Särkänniemiranneke 49 paikan päältä ostettuna :O
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Eli 274 markkaa, ihanan kallista
Kun olin lapsi 70-luvulla, Särkänniemeen pääsi ilmaiseksi sisään Seura ja Apu lehden ilmaislipuilla. Ihanan halpaa.
Vuonna 2001:Linnanmäen kausikortti kulkee nimellä Timanttikortti. Se maksaa 410mk, sisältäen postikulut. Linnanmäen ranneke maksaa 95mk (netistä löytynyt tieto).
16e ja 67e nykyiset hinnat 45e ja 210e. (pikkuhupi poistui vissiin vuonna 2000)
Ei ole palkat kolminkertaistuneet, ei
Ihan hullua. Ja kun 3-vuotias maksaa myös ton 49 vaikka ei olisi vielä metriä. Eli vaihtoehtona on joko maksaa hänestä tuo 49, jolloin hän pääsee kolmeen laitteeseen tai sitten maksaa ranneke myös aikuiselle (yhteensä 98), jotta pääsee seitsemään laitteeseen lisää yhdessä aikuisen kanssa. Viime kesänä mun 4v. oli 97 cm. Heinäkuussa ei päässyt vielä metristen laitteisiin, mutta elokuussa pääsi, kun mittasivat kengät jalassa ja huppu päässä. Nyt keskimmäinen on 3v., ehkä 93 cm. Jos eksymme noin riistohintaiseen paikkaan vielä tänä vuonnakin, aion kyllä valehdella että on alle 3v. Miksi hän maksaisi possujunasta, leppäkertuista ja Regatasta viisikymppiä??
Miksi euron merkit eivät toimi täällä nykyään?😳
Ei skinne ole mkikään pakko mennå.
Kun olin lapsi 70-luvulla, Särkänniemeen pääsi ilmaiseksi sisään Seura ja Apu lehden ilmaislipuilla. Ihanan halpaa.
Tuo on ihan sama kuin leffateatteriin pääsisi ilmaiseksi musta säkki päässä ja tulpat korvissa.
Myönnetään että itsekin törmättiin kahteen epäkohtaan jotka ovat täysin perseestä
- lapsi joka ei pituutensa puolesta pääse kaikkiin laitteisiin joutuu ostamaan täyden lipun
- huoltaja joka ei halua ensimmäiseenkään laitteeseen mutta tulee valvomaan perheen pienintä jota ei voi jättää yksin joutuu ostamaan täyden lipun.
Kun perheessä on yksi kumpaakin niin hupsista, maksettiin satanen tyhjästä
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuolle rahalle sitten saa vastineeksi? Pari kitisevää ruosteista vuoristorataa ja possujuna?
Nimenomaan, VR riittää kyllä. Välimeri kutsuu täälläkin. Viekööt rikkaat Lintseille, köyhän pitää valita ja ei tarvii montaa kertaa miettiä...
Eikös sillä 49 euron rannekkeella saa rajattomasti käyttää kaikkia laitteita koko päivän? Mikä nyt sitten on kallista. Kampaajalla ei nainen tuohon rahaan saa välttämättä edes puolen tunnin hiusten leikkuuta, tai monessa ravintolassa ruokailuun tuo summa ei riitä alkuunkaan.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tuo on vapaaehtoinen paikka ja saa itse valita meneekö vai ei.
Just. Tavallaan, tavallaan ei. Lapset tarvii juttuja mitä muutkin tekee. Ei niiden tarvii maksaa ihan noin maltaita.
Kaikki on varsin suhteellista kirjoitti:
Eikös sillä 49 euron rannekkeella saa rajattomasti käyttää kaikkia laitteita koko päivän? Mikä nyt sitten on kallista. Kampaajalla ei nainen tuohon rahaan saa välttämättä edes puolen tunnin hiusten leikkuuta, tai monessa ravintolassa ruokailuun tuo summa ei riitä alkuunkaan.
Kolme lasta, bensat ja ruuat päälle?
Vierailija kirjoitti:
Ihan hullua. Ja kun 3-vuotias maksaa myös ton 49 vaikka ei olisi vielä metriä. Eli vaihtoehtona on joko maksaa hänestä tuo 49, jolloin hän pääsee kolmeen laitteeseen tai sitten maksaa ranneke myös aikuiselle (yhteensä 98), jotta pääsee seitsemään laitteeseen lisää yhdessä aikuisen kanssa. Viime kesänä mun 4v. oli 97 cm. Heinäkuussa ei päässyt vielä metristen laitteisiin, mutta elokuussa pääsi, kun mittasivat kengät jalassa ja huppu päässä. Nyt keskimmäinen on 3v., ehkä 93 cm. Jos eksymme noin riistohintaiseen paikkaan vielä tänä vuonnakin, aion kyllä valehdella että on alle 3v. Miksi hän maksaisi possujunasta, leppäkertuista ja Regatasta viisikymppiä??
Laitelippu on noin 10e että siitä voi laskea onko järkevää ottaa ranneke vai ei. Ehkä noin pienien lasten kanssa vois tehdä jotain ihan muuta, ehtii sinne huvipuistoon sitten kun pituutta on molemmilla enemmän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjous lentoja löytyy tosi edullisesti. En tajua miksi ihmiset suostuu maksamaan suomen överihintoja.
Tekisi kaikille hyvää nähdä muutakin maailmaa.Ainoa vaan, että maisemat näkee netistä ja ihmiset sieltä kulttuureineen ja ruokineen ovat jo täällä.
Epäekologista on matkustella lentäen ja kulttuurit ovat todella sekoittuneet. Mene tunkeutumaan ns. ulkomaalaisten seuraan rohkeasti, ihan koti-Suomessa.Tuon voi kyllä tehdä kotimaassa sen lisäksi. Voi silti lopettaa tuon äärettömän tylsyyden ja tulla edes joskus ulos sieltä ekologisesta kuplastaan, ja tehdä kerrankin jotain. Lentää kerrankin sillä lentokoneella, jolla miljoonat ihmiset jatkuvasti lentävät joka tapauksessa päivittäin. Nähdä kerrankin vieraita kulttuureja, ihmisiä ja maisemia ihan omin silmin ja paikanpäällä. Suosittelen elämään ja kokemaan edes joskus, vielä kun henki pihisee ja elämää on itsellä jäljellä.
Minä olen matkaillut ympäri maailmaa, mutta näin jälkikäteen voisin kyllä todeta, että monet noista reissuista olisi voinut ihan hyvin korvata Google Mapsilla ja Kuvahaulla.
Kamalaa että joku ajattelee noin.
Katso kuvahausta Angkor Watia. Se näyttää valtavalta rakennukselta keskellä metsää.
Tai vaihtoehtoisesti matkusta tuk-tukilla paikallisen oppaan kanssa sitä ihastelemaan. Tunnet kuumuuden, erikoiset tuoksut, kuulet jännän kielen ja kosketat seinää, jonka paikallinen kambodialainen on käsin rakentanut satoja vuosia sitten.
Sinä valitset varmaan ensimmäisen vaihtoehdon, minä en.
Mitä se sua haittaa, jos joku on jo mielestään kiertänyt maailmaa tarpeeksi, eikä enää halua matkustaa? Onko se sulta pois vai mistä tämä jankkaus? Ja miten liittyy Särkänniemen rannekkeen hintaan?
Tykkimäellä aikuisten ranneke 35€, saa vielä ihanaista S-bonusta!
Onneksi tuo on vapaaehtoinen paikka ja saa itse valita meneekö vai ei.