Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hyvätuloisilla oikeasti ongelmia?

Vierailija
16.05.2022 |

Köyhässä perheessä kasvaneena en keksi ongelmaa mitä ei olisi voinut rahalla korjata. Hyvätuloisten ongelmat taas tuntuu sellaisilta keksityiltä jotka ei oikeasti ole ongelmia.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaa mun äidin verisyöpä rahalla, niin sitten voit sanoa tuon uudestaan.

onko hän käynyt ulkomailla saamassa hoitoa?

ainakaan duunari isäni ei käynyt ei myöskään ollut varaa lääkkeisiin....

Vierailija
62/81 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä ulkomailla osataan tehdä enemmän kuin Suomessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveys koskettaa kaikkia tasapuolisesti.

Tutkimusten mukaan ovat keskimäärin terveempiä ja elävät pidempään. 

Vierailija
64/81 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette varmaan nähneet rikkaiden ja kauniiden tosi-tv ohjelmia, niillähän ei muuta olekaan kuin ongelmia.

Rikkaat ovat keskimäärin (ei siis aina) ahneempia ja heillä on kova stressaava kilpailuvietti ja sitä "rauhaa", sitä ei tule ikinä ja pyrkimys on jäätävän pakonomaista ja ahdistavaa.

Kauniit ihmiset ovat keskimäärin (ei siis aina) itsekkäämpiä ja tämä näkyy mm parisuhdeongelmina.

Tavalliset köyhät luulevat, että raha tai kauneus on tie onneen, no oikeasti "väärissä käsissä" nämä vievät elämää vielä suurempia ongelmia kohti.

Vierailija
65/81 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveys koskettaa kaikkia tasapuolisesti.

Tutkimusten mukaan ovat keskimäärin terveempiä ja elävät pidempään. 

Ai rikkaat? No ne on keskimääräisesti älykkäämpiä, ja ymmärtävät pitää huolta terveydestään.

Vierailija
66/81 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Olen hyvätuloinen (6500 e / kk brutto).

Mutta: olen julmetun ruma ja lihava nainen eikä kukaan mies ole koskaan huolinut minua, joten olen yksinäinen ja tahtomattani lapseton (ja sellaiseksi jään, olen jo keski-ikäinen). Olen myös asperger-piirteinen ja outo eikä ihmiset pidä minusta, joten minulla ei ole koskaan ollut yhtään kaveria tai ystävää. Kiusattu on niin koulussa kuin osassa työpaikkoja. 

Nyt se raha... Voisi ostaa hienomman asunnon, mutta mitä minä yksin isolla asunnolla tekisin, turhia neliöitä vaan siivottavaksi. Eli asun pikkukaksiossa. Voisi matkailla, mutta kunn olen kokeillut, matkoilla on julmetun tylsää yksin. Yksinäisyys oikein korostuu siellä. Joten en välitä matkailla. Voisi ostaa hienoja vaatteita ja asusteita mutta mitä minä sairaalloiseen lihava semmoisilla, ei ne minua saa kelpaamaan kenenkään silmissä. No, auto on sentään Tesla ja siitä nautin. mutta pääosin rahan kuluttaminen ei erityisemmiin tuo onnea elämääni eikä kiinnosta. Toki jos rahasta olisi kova pula, niin että siitä pitäisi stressata, se voisi vähentää onnellisuutta entisestäänkin.

Olisitko mieluummin hoikka ja kaunis, mutta joku lähihoitaja 2 tonnin palkalla?

Vierailija
67/81 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloisilla lienee ne menotkin aina sitä luokkaa että jos ne tulot ei pysy vakiona niin sitten on kauheat ongelmat, kun ei tiedä mistä tai miten säästää. Joillekin ei riitä edes ne senhetkiset tulot, vaan kuvittelevat olevansa huomattavastikin varakkaampia. Kummallista kyllä, miten ovat hyvätuloiseksi päätyneet kun rahankäytön taidot puuttuu kokonaan, ehkäpä perintönä ojennettu tarjottimella eteen sitten jonkun toisen työn hedelmät.

Vierailija
68/81 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ongelmia, mutta ne ovat kovin erilaisia kuin rutiköyhän ongelmat. Eivätkä rikkaat ja köyhät pysty samaistumaan toistensa ongelmiin.

Vierailija
69/81 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meinaatko että tämä 5 miljoonan ihmisen maa on joku lääketieteen edelläkävijä johon ihmiset tulee ympäri maailmaa saamaan huippuluokan hoitoa?

Vierailija
70/81 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkujeni vanhemmat on lyöneet hyvin rahoiksi perustamallaan firmalla. Olen sitä sitten katsellut sivusta miten he eivät ole edes keskenään puheväleissä kun on tullut erimielisyyksiä perinnönjaosta. Oman siskoni kanssa sitä sitten kiiteltiin että onneksi meidän perheessä ei ole niin paljoa rahaa että kannattaisi sen takia tapella. Ennemmin pidän ne lämpimät välit.

Vierailija
71/81 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meinaatko että tämä 5 miljoonan ihmisen maa on joku lääketieteen edelläkävijä johon ihmiset tulee ympäri maailmaa saamaan huippuluokan hoitoa?

Ainakin aika monta huippujalkapalloilijaa on täällä käynyt leikkauksessa.

Vierailija
72/81 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta on iloa, voi esim. teettää remontit kun huvittaa ja on tarvetta. Ihmissuhteita raha ei tuo. Esim. toinen lapsistani on assi-piirteinen, ja hän ei löydä helposti läheisiä ystäviä.

Valinnanvapaus on kyllä auttanut siihen, ettei hänen ole tarvinnut joutua kiusatuksi, kun voitiin muuttaa pois Helsingin lähiöstä ja siirtyä levottomasta koulusta hyvään pienemmän paikkakunnan kouluun.

Vierailija
73/81 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa välejä on mennyt poikki perintöriitojen takia. En olisi ikinä voinut uskoa, miten mukaviksi kuvittelemani sukulaiset käyttäytyvät. Niin turhaan!

Perintöriitoja helpottaisi, jos ihmiset eivät pitäisi perintöä itsestäänselvyytenä, vaan suhtautuisivat siihen kivana yllätyksenä, jos sellainen sattuu tulemaan. Mulle on kunnia-asia, että pidän huolen omasta toimeentulostani, enkä kärky kenenkään toisen rahoja.

Vierailija
74/81 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahasta on iloa, voi esim. teettää remontit kun huvittaa ja on tarvetta. Ihmissuhteita raha ei tuo. Esim. toinen lapsistani on assi-piirteinen, ja hän ei löydä helposti läheisiä ystäviä.

Valinnanvapaus on kyllä auttanut siihen, ettei hänen ole tarvinnut joutua kiusatuksi, kun voitiin muuttaa pois Helsingin lähiöstä ja siirtyä levottomasta koulusta hyvään pienemmän paikkakunnan kouluun.

olin aika syrjäytynyt suomessa koska elämänkatsomukseni edusti vähemmistöä. sitten kun vaurastuin muutin yhdysvaltoihin ja hakeuduin oman kaltaisten joukkoon. sieltä se vaimokin perheineen löytyi.

Vierailija
75/81 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä köyhillä on ihan samat ns oikeat ongelmat kuin rikkailla. Sairaudet, parisuhde, lapset. Mutta kaiken tuon lisäksi köyhä joutuu stressaamaan päivästä toiseen myös rahasta ja siitä, saako itsensä ja perheensä ruokittua/vaatetettua. Eli, rikkailla on helpompaa. En tosin ole rikas.

Vierailija
76/81 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkujeni vanhemmat on lyöneet hyvin rahoiksi perustamallaan firmalla. Olen sitä sitten katsellut sivusta miten he eivät ole edes keskenään puheväleissä kun on tullut erimielisyyksiä perinnönjaosta. Oman siskoni kanssa sitä sitten kiiteltiin että onneksi meidän perheessä ei ole niin paljoa rahaa että kannattaisi sen takia tapella. Ennemmin pidän ne lämpimät välit.

sama juttu monella pienituloisella. pidetään toista osapuolta hulluna, kemiat ei kohtaa jne. ei siihen rahaa tarvita että sukuun saadaan välirikkoa aikaiseksi.

Vierailija
77/81 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli hyvä palkkainen työ, johon liittyi paljon terveysvaatimuksia. Ne stressasivat melko paljon, olisi ollut hyvä elää terveellisemmin, mutta kaikille asioille ei itsekään voinut mitään. Jos en olisi täyttänyt näitä vaatimuksia, olisi se hyvä palkkainen työ loppunut. Tietysti työssä oli itsessään myös stressiä ja vastuuta, jotka olivat rasittavia.

Olit luultavimmin lentäjä, olenko oikeassa.

Vierailija
78/81 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voisi olla? Voihan sitä olla vaikka vakava sairaus joka pilaa elämän.

Totta kai - rikas ihminen voi elää helvetillisen pahaa elämää ja kärsiä valtavia tuskia. Mutta köyhä sairastuu vähän useammin, ei voi teettä omakustanteisia hoitoja, joutuu useammin säästämään hammashoidossa ja jopa lääkkeissä, ja samassa hoitolaitoksessakin voi olla tuskin huomaamaton ero vaikka Lötjösen ja von 20perhettä-henkilön välillä.

Vierailija
79/81 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole koskaan katsonut Dallasia tai Kauniita ja rohkeita?

Vierailija
80/81 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha helpottaa monia asioita, mutta hyvätuloisilla on ihan samoja ongelmia kuin köyhilläkin.

Monessa kauniit kulissit omaavassa perheessä ollaan onnettomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi