Jos ollaan kylässä, onko ok noudattaa omia nukkuma-aikatauluja vai pitääkö mennä isäntäperheen aikoihin nukkumaan?
Minusta talossa talon tavalla. On törkeää, jos isäntäväki herää kahdeksalta ja vieraat nukkuvat vielä kahdeltatoista.
Kommentit (18)
Vähän kiusallista olisi, jos isäntäväki menisi nukkumaan vaikka kymmeneltä illalla ja vieraat riekkuisi aamuyön tunneille. Siitähän ei mitään haittaa olisi, että valvoisivat, mutta jos siis olisivat kuin päivällä.
Vähän tapauskohtainen asia. Mulla lähisukulaisperhe, jolla eri päivärytmi ja aina nukkuvat monta tuntia pitempään kuin minä. Menevät nukkumaankin paljon minua myöhemmin siis.. Mutta asia ok ja olen siihen tottunut. Joskus kysyn jo illalla milloin heräävät ja oletan, että pitävät siitä kiinni mitä lupaavat. Jos ei ala näkyä, saatanpa käydä ovelle koputtelemassa. Vähän outoa olisi, jos ystävät jäisivät vielä valvomaan olohuoneeseen kun minä menisin nukkumaan. Vierashuoneessa voivat tehdä mitä haluavat.
Vieraat saa herätä milloin haluaa. Teinivieras nukkui aina puoleen päivään. Twin aamulla sitten rauhassa etätöitä.
Menkää hotelliin. Ongelma ratkaistu. Muutenkin kiusallista pyöriä toisten nurkissa.
Mm. Tästä syystä en käy yökylässä eikä päinvastoin.
Hotellit on sitä varten.
Riippuu vähän milloin sukulaisuusseksi hoidetaan. Minä haluan seksin jälkeen aina nukkumaan.
Kyllä kuule ihan omaa rytmiä saa noudattaa, varsinkin lapsiperheissä. Älä majoita, jos ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kyläily on niin last season!
Minusta on mukavaa, kun käy vieraita. Kesällä lähden kaverin luo viikoksi kylään, kun niin kovasti pyysi käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on mukavaa, kun käy vieraita. Kesällä lähden kaverin luo viikoksi kylään, kun niin kovasti pyysi käymään.
No jos on vielä lapseton ja nuori, niin viikon kyläily on ihan kivakin kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle olisi ihan kauhea ajatus olla viikko jonkun kaverin luona kylässä. En kyllä jaksaisi ketään vierasta ihmistä nurkissani yhtä yötä kauempaa itsekään. Eri asia tietysti, jos kaveri asuu jossain ulkomailla. Ehkä silloinkin menisin osaksi aikaa hotelliin.
Mun mielestä jokainen saa nukkua kun nukuttaa, mutta, jos valvoo, niin toisia ei saa häiritä. Tietenkin, jos vierailla on ihan päinvastaiset nukkumisajat kuin isäntäväellä, eli toiset nukkuu yöllä ja toiset päivällä, niin kannattaisiko vieraiden nukkua jossain muualla.
Minä en kyllä oikeastaan majoita meillä muita, kuin lasten kavereita ja heidän rytmit on kuta kuinkin samat, kuin lapsillamme. Itsekään en toisten nurkissa majaile kuin äärimmäisen harvoin ja silloin elän talonväen mukaan. Samoin ne harvat muut meillä majailleet ovat sopeuttaneet mahdolliset muut rytminsä meidän mukaan.
Riippuu, miten tuttuja ja millaisissa olosuhteissa. Mitä pienempi asunto sen enemmän olisi hyvä ottaa huomioon isäntäväen päivärytmi, eikä maata keskellä olohuonetta siskonpedissä puolille päivin.
Usein auttaa, että sovitaan illalla jo aamutoimista. Jos vieras herää varhain hän voi rauhassa syödä aamiaisen ja mitä kaapista löytyy kuin maha kurnien odotella isäntäväen heräämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle olisi ihan kauhea ajatus olla viikko jonkun kaverin luona kylässä. En kyllä jaksaisi ketään vierasta ihmistä nurkissani yhtä yötä kauempaa itsekään. Eri asia tietysti, jos kaveri asuu jossain ulkomailla. Ehkä silloinkin menisin osaksi aikaa hotelliin.
Jos kaverin luona olisi vierashuone, todennäköisesti selviäisin, mutta en sohva- tai kylkimajoituksesta.
Mä olen sellainen aamuvirkku, että en todellakaan odota, että vieraat heräisivät samaan aikaan kuin minä. Saatan olla jo seitsemän jälkeen aamupalalla, vaikka olisin heräämiseni jälkeen loikoillut pitkäänkin sängyssä. Tämä sitten taas toisaalta tuottaa minulle kylässä haasteita, kun saatan olla hereillä reisusti aiemmin kuin talon väki usein varaankin tällaisiin aamuihin tekemistä (vaikka kirjan) ja jotain syötävää, etten kuole nälkään 😁 jos siis kyläpaikka ei ole niin tuttu, että voisin itsekseni mennä aamukahveja keittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei meillä ole mitään ongelmaa, kun ollaan läheisiä kavereita. Viikko menee hujauksessa.
Riippuu kuinka läheisten luona olen. Jos olen siskoni luona, niin menen nukkumaan sillon kun väsyttää ja herään kun jaksan. Yleensä heräillään yhtä aikaa, kun lapset herättää koko porukan.