Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen keski-ikäinen täti, ja tämähän on mukavaa!

Vierailija
16.05.2022 |

Ajattelin palstan kirjoituksista että elämä on kurjaa. Mutta eihän se ole! Olen terve ja urheilullinen, pukeudun ylväästi täti-jakkupukuun tai kotelomekkoon, tätihelmet kaulassa, pitkä paksu tukka nutturalla.

Uralla olen edennyt ylimpään johtoon, olen onnellinen, ja säilyttänyt leikkisyyden ja lapsenomaisuuden. Pyrin siihen että pysyn iloisena, leikkisänä ja hyväntuulisena.

Olen TÄTI enkä lainkaan häpeä asiaa!

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen haaveillut aidosta helminauhasta jo varmaan kolmikymppisestä! Nyt kuusikymppisenä repäisin ja investoin siihen sekä helmikorviksiin.

Helmien himmeä hohde paljaalla kaulalla ihanat!

Kyllä! Mullakin koko setti, korvikset, rannekoru, kaulakoru. Jostain syystä tähän oli iso kynnys, ja pitkään mietin uskallanko, mutta 45v iässä viimein uskalsin. Nyt ollut jo useamman vuoden eri helminauhoja käytössä. Ne on ihanat!

Ap

Ps. Benjamin Peltonenkin käyttää helmiä :)

Benjamin Peltonen haluaa myös syödä perheenisien anusta 🙄

https://www.seiska.fi/Kotimaa/Benjamin-Peltonen-rivona-podcastissa-fant…

Nyt oli niinsanotusti too much information :)

Mutta 734 000 000 000 kärpästä eivät voi olla väärässä. Kakka on hyvää.

Vierailija
42/69 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos AP on normaalipainoinen, niin saattaa olla kuumottava ja ihan soiva pelikin vielä. Mutta jos sellainen manaatti kuin yleensä tuollaiset HR-jakkukalkkunat on, niin sitten on syytä mennä manuaalisesti sinne roskiin ja laittaa kansi perässään kiinni. KUNNOLLA!

Ap on sporttinen täti ja viestintäjohtaja ;)

No niin noh, sittenhän ei ole mitään ongelmaa : )

Voisitko muuten selittää, miksi koet tuollaisia aggressioita vieraita ihmisiä kohtaan, jos he ovat lihavia? Kuulostaa holtittomalta.

>tuollaisia aggressioita vieraita ihmisiä kohtaan

>jos he ovat lihavia

Voisitko ihan itse selittää, miksi se syömisen sekä siiderin killittämisen rajoittaminen ja normaalipainossa pysyminen on niin ylivoimaisen vaikeaa naisille? Mikä siinä aiheuttaa tuollaiset aggressiot kun sanotaan suoraan kuin asia on, eli naiset on läskejä? Alhainen verensokeri? Tarviiko TAAS syödä kottikärryllinen munkkeja että saa verensokerit normaaliksi ja voi lopettaa kiukuttelun?

Eli et osaa oikein selittää, miksi koet noin valtavia aggressioita vieraita ihmisitä kohtaan. Eikö tuollainen vihassa vellominen tunnu vaivalloiselta?

Muuten, miehissä on enemmän ylipainoisia kuin naisissa, mikset kysele vastaavaa miehistä?

>Eikö tuollainen vihassa vellominen tunnu vaivalloiselta?

Jaa että, tosiasian ääneen sanominen on "vihassa vellomista"? No tosiasian toteamisesta porojen nokkaan vetäminen kylläkin täyttää vihassa vellomisen merkit :D Eikö se nyt vain olisi helpompaa rajoittaa sitä syömistä kuin kiukutella tosiasian äärellä?

Nyt multa meni ohi se tosiasia, mikähän se mahtoi olla?

Mua ei kiukuta lainkaan se, että joku toinen ihminen on ylipainoinen. Miksi kiukuttaisi? Eihän se vaikuta muhun mitenkään. Yritän nyt tässä sulta kysellä, miksi koet aggressioita siitä, että  joku on lihava.

(Jos yrität nyt tässä väittää, että mä olen ylipainoinen/lihava, niin en ole.)

En yritä väittää yhtään mitään :D Alkoi vain niin pirusti huutistuttaan tuo yksi, joka veti koko ryytimaan kaasariinsa kun mainitsi normaalipainon ja siinä pysymisen, ja yhtä äkkiä se jo olikin muka MINUN "aggressiota" :D Niinhän se sitten varmaan oli, kun toistakymmentä manaattia puulasi paikalle ja alkoi takoa alanuolta otsasuonet turvoksissa. Minunpa aggressiota siten hyvinkin :D Sovitaan niin . . .  .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen äiti ja pukeudun verkkareihin, farkkuihin tai muihin vaatteisiin. Mullakin on kivaa ja teen mitä lystään. Pidän itsestäni ja elämästäni tällaisenaan. En kuitenkaan ikimaailmassa laittaisi tätijakkupukua päälleni tai tätihelmiä kaulaani. Mutta kukin tyylillään!

Taida viihtyä eniten insta-gymikissa-trikoissa :)

Vierailija
44/69 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos AP on normaalipainoinen, niin saattaa olla kuumottava ja ihan soiva pelikin vielä. Mutta jos sellainen manaatti kuin yleensä tuollaiset HR-jakkukalkkunat on, niin sitten on syytä mennä manuaalisesti sinne roskiin ja laittaa kansi perässään kiinni. KUNNOLLA!

Voisitko muuten selittää, miksi koet tuollaisia aggressioita vieraita ihmisiä kohtaan, jos he ovat lihavia? Kuulostaa holtittomalta.

>jos he ovat lihavia

Voisitko ihan itse selittää, miksi se syömisen sekä siiderin killittämisen rajoittaminen ja normaalipainossa pysyminen on niin ylivoimaisen vaikeaa naisille? Mikä siinä aiheuttaa tuollaiset aggressiot kun sanotaan suoraan kuin asia on, eli naiset on läskejä? Alhainen verensokeri? Tarviiko TAAS syödä kottikärryllinen munkkeja että saa verensokerit normaaliksi ja voi lopettaa kiukuttelun?

Eli et osaa oikein selittää, miksi koet noin valtavia aggressioita vieraita ihmisitä kohtaan. Eikö tuollainen vihassa vellominen tunnu vaivalloiselta?

Muuten, miehissä on enemmän ylipainoisia kuin naisissa, mikset kysele vastaavaa miehistä?

Jaa että, tosiasian ääneen sanominen on "vihassa vellomista"? No tosiasian toteamisesta porojen nokkaan vetäminen kylläkin täyttää vihassa vellomisen merkit :D Eikö se nyt vain olisi helpompaa rajoittaa sitä syömistä kuin kiukutella tosiasian äärellä?

Kato raivis moi! Ootko hengaillu täällä nyt paljonkin kun pääsit Niuvasta? Älä ihminen hyvä kun sulla lähtee sen kirveen kanssa taas lapasesta ja sitten et pääse vauvapalstalle kyllä taas hetkeen sekoilemaan

Vierailija
45/69 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin tädiksi jo 16-vuotiaana, niin en oikein ymmärrä tätä. Minua nykyään ainakin pikkulapset sanoo joskus mummoksi, mutta voi kestää vielä useampia vuosia ennen kuin se toteutuu. 54 v.

Vierailija
46/69 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

>jos he ovat lihavia

Kukaan ei pidä käytöstäsi normaalin aikuisen ihmisen käytöksenä, kun toivotat itsellesi vieraan ihmisen roskikseen sen vuoksi, että epäilet häntä ylipainoiseksi. Tuo ei mene edes normaalin provoilun piiriin, vaan jotain vakavampaa. -sivusta

Vierailija
47/69 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Crossfit-treeneissä näkyy paljon nauravaisia kovakuntoisia tätejä tiukoissa trikoissa. Ikää n. 45-60.

Mistä päättelet, että heillä on sisaren/veljen poikia/tyttäriä?

Vierailija
48/69 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

>jos he ovat lihavia

Kato raivis moi! Ootko hengaillu täällä nyt paljonkin kun pääsit Niuvasta? Älä ihminen hyvä kun sulla lähtee sen kirveen kanssa taas lapasesta ja sitten et pääse vauvapalstalle kyllä taas hetkeen sekoilemaan

>Kato raivis moi!

>kun sulla lähtee sen kirveen kanssa taas lapasesta

QUE?! Mit vit? Kuka raivis ja mikä kirves? Onkohan sulla nyt lääkitys varmasti jiirissä?

Vierailija
49/69 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanheneminen on kivaa. Tulee itsevarmuutta ja voi henkisesti paremmin. Lisäksi ulkonäöllisesti kasvojen persoonalliset piirteet tulee paremmin esille kun lapsenpyöreys katoaa. Miksi tuo muka rumentaisi ihmistä!?

Vierailija
50/69 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä tämä. Jostain syystä kulttuurinen narratiivi on se että keski-ikä on apeaa, synkkää, kurjaa, joka paikkaa kolottaa, kaikki *ituttaa, kiukuttaa ja saa hormoniraivareita.

En sano etteikö se jollain ole, mutta ei kaikilla. Yhteiskunta palvoo nuoruutta ja sitä jos lähtee tavoittelemaan, on se kilpjuoksu jota ei vaan voi voittaa (kaikki tietää ne 50-60v naiset jotka yrittää näyttää teineiltä). Ehkä on parasta just päättää että nyt olen ehta kunnon täti.

Sekin on kulttuurinen narratiivi, että nuoruus olisi kaunista ja vanhuus rumaa. Nuo ovat vain erilaisia, toinen ei ole toistaan kauniimpi tai rumempi.

Vierailija
51/69 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti-ikäisyys on aivan mahtavaa. Ei tarvitse mielistellä ketään ja voi elää juuri sellaista elämää kuin itse tahtoo. Vihdoinkin on aikaa harrastaa kaikkea kivaa. Olen hurahtanut padeliin, pyöräilyyn, tanssiin ja salibandyyn. Vihdoinkin on riittävästi myös taloudellisia resursseja toteuttaa isoja unelmia.

Vierailija
52/69 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanheneminen on kivaa. Tulee itsevarmuutta ja voi henkisesti paremmin. Lisäksi ulkonäöllisesti kasvojen persoonalliset piirteet tulee paremmin esille kun lapsenpyöreys katoaa. Miksi tuo muka rumentaisi ihmistä!?

Koen tuon päinvastoin. Vanhenen, lihon, rumennun ja tyhmennyn.

Vierailija
53/69 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täti-ikäisyys on aivan mahtavaa. Ei tarvitse mielistellä ketään ja voi elää juuri sellaista elämää kuin itse tahtoo. Vihdoinkin on aikaa harrastaa kaikkea kivaa. Olen hurahtanut padeliin, pyöräilyyn, tanssiin ja salibandyyn. Vihdoinkin on riittävästi myös taloudellisia resursseja toteuttaa isoja unelmia.

Mä joudun mielistelemään töissä työkavereita kun en muuten kelpaa.

Vierailija
54/69 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon, että jokaisessa ikävaiheessa on jotakin kivaa ja odottamisen arvoista. Olen nyt 24, ja odotan vanhenemista innolla. Lapsuus on takana, ja teini-ikä, eikä tätä nuorta aikuisuuttakaan ikuisesti jaksaisi. Tietenkään en kaipaa kehon rapistumista ja sairauksia, mutta jos edes suht hyvässä kunnossa pysyy, on vanhanakin elämä varmasti mukavaa. Ja luulen, että oma itsevarmuus kasvaa kun ikää tulee lisää. Olen koko nuoruuden ollut tosi epävarma itsestäni. Ryppyjä saa sitten tulla, kun on tullakseen :)

Vierailija
55/69 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

>jos he ovat lihavia

Nyt multa meni ohi se tosiasia, mikähän se mahtoi olla?

Mua ei kiukuta lainkaan se, että joku toinen ihminen on ylipainoinen. Miksi kiukuttaisi? Eihän se vaikuta muhun mitenkään. Yritän nyt tässä sulta kysellä, miksi koet aggressioita siitä, että  joku on lihava.

(Jos yrität nyt tässä väittää, että mä olen ylipainoinen/lihava, niin en ole.)

En yritä väittää yhtään mitään :D Alkoi vain niin pirusti huutistuttaan tuo yksi, joka veti koko ryytimaan kaasariinsa kun mainitsi normaalipainon ja siinä pysymisen, ja yhtä äkkiä se jo olikin muka MINUN "aggressiota" :D Niinhän se sitten varmaan oli, kun toistakymmentä manaattia puulasi paikalle ja alkoi takoa alanuolta otsasuonet turvoksissa. Minunpa aggressiota siten hyvinkin :D Sovitaan niin . . .  .

No jos sanot joistain ihmisistä, että heidän pitäisi mennä roskikseen, niin mitä muuta se on kuin aggressiota? Yritin kysyä sinulta, miksi ihmeessä tunnet tuollaisia tunteita vieraiden ihmisten painosta, mutta jotenkin tuntuu, että sinusta on vaikea saada irti mitään loogisia vastauksia. Siirryt aina johonkin ihan muuhun asiaan sen sijaan, että vastaisit varsinaiseen kysymykseen.

Vierailija
56/69 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 43, enkä missään tapauksessa valmis olemaan "täti"!

Pukeudun tyylikkäästi ja tilanteeseen sopivasti, tiedän jo, mitkä leikkaukset eivät minulle sovi. Seuraan trendejä ja tilanteesta riippuen päällä voi olla nahkatakkia, farkkua, kukkamekkoa tai urheiluvaatteita.

Käyttäydyn yleensä hillitysti, mutta osaan yhä myös irrotella. Ikä näkyy siinä, että en jaksa enää valvoa ja kehossa on toisinaan jo kaikenlaista kremppaa.

Keski-ikäiseksi tunnen itseni eniten, jos minua palvellaan vaikka kaupassa "kuin keski-ikäistä". Näin käy harvemmin revityissä farkuissa, mutta joskus niissäkin.

Ihan sama vaikka sulla olis 10 nahkarotsia niin olet silti vanha täti ja parin vuoden päästä kulahtanut vaihdevuosikurppa.

Sulla on aika surullinen elämä tiedossa, jos alat näkemään itsesi tietyn iän jälkeen vaihdevuosikurppana.

Eiköhän tuon elämä ole ollut surullinen ihan alusta lähtien, kukaan kehity tuommoiseksi muuten.

Vierailija
57/69 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös rakastan elämääni tätinä

Samoin, nyt kun lapset kasvatettu ja lähteneet kodista sekä saanut uuden työpaikan jossa viihtyy paremmin, niin elämä näyttää ihan erilaiselta.

Vierailija
58/69 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on näin 50+ paljon, paljon helpompaa kuin nuorena. Ihanasti saa ja osaa olla oma itsensä, ei tarvitse enää sillä tavalla kriiseillä ja miellyttää ketään, ulkonäköpaineet ovat kaukana takana päin (toki huolehdin itsestäni), voin kaikin puolin paremmin kuin vaikka kolmekymppisenä.

Joo, en ole enää hehkeä, mutta kun se ei haittaa! Sehän tässä iässä onkin just niin hemmetin kivaa. Tilalle on tullut niin paljon kaikkea muuta sisältöä. Saa ja voi harrastaa ja matkustella ja asua miten lystää.

Kun vaan pysyisi terveenä ja toimintakykyisenä pitkään, niin uskon nauttivani vanhuudestakin. 

Vierailija
59/69 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naulan kantaan. Työasiat on toki sellaiset että vaihdan juuri alaa mutta onpahan jotain uutta ja odotettavaa edessä. Lapset on jo isoja, mies pysynyt vierellä 22 vuotta, on oma koti ja kaikki hyvin. Vapaa-aikaa on paljon ja ystävien kanssa vietetään paljon aikaa. Voidaan lähteä vaikka festareille, lavatansseihin tai mökille ex-tempore, on toimeentuloa ja vapautta. Seksi on parasta juuri nyt. Paras ikä :)

Vierailija
60/69 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahtavaa olla täti. Elämän suunta on selvillä, itsevarmuus on paras koskaan, voi tehdä mitä haluaa ja elää oma näköistä elämää välittämättä siitä mitä muut ajattelevat tai arvostelevat. Elämänkokemusta on takana niin että osaa antaa asioille oman arvonsa ja keskittyä siihen mikä on tärkeää. Juoruiluihin on helppo ajatella että jos jollain on niin tyhjä elämä että jaksaa minun tekemisiä ja olemisia kytätä ja kommentoida, niin kiva että voin tuoda jotain sisältöä heidän elämäänsä. Kaiken lisäksi tunnen itseni kauneimmaksi kuin koskaan ennen elämässäni.