Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö suositellut puoli kiloa kasviksia päivässä? Miten saat kokoon?

Vierailija
16.05.2022 |

Saatko syötyä puoli kiloa kasviksia päivittäin? Miten saat sen kokoon? Syökö koko perhe?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti! Aamulla laitoin smoothieen kahdelle hengelle mm.200g mustikoita ja kaksi banaania, siitä tuli n.200g per nuppi. Välipalana oli omena 140g, koossa on jo 340g. Lounaalla on kasvissosekeitto, siihen tuli n.500g kasviksia + perunat eli n.250g yhdelle, mutta koska keittoa syödään kahtena päivänä, niin annos on n.120g, jälkkärinä mandariini 100g. Eli klo 13 kasvisten määrä on 560g. Päivällisellä on varsiparsakaalia 280g pussi, 140g henkeä kohden. Lisäksi aamuleivällä oli tomaatti 80g?, samoin lounasleivälle viipaloin tomaatin eli kun kaikki lasketaan yhteen, on tulos n.860g

Miten kukaan jaksaa edes syödä noin paljon - huh huh.

Noi ruuathan on sellaisia, jotka vain lisäävät nälkää, joten kyllä sitä nälissään jaksaa.

Eiköhän noiden päälle ole syöty vielä protskuja. Minä ainakin ymmärsin, että tuossa on vain ne päivän kasvikset, kuten aloituksessa kysytään. 

Vierailija
82/96 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti! Aamulla laitoin smoothieen kahdelle hengelle mm.200g mustikoita ja kaksi banaania, siitä tuli n.200g per nuppi. Välipalana oli omena 140g, koossa on jo 340g. Lounaalla on kasvissosekeitto, siihen tuli n.500g kasviksia + perunat eli n.250g yhdelle, mutta koska keittoa syödään kahtena päivänä, niin annos on n.120g, jälkkärinä mandariini 100g. Eli klo 13 kasvisten määrä on 560g. Päivällisellä on varsiparsakaalia 280g pussi, 140g henkeä kohden. Lisäksi aamuleivällä oli tomaatti 80g?, samoin lounasleivälle viipaloin tomaatin eli kun kaikki lasketaan yhteen, on tulos n.860g

Noi ruuathan on sellaisia, jotka vain lisäävät nälkää, joten kyllä sitä nälissään jaksaa.

Eiköhän noiden päälle ole syöty vielä protskuja. Minä ainakin ymmärsin, että tuossa on vain ne päivän kasvikset, kuten aloituksessa kysytään. 

Ei ne protskut auta noin suureen määrään nälkää lisäävään ruokaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos marjat ja hedelmät lasketaan.

Aamulla menee jogurtissa banaania tai puurossa mustikkaa 60g.

Lounaalla salaattia tai kasviksia 150g

Päivällisellä sama kuin lounaalla.

Iltapalalla omena ja porkkana 200g.

Vierailija
84/96 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne protskut auta noin suureen määrään nälkää lisäävään ruokaan.

Mutta eihän tuossa ole edes paljon kasviksia? Yli vaan suositusten. 

Vierailija
85/96 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaikilla aterioilla lähinnä vain kasviksia, tuoreena ja keitettynä. Sekä lisukkeena laadukasta proteiinia paljon.

Lisäksi marjoja 169gr, melonia 497gr (miinus kuoret), 1/2 banaania 90 gr, 1/2 avocadoa 90gr, salaattia 1/2 pussia 117gr ja muita hedelmiä, jos niitä on. Lähinnä päärynää, persikoita, omenia, luumuja.

Arvioisin, että yli 1 1/2 kg päivässä syön kasviksia.

Pinaattia, kurkkua ja tomaatteja silloin tällöin ja mehukas porkkanaraaste leivälle on luxusta.

Teen kaiken ruuan itse, näin saan itse päättää mitä syön. Koronan takia lounaat ulkona ovat jääneet. Pikaruuaksi joskus valmisruokaa, esim. 1/2 pakettia maksalaatikkoa, ruusukaali ja salaatti pedillä.

Vierailija
86/96 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön. Aamulla puurossa marjoja, lounaalla ja illallisella aina puolet lautasesta salaattia tai lämmintä kasvislisuketta. Usein vielä ruuassakin jotain kasvista.

Vierailija
87/96 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso lautasellinen salaattia ei todellakaan riitä. Eihän se iso jäävuorisalaattikaan paina paljon mitään ja harva jaksaa sen kerralla syödä.

Viimeksi, kun punnitsin ison salaattilautaselliseni kasvisten määrän, siinä oli n. 400g kasviksia. Jos salaattia syö pääruokana, siinä on usein muutakin, kuin pelkkää jäävuorisalaattia ja kurkkua.

Vierailija
88/96 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tänään syönyt jo 0,5 paprikaa, 10 cm palan kurkkua, sipulin, porkkanan ja ison tomaatin (punnitsin 200 g). Eiköhän se noista tuu.

Tänään oon syönyt kurkkua ja tomaatin (noin 200 g) ja parsakaalia sekä porkkanaa kumpaakin 130 g (punnitsin) ja yhden sitruunan mehun.

Vierailija
89/96 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten naisten kokoa kun katsoo niin vastaus on ei

Vierailija
90/96 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen kasaan saa, mutta vaatii kekseliäisyyttä ja määrään kyllästyy äkkiä. Ei helppoa!

Määränä tuo ei ole mitään. Kreikassa syödään 600g ja Japanissa 1200g per päivä keskimäärin. Ja tuskin laskevat marjoja ja hedelmiä tuohon, kun on niitä oikeitakin vihanneksia ja juureksia olemassa.

Vierailija
91/96 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ihan joka päivä, esim. jos vaan ei jaksa panostaa tai syön ulkona pekoniburgeria tai vastaavaa raskasta, jonka kanssa ei kasviksia tarjoilla ja loppupäivä siitä ähkynä.

Suurimmaksi osaksi kyllä, mä syön aamulla vaikka kauraleipää, jossa päällä paprikaa ja siinä kyljessä porkkanaa tai kurkkua, tai jugua marjoilla ja joku hedelmä.

Lounas esimerkiksi pastasoosi tai kiusaus, jossa seassa kesäkurpitsaa, herkkusieniä ja pinaattia + kylkeen ihan raakana jotain tai ruusukaalia, varsiparsakaalia tai vihreitä papuja.

Päivällinen voi olla täytetty paprika (sienet, riisi, linssit, sipuli, pinaatti ja tuorejuusto), vegejauhiskeitto tai vaikka kvinoa-tofusalaatti (jossa paljon kasviksia). Vaikka söisin tyyliin makkaraa, niin aina lisään kylkeen kasviksia.

Myös välipaloilla aina lisään, esim. jos syön jäden, otan myös mansikoita. Jos prodevanukas, syön sen kanssa hedelmän tai vaikka kurkkua.

Vierailija
92/96 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä lihavakin voi syödä paljon kasviksia, kyllä keveiden kasvisten kanssa jaksaa syödä vaikka mitä 😉

Mutta kannattaa myös muistaa, että ihmisen koko ei kerro sen hetken elintavoista mitään ja Finterveys-tutkimuksen mukaan noin 20 pros suomalaisista syö niitä tarpeeksi.

Vierailija
93/96 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

IKINÄ ei oo ollut parempaa hetkeä sanoa tätä: olen vegaani. Helposti toisin sanoen :D

Vierailija
94/96 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mitä tahansa liikaa syömällä lihoo. Joku mies jossakin dokumentissa oli melkein 200-kiloinen vaikka söi pelkkiä appelsiineja.

Vierailija
95/96 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön joka päivä yht. 500g rainbow wok vihanneksia. Lisäksi paistan kaalia ja porkkanaa , syön marjoja puuron joukossa ja laitan leivän päälle kurkkua, tomaattia, salaattia sekä paprikaa. Myös avokadoa menee 1/PV. Myös hedelmiä 1/pv Joten luulenpa , että tulee syötyä reilusti yli suosituksen

Vierailija
96/96 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen vegetariaani ruokavalioni koostuu kasvisperäisitä tuotteista.

Saan helposti kokoon tuon 500 g ja yli.

Syön marjoja, pari hedelmää päivässä,, sekoitan erilaisia tuoresalaatteja, teen vihanneskeittoja, wokkia, kasvispihviä jne jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän