Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyysin apua kavereilta muuttoon ja tällaisia sain vastaukseksi

Vierailija
15.05.2022 |

Esitietona sanottakoon, että perheessä meillä on vauva, taapero ja kouluikäinen lapsi eli ei mikään ihan helppo elämäntilanne, ruuhkavuodet kirjaimellisesti. Iso muutto tulossa (6h+k) ja laitoin kaveriporukan Whatsapp ryhmään hyvissä ajoin päivämäärän ja pyynnön viikonlopulle muuttoavusta. Suurimmalla osalla kavereista pieniä lapsia, osa myös raskaana.
Jopa raskaana oleva uusperheen äiti ystäväni vastasi, että voi tulla avuksi kevyeen siivoushommaan. Yhdeltä lapsettomalta kaverilta sen sijaan vastaus oli pelkät linkki pari muuttofirman sivuille ja sen jälkeen viesti, ettei pääse tulemaan, vaikka muuttoon on 1.5 kk aikaa. Vastasin, että mitä sulla on silloin kalenterissa tiedossa, matkaa tms ja hän vastasi, että ei mitään, ihan vain ulkoilua ja lepoa työviikon jälkeen!!

Kommentit (529)

Vierailija
161/529 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, tarjoatko sitä kaalilaatikkoa uudessa vai vanhassa asunnossa? Milloin ehdit pakata ja muuttaa kaikki ruokailuvälineet ja muut keittiötarvikkeet, kun kesken muuttoa alat kokata isolle perheelle ja monen hengen muuttoporukalle? Totta kai kaikki haluavat istua lattialla syömässä. Pöydät ja tuolit kunon jo muutettu tai autossa odottamassa.

Vai voisiko sen kokkausajan käyttää siihen muuttoon, että tulisi joskus valmista?

Vierailija
162/529 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kia sä ap olet tehnyt asiasta katkeran käryisen pitkän Facebook-päivityksen ja soittanut Iltalehteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/529 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet ap tajunnut, että talkooväki pitää houkutella paikalle. Kerrot, että Hei tarvisin muuttoapua, halukkaille apureille tarjotaan pitsat ja haluamansa muuttojuomat, arvostaisin tosi paljon jos tulisitte jeesaamaan!

Vierailija
164/529 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse auttanut näitä kavereita koskaan muutossa? Ja siis auttanut kunnolla etkä vaan palloillut? Onko sun omat muutot aiemmin olleet ihan kaaosta? Esim ei ole kunnolla pakattu, ei varattu eväitä muuttoporukalle.

Noilla syillä itse skippaan nykyään parin kaverin muutot. Toinen vielä muuttaa joka vuosi ja järjestelmällisyys puuttuu aina ja muut saa hoitaa kaiken. Ja kun hän on ollut mun muutossa niin on ollut lähinnä tiellä ja yleensä ei edes voi kantaa mitään kun on milloin mikäkin paikka kipeä.

Olen ollut auttamassa muutossa ja remontissa mm tätä raskaana olevaa kaveria, joka ihanasti tarjoutui jo auttamaan. Minä ja mieheni emme ole mitään avuttomia muuttajia, päinvastoin kaikki muutot ollaan aina itse hoidettu talkoovoimin ihan onnistuneesti.

Ap

Niiiiiiin? Eli olet ollut auttamassa sitä kaveria joka tarjoutui auttamaan? Entäs niitä jotka eivät tarjoutuneet?

Kaikki muut tarjoutuivat auttamaan ainakin jossain määrin. Tämä unohtui alkuperäisestä viestistä.

Ap

Miksi ihmeessä sinun sitten pitää väkisin jankata juuri sitä yhtä kaveria avuksi kun hän jo teki selväksi että ei halua tulla?

En jankannut ja tässä menee monelta pointti ohi. Pointti oli, että pyydän apua, vastaus on avoimen "ei kiinnosta". Melkein olisi helpompi käsittää, jos kaveri olisi vaikka sepittänyt jonkun tekosyyn, vaikka jonkun matkan minkä vuoksi ei pääse muka tulemaan. Yleensä kaverit antaa apua kun pyydetään, ei vastaa noin avoimen kielteisesti.

Ja mitä tulee tämän keskustelun alapeukkuihin ja muuttofirmojen tuputtamiseen, niin toistan vielä että kaikki muutot ollaan itse hoidettu, enkä näe tarvetta maksaa muuttofirmoille sellaisesta satoja tai jopa tuhansia euroja, joka voidaan hoitaa itsekin.

Ap

Minusta rehellinen "ei kiinnosta" -vastaus on aivan validi ja hyväksyttävä. Minua ainakin kiinnostaa enemmän kaverisi mainitsema ulkoilu ja työviikosta palautuminen kuin mennä hoitamaan jonkun sellaisen muuttoa, joka oletettavasti kykenee maksamaan siitä ammattilaisille. Mutta meillä on varmaankin eri käsitys siitä mitä ystävyyteen kuuluu ja millaista apua voi odottaa. Apua voi ja saakin pyytää, mutta jokaisella on oikeus itse määrittää millaista apua haluaa antaa ja mitä ei. Ja sinulla toki oikeus vaikka katkaista ystävyys jos ajattelet että muuttoosi osallistumattomuus on deal breaker.

En ole katkaisemassa ystäviä, mutta kyllä tässä näkyy kuka on oikeasti läheinen ystävä ja HALUAA tulla auttamaan ja kuka on vaan kaveri.

Ap

Ystävät ei kuppaa toisiltaan apua, etenkään tuollaisen kämpän muuttoon ja siivoamiseen? Ihan mielenkiinnosta kyselen, että kun sinulla on vauva ja taapero niin missä vaiheessa sä meinaat ehtiä tekemään näille talkoolaisille ruokaa vai tilaatko valmiiksi pizzaa? Onko muuttoauto hommattu vai kuppaatteko senkin joltain kaverilta jolla just sattuu sopivasti olemaan pakettiauto? Entä onko kaikki kamat pakattu valmiiksi nopeuttamaan talkoolaisten työtä?

Mielenkiintoinen ajatus, että ystävien apu = kuppaamista. Autetaan ystäviä puolin ja toisin, esim lasten vaatteet, lelut, tavarat annetaan sille ystävälle kenelle tulee ajankohtaisesti tarpeeseen. Sinulle sekin on sitten kuppaamista??

Mitä tulee ruokaan, niin teen uunin täydeltä kaali-jauhelihaatikkoa muuttopäiville. Ei taatusti jää kukaan nälkäiseksi. Pakettiauto sattuu löytymään sukulaisilta, ihan mielellään antaa sen lainaksi, bensat maksetaan ilman muuta.

Ap

Se lapseton kaverisi onkin varmasti ollut innoissaan kun olet auttanut häntä lahjoittamalla lasten vaatteita ja leluja.

Hahahah

Vierailija
165/529 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse auttanut näitä kavereita koskaan muutossa? Ja siis auttanut kunnolla etkä vaan palloillut? Onko sun omat muutot aiemmin olleet ihan kaaosta? Esim ei ole kunnolla pakattu, ei varattu eväitä muuttoporukalle.

Noilla syillä itse skippaan nykyään parin kaverin muutot. Toinen vielä muuttaa joka vuosi ja järjestelmällisyys puuttuu aina ja muut saa hoitaa kaiken. Ja kun hän on ollut mun muutossa niin on ollut lähinnä tiellä ja yleensä ei edes voi kantaa mitään kun on milloin mikäkin paikka kipeä.

Olen ollut auttamassa muutossa ja remontissa mm tätä raskaana olevaa kaveria, joka ihanasti tarjoutui jo auttamaan. Minä ja mieheni emme ole mitään avuttomia muuttajia, päinvastoin kaikki muutot ollaan aina itse hoidettu talkoovoimin ihan onnistuneesti.

Ap

Niiiiiiin? Eli olet ollut auttamassa sitä kaveria joka tarjoutui auttamaan? Entäs niitä jotka eivät tarjoutuneet?

Kaikki muut tarjoutuivat auttamaan ainakin jossain määrin. Tämä unohtui alkuperäisestä viestistä.

Ap

Miksi ihmeessä sinun sitten pitää väkisin jankata juuri sitä yhtä kaveria avuksi kun hän jo teki selväksi että ei halua tulla?

En jankannut ja tässä menee monelta pointti ohi. Pointti oli, että pyydän apua, vastaus on avoimen "ei kiinnosta". Melkein olisi helpompi käsittää, jos kaveri olisi vaikka sepittänyt jonkun tekosyyn, vaikka jonkun matkan minkä vuoksi ei pääse muka tulemaan. Yleensä kaverit antaa apua kun pyydetään, ei vastaa noin avoimen kielteisesti.

Ja mitä tulee tämän keskustelun alapeukkuihin ja muuttofirmojen tuputtamiseen, niin toistan vielä että kaikki muutot ollaan itse hoidettu, enkä näe tarvetta maksaa muuttofirmoille sellaisesta satoja tai jopa tuhansia euroja, joka voidaan hoitaa itsekin.

Ap

Minusta rehellinen "ei kiinnosta" -vastaus on aivan validi ja hyväksyttävä. Minua ainakin kiinnostaa enemmän kaverisi mainitsema ulkoilu ja työviikosta palautuminen kuin mennä hoitamaan jonkun sellaisen muuttoa, joka oletettavasti kykenee maksamaan siitä ammattilaisille. Mutta meillä on varmaankin eri käsitys siitä mitä ystävyyteen kuuluu ja millaista apua voi odottaa. Apua voi ja saakin pyytää, mutta jokaisella on oikeus itse määrittää millaista apua haluaa antaa ja mitä ei. Ja sinulla toki oikeus vaikka katkaista ystävyys jos ajattelet että muuttoosi osallistumattomuus on deal breaker.

En ole katkaisemassa ystäviä, mutta kyllä tässä näkyy kuka on oikeasti läheinen ystävä ja HALUAA tulla auttamaan ja kuka on vaan kaveri.

Ap

Ystävät ei kuppaa toisiltaan apua, etenkään tuollaisen kämpän muuttoon ja siivoamiseen? Ihan mielenkiinnosta kyselen, että kun sinulla on vauva ja taapero niin missä vaiheessa sä meinaat ehtiä tekemään näille talkoolaisille ruokaa vai tilaatko valmiiksi pizzaa? Onko muuttoauto hommattu vai kuppaatteko senkin joltain kaverilta jolla just sattuu sopivasti olemaan pakettiauto? Entä onko kaikki kamat pakattu valmiiksi nopeuttamaan talkoolaisten työtä?

Mielenkiintoinen ajatus, että ystävien apu = kuppaamista. Autetaan ystäviä puolin ja toisin, esim lasten vaatteet, lelut, tavarat annetaan sille ystävälle kenelle tulee ajankohtaisesti tarpeeseen. Sinulle sekin on sitten kuppaamista??

Mitä tulee ruokaan, niin teen uunin täydeltä kaali-jauhelihaatikkoa muuttopäiville. Ei taatusti jää kukaan nälkäiseksi. Pakettiauto sattuu löytymään sukulaisilta, ihan mielellään antaa sen lainaksi, bensat maksetaan ilman muuta.

Ap

Nykyajan laiskoille uusavuttomille kermaperseille kaikki"ylimääräinen"työ on myrkkyä, joten edes kavereita ei auteta. Pöyristyttävä on tämä nykyajan asenne, ei olisi tullut ennen vanhaan kuuloonkaan. Itselleni ei tulisi mieleenkään kieltäytyä muuttoavusta eikä muista talkoohommista. Kaverin polttopuutkin olen ollut monta kertaa hakemassa metsästä.

Myös itse muuttaja voi olla täydellinen kermaperse ja teettää kaiken muilla. Alkaen pakkaamisesta päätyen molempien kotien siivoukseen ja muuttolaatikoiden purkuun.

Harva tuollaiseen "muuttoon" haluaa mukaan,

Vierailija
166/529 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lapseton sinkku ja kieltäydyn aina perheellisten talkoopyynnöistä, enkä itsekään pyydä heiltä mitään talkooapua. Ärsyttää että oletetaan, että koska on lapseton sinkku, niin on aivan valtavasti vapaa-aikaa ja energiaa lähteä tekemään muiden raskaat työt. Opiskelen, käyn töissä ja harrastan. Olen järjestänyt elämäni sellaiseksi kuin itse haluan ja täysin vapaata aikaa mulla on puolitoista päivää viikossa. Sen ajan käytän kyllä tasan niin kuin itseäni huvittaa enkä varmasti lähtisi ap:n muuttoavuksi KOKO VIIKONLOPUKSI! En edes päiväksi. Uskomattoman röyhkeää. Suhtaudut sen lisäksi ap tähän sinkkuystävääsi todella alentuvasti. Ei ihme että hän lähettää muuttofirmojen linkkejä. Olet huono ystävä.

Vierailija
167/529 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin auttaisi jos ap ois kiva kaveri ja ruuat luvannu sekä sanonut että vähän on hommaa. Ehkä kyseinen ystävä on ollut ennenkin muuttamasssa tätä apta ja ap on ollut kiittämätön eikä ole kunnolla järjestellyt talkooväellr ruokaa yms.

Tottakai on ruokaa tarjolla talkoovälle! Ja kyllä myös toki laitoin, että voi valita mitä tekisi viikonlopun aikana. Pakkausta, loppusiivousta vai itse muuttoa.

Ap

Voi herranjumala! :DDD Vai saa ihan itse valita. Kuulostat oikealta piiskurilta. Kai varmasti ehdit lapsenkaitsennalta kuitenkin vahtia, että ystäväsi siivoavat oikein?

Ja siis PAKKAUSTA?? Juuri äskenhän väitit, että teette kaiken itse. Mutta ette siis edes pakkaa itse??? Miten monta päivää niiden kavereiden pitäisi käyttää omaa aikaansa sinun muuttoosi? Ei ihme, että kaverisi kieltäytyy. Ettehän te tee muutostanne mitään itse!

Kuten sanoin, SUURIMMAN OSAN 90% tehdään muutto ihan itse. Vauvan kanssa 100% kaikkea ei voi pakata, vaan pakkauksen viimeistely on sitten samalla viikonlopulla, voi kamalaa sentään.

Ap

Opiskeluaikoina pyysin kavereita muuttoavuksi ja silloin tein sen todellakin mahdollisimman helpoksi heille, etten vaivaisi liikaa. Eli pakkasin ilman muuta kaiken valmiiksi ja siivosin paikat tietenkin itse. Apua tarvitsin vain kantamisessa ja kuljettamisessa, en olisi ikinä kehdannut pyytää apua mihinkään muuhun edes solusta yksiöön muuttaessa.

Pakkaaminen onnistuu kyllä myös vauvan kanssa. Viimeiset kamat äkkiä laatikkoon tai jätesäkkiin ja menoksi. Ja pyydät siis ystäviäsi myös siivoamaan viisihenkisen perheen kotia, vaikka loppusiivous on aina tehtävä vielä tarkemmin kuin yleensä. Siis miten ihmeessä oikein kehtaat!?

samaa mieltä, aiemmin ap kommentoi ettei vauvan takia voi kaikkea pakata etukäteen, minä mietin miksi ei? Ap ei ilmeisesti sitten koskaan poistu vauvansa kanssa kotoaan, kun ei voi mitään vauvan tarvikkeita pakata etukäteen. En tiedä missäpäin suomea ap asuu, mutta meilläpäin on jo vuosikymmeniä osattu pakata vauvalle hoitokassi, jossa on vauvan tarvitsemat tarvikkeet vähintään päiväksi. Jos vaikka tulee äkillinen tarve lähteä hoitamaan jotain asiaa, niin ei muuta kuin nappaa vauvan hoitokassin mukaan, laittaa sen vaunuihin, vauva mukaan ja menoksi. Näin siis meilläpäin, ehkä ap:n suomessa ei vielä ole tällaista hoksattu. Hyvä sentään, että osaavat siellä päin nettiä käyttää, niin ehkä tieto tästä keinosta leviää ap:nkin kotinurkille.

Vierailija
168/529 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, kun entisaikoina ihmiset teki ruumiillista työtä 6 päivää viikossa. Silti oltiin aina valmiina auttamaan sukua ja ystäviä. Nykyään useimmat istuvat tietokoneen ääressä päivät, silti eivät jaksa auttaa muita!

Ennen jopa rakennettiin rintamamiestaloja talkootyönä.

Vierailija
169/529 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi ap valittaa naistenhuoneella kun ei täällä saannutkaan tukea valitukseensa.

Vierailija
170/529 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa muuttaa niin silloin pitäisi olla varaa myös muuttopalveluun.

Millähän perusteella olisi muka varaa muuttopalveluun?

Mutta varaa on vaarantaa ne viimeisetkin kaverisuhteet vaatimalla muuttoapua? Jos ei ole varaa muuttaa (mitä epäilen) niin siihenkin voi hakea kunnalta avustusta tai pysyä niissä neliöissä niin kauan kunnes muuttoapukassa on säästetty. Kenenkään ulkopuolisen velvollisuus ei ole ilmaistyötä tehdä.

Uskomatonta on tämä nykyajan kermaperseiden asenne, että kavereita ei auteta. Sota opettaisi teidät tavoille, vanhan kansan ihmisille ei tulisi kuuloonkaan ettei ihmisiä auteta vaikka on oikeasti omiakin töitä toisin kuin apn kavereilla vain sohvalla makaamista.

Minä autan ystäviäni oikein mielelläni koska kukaan heistä omaa ajatusta että käytänpä tuota nyt hyväkseni kun kerran voin. Aikuinen, hyväkäytöksinen ihminen voi mainita muutosta ilman sen suurempaa takaa-ajatusta että kerjään tässä samalla ilmaista apua. Näitä ihmisiä auttaa ihan mielellään ja he ovat juuri niitä jotka ovat pakanneet tavaransa huolella valmiiksi, järjestäneet pakettiauton itse, maksavat bensat, ruoat, juomat.

Vierailija
171/529 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin auttaisi jos ap ois kiva kaveri ja ruuat luvannu sekä sanonut että vähän on hommaa. Ehkä kyseinen ystävä on ollut ennenkin muuttamasssa tätä apta ja ap on ollut kiittämätön eikä ole kunnolla järjestellyt talkooväellr ruokaa yms.

Tottakai on ruokaa tarjolla talkoovälle! Ja kyllä myös toki laitoin, että voi valita mitä tekisi viikonlopun aikana. Pakkausta, loppusiivousta vai itse muuttoa.

Ap

Pakkaus ja siivous!? Että saa oikein valita.  Mitä ihmettä? Eikö teidän pitäisi edes nuo hoitaa itse, niin että kaverit vain kantaa tavarat? Mitä te itse aioitte tehdä?

Vierailija
172/529 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hoitaa lapsia tietty sillä aikaa kun kaverit auttaa pakkamaan ja siivoamaan.

Vierailija
173/529 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette tosiaan roudaa suurinta osaa tavaroista jo etukäteen ja sit varsinaisena päivänä vain ne joihin tarvitsee oikeasti apua?

Joo, kaikkea ei varmasti voi (koska vauva? 😁) mutta suurimman osan voi. Ei se vauva tarvitse nyt esim kaikkia ruoka-astioita, koko perheen vaatteita jne.

Varsinaisena muuttopäivänä pitäisi kyllä kaiken olla valmiina jo. On olleet kamalia ne muutot joissa ei ole pakattu etukäteen ja lapsia kirmaa jaloissa. En ole lähtenyt toistamiseen.

Vierailija
174/529 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ap

Ap

Nykyajan laiskoille uusavuttomille kermaperseille kaikki"ylimääräinen"työ on myrkkyä, joten edes kavereita ei auteta. Pöyristyttävä on tämä nykyajan asenne, ei olisi tullut ennen vanhaan kuuloonkaan. Itselleni ei tulisi mieleenkään kieltäytyä muuttoavusta eikä muista talkoohommista. Kaverin polttopuutkin olen ollut monta kertaa hakemassa metsästä.

minäkin autan mielelläni kavereitani muutossakin, mutta en koskaan sellaista kaveria, joka ei ole tehnyt tarpeeksi itse. Esim. ap:lle sanoisin minäkin etten voi tulla, koska käytän viikonlopun rentoutumiseen ja omiin juttuihin ja sanoihin noin ihan vain sen vuoksi ettei ole edes pakattu

Vierailija
175/529 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

avainsana: muuttofirma

minä en osallistu yhteenkään muuttoon ja omat muutot muuttofirman kautta. Tietenkin pakkaan, puran ja siivoan, mutta itse tavaroiden kanto: muuttofirma.

Vierailija
176/529 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista, kun entisaikoina ihmiset teki ruumiillista työtä 6 päivää viikossa. Silti oltiin aina valmiina auttamaan sukua ja ystäviä. Nykyään useimmat istuvat tietokoneen ääressä päivät, silti eivät jaksa auttaa muita!

Ennen jopa rakennettiin rintamamiestaloja talkootyönä.

Niin, onhan se kummallista että maailma muuttuu. Kun rintamamiestaloja rakennettiin ei varmaan muuttofirmoja yksityisten muuttoihin ollut olemassakaan ja rahaakin oli vähemmän. Myös tavaraa oli PALJON vähemmän ja näin ollen muutotkin helpompia. Plus muuttoja tehtiin huomattavasti harvemmin. Aina hämmästyttää, miten jotkut on niin kujalla, että vertaa nykyelämää johonkin 80 vuoden takaiseen maailmaan. Työ ei ole ainoa asia ihmisen elämässä eikä kaikkea sen ulkopuolelle jäävää aikaa tarvitse olla kenen tahansa käytettävissä.

Vierailija
177/529 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan maksanut tutuille muutosta. Jokaiselle 50e kouraan:)

Vierailija
178/529 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Todennäköisesti olet käyttänyt eniten hyväksesi sitä lapsetonta kaveriasi ja vaatinut häneltä kaikenlaista. Nyt hän pisti sille stopin.

Tätä mäkin veikkaan. Lapselliset monesti kuvittelee ettei lapsettomilla ole mitään kiireitä eikä väsyä ja murheita. Sillä perusteella yritetään hyötykäyttää kaikessa mahdollisessa. Unohdetaan, että lapsettomat tekee usein kovaa uraa ja haasteellista työtä sekä pitkää päivää. Kotiäitinä pääsee paljon helpommalla.

Vierailija
179/529 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan tottunut lähinnä lapsettomien kavereitteni/pariskuntien muuttoihin, jotka sisälsivät lähinnä muuttokuorman pakkaamista ja purkua. Eli valmiiksi pakattu laatikot ja huonekalut siirrettiin muuttokuormaan ja purettiin sieltä pois. Lopuksi käytiin pizzalla tms.

Sitten perheellinen lapsuuden ystäväni oli muuttamassa opiskelupaikkakunnalleni. En ollut ymmärtänyt, että uutta asuntoa olisi pitänyt myös siivota ja purkaa laatikoita kaappeihin. Paikalle on ystäväni ihan aikuinen puoliso ja molemmat vanhemmat. Kello oli jo 17 lauantai-iltapäivänä ja lähdimme puolisoni kanssa kotiin saunomaan, kun laatikot ja huonekalut oli nostettu sisälle. Tuli sellainen olo, että olimme ihan pahiksia.

Omat muutot hoidimme joko itse tai muuttofirman avustuksella.

Vierailija
180/529 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikkoa? Mitä vttua? Tykkään kyllä kaalilaatikosta, mutta ihan tosissaan pihi ap olisi tarjoamassa muuttoavulle kaalilaatikkoa palkaksi!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän