, joka sitten hylätään heti kun yhteiskunta alkaa avautua?
Toivottavasti näitä ihmisiäkin kohdellaan samalla tavoin viihteenä ja virikkeenä hyläten ne sitten heti kun ei niitä enää tarvitse.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Harkitsin itsekin koiran hankintaa nyt korona aikana kun aikaa olisi ollut kouluttaa etänä, mutta pidin pääni ja noudatan aikaisempaa päätöstäni siitä, että otamme koiran vasta omakotitaloon muuton jälkeen.

Kauheeta, että noita juuri pentuajan yli menneitä koiria on paljon, niille on huomattavasti vaikeampi löytää kotia, kuin pennuille.

Sitten peräänkuuluttavat hyvää uutta kotoa koiralle... rahat pitää ilmeisesti saada kuitenkin takaisin kun hintoja katsoo.

Vierailija
22/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkäitä ovat ihmiset ja viattomat eläimet joutuvat kärsijöiksi.

Eläimiltä odotetaan mitä ihmeellisempiä asioita, mutta ei pysähdytä yhtään miettimään mitä itsellä on antaa eläimelle.

Ei oteta yhtään selvää mitä eläimen pitäminen vaatii ja niiden elinikää.

Haukutaan kasvattajia kun yrittävät saada kasvattinsa parempiin koteihin. Kun MINÄ HALUAN ja kurja kasvattaja ei antanut. MINÄ OLEN MAKSAJA.

Tälläkin palstalla näitä lukenut...

Eläin raukat.

No tuolla on nyt asialla ne kasvattajien valitsemat paremmat perheet.

Itse asiassa ei ole. Nousua noissa eläinkodeissa on vain tiettyjen ongelmaisten koiratyyppien kohdalla, seurakoirarotuisia ei kierrätetä tällä hetkellä lainkaan.

Heh, ootko seurannut esim. toria? Kyllä ne seurakoirarodutkin kiertää mutta vaan eri kautta. Koska niistä voi pyytää RAHAA. Osa palautuu kasvattajille ja sitä kautta kiertoon.

Torilla ei myydä oikeita rotukoiria. Omaa rotuani siellä on vain noita tuontipentuja. Kasvattajille ei palaudu oman rotuni koiria. Kodinvaihtajia ei tällä hetkellä ole.

Ja nuo koirakotien henkilökunnatkin sanovat ihan suoraan, että siellä on nousua vain tietyissä ongelmaroduissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan hienoa kun some on täynnä lemmikin kanssa poseerauksia ja yhtäkkiä ne vaan loppuu ja tilalle alkaa tulla lomakuvia. Sitten kun kysyy niin vastaus on jotain että piti luopua lemmikistä koska ei sopinut elämäntilanteeseen. Todellisuudesta siitä piti hankkiutua eroon tarpeettomana kun ei enää tarvitse pysyä kotona.

itse heivaan tälläset tuttavat.

Vierailija
24/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jaloissa pyörimässä tuommoinen koronakoira. Sain ilmaiseksi, kun oli vaikea eikä edes sisäsiisti. Mutta en olisi ottanut tätä koiraa, ellei se olisi ollut niin näpsäkän ja tervepäisen oloinen pikku koiratyttö kaiken kaaoksen ja ahdistuksensa alla. Siitä näki, että koira itsessään oli peräti helmi. Se oli vain totaalisen väärin ymmärretty.

Pari viikkoa neuvoteltiin sisäsiisteydestä, muutama kuukausi yksinolosta ja vuosi nätistä hihnakäyttäytymisestä. Meidän vanha seniori opetti leikkimään ja muita koirain tapoja.

Tämä neiti on todennäköisesti ensimmäinen ja viimeinen kotimainen kodittomani. Ja mainio pikku neiti onkin. Lähtee luotani vasta pahviuurnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä