Milloin uskallan päästää pojan taas treeneihin? Apua kaivataan!
Mulla 13v futista pelaava diabeetikkopoika. Viikko sitten päästiin sairaalasta ja koulussa on käynyt jo muutaman kerran. Treeneihin haluaisi jo kovasti. En ole vielä uskaltanut päästää kun sokerit vielä heittelee melko paljon... Lääkäri sanoi, että voi palata heti kun siltä tuntuu. Lapsen mielestä oikea aika on nyt, mun mielestä ei vielä. Pelottaa että jotain käy kovassa rasituksessa.
Kommentit (7)
Juu, vauvapalstalta kannattaa kysyä. Mitä sitä nyt lääkäriltä
Vierailija kirjoitti:
Juu, vauvapalstalta kannattaa kysyä. Mitä sitä nyt lääkäriltä
Luitko sä mun aloitusta ollenkaan? Lääkäriltä ollaan kysytty. Haluan kuitenkin kuulla myös muiden kokemuksia. Täällä on varmasti vanhempia jotka ovat joskus olleet samassa tilanteessa ja miettineet samaa asiaa. Ap
Tottakai annat mennä treeneihin. Jos kuolee sinne, niin on ainakin tehnyt sitä mitä on halunnut. Et voi sulkea poikaasi sisälle vain siksi, että hänellä on diabetes.
Hei, en osaa ehkä varsinaiseen kysymykseen vastata, mutta muutama ajatus täältä yhdeltä, jolla todettiin diabetes aikoinaan 11-vuotiaana.
Ennen treenejä kannattaa muistaa mitata sokerit ja varata kentän laidalle vesipullon lisäksi mehua / muuta helposti syötävää makeaa, jos kesken treenin sokerit laskee vauhdilla.
Treenien jatkaminen heti kun pojasta siltä tuntuu on siinä mielessä hyvä idea, että hän ei ala kokea diabetestään heti esteenä omille jutuille, ja näin ollen on ehkä motivoituneempi hoitamaan itseään paremmin. Tsemppiä teille!
Lääkärin "sitten kun siltä tuntuu" koskee varmaan enemmän sitä miltä pojasta itsestään tuntuu eikä äitiä ja hänen pelkojaan.
Lääkärin viesti oli 'kun siltä tuntuu' eli pojan kunnon mukaan. Hän itse tuntee miten paljon jaksaa. Sanon tämän diabeetikkona, on opittava miten paljon voi itseään rasittaa. Kun huolehditaan oikeasta ja oikea-aikaisesta ravinnosta jaksaa kummasti. Kyllä poika oppii.
Ei voi palata. Sori vaan mutta diabetes on vakava juttu.