Miehen lapsi lähdössä ja taas jo koko päivän vihjaillut "kivasta" kun ollaan taas kaksin. Minua ei kiinnosta, eikä ole fiilistä.
Muilla samaa? Aina kun lapset ovat täällä, ja ovat lähdössä takaisin äidilleen, niin aamusta asti vihjaillaan seksijutuista kun lapset ovat lähteneet. En todellakaan ole missään moodissasilloin, vaan haluan olla rauhassa ilman älämölöä, siivoilla sotkut ja vain nauttia siitä ettei joku ihan koko ajan puhu jotain tai ole jotain vailla.
Kommentit (1164)
mies joka ei tee kotitöitä ja nainen tekee niin nainen saattaa olla väsynyt ts kun mies auttaa niin voi seksihalutkin palata eli viisas mies huomioi naisen jaksamisen ja on mukana kotona tasa-arvoisesti tekemässä hommia
Vierailija kirjoitti:
Lempisitaattini: ei ole olemassa kylmiä naisia, on vaan taitamattomia miehiä.
Hyvä naisten voimaantumissitaatti taas: miehen vika, kuten kaikki muukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esileikki alkaa siitä kun miehesi tekee kotitöitä ja siirtyy sitten taputuksiin hmmmm..... voi olla että on jo sitä rankempaa huumoria
Minä en millään voi ymmärtää, miksi kotityöt ovat miehille asioita, joista heitä pitäisi palkita seksillä. Jos nainen toivoo, että mies tekisi osansa, että naisella riittäisi aikaa ja jaksamista seksiin, niin se käsitetään heti seksillä kiristämiseksi. Miehet väittävät, että kun ensin saa seksiä, jaksaa sitten tehdä kotitöitä. Ei vaan miehellä on sitten virtaa touhuta omia juttujaan, nainen jää edelleen kotiin tekemään ne miehenkin osuudet kotitöistä.
Entä jos mies tekee kaikki kotityöt, mutta naista ei silti kiinnosta?
Onko aika ulkoistaa nainen?
Jos seksi on mieluista, yhteensopivaa ja kumppani kiinnostaa ei siihen sen kummempaa orientoitumista tarvita.
Suunnilleen kun toista koskettaa tai katsoo niin molemmat ymmärtää yskän.
Jos seksi on väljähtynyttä ja myös kumppaniin ei tunne sen suurempaa vetoa niin seksiin tarvitaan orientoitumista.
Sen enemmän mitä kauemmas on toisistaan edetty.
Syytä ei kannata hakea niin naisesta kuin miehestäkään yksistään.
Kuten Tuntemattomassa sotilaassakin sanotaan " en minä tässä syyllistä etsi vaan"...
Kun on kipinää ja rakkautta sekä yhteenkuuluvuutta niin seksi kyllä on mieluisampaa kuin siivoaminen tai auton roplaus tms.
Tietenkään ei nyt kokoaikaisena. Siivota ja autoa voi roplata kumpikin välillä. Mutta ei seksin sijaan tai pakoillakseen sitä.
Kun joku muu asia on kiinnostavampaa kuin kumppani niin se silloin myös usein on kiinnostavampaa. Kannattaisi miettiä miksi.
Aina kun tulee joku muu syy vältellä seksiä niin siinä on jotain muutakin takana. Kannattaisi ihan heti nostaa kissa pöydälle eikä päästää asiaa liian pitkälle. Jos siis tosissaan haluaa olla parisuhteessa sen ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esileikki alkaa siitä kun miehesi tekee kotitöitä ja siirtyy sitten taputuksiin hmmmm..... voi olla että on jo sitä rankempaa huumoria
Minä en millään voi ymmärtää, miksi kotityöt ovat miehille asioita, joista heitä pitäisi palkita seksillä. Jos nainen toivoo, että mies tekisi osansa, että naisella riittäisi aikaa ja jaksamista seksiin, niin se käsitetään heti seksillä kiristämiseksi. Miehet väittävät, että kun ensin saa seksiä, jaksaa sitten tehdä kotitöitä. Ei vaan miehellä on sitten virtaa touhuta omia juttujaan, nainen jää edelleen kotiin tekemään ne miehenkin osuudet kotitöistä.
Tuollaista tilannetta, jossa mies tekee kaikki kotityöt, ei ole olemassa. Mutta leikitään, että on eikä naista kiinnosta seksi. Ero on aina hyvä vaihtoehto, jos voi suhteessa huonosti eikä toinen halua edes jutella asiasta tai hakea apua.
Meillä kyllä yhteiset lapset meillä on päivänselvää, että minä siivoan kaiken ja pesenpyykit.
Mies käy kaupassa ja ruokaa tekee usein. Seksiä ilman en pärjäisi onkin yksi parhaimista asioista
Vierailija kirjoitti:
Miehen lapset ovat ihan OK, olen mielellään heidän kanssaan, mutta se on myös raskasta kaltaiselleni introvertille. Tämä on kotini ja ainakin minulle siivoaminen lasten lähdön jälkeen tarkoittaa tiskikoneen tyhjentämistä, tavaroiden laittamista paikalleen jne. ei-varsinaista-siivoamista, vaan kodin asettamista takaisin lapsettomaan moodiin. Mies ei tätä ymmärrä, hänen mielestään legolinna saa olla olohuoneessa koko viikon (miksi ihmeessä, sitä varten on lastenhuone!, olohuoneessa lapset voivat varsin hyvin leikkiä, mutta ei tämä ole lapsivapaalla viikolla mikään varasto) jne.
Olen ilmoittanut, että nämä sunnuntai-illat ovat minun ihan omaa aikaani, en ole tavoitettavissa, vaikka istun sohvalla.
Miksi olet ottanut miehen jolla lapsia, tai edes miehen, kun et kestä elämän jälkiä ympärilläsi? Monet naiset (ja sanon sen naisena) haluavat kodin olevan kuin jokin nukkekoti, jossa ei näy elämän jäljet ja elämä. Silloin pitäisi elää yksin. Sitäkin kannattaa miettiä miksi legolinna olohuoneessa ärsyttää? Sehän on lasten tekemää taidetta jonka lapset haluavat vierailessaan uudemman kerran nähdä. Ja kotihan on heidänkin koti.
Kotityöt ei minuakaan rasita, mutta se muiden saatavilla oleminen. Tuntuu, että koko ajan joku toimittaa jotakin asiaa, lapset tarvitsevat apua läksyissä tai kaverin kanssa on riitaa, koko ajan joku on äänessä, mies huutaa nojatuolista, että: "Tuu katsomaan tämä on hauska ohjelma." Joo, ihan varmasti on, mutta ruoka on kiehumassa ja Irmeli tarvii apua matikantehtävissä, pyykit on koneessa ja jos minä en niitä laita kuivumaan, niin ne ovat siellä vielä tuomiopäivänäkin. Jaahas, Kalle tuli itkua tuhertaen kotiin ja sillä on haava polvessa. Laastari on loppu, kun en muistanut ostaa uutta (tarvitseeko mainita, että jos minä en muista, niin ei kukaan muukaan). Joku tuppo siihen nyt vain urheiluteipillä. Tuliko pyörään vikaa, kun kaaduit. Tuli, ok: "Voitko käydä katsomassa Kallen fillarin lokasuojat?" "Myöhemmin." Seeelvä, no, täytyy muistuttaa miestä, että tosiaan käy katsomassa, koska Kalle tarvitsee pyörää huomenna aamulla. Toivottavasti pyörän saa ajokuntoiseksi aamuun mennessä. No niin, Irmeli, mikä lasku sulla olikaan kesken? Ai niin, se soosi, täytyy sekoittaa, hupsis, perunat on ylikypsiä.
Tuossa kohtaa, kun mies illalla bonkas pilveä, niin ei tipu. Ei siksi, että se olisi jokin periaate, mutta kun ei pysty.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä AP:n ja hänen miehensä ongelma nyt jotenkin ratkennut?
Ap taatusti lukee tätä ketjua, niin voisi vaikka itse kertoa tilanteen.
Hän kertoi jo antaneensa sen jälkeen kun piti turpansa kiinni ja pilkkoi puut.
Vierailija kirjoitti:
Jos seksi on mieluista, yhteensopivaa ja kumppani kiinnostaa ei siihen sen kummempaa orientoitumista tarvita.
Suunnilleen kun toista koskettaa tai katsoo niin molemmat ymmärtää yskän.
Jos seksi on väljähtynyttä ja myös kumppaniin ei tunne sen suurempaa vetoa niin seksiin tarvitaan orientoitumista.
Sen enemmän mitä kauemmas on toisistaan edetty.
Syytä ei kannata hakea niin naisesta kuin miehestäkään yksistään.
Kuten Tuntemattomassa sotilaassakin sanotaan " en minä tässä syyllistä etsi vaan"...Kun on kipinää ja rakkautta sekä yhteenkuuluvuutta niin seksi kyllä on mieluisampaa kuin siivoaminen tai auton roplaus tms.
Tietenkään ei nyt kokoaikaisena. Siivota ja autoa voi roplata kumpikin välillä. Mutta ei seksin sijaan tai pakoillakseen sitä.
Kun joku muu asia on kiinnostavampaa kuin kumppani niin se silloin myös usein on kiinnostavampaa. Kannattaisi miettiä miksi.
Aina kun tulee joku muu syy vältellä seksiä niin siinä on jotain muutakin takana. Kannattaisi ihan heti nostaa kissa pöydälle eikä päästää asiaa liian pitkälle. Jos siis tosissaan haluaa olla parisuhteessa sen ihmisen kanssa.
Niinniin, eli välillä seksiä, välillä jotain muuta. Niinhän tässä on koko ajan sanottukin. Ei voi jokaista asiaa jättää tekemättä seksin takia, ja levätä täytyy saada silloin kun on sen aika. Toisilla lepoaika on yöllä, joku tarvitsee sitä päivälläkin, tai maratonin jälkeen, tai 40 asteen kuumeessa, tai silloin kun lapset ovat juuri lähteneet toisen vanhemman luokse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen lapset ovat ihan OK, olen mielellään heidän kanssaan, mutta se on myös raskasta kaltaiselleni introvertille. Tämä on kotini ja ainakin minulle siivoaminen lasten lähdön jälkeen tarkoittaa tiskikoneen tyhjentämistä, tavaroiden laittamista paikalleen jne. ei-varsinaista-siivoamista, vaan kodin asettamista takaisin lapsettomaan moodiin. Mies ei tätä ymmärrä, hänen mielestään legolinna saa olla olohuoneessa koko viikon (miksi ihmeessä, sitä varten on lastenhuone!, olohuoneessa lapset voivat varsin hyvin leikkiä, mutta ei tämä ole lapsivapaalla viikolla mikään varasto) jne.
Olen ilmoittanut, että nämä sunnuntai-illat ovat minun ihan omaa aikaani, en ole tavoitettavissa, vaikka istun sohvalla.
Miksi olet ottanut miehen jolla lapsia, tai edes miehen, kun et kestä elämän jälkiä ympärilläsi? Monet naiset (ja sanon sen naisena) haluavat kodin olevan kuin jokin nukkekoti, jossa ei näy elämän jäljet ja elämä. Silloin pitäisi elää yksin. Sitäkin kannattaa miettiä miksi legolinna olohuoneessa ärsyttää? Sehän on lasten tekemää taidetta jonka lapset haluavat vierailessaan uudemman kerran nähdä. Ja kotihan on heidänkin koti.
Ei sitä tarvitse sen kummemmin miettiä miksi häiritsee. Jos sinä et ymmärrä ihmisten erilaisuutta, niin sille ei oikein kukaan täällä voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä AP:n ja hänen miehensä ongelma nyt jotenkin ratkennut?
Ap taatusti lukee tätä ketjua, niin voisi vaikka itse kertoa tilanteen.
Hän kertoi jo antaneensa sen jälkeen kun piti turpansa kiinni ja pilkkoi puut.
Eli oman ajan antaminen ei pelkästään riittänyt. Piti puutkin vielä pilkkoa. Ja seksiä sitten palkinnoksi. Sillä lailla.
Vierailija kirjoitti:
Kotityöt ei minuakaan rasita, mutta se muiden saatavilla oleminen. Tuntuu, että koko ajan joku toimittaa jotakin asiaa, lapset tarvitsevat apua läksyissä tai kaverin kanssa on riitaa, koko ajan joku on äänessä, mies huutaa nojatuolista, että: "Tuu katsomaan tämä on hauska ohjelma." Joo, ihan varmasti on, mutta ruoka on kiehumassa ja Irmeli tarvii apua matikantehtävissä, pyykit on koneessa ja jos minä en niitä laita kuivumaan, niin ne ovat siellä vielä tuomiopäivänäkin. Jaahas, Kalle tuli itkua tuhertaen kotiin ja sillä on haava polvessa. Laastari on loppu, kun en muistanut ostaa uutta (tarvitseeko mainita, että jos minä en muista, niin ei kukaan muukaan). Joku tuppo siihen nyt vain urheiluteipillä. Tuliko pyörään vikaa, kun kaaduit. Tuli, ok: "Voitko käydä katsomassa Kallen fillarin lokasuojat?" "Myöhemmin." Seeelvä, no, täytyy muistuttaa miestä, että tosiaan käy katsomassa, koska Kalle tarvitsee pyörää huomenna aamulla. Toivottavasti pyörän saa ajokuntoiseksi aamuun mennessä. No niin, Irmeli, mikä lasku sulla olikaan kesken? Ai niin, se soosi, täytyy sekoittaa, hupsis, perunat on ylikypsiä.
Tuossa kohtaa, kun mies illalla bonkas pilveä, niin ei tipu. Ei siksi, että se olisi jokin periaate, mutta kun ei pysty.
Semmosta se äitiys on 🤷 Illalla voisit ihan hyvin olla nainen ja vaimo, kun olet ollut koko päivän äiti.
Mun kotiäidin arki on just kaikkea tuota, toki mies tekee kotitöitä illalla ja lapset pyytää joka kolmannen asian häneltä, mutta ei ne lasten tarpeet mihinkään häivy vaikka mies on kotona. Sit, kun lapset nukkuu, mä katson sitä tvtä tai luen tai sit harrastetaan seksiä tai jutellaan tai ihan mitä vain. En mä sillon ole koko ajan tarvittava äiti.
Meillä on kyllä yhteiset lapset, olen alusta asti tehnyt kaikki kotityöt.enkä koe sitä yhtään sitä ongelmana Mies käy kaupassa ja tekee usein ruuat. Seksi on molemmille tärkeä osa avioliittoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista tilannetta, jossa mies tekee kaikki kotityöt, ei ole olemassa. Mutta leikitään, että on eikä naista kiinnosta seksi. Ero on aina hyvä vaihtoehto, jos voi suhteessa huonosti eikä toinen halua edes jutella asiasta tai hakea apua.
Miksi ei ole tilannetta jossa mies tekee kaikki tai edes lähes kaikki kotityöt? Mä siivosin, pyykkäsin, hoidin tiskit, tein ruoan lähes aina. Voisin sanoa, että pyöritin arkea, vaimo taasen sitten esimerkiksi laittoi ruokaa tai leipoi silloin kun tarvi jotain erityistä eli tarvi elämään juhlaa. Ja tein sen mielelläni, enkä odottanut mitään "palkkaa" siitä ellei sellaiseksi lasketa sitä, että voitiin istahtaa rauhassa soffalle tuumien kaiken olevan valmista. Se on mun luonto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmosta se äitiys on 🤷 Illalla voisit ihan hyvin olla nainen ja vaimo, kun olet ollut koko päivän äiti.
Mun kotiäidin arki on just kaikkea tuota, toki mies tekee kotitöitä illalla ja lapset pyytää joka kolmannen asian häneltä, mutta ei ne lasten tarpeet mihinkään häivy vaikka mies on kotona. Sit, kun lapset nukkuu, mä katson sitä tvtä tai luen tai sit harrastetaan seksiä tai jutellaan tai ihan mitä vain. En mä sillon ole koko ajan tarvittava äiti.
Mä en ollut kotiäiti. Sen sijaan mieheni oli kotona useita työttömyyspätkiä, mutta silloinkaan hän ei ottanut sitä isän vastuuta, joka hänelle olisi kuulunut, joten en jaksanut enää illalla vetää vaimoroolia päälle. Olisin halunnut olla hyvä vaimokin ja osittain se ristiveto oman ajan ja muiden ( lähinnä miehen) odotusten välillä kasvoi liian suureksi ja sain ns. hermoromahduksen. Erosin heti, kun rahkeet riittivät.
Vierailija kirjoitti:
Haha oikeesti. Kun lukee näitä miesten kommentteja täällä niin en ihmettele tippaakaan miksi on niin paljon haluttomia naisia
Ei normaalit miehet ole tuollaisia. Normaalit miehet ei edes tiedä, mikä vauvis on.
On liikuttavaa, miten nämä kuvittelevat, että heillä olisi jotain oikeuksia suihinottoihin ja ties mihin ja "ei kannata olla suhteessa jos nainen on pihtari" jne. Ikään kuin heillä olisi kovastikin varaa valita ja naisille olisi kauhea menetys jos tuollainen mies lähtee etsimään vihreämpiä laitumia.
Useimmat niistä eivät ole varmaan saaneet edes sormella koittaa koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi te aseksuaalit olette ottaneet miehen? ai niin, elättäjäksi.
Mitä ihmettä. Ei tarvitse olla aseksuaali, että ruuhkavuodet ja lapsiperhearki vie mehut niin, että seksi ei kiinnosta. Mulla on voimakas seksuaalivietti ja kuuma mies, seksi todellakin sujuu. Mutta kyllä tiiviit viikot pienten lasten, työelämän vaatimusten, ties minkä oksennustautien, kasaantuvien töiden ja kotitöiden ja parhaillaan myös terveyshuolien kanssa välillä latistaa tunnelmaa niin, että ei kiinnosta. Silloin toivon, että koti siistiytyy, minä saan omaa aikaa ja rauhaa ja tavata pari kaveria ja nukkua yön kunnolla. Sen jälkeen muuten taas maagisesti kiinnostaa!
Ihmisellä, jonka halut lähtee noin herkästi ei kyllä ole voimakas seksuaalivietti. Sori vaan. En käsitä, mikä tarve joillakin viittä vaille demiseksuaaleilla on uskotella itselleen että ollaan ihan kauhean seksuaalisia, vaikkei se seksi juuri koskaan huvitakaan koska työt ja lapset ja pyykit.
Mä olen demiseksuaali, en harrasta seksiä parisuhteen ulkopuolella, ja tarvitsen siihen tunteita. Ihan eri asia kuin matala libido. Täällä on ollut helpotus että se nuoruuden pakottava kiima on hellittänyt. Seksi kuitenkin vain paranee, ei ole enää stressiä.
Parisuhde on kestänyt 17 vuotta ja uusperhe-elämän, nyt ollaan jo kaksin. Meillä on seksiä taas aina, kun jompikumpi haluaa, kerrasta muutamaan viikossa. Perhevuosina oli joskus laimeaa, mutta that too did pass.
Totesin vain, että en ymmärrä miksi jokaisesta pikku stressistä halunsa menettävillä ihmisillä on tarve pitää itseään hirveän seksuaalisina vaikka se ei pidä paikkaansa. Sama ilmiö toistuu useimmissa seksuaalisuutta sivuavissa ketjuissa. Miksi pitää todistella olevansa jotain mitä ei ole? Eihän siinä ole mitään väärää, että seksuaalisuus on sitä ihan tavallista keskimääräistä tasoa. Ei edes siinä vaikka libido olisi matala. Ihminen voi silti olla ihan onnellinen ja elää pitkässä onnellisessa suhteessa. Mutta oikeasti korkea libido on jotain ihan muuta, kuin kerran pari viikkoon hyvinä kausina ja halut nolla huonoina kausina.
Normaali libido on normaali vaikka seksiä ei harrastaisi kuin kerran kuussa. Korkeampi libido ei ole sama asia kuin jatkuva paneminen. Jatkuva paneminen, siitä puhuminen, sen vonkaaminen, ja kyvyttömyys olla ilman on ruumiin ja sielun heikkoutta, huonoja käytöstapoja, ja sitä ettei ihminen ole oppinut sellaista täysin normaalia asiaa kuin maltti. Huonokäytöksinen lapsen tai oikeastaan kehitysvammaisen tasolle kehityksessä jäänyt runkkivonkuja on epähaluttava, eikä tilannetta paranna yhtään se jos hän vielä luulee itse että ei osaa käyttäytyä kuin normaalit ihmiset koska hänellä on niin korkea libido.
Tämä sinänsä melko kärjistetty kommentti sai minut tajuamaan, miksi nämä vonkaavat miehet inhottavat minua niin kovasti.
Kaikkihan me tiedämme, miten voimakkaasti kyky lykättyyn tarpeidentyydytykseen korreloi menestyksen kanssa. Jo ennen kuin tiesin alan tutkimuksista, tunsin viehätystä vain niitä miehiä kohtaan, jotka olivat kurinalaisia. Minua yksinkertaisesti inhottaa mies, joka ei ole kurinalainen kaikilla elämän osa-alueilla.
Koska se kertoo paitsi heikosta luonteesta, myös kyvyttömyydestä pärjätä elämässä.
Miksi kukaan huolisi sellaisen miehen, jos on saumaa parempaankin?
Muutenkin on outoa ajatella, että ne paineet pitäisi päästä aina purkamaan juuri sillä hetkellä kun ilmestyvät. Kyllähän meitä itse kutakin varmasti välillä panettaa ns. sopimattomissa tilanteissa, kuten vaikka kesken palaverin tai ruuhkabussissa. Yleensä selviämme siitä hengissä, vaikkei kukaan ilmestykään tyydyttämään juuri sillä hetkellä.
Kyllä aloittajan toivomus omasta ajasta lapsiviikonlopun jälkeen on aivan oikeutettu ja mielestäni myös kohtuullinen. Kyseessä ei ole myöskään hänen oma lapsensa vaan tullut suhteen myötä. Seksistä ei saisi tulla suorittamista tai velvollisuus, kuin korkeintaan yksittäistapauksissa. Itse teen keikkahommia ja 4-5 päivän keikkaputken jälkeen on kotona odottamassa kaipaava vaimo, eikä tulisi mieleenkään torjua, vaikka joskus kroppa vaatisi palautumista. Läheisyys ja erotiikka on kuitenkin enemmän henkistä ja yhteistä aikaa, kuin pelkkää seksiä.
"Miehen lapsi lähdössä ja taas jo koko päivän vihjaillut "kivasta" kun ollaan taas kaksin. Minua ei kiinnosta, eikä ole fiilistä."
Vai että miehen lapsi vihjailee. Hyvä, ettet anna.