Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lemmikkien hylkäysbuumi

Vierailija
16.05.2022 |

Tulin todella surulliseksi kun kun uutisissa näytettiin pieniä hylättyjä kissoja ja koiria löytöeläintalon häkeissä. Miksi ihmeessä ihmiset otti niitä lemmikkejä ja eikö heidän omantuntoaan yhrtään vaivaa hankkia eläinparka viihdykkeeksi eristyksen ajaksi, joka sitten hylätään heti kun yhteiskunta alkaa avautua?
Toivottavasti näitä ihmisiäkin kohdellaan samalla tavoin viihteenä ja virikkeenä hyläten ne sitten heti kun ei niitä enää tarvitse.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on vaan niin p*skaa. Kuinka lyhytnäköinen voi oikeasti joku olla.. No, maailman isoin kiitos niille muutamille vapaaehtoisille, jotka siellä löytöelöintaloissa näiden kyvyttömien imbesillien hylkäämiä eläimiä hoitavat.

Vierailija
2/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Inhoan ihmisiä... Miten voi olla niin itsekkäitä ja julmia. Sitten tuollaisilla saastoilla voi olla vielä lapsiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäitä ovat ihmiset ja viattomat eläimet joutuvat kärsijöiksi.

Eläimiltä odotetaan mitä ihmeellisempiä asioita, mutta ei pysähdytä yhtään miettimään mitä itsellä on antaa eläimelle.

Ei oteta yhtään selvää mitä eläimen pitäminen vaatii ja niiden elinikää.

Haukutaan kasvattajia kun yrittävät saada kasvattinsa parempiin koteihin. Kun MINÄ HALUAN ja kurja kasvattaja ei antanut. MINÄ OLEN MAKSAJA.

Tälläkin palstalla näitä lukenut...

Eläin raukat.

Vierailija
4/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaistahan se on. Onneksi näillä "ei tehty" pentutehdas bisnestä...

Vierailija
5/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläimiltä odotetaan mitä ihmeellisempiä asioita, mutta ei pysähdytä yhtään miettimään mitä itsellä on antaa eläimelle.

Haukutaan kasvattajia kun yrittävät saada kasvattinsa parempiin koteihin. Kun MINÄ HALUAN ja kurja kasvattaja ei antanut. MINÄ OLEN MAKSAJA.

Eläin raukat.

No tuolla on nyt asialla ne kasvattajien valitsemat paremmat perheet.

Vierailija
6/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taannoisen jo hiipuneen kesäkissa ilmiön nykyinen ilmenemismuoto.

Vierailija
7/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä eläinsuojat oli kyseessä? Voisiko sieltä saada koiran tai edes kummikoiran?

Vierailija
8/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona alkaa olla ohi, joten pääsee taas matkustelemaan ja viettämään railakasta elämää. Siihen yhtälöön ei lemmikki sovi, kun sitä pitäisi hoitaa silloinkin kun haluaisi baanalle.

Vierailija
9/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hienoa kun some on täynnä lemmikin kanssa poseerauksia ja yhtäkkiä ne vaan loppuu ja tilalle alkaa tulla lomakuvia. Sitten kun kysyy niin vastaus on jotain että piti luopua lemmikistä koska ei sopinut elämäntilanteeseen. Todellisuudesta siitä piti hankkiutua eroon tarpeettomana kun ei enää tarvitse pysyä kotona.

Vierailija
10/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin HESY sivuilta noita haukkuja, ajatellut juuri hylätylle antaa kodin. Ollut koiria koko elämä ja osaan käsitellä/kouluttaa kyllä hieman vanhempaakin joka ei ehkä ole ihan tavoille saanut oppia. Mutta eipä siellä niitä nyt kovin montaa ollut, jos 5-10 koiraa on hylkäysbuumi niin ehkä hieman progressiivista asian esiintuontia jälleen.

Toki sitten kisut ja jyrsijät voi olla enemmänkin luovuttuja mutta kissaa en halua, vaikka niistä pidänkin eikä jyrsijätkään varsinaisesti seuraa kummemmin tarjoa.

Surku silti. En ymmärrä ottajaluopujia sitten ollenkaan. Tai no, elämänhallinnallisia ongelmia suurimmalla osalla varmasti muutoinkin.

Vierailija
11/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia niitä ei lopeteta heti omistajiensa toimesta kun käyvät tarpeettomiksi?

Vierailija
12/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne ole juosseet Ukrainasta Suomeen turvaan.

Vierailija
13/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia niitä ei lopeteta heti omistajiensa toimesta kun käyvät tarpeettomiksi?

Minkä takia tarpeettomia omistajia ei lopeteta?

Vierailija
14/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ottaa lemmikin vain saadakseen sillä itse jotain hyötyjä. Ei heillä ole mitään sidettä tuohon eläimeen oikeasti. Miettivät vain itseään.

Vierailija
15/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi ihminen olla niin paha.

Vierailija
16/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ottaa lemmikin vain saadakseen sillä itse jotain hyötyjä. Ei heillä ole mitään sidettä tuohon eläimeen oikeasti. Miettivät vain itseään.

Eikös tuo ole suurin syy kaikille otttaa lemmikki? Sitten painostetaan sitä tekemään turhanpäiväisiä temppuja herkkupalan toivossa. Eläimen orjuuttaminen hyödyksi ja viihdykkeeksi on yksi ihmisen turhamaisuuden halveksittavimmista piirteistä. Toki moni rakastaa syvästi lemmikkiään mutta ei se silti poista sitä tosiasiaa että se eläin on alistettu ja orjuutettu ihmiselle. Ja kyllä orjatkin kiintyy ajan kanssa omistajiinsa, muttei se siitä hyväksyttävänpää tee.

Vierailija
17/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei ymmärrä kuinka vaativaa se lemmikinpito on. Some etenkin vääristää, kun siellä näkee vain sen kivan puolen lemmikinpidosta.

Itsellä on ollut 4 koiraa, nyt viides. Ja jopa minut taas, näin 10 vuoden jälkeen kun otin uuden pennun, niin yllätti kuinka rankkaa sen pennun kanssa olo ja kaiken opettelu oikeesti on. Sisäsiisteys, perustavat. Sotkut ja tuhot. Käyt läpi sen koiran teiniajan kun sillä katoo korvat päästä ja rouskuttaa tuolla lenkillä kaikille. Yhden asian oppimiseen voi tarvita tuhat toistoa, ennenkuin koira on sen suhteen yhteiskuntakelpoinen. Ja edes minä en osaa tuosta vaan koiraani kouluttaa; vaikka se on jo viides. Asia vaatii aina paneutumista enemmän tai vähemmän. Koira on taivaallisen söpö - ja samaan aikaan tasmanian tuholainen.

Miksi jaksan tätä sitten? Koska minulla on kuitenkin aina ollut jokseenkin vahvat tunnesiteet omiin koiriin, ja valtavan suuri vastuuntunto. Ei oma moraali antais periksi hylätä sitä, jonka itse olen hankkinut. Ja tottakai siitä on mulle myös iloa.

Mutta kissa- ja koira-ajokortit pitäis olla pakollisia.

Vierailija
18/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläin raukat.

Itse asiassa ei ole. Nousua noissa eläinkodeissa on vain tiettyjen ongelmaisten koiratyyppien kohdalla, seurakoirarotuisia ei kierrätetä tällä hetkellä lainkaan.

Vierailija
19/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläin raukat.

Itse asiassa ei ole. Nousua noissa eläinkodeissa on vain tiettyjen ongelmaisten koiratyyppien kohdalla, seurakoirarotuisia ei kierrätetä tällä hetkellä lainkaan.

Heh, ootko seurannut esim. toria? Kyllä ne seurakoirarodutkin kiertää mutta vaan eri kautta. Koska niistä voi pyytää RAHAA. Osa palautuu kasvattajille ja sitä kautta kiertoon.

Vierailija
20/24 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan hienoa kun some on täynnä lemmikin kanssa poseerauksia ja yhtäkkiä ne vaan loppuu ja tilalle alkaa tulla lomakuvia. Sitten kun kysyy niin vastaus on jotain että piti luopua lemmikistä koska ei sopinut elämäntilanteeseen. Todellisuudesta siitä piti hankkiutua eroon tarpeettomana kun ei enää tarvitse pysyä kotona.

Lomakuvia tai vauvakuvia.

Mulla on yksi rakas hylkiö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi