Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOISAT keskellä viikkoa (ke-to)***

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mahtavan mittainen alkuviikon pino ja keskustelua laidasta laitaan.

Miten nämä viikot vierivät niin hurjaa vauhtia? Tuntuu etten ehdi oikein mukaan ja poika kasvaa ihan silmissä. Eilisessä jälkitarkastuksessa lääkäri tivasi minulta ehkäisyasioita ja totesin vain etten ole valmis mihinkään lopulliseen ratkaisuun (=piuhat poikki), hormonaalinen ehkäisy ei sovi ja kuparikierukkaa en huoli. No jäljellä ei paljon jää...Kaikki oli kunnossa, mitä nyt pientä löysyyttä alakerran lihaksissa, mutta siitä selviää jumpalla (kun muistaisi vain tehdä). Murheitahan voisi olla viiden synnytyksen jälkeen vaikka kuinka paljon, mutta lääkäri totesi minulle, että taidan olla niitä joille raskaus sopii, palautuminen on nopeaa ja vointi yleisesti ottaen koko raskauden ajan hyvä jne. Minua hymyilytti...siinä sitä elämäntehtävää...joku kysyy että missäs sinä olet hyvä niin meikälikka toteaa että raskautumisessa, raskaudessa ja synnyttämisessä:)))

Meillä mies lähti eilen illalla kalareissulle ja tulee torstaina illalla takaisin. Saapi nähdä pitääkö hakea kalaa torin matalalta vai tuoko mies jotain muuta kuin krapulaisen olemuksensa ja kassillisen pyykkiä mukanaan...Calathea ainakin muistaa minun edelliset tilitykseni miehen kalareissuista:)

Vimpula vetelee vielä tirsaa, pesukone on jo kerran pyörinyt ja astiapesukone jyllää. Mukelot ovat saaneet hynttyyt niskaan ja aamiaisen syötyä, täytyy vielä laittaa pyykit kuivumaan ja pedata. Lähdemme aamupäiväksi vanhempieni luo ja palaamme kotiin, kun isommat tulevat koulusta. Äitini lupasi laittaa ruokaa ja minä leivoin eilen marjapiirakan vietäväksi. Mies otti toisen leipomani piirakan mukaan, voipi maistua hyvälle kahvin kanssa veneessä ja kerään taas irtopisteitä miehen kavereilta:)))))

Nyt poistun takavasemmalle jatkamaan hommia...Ihanaa päivää kaikille!

Opemamma ja Vimpula

Vierailija
2/43 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että olis taas väsyttänyt... Tuntuu, että koko naama on ihan turvonnut ja silmien alla on kivat pussit:( Nyt ei muuta kuin vettä juomaan niin eiköhän tästä taas lähde nesteet liikkeelle.

Viime yö meni tosi hienosti, pikkumies heräsi vain kerran syömään siinä neljän aikoihin ja heräsi nyt varttia vaille kahdeksan. Yöllä jouduimme tosin taas tekemään perinteisen suihkussa höyryttelykeikan, sillä Väinön nenä on edelleen öisin ihan tukossa eikä imeminen meinaa onnistua millään. Ihan kummallinen tuo nokka, se ei siis vuoda ollenkaan, mutta menee vain öisin jotenkin ihan tukkoon. Käytin poikaa eilen jo yksityisellä lastenlääkärilläkin, mutta kaikki oli periaatteessa kunnossa eli kai tämäkin jonkin sortin flunssaa sitten on. Ihmetyttää vain kun on kestänyt jo kolme viikkoa.

Vitsit opemamma sulla on energiaa! Minä en ymmärrä missä välissä sinä ehdit vielä piirakkaakin leipomaan, kun itsellä tuntuu ettei kahden lapsen hoitamisen välissä ehdi edes koneelle! Ihan oikeasti! Ehkä sulla on erityisosaamista myös organisoinnin suhteen, ei ainoastaan raskautumisessa ja synnytyksessä:D

Mies vie esikoisen tänään aamulla muskariin, joten yritän saada nukuttua vielä edes kolme varttia. Toivottavasti olisi pikkumies samaan aikaan unilla.

Nyt esikoista herättelemään ja aamupalan laittoon.

Pantoufle ja Väinö 2,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh, kylläpä taas väsyttää. yöllä jomotti päätä nuíin vietävästi, että ei oikein uni tullut silmään.

vastaan nyt vasta tohon joulugallupiin kun eilen unohtu... Eli me mennään saman kaavan mukaan ku viime joulunakin, eli aatto oman porukan kesken ja joulupäivä minun vanhemmilla ja tapani miehen vanhemmilla. Saa nähä sitte ku poika on isompi, että aiheuttaako joulupukin tulo muunlaisia järjestelyitä...

Mitkäs ne rintatulehduksen oireet olivatkaan? Mulla on nyt muutaman päivän ajan ollut rinnat aina imetyksen jälkeen hellinä.. ajattelin että josko lievää tulehdusta??

noh, pitää mennä, on poika niin rauhaton, että pitänee avata maitobaari..

ikarus

Vierailija
4/43 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö on mennyt taas ihan hyvin, paitsi yösyötön (klo 04.00) jälkeen pikkuinen kiemurtelee aamuun saakka. Kuullostaa tosi tuskaiselta, mutta vauva saa kuitenkin nukutuksi. En tiedä onko tollainen normaalia. Iltaisin huudetaan tunti ennen kuin nukutaan. Onko tää koliikkia?

Mullakin on rinnat usein imetyksen jälkeen kipeet, Oikein jomottaa! En tiedä onko jotain tulehdusta. Välillä sattuu jonkin aikaa, kun vauva alkaa syömään. Tulee oikein vedet silmään.

Huomenna pitäis antaa rota-rokotus vauvalle. Nyt olen kuitenkin ruvennut miettimään taas, että kannattaako. Mitä, jos vauva ei sais tautia muutenkaan. Taidan jossitella loppupäivän.

Kyllä täytyy nostaa hattua opemamman sinnikkyydelle ja tarmolle. Mulla on tää yx vauva ja tuntuu arki työntäyteiseltä. Mäkin leivoin eilen omenapiirakan, mutta ostin valmispohjan. Nyt kyllä nolottaa.... No, hyvää kuitenkin oli eikä taaskaan laihtumaan pääse.

Nyt täytyy vaihtaa vaippa. Haiskahtaa siihen malliin....

t. Lillefi ja Pömppis

Vierailija
5/43 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lillefi: meilläkin aivan samanlaista kiemurtelua. Peppuroinniksi kutsun sitä. Neiti söi kolmelta ja siitä aamuun asti piti pientä ähkettä ja liikettä ja välillä vähän inahteli. Silmät olivat kuiteskin koko ajan kiinni eli mielestäni nukkui. Herättyä oli tosi hyvällä tuulella, mutta väsähti tosi pian eli nyt on jo ulkona raikkaassa syyssäässä nukkumassa.

Eilen alkoi miehellä viikon loma. ihanaa! Olenkin ollut tytön kanssa kaksistaan mummolassa, kun mies ollut työreissulla. Nyt on kiva jakaa hoitovastuuta ja kenties nukkua itse välillä hieman enemmän!!

Tyttö on kyllä kaiken kaikkiaan melko helppo tapaus: ei turhia itke.

Nyt pitää lopetelle, kun isomummo tulee katsomaan neitiä ensimmäisen kerran: mukavaa nähdä sukua neljässä polvessa!

Voikaa hyvin!

Ensi perjantaita odotellen, Puppe29 (mitäköhän tapaamisestamme muuten tulee, kun meitä on niin paljon?! Saa nähdä, karkoitetaanko muut asiakkaan kokonaan pois!)

Vierailija
6/43 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai aamupäivähän se on jo.. mut meillä pikkumies vetelee vielä yöunia. poikkeuksellisesti näin myöhään..

Siitä tulikin mieleen kysyä, että miten ja mihin aikaan teillä menee vauva nukkumaan yöunille? Siis tarviiko " nukuttamista" ? nukahtaako tissille? Tuttiin? Omaan sänkyyn itsekseen? Tarvii hyssyttelyä/kävelyä? Ym..

Nimittäin meillä pikkumies on nyt parina edellisenä iltana alkanut nukkumaan vasta 02.00! Siis keskellä yötä.. En käsitä mistä se johtuu, koska yleensä se on mennyt nukkuun normaalisti 22-24. Poju ei vaan millään rauhoittunu nukkumaan.. Näki että vasyttää paljon, mutta ei rauhoittunu. Ei itkenytkään, jos oli sylissä tai tissillä. Mutta ku laittoi sänkyyn ni alko hirvittävä huuto! Tissillä se kyllä viihty, (viihtyis aina) mutta välillä se pitää tissiä huvituttina.. Imee vaan imemisen tarpeesta. Ei nälkäänsä. Yleensä poika on rauhoittunu tuttiin illalla mut nyt sekään ei tepsiny.. Ei huolinut ollenkaan ja kauhee huuto jos tuttia yritti antaa. No sitten se vihdoin nukahti 02 ja raukka nukkuu vieläkin yöunia. Normaalisti meillä ollaan jo tähän aikoihin ulkona päiväunilla.. Päivällä poika kyllä nukahtaa hyvin, eikä tällaista ongelmaa ole.

Siis onko teillä antaa vinkkejä miten saisin vauvan " rytmin" käännettyä silleen, et nukahtaisi yöunille jo aikaisemmin esim.21-22? Ja miten/mihin vauvanne nukahtaa? Ja kuinka paljon vauvanne ovat valveilla iltaisin? Olis mukava jos jäis illalla vähän aikaa " miehelle" ennen omaa nukkumaanmenoa.

Että semmosta täältä tältä erää.. :)

Tänään sai ihan rauhassa syötyä aamupalan ja luettua lehden, ku pikkumies nukkuu vieläki..

Terv. Onelinen ja pikkumies 2.5kk

Vierailija
7/43 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta päivää

Aamuyön ähinöistä piti tulla kysymään Lillefiltä ja Pupelta että onko teidän vauvoilla karstaa ?

Meillä myös yösyötön jälkeen ¿peppuroidaan¿ ja itse olen nyt alkanut epäilemään ähinän syyksi kutittavaa karstaa sillä tyttö hinkuttelee päätään siihen malliin.

Eilen käytimme ensikertaa apteekista saatavaa karstan poistoainetta nimeltä Kelual. Täytyy seurata jospa se toisi meille rauhan aamuöihin. Kaikkea sitä mielellään kokeilee jos vaikka auttaisi.

Vai liekö tähän ikään kuuluvaa ähinää, mene ja tiedä ?

t. Hanhikki

Vierailija
8/43 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mennään 20.30-22.00 nukuttaminen alkaa puol 9 ja saattaa mennä tosiaan kymppiin ja mä hyssytän eka hämärässä huoneessa jonka jälkeen lasken sänkyyn.meillä ollaan kapalossa,helpottaa vaavin nukahtamista kun muuten huitoo käsillä ja on levoton. meillä nukutaan päivisin huonosti,pikkasii torkkuja ja yhet pitkät max 2,5h niin rhkä onkin jo niin väsy joku myös kirjottelin itkusta,ei välttis oo koliikkia voi olla sitä levottomuutta ettei osaa nukahtaa,meillä kapalointi auttoin noihin huutoihin! nyt se ähisee ja nukahtaa. meillä myös tota aamuähinää nyttekin 4-7 oli ähinää mut on unessa silti..aina ei tiiä nostaako syömään vai mitä tekee kun on kummiskin unessa. meillä on muutama yö menny 1 syötöllä. mä oon nytte alkanu antaa pullosta koska neuvolassakin epäilee että vauva ei saa mun tissistä kunnolla koska juo korviketta niin paljon ja kun ite en juo/syö tarpeeks. joo neukussa oltii tänään tyttö on 5380g ja 56,5cm että plussa käyrillä mennään. nyt on helpompi kattoo syöttövälit kun juo pullosta 80ml ettei turhaan juo itteensä masuvaivaseksi..:)

mieliala heittelee imetyksen suhteen mut kait se on pakko vaan lopettaa kun ei siit mitään tuu,muutenki on välillä surullinen olo kun mun isän kuolemasta on vasta kohta 5kk :' (

mut nyt menox..;)

k.h.p ja möhnis tänään 5vkoa!

Vierailija
9/43 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän alkaa olemaan jo vanha konkari noiden iltojen kanssa. Onneksi eka ilta meni hyvin, eilinen ei sitten mennyt ihan putkeen joten nyt on nähty molemmat ääripäät ;)

Meillä Anni on nukahtanut iltaisin mun syliini 20-22 välillä. Mies on nukuttanut pojan ja me tytöt ollaan tuijoteltu telkkaa. Tällä viikolla olemme lasten kanssa menneet yhdessä nukkumaan. Poika on odotellut unta meidän sängyllä ja minä olen istunut sängyn reunalla imetystyyny ja tyttö sylissä. Poika on niin kova pyörimään ja potkimaan ettemme voi kaikki maata sängyllä. Nyt on laihiksenikin saanut uutta pontta kun esikoinen on unta odotellessa alkanut nipistelemään jenkka kahvojani (kyllä tekee kipeää). Pojan nukahtaminen on hieman venynyt kun sisko saattaa äkistä mut suht hyvin on onnistunut. saas nähdä kuvitteleeko mies pääsevänsä vapaailtoinaan nukutus rumbasta. Jotenkin hän luulee isyysloman loputtua ettei lasten hoitaminen kuulu hänelle tai ainakaan kovin paljoa.

Mua kanssa kinostaa että kuin mahdumme sinne kabinettiin? Olisiko syytä varata se kokonaan meille? Suurin osa ellei jopa kaikki ovat ajatelleet syödä joten ravintolalle olemme oikea kultakaivos :)

Nyt olisi sitten kastejuhlan tarjoilut tilattu ja pappi tulee maanantaina käymään. Tiistaina onkin neuvola ja saadaan tytöstä juuri sopivasti uudet mitat. Kaikki ohjelma tuntuu keskittynen samalle viikolle mutta hyvin sitä ehtii..

Hanneli:loistavan nimen olette esikoisellenne antaneet. Tykkään kovasti ;)

pubu ja Anni 7. viikko menossa

Vierailija
10/43 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONELINEN....meillä on myös monena monena yönä menty nukkumaan vasta 02.-03 aikoihin....Osin sitten 22-24 aikoihin. Onneksi on nyt alkanut vähän kääntyä aikaisempaan aikatauluun.

Poppakonstia en kyllä vauvan rytmin kääntämiselle tiedä. Meillä tyttö nukkuu päivisin hyvin, varsinkin aamupäivän ja iltaisin jos yrittäisin pitää hereillä niin nukkuu vaikka seisaalleen....

Pieniä iltarutiineja on alettu tehdä, että valot on sammutettu, yöpuku päällä yms....mutta uskon vauvan pikku-hiljaa ajan myötä menevän nukkumaan aikaisemmin. Tsemppistä!

jostain syystä meillä on näitä mahavaivoja ilmaantunut taas =( tyttö tuossa kiemurtelee täytyy mennä...

petraelena ja kirppu 12 vkoa

Vierailija
11/43 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti (taas), pikkumies on sitterissä ja isompi päiväunilla.

PANTOUFLE: muakin ihmetyttää kun Onnin nenä menee aina öisin tukkoon! Aluksi kyse oli flunssasta, mutta ei se voi kestää enää neljättä viikkoa. Olen tullut siihen tulokseen, että koska imetän öisin makuulla (en tiedä johtuuko se kokonaan asennosta vai siitä, että syöttövälin ollessa pidempi maitoakin suihkuaa enempi), Onnilla menee maitoa nenään ja se saa nenän tukkoiseksi. Muuta selitystä en keksi. Samaten meillä on niitä ÄHINÖITÄ mistä ainakin Puppe mainitsi: tosi ärsyttävää, kun itse nukkuu aamuyöstä tosi huonosti kun tyyppi ähistelee unissaan. Johtuu osin kai masuvaivasta, mutta myös tuosta nenän tukkoisuudesta. Pari yötä meni jo tosi hyvin kolmen neljän tunnin syöttöväleillä, mutta sit on taas heräilty parin tunnin välein.

PÄIVISIN Onni on alkanut vedellä kolmen neljän tunnin päikkäreitä (klo 10-02) ja eilen nukkui iltapäivästäkin vielä kolme tuntia. Siirtyispä noi unipätkät yöllekin!

Mitähän vielä kommentoisi - hirveästi tulee samantyyppisiä kokemuksia mieleen kuin mistä te muut kirjoittelette, mutta aina ei muista eikä varsinkaan ehdi kommentoida.

ESIKOISESTA pitää mainita sen verran, että tyttö taitaa tuntea olonsa uhatuksi (syrjäytetyksi) mun silmissä, koska se on alkanut toistaa päivittäin moneen kertaan " äiti minä tykkään sinusta" . Vaikka kuinka selittää, että niin minäkin tykkään ja yhtä paljon kuin ennenkin ja Onni nyt vaan tarvitsee paljon hoitamista jnejne, niin silti aina tulee noita toteamuksia (vaikka ihanahan niitä on kuulla). Toisekseen tyttö on ihan äiti-riippuvainen, eli isä ei kelpaa aina edes ottamaan maitopurkkia jääkaapista :)

Perjantaina olis th:n jälkitarkastus ja ensi viikolla lääkäri. EHKÄISYÄ pitäis täälläkin miettiä, mutta taidetaan mennä imetyksen ajan kortsulinjalla. Onko kellään imettävällä muutens alkaneet jo menkat? Mulla on ollut jo pari viikkoa sen tyyppistä jomotusta alavatsalla ja muistelen, että esikoisen aikaan menkat alkoi samaan tyyliin (tosin vasta 5kk:n iässä). Saisi kyllä pysyä poissa vielä monta kuukautta...

Jaahans, pikku-ukko alkaa olla tyytymätön. Taidan lähteä vaihtamaan vaipan - tääkin poitsu tykkää tosi paljon ilmakylvyistä ja kitinät loppuu.

Kerttukasperi ja Onni 2608

PS Harmi ettei päästä tapaamiseen taaskaan. Matkaa on turhan paljon ja samana päivänä on yhdet 50-v juhlat...

Vierailija
12/43 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa elämä luistaa! Itkut on loppuneet oikeestaan kokonaan. Joku kyseli miten vauvan saa aiemmin unille: meillä nukahdetaan vasta klo 23-24!!! Ja oon yrittänyt aikaistaa, mutta kun ei onnistu. Aamulla sit esikoinen herättää klo 7. Että jee....

Jahas, pikäkuulumiset ku poju (6vkoa) huutelee tuol.

Vierailija
13/43 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kätevää kulkea ihmistungoksessa vaunujen kanssa...Onneksi anoppi ja appi tulivat poikia hoitamaan, joten pääsin vauvan kanssa kahdestaan nautiskelemaan Stockan lounasta sekä yleistä Hullut Päivät-hulinaa. Yleensä välttelen Stockaa näinä päivinä, mutta nyt oltiin Eelin kummitädin ja tämän lapsen kanssa sovittu lonaallemenosta, joten hoitui tuo hulluttelu siinä samassa.

OPEMAMMA: Olipa ihanasti sanottu lääkäriltä tuo juttu. Olen tullut tulokseen, ettei maailmassa ole mitään muuta " hommaa" , jossa ihminen voisi olla korvaamaton, kuin äidin rooli. Työelämässä meidät korvataan hetkessä eikä kukaan pian enää muistkaan, mutta äitinä olen ainutkertainen. Joten ei yhtään hullmpi elämänuravalinta sulta ;-)

TAPAAMISESTA: On alkanut muakin hirvittää. Ensinnäkin se laskutuskäytäntö. Lukiko kaikki tuolta tapaamispinosta, että yli 12 asiakkaan ryhmällä pitäisi olla yhteislaskutus ja kun meillä ei ole, pitää meidän itse olla " helppoja asiakkaita" . Tosekseen kabinetissa saattaa melukynnys nousta korkealle ja herkimmät vauvat käydä levottomiksi. Tuo tilahan on käsittääkseni erillinen ruokasalista, ainakin yleensä kabinetit on erillisiä, joten se on kokonaan meidän. Mutta jättäkää pliis niitä vaunuja autoon tms...30 kiesit ei mitenkään mahdu sisään.

NUKKUMAANMENOSTA kysyi joku. Meillä noudatetaan eläinmaailman periaatteita: poikanen aistii emonsa vireystilan ja sopeutuu siihen. Toisin sanoen jos vauva ei tahdo rauhoittua, tapahtuu vanhemmassa yleensä päinvastainen reaktio yrittämisen ja hermostumisen myötä, ja se vaan entisestään hidastaa oikean lepotilan löytymistä. Mä olen Eelin kanssa mennyt pari kertaa yhtaikaa nukkumaan, kun syystä tai toisesta poika ei ole nukahtanut. Esikoisen aikaan tein huijausnukutusta, eli kun poika imi tissiä, hengitin toooodella syvään ja rauhallisesti, kuten nukkuessa ja niin poika nukahti. Taas pääsen tähän lempiaiheeseeni eli RIIPPUMATTOON, oiva apuväline nukuttamisessa tai itkuisen vauvan " kantamisapuna" . Kun vauvan saa pois sylistä, ei vauva pysty aistimaan vanhemman " voi hanhi kun nyt nukahtais/lopettais itkun" -fiiliksiä.

MENKOISTA: Kyllä, taas kerran, mulla alkoi ne heti. Tällä kertaa pääsin lyhyellä jälkivuodolla (alle 3 vkoa, aiemmin ollu 6 vkoa), mutta n. kk synnytyksestä alkoi kirkas vuoto, joka kesti 5 päivää. Soitin gynelleni, joka totesi, että voi olla vain jälkivuodon jälkivuoto, tuskin on menkat. Jälkitarkastuksen lääkäri taas sanoi, että kyllä ne varmaan menkat oli, kyllä voi olla. Ja sitten tuli toiset, kierto oli 25 pvää, eli kuten aiemminkin, mulla täysimetys ei tehoa lainkaan ehkäisynä.

Mäkin tein eilen pellillisen omenapiirakkaa ;-) Taitaa olla liikeellä tätä leipomisvimmaa ;-)

Pumpuli ja Eeli

Vierailija
14/43 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tapaaminen hirvittää. No ei nyt ihan hirvitä ja kauhistuta, mutta käytännön juttuja olen alkanut miettiä, miten hommat sujuu. Tulispa pian kesä niin päästäis puistotapaamisiin, sinne mahtuu kaikki elokuiset ongelmitta ja kaikki äänet mahtuu taivaan alle.

Vierailija
15/43 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun mulla olis kans jonkinlaista organisointikykyä. Oon luullut, että mulla on mutta tämän huushollin pyöritys kahden lapsen kanssa ei vain tunnu onnistuvan. Tänne koneelle en muka selviä enää. Toisaalta tuo vauveli on niin vaativainen, että vainuaa heti, kun äidillä olisi vähän omaa aikaa ja vaatii heti osansa.

Sain aikaistettua jälkitarkastusta eli se oli viime viikolla. Ehdin kai käydä täällä sen verran, että kitisin taas vaivojani. En mie oikeasti aina näin negatiivinen oo, se vaan jotenkin korostuu nyt... Joka tapauksessa lääkäri meinasi, että hyvin olen parantunut ja haava on umpeutunut kivasti. Se mikä sieltä tursuaa välistä, on limakalvoa ja kuulemma tavallista ja normaalia. Ja nyt on pakko kyseenalaistaa: Miten hyvin parantuneesta haavasta tursuaa yhtään mitään?!? Onko teillä muilla vastaavasta kokemusta? Limakalvo kuulemma kuivuu sitten jossain vaiheessa, eikä jää näkymään. Se, että käy myös kipeää, ei sitten liikuttanut lääkäriä mitenkään. Lantionpohjalihakset oli kuulemma kunnossa jne ja seksihommiin vois alkaa vaikka heti. Yritin siinä inistä, että eipä hirveästi hotsita ku paikat on kipeänä, " hyvinparantunut" haava on saatanan arka.

Mullahan oli tai siis on vieläkin myös ihmeellinen patti rintojen välissä rintakehässä. Se kuulemma on vauvan potkima rintalastan reuna, joka nyt iloisesti törröttää. Vähän jopa hupaisaa, voin kuittailla sitten joskus poitsulle, että oot ollut kyllä hurja poika.

Ristiäisistä: Meillä ne on vasta kuun lopussa. Nimeä ei tunnu löytyvän sitten millään. Pitäis sopia sekä suomen- että ruotsinkieliseen suuhun ja olla tarpeeksi jämerä jämerälle miehen alulle. Ollaan tehty se virhe tällä kertaa, että ollaan pohdittu nimiä ääneen sukulaisten kuullen ja kaikkihan on jollain tavalla kamalia tai sitten jo annettu tyyliin jollekin serkun lapselle. Eka kerran koskaan kai sitten lapsi meinaa jäädä kokonaan ilman etunimeä.

Tämmösiä. Lähdenpä etsimään kasvupinoa ja tapaamispinoa, sikäli mikäli lapsukaiset suostuvat nukkumaan vielä. Ja aaltoja -mie en oo koisimassa kans. Yleensä oon...

Anteeksi omanapaisuus.

Vierailija
16/43 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

otettiin tuossa just pojan kans 1,5 h:n tirsat ja kyllä teki hyvää!! poika vielä jatkaa syönnin päälle sylissä uniaan.

Meillä mennään iltaisin nukkumaan 20-22 välisenä aikana. Oon itse niin iltauninen, että alusta asti oon alkanut seiskan jälkeen touhuamaan vauvaa iltaunille, vaihdan yövaatteet ja himmennän valoja. Ns. iltasyötön ajaksi sammutan tv:n ja rauhoitan muutenkin ympäristön.

no nyt pitääkin mennä, kun kakka tuli vaippaan...

Vierailija
17/43 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onelinen; Meilläkin poika on 2 iltaa päättänyt et ennen 01.30 ei mennä nukkumaan. Aikasemmin on mennyt 23-24 maissa. Yhtään ei haittais jos menis yöunille jo ysiltä. Sylissä tämäkin halua olla. Tuttikaan ei riitä ellei saa sitä sylissä imeä.

Mulla alkaakin olla niska ja hartiasärky kanniskelun takia iltaisin hirveetä. Myös suuret rinnat painaa... Onko muilla samaa ongelmaa?

Tänään olimme 1kk neuvolassa. Pituutta oli kertynyt vaatimattomat 58,5cm ja painoa 5210g. Poitsu seurasi katseellaan jo leluakin. Kikki oli kunnossa.

nyt taas kutsu käy.......

Villa ja poju 1kk 1pv

Vierailija
18/43 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

UNISTA. Meilläkin mennään yöunille vasta 23 kieppeillä, joskus vähän aiemmin, joskus myöhemmin. Muistelen, että tyypillistä tuo iltavalvominen oli myös kakkoselle (jolla oli koliikki), mutta esikoinen nukahti jo hyvin pienenä 21 pintaaan, koska hänellä ei ollut mahavaivoista tietoakaan. Eli kaipa meidän neitiäkin tuo maha vielä sen verran ärsyttää, että nukahtaa vasta kun on tosi väsy ja maha rauhoittunut. Sitten nukkuukin tosi hyvin, heräilee vasta 5-6.30 maissa syömään, ja jatkaa sitten vielä 8-10! Saanpahan nukkua. Nopeasti ne vauvat alkavat aiemmin mennä nukkumaan, kun tulee ikää ja vatsavaivat helpottavat ja päivisin ja iltaisin valvominen lisääntyy. Meillä lapset ovat molemmat menneet 6kk iästä 19-20 nukkumaan (näin olen päiväkirjaani kirjoittanut) ja nukkuneet jo yöt läpi ilman maitoa. Eli alku aina työläämpää!

IKÄ. Meidän tyttö on 2kk ja kyllä huomaa eron vastasyntyneeseen. Itkut tuntee jo hyvin, mikä on nälkää ja mikä väsyä. Rytmiäkin löytyy, eli päivä erotetaan hyvin yöstä. Päiväunet menee tosin niin ja näin, mutta ainakin yksi pitkä uni nukutaan päivällä. Tänäänkin nukkui aamupäivän menojen takia huonosti, joten alkoi vedellä unia klo 13 ja nukkuisi vieläkin, mutta aloin nyt herätellä, jotta ei tuo ruoka painottuisi vain iltaan! Eli varmaan nukkuisi viisikin tuntia, mutta en anna!

Mutta tällaista meillä, kirjoitelkaapa kuulumisianne!

T. Pikkuodessa ja typykkä

Vierailija
19/43 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä arki pyörii suht hyvin. Vauva herää 2 kertaa yössä syömään. Ilmavaivoja on iltapäivisin ja illalla nukkumaan mennessä. Yöunille neiti haluaa kl. 22 aikoihin, vaihtelee hiukka. Hymyjä jakelee jo aika useasti ja se valaisee äidinkin päivän.

Joulusta: Me ei olla vielä tehty mitään päätöksiä. Kaksi viimeisintä joulua ollaan oltu mun vanhempien luona suomessa. Miehen vanhemmat ja sisarukset viettää aina joulua mökillään ruotsin tunturilla, mutta mua ei oikeen 6 tunnin ajomatka sinne huvita vauvan ja meidän 2 kissan kanssa( paitsi jos panis kisuillekin vaipat, vois onnistua). Me ollaan asuttu vuosi talossamme ja ei olla yhtään joulua siis täällä vietetty, se vois olla ihan kiva, kun ei ole vauvan ja kissojen kanssa matkustaminen niin yksinkertaista. Mä kyllä aina haluisin suomeen äidin laatikkojen pariin, mutta taitaa jäädä tänä vuonna.

Jälkitarkastus mulla 3 viikon päästä vasta. Täällä haluavat tehdä sen vasta 8-10 viikon kuluttua synnytyksestä. Ehkäsyks olen ajatellut niitä minipillereitä, mä ja mies inhotaan kondomeja, mutta pakko se on siihen asti niillä kärvistellä.

Velho 78, kiitti miniform vinkistä, mutta mä en apteekin hyllystä täältä ole niitä koskaan löytänyt, onko ne ihan siellä missä vatsa tai lasten lääkkeet on?

K.H.P, mä olen kans kamppaillut tuon imetyksen ja sen jälk. pulloa homman kanssa. Mulla meni ihan pieleen koko imetyksen alku sairaalassa, jossa mua stressattiin sillä niin, että itkin vaan epäonnistuneisuuttani siellä. Itse sain sen jotenkuten käyntiin kotiin päästyämme, mutta määrät on pienet, olen yrittänyt myös pumppaamalla imetysten välillä saada määriä nouseen, mutta ei auta. Eli ymmärrän hyvin sua, on raastavaa kun ei tiedä saako vauva tarpeeksi ravintoa. Välillä se on hyvä, että terkka auttaa päätöksen teossa, joka ei ole helppo sinulle.

Pulauttelusta: Pulautteleeko teidän vauvanne usein? Meidän tyttö saattaa plauttaa jopa 3 tuntia edellisen imetyksen jälk. Mistä johtuu moinen?

Tarvii yhtyä opemammaan, joka muutama päivä sitten totesi, kuinka hyvä palsta meillä eloisilla on, tsemppaava eikä ketään tuomitseva. Kiitos siitä kaikille.

tähtinova ja tytsy 5,5 viikkoa

Vierailija
20/43 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vähän kesken tuo viime kirjoitus, mutta tosiaan meillä terkka sanoi, että rytmin a ja o on iltaunille meno, niin siksikin oon sen kanssa ollut tarkkana. Päiväuniin en oo saanut minkäänlaista rytmiä ja samoten aamuheräily on vielä hiukan hakusessa..

Meidän poika pulauttelee supervähän, ainoastaan silloin jos syö itsensä ähkyyn tai sitten jos syönnin päälle pyörittelee sitä kovin paljon (menee pyllyn pesulle tai vaihtaa vaatetta tms. ) ja silloinkin tulee vaan vähän. Aivan alkuun ku en tunnistanut merkkejä, niin syötin pojalle vissiin vähän liikaa, ku se alko syötön päälle sylissä kiemurteleen niin tulkitsin sen että jahas, vielä on nälkä, vaikka sieltä oliski ollut oikeesti röyhy tulossa, niin ukkeli söi itsensä yli ja pulautti kaaressa satsin takas. Mutta nyt ku osaan jo hiukan kuunnella vauvaa, niin pulauttelu tosiaan meillä hyvin vähäistä.

Luulen kans että meidän pojan saa just sen takia helposti aikaisin yöunille, kun ei oo vatsavaivoja liiemmin ollut. Perinyt varmaan äitinsä teräsvatsan, että mikä vaan käy ;). Mutta mä lähen nyt lukeen vauva lehtee ja rentoutuun hetkeks ennen ku itekki simahan nukkuun.

ikarus