Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatusleikki: mitä jos huumeet ja kännääminen loppuisivat tänään?

Vierailija
15.05.2022 |

Eli mitä mahtaisikaan tapahtua, jos kukaan ei enää tästä päivästä lähtien käyttäisi huumeita tai vetäisi kännejä, vaan kaikki olisivat koko ajan selviä?
Itselleni tulee mieleen, että ensimmäisenä se näkyisi päivystyspotilaiden ja järjestyshäiriöiden vähentymisenä. Jo ensi viikolla sairaspoissaolot alkaisivat vähentyä ja ulkona olisi paljon turvallisempaa kulkea.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan rahoja säästyisi valtavasti. Ei tarvitsisi enää käyttää rahaa narkomaanien ja juoppojen itseaiheuttamien ongelmien hoitamiseen (tapaturmat, tulehdukset, hiv, hepatiitti, amputoinnit jne.) vaan hoidettaisiin mieluummin tavallisia ihmisiä joilla on joku työkykyä haittaava vaiva.

Yhteisen omaisuuden rikkominen vähenisi varmasti ja turvallisuus paranisi kun poliiseilla olisi aikaa muullekin kuin juoppokuskaukselle.

Vierailija
42/91 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nitä humehia hupia käytetä, jotain niillä pakoillaan.

Pelkästään alkoholia otetaan iloon, suruun, ahdistukseen, sosiaalisuuteen esim. saluunat. Käsi ylös joka on otta v tukseen. Huumeissa on niin erillaisia. Jollain opioidilla pääsee varmaan pakoon. Muilla kuten laittomilla piristellä niin niitä ainakin oli sotilaslentäjille. En tiedä onko vieläkin? Psykedeelit on taas ihan kolmas asia. Ne jotka käyttää ottaa kerran kaksi vuodessa. En tiedä miltä tuntuvat kun en ole kokeillut. Niistä on jo lääkekäyttöä psykiatriassa. Tarkemmin tutkimuskäyttöä mutta lupaavilla tuloksilla.

Itse käytän pari kertaa vuodessa "taikasieniä " ja pieniä määriä lsd:tä. Niistä voi olla apua traumojen käsittelyssä, ainakin itselläni on auttanut. Hyvin mielenkiintoisia kokemuksia. Mikä parasta, psykedeelit on kannabiksen lisäksi käytännössä haitattomia "huumeita ". Toki ei mikään sovi kaikille 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle tuli mieleen ihan päinvastaista.

Psykiatrian päivystys pamahtaisi käsiin, kun ihmiset eivät pysty hoitamaan itseään päihteillä ja sairauspoissaolot lisääntyisi kun ihmisillä on niin paha olo koko ajan.

Uusia resursseja tarvitsisi mielenterveyspuolelle nopeasti ja paljon.

Ehkä jopa itsemurhatilastot kasvaisi ainakin alkuun.

Vai ajattelenko mä vaan liian synkästi?

Kyllä. Vierotusoireethan näille runsaasti käyttäneille tulis päälle ja monet kuolis niihin.

Vierailija
44/91 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällähän on oikein addiktien kokoontumisajot.

Kysymys: Miten voi olla mahdotonta vaihtaa addiktiota toiseen jo nyt?

Vai liittyykö KUITENKIN jotenkin nykyisen, haitallisen addiktion kohteen tuomaan mielihyvään?

Kohdistuisiko addiktio KUITENKIN, siihen mielihyvään itseensä?

Liittyisikö MITENKÄÄN tämä kuvio olemattomaan itsehillintään?

Voisiko tätä itsehillintää MITENKÄÄN harjoitella?

Voisiko MITENKÄÄN olla niin, että tällaiset taidot tulee jokaisen ihmisen hankkia ihan itse? Kaikille kun ei valitettavasti riitä niitä mystisiä Norssin nuoren ideaaleja kasvuolosuhteita

Kummallista ruikutusta kerrassaan. Läskien, nistien ja juoppojen narsistista itkua.

Tämä! Ihmisten pitäisi kantaa itse vastuunsa ja olla aloittamatta huumeidenkäyttöä. Ei siihen mitään hyvää perhetaustaa vaadita, riittää että sanoo "ei" kun jotain tarjotaan.

Ja jos käyttö on jo aloitettu eikä lopettaminen onnistu omin voimin, vastuuta on hakea apua ongelmaan ja olla salailematta käyttöä. Jos määrätään korvaushoitoon niin silloin noudatetaan sitä eikä oheiskäytetä mitään, ja hoidon loputtua ollaan kiitollisia avusta ja pysytään kuivilla loppuelämä.

Vierailija
45/91 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsisi enää jonottaa tuntikausia itkuisen lapsen kanssa päivystyksessä odottamassa hoitoa, jota saa vasta kun narkkimirkun infektoituneet pistohaavat saadaan tutkittua ja juopporeiskan käsi kipsattua.

Vierailija
46/91 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis päihteiden (huumeet, alkoholi, lääkkeet) ongelmakäyttö loppuisi. Osa porukasta menisi ihan sekaisin selvänä olosta. Onneksi laskua voisi pehmentää lakisääteisellä päiväannoksella. Alkoholista ja kovista huumeista pääsee irti kannabiksella ja luontokävelyillä. Sekä sienillä ja ayahuascalla.

Kansanterveys ja -talous lähtisi nousuun ja ihmiset olisivat paremmalla tuulella.

Vierailija
47/91 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi entistä tylsempää. En ole vielä keksinyt parempaa nollauskeinoa kun alkoholi. Mikään ei voita sitä nousuhumalan tuomaa huolettomuutta. Silloin kaikki on hyvin, ei vituta eikä masenna. Kaikki on mahdollista.

Vierailija
48/91 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrian päivystys pamahtaisi käsiin, kun ihmiset eivät pysty hoitamaan itseään päihteillä ja sairauspoissaolot lisääntyisi kun ihmisillä on niin paha olo koko ajan.

Kyllä. Vierotusoireethan näille runsaasti käyttäneille tulis päälle ja monet kuolis niihin.

Ja vieroitusoireisiinhan haetaan päivystyksestä rauhoittavaa. Jos ei pääse pakenemaan elämäänsä tavallaan, niin laitospaikkoja tulisi lisätä ja päihdehoidon tarve kasvaa.

Vieroitusoireisiin käsittääkseni kuolee harvoin, tosin mahdollista se on.

Vierailija
49/91 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi entistä tylsempää. En ole vielä keksinyt parempaa nollauskeinoa kun alkoholi. Mikään ei voita sitä nousuhumalan tuomaa huolettomuutta. Silloin kaikki on hyvin, ei vituta eikä masenna. Kaikki on mahdollista.

Testaapa joskus kokaiinia. Voin piffata ensimmäiset viivat.

Vierailija
50/91 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä aivan tuulesta temmattu ajatus ole. Norjassa on kuivia kuntia joissa ei myydä alkoholia. Niissä kunnissa käytetään tilastojen mukaan eniten rauhoittavia lääkkeitä.

Olen huomannut tämän käytännössä omassa elämässäni.

Tipattomina kausina rauhoittavaa menee enemmän. Varmaan juuri sen takia kun siltä ahdistukselta ei pääse hetkeksikään pakoon muuten, se on jatkuvaa.

Käytössä myös mielialalääke, harrastan liikuntaa ja syön terveellisesti, elän kaikkien itsehoito-ohjeiden mukaan. Mikään ei vaan tunnu auttavan.

Jopa krapulassa makaaminen oli miellyttävämpää, siitä sentään tiesi että se loppuu jossain vaiheessa.

Vierailija
51/91 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testaapa joskus kokaiinia. Voin piffata ensimmäiset viivat.

Testattu on. Pysyttelen mielummin alkoholissa.

Vierailija
52/91 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuisi sademetsien tuhopolttaminen ja riistäminen sekä huumesodat.

Vierailija
53/91 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta päihteet voivat aiheuttaa ja pahentaa mt-ongelmia, joten jos ne katoaisivat niin sillä olisi myös positiivista vaikutusta väestön mielenterveyteen.

Osa mt-potilaista tosiaan "lääkitsee" itseään päihteillä ja he tarvitsisivat psykiatrista hoitoa jotta saisivat oikeat lääkkeet käyttöönsä. Mutta resursseja siihen olisi helppo saada, kun päihdepalvelut olisivat käyneet turhiksi ja sieltä voitaisiin siirtää hoitajat ja lääkärit psykiatrialle.

-ap

Kaikki päihteet aiheuttavat kaikille pitemmän päälle mielenterveysongelmia. Kannabiskin, jota tällä hetkellä yritetään kovasti glorifioida.

Elämä aiheuttaa monelle pitemmän päälle mielenterveysongelmia. Kannabis ei aiheuta mitään mutta ihan tutkitustikin auttaa moniin vaivoihin. Myös psykedeeleillä hoidetaan potilaita jo nyt.

Liiallinen rajoittaminen ja kaiken pelkääminen ajaa ihmisiä tielle josta ei ole paluuta, päihteitä siihen ei tarvita. Vaikka toki suomen valtio sitä alkoholia pakottamalla edesauttaakin. Hupi ja hyvä mieli sekä rentoutuminen ovat ihmisen perusoikeuksia, eikä kaikille vielä riitä syvään hengittelyt ja jumppatunnit.

Vierailija
54/91 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Addiktit siirtäisivät addiktionsa,joten esimerkiksi netti-, ruoka- ja peliriippuvuudet sekä pakonomainen urheilu lisääntyisi.

Tämä. Nämä ihmiset itse olisivat aivan yhtä tuskissaan kuin ennenkin. Ympäristölle nuo toiminnalliset riippuvuudet aiheuttaisivat kenties vähemmän haittaa (läheisimmät kärsivät kylläkin aina.)

Vierailija
55/91 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta päihteet voivat aiheuttaa ja pahentaa mt-ongelmia, joten jos ne katoaisivat niin sillä olisi myös positiivista vaikutusta väestön mielenterveyteen.

Osa mt-potilaista tosiaan "lääkitsee" itseään päihteillä ja he tarvitsisivat psykiatrista hoitoa jotta saisivat oikeat lääkkeet käyttöönsä. Mutta resursseja siihen olisi helppo saada, kun päihdepalvelut olisivat käyneet turhiksi ja sieltä voitaisiin siirtää hoitajat ja lääkärit psykiatrialle.

-ap

Kaikki päihteet aiheuttavat kaikille pitemmän päälle mielenterveysongelmia. Kannabiskin, jota tällä hetkellä yritetään kovasti glorifioida.

Elämä aiheuttaa monelle pitemmän päälle mielenterveysongelmia. Kannabis ei aiheuta mitään mutta ihan tutkitustikin auttaa moniin vaivoihin. Myös psykedeeleillä hoidetaan potilaita jo nyt.

Liiallinen rajoittaminen ja kaiken pelkääminen ajaa ihmisiä tielle josta ei ole paluuta, päihteitä siihen ei tarvita. Vaikka toki suomen valtio sitä alkoholia pakottamalla edesauttaakin. Hupi ja hyvä mieli sekä rentoutuminen ovat ihmisen perusoikeuksia, eikä kaikille vielä riitä syvään hengittelyt ja jumppatunnit.

Ei se kannabis tosiaan sovi kaikille ja voi pahentaa jo olemassaolevia mt-ongelmia ja pamauttaa psykoosin päälle siihen alttiuden omaaville ihmisille. Nää väitteet että se on ihan haitaton ja kaikille sopiva päihde, on täysin bullshittiä.

Itse en voi käyttää yhtään. Olen kokeillut monet kerrat kun sitä niin hehkutetaan, mutta mulla iskee vaan jumalaton ahdistus ja dissosiaatio päälle.

Tunnen pari muutakin, ketkä reagoi mun tavalla.

Joillekinhan se sit sopiikin mainiosti ja kivat heille.

Exälle puhkesi jossain vaiheessa kaksisuuntainen ja oli osastolla useampaan otteeseen psykoottisen masennuksen takia. Hänellä harhat ainakin paheni kun pössytteli päivittäin, ei itse nähnyt yhtäläisyyttä siinä ollenkaan kun se oli se hetken helpotus mistä piti kiinni. Muutama viikko osastolla ilman pilveä ja oli kuin eri ihminen, taas hymyilevä ja lämmin, pirteä.

Kun pääsi kotiin niin ensimmäisenä pilveä ja takaisin päivittäiskäyttöön. Ja muutaman kuukauden kuluttua uusi osastoreissu.

Ja turha sanoa, että ei aiheuta riippuvuutta. Tottakai se on riippuvuutta jos sitä tarvitsee jatkuvasti ja ollaan ärtyisiä ilman sitä.

Joku satunnaispolttelu on asia erikseen.

Vierailija
56/91 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On utopiaa, vaikka todellisuudessa siis on ihmisiä, jotka eivät koe päihteitä tarpeellisiksi, mutta jostain syystä on taas ihmisiä, jotka elää vain päihteiden voimalla. Mikä altistaa tähän, se olisi hyvä tietää. Järkipuhe ei ole koskaan tehonnut tarpeeksi.

Vierailija
57/91 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä aivan tuulesta temmattu ajatus ole. Norjassa on kuivia kuntia joissa ei myydä alkoholia. Niissä kunnissa käytetään tilastojen mukaan eniten rauhoittavia lääkkeitä.

Olen huomannut tämän käytännössä omassa elämässäni.

Tipattomina kausina rauhoittavaa menee enemmän. Varmaan juuri sen takia kun siltä ahdistukselta ei pääse hetkeksikään pakoon muuten, se on jatkuvaa.

Käytössä myös mielialalääke, harrastan liikuntaa ja syön terveellisesti, elän kaikkien itsehoito-ohjeiden mukaan. Mikään ei vaan tunnu auttavan.

Jopa krapulassa makaaminen oli miellyttävämpää, siitä sentään tiesi että se loppuu jossain vaiheessa.

Voimia, tiedän mistä puhut. Itse päihteetön/lääkkeetön nykyään mutta olen saanut hillittömällä tuurilla hyvää apua, eikä traumaoireilun kanssa eläminen siltikään ole helppoa vaan usein aivan käsittämättömän tuskallista. Ihmiset jotka tuomitsevat addiktit eivät tiedä paljoakaan elämän nurjasta puolesta, sanotaan näin pähkinänkuoressa.

Vierailija
58/91 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan psykedeelit saattavat auttaa tai ehkäistä mielenterveyshäiriöitä.

Vierailija
59/91 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On utopiaa, vaikka todellisuudessa siis on ihmisiä, jotka eivät koe päihteitä tarpeellisiksi, mutta jostain syystä on taas ihmisiä, jotka elää vain päihteiden voimalla. Mikä altistaa tähän, se olisi hyvä tietää. Järkipuhe ei ole koskaan tehonnut tarpeeksi.

Aiheesta on tehty paljon tutkimusta kyllä, tutustu ihmeessä. Ja on totta että itsetuhoinen ihminen ei lakkaa olemasta itsetuhoinen sillä että hänelle sanotaan "älä ole itsetuhoinen."

Vierailija
60/91 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällähän on oikein addiktien kokoontumisajot.

Kysymys: Miten voi olla mahdotonta vaihtaa addiktiota toiseen jo nyt?

Vai liittyykö KUITENKIN jotenkin nykyisen, haitallisen addiktion kohteen tuomaan mielihyvään?

Kohdistuisiko addiktio KUITENKIN, siihen mielihyvään itseensä?

Liittyisikö MITENKÄÄN tämä kuvio olemattomaan itsehillintään?

Voisiko tätä itsehillintää MITENKÄÄN harjoitella?

Voisiko MITENKÄÄN olla niin, että tällaiset taidot tulee jokaisen ihmisen hankkia ihan itse? Kaikille kun ei valitettavasti riitä niitä mystisiä Norssin nuoren ideaaleja kasvuolosuhteita

Kummallista ruikutusta kerrassaan. Läskien, nistien ja juoppojen narsistista itkua.

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, sinunlaisesi vanhempana on yksi riskitekijä addiktion kehittymiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi