Särkänniemiranneke 49 paikan päältä ostettuna :O
Kommentit (234)
Kun vielä oli lisäksi delfinaario, sai rahoille vastinetta.
Ahne kaupunki myi delfiinit Ateenaan kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka uhoatte menevänne halvemmalla ulkomaille, minkä hintaisia huvipuistolippuja ajattelette siellä olevan? Ja millä hinnalla olette suunnitelleet saavanne matkat?
Olen kiinnostunut erityisesti kuulemaan vinkkejä tuohon jälkimmäiseen, koska itse en koskaan onnistu löytämään mistään niitä 30 euron lentolipputarjouksia, joilla monet kuitenkin taitavat reissata. Toki edulliset huvipuistovinkit ovat kiinnostavia myös.
Keräsin malliksi muun Euroopan huvipuistojen parhammistoa ja niiden päivälippujen nettihintoja ensi kesän parhaimpaan loma-aikaan:
- Disneyland Paris (1 Disney park) 88 euroa per hlö
- Europapark Saksassa 55 euroa
- Parc Asterix 47 euroa
- Gröna Lund 525 SEK eli vähän yli 50 euroa
- Köpiksen Tivoli 428 DKK eli noin 63 euroaNäiden muun Euroopan huvipuistoja haikailevien kannattaa muistaa myös se, että jonoja on ihan hiukkasen enemmän kuin Suomessa koskaan. Toki kaiken maailman fast passeliksi pääsee ohi, mutta se taas maksaa lisää, joten sekään tuskin käy.
Fast passeliksi = fast passeilla
Ja sitten pitää muistaa ettei kaikki ole tuon hintaista. Tuossa on ne suosituimmat. Keski-Euroopassa ne vähemmän suositut on parempia ja halvempia kuin kotimaiset.
Ja alueelle pääset ihan ilmaiseksi, eli koko perheen ei ole pakko ostaa ranneketta jos ei halua.Samoin pitää muistaa se majoitus. Vaikka itse huvipuisto olisi saman hintainen, hotelli ja matkat todennäköisesti ei ole. Ja samalla reissulla tehdään usein muutakin tuo huvipuisto on vain yksi juttu.
Kotimassa kun pulitat 1000e se on päivä särkkiksessä ja kotiin.
Laitatko vielä erittelyn näistä 1000 euron kustannuksista?
Etelä-Suomessa asuvana (kuten suurin osa meistä) täytyy käyttää aika villiä mielikuvitusta, että saan 4-henkisen (kuten moni meistä) perheen Särkkiksen reissulle palamaan tonnin. Etenkin jos Särkkis-päivän jälkeen ajellaan kotiin, kuten annoit viimeisessä lauseessa ymmärtää.
5-henkinen perhe: sisäänpääsy 250e, junamatka: 60e/nekku (30e suunta eli halpa) 300e, hotelli: 200-300e riippuen mistä saa, sitten ruuat ja kahvit siellä särkkiksessä 200e ja siinä se sitten menikin.
Kaikki ei ole Helsingissä asuvia 4-hengen perheitä.
Ai tätäkö se päivä särkkiksessä ja kotiin tarkoittikin?
No, tässä toinen esimerkki: 4 hengen sisäänpääsyt kesäkuulle etukäteen valitulle päivälle á 38,50 euroa eli 154 euroa, oman auton bensakulut 50 euroa, pysäköinti ilmaiseksi kävelymatkan päässä huvipuistosta, ruoat ja juomat 200 euroa. Ja illaksi kotiin. Siinä se sitten menikin, vähän yli 400 euroa.
Kaikki ei vaan osaa valita niitä kalleimpia vaihtoehtoja.
Onko 400 e mielestäsi kohtuuhinta yhdelle huvipuistopäivälle?
Paljonko sulla menee rahaa joululahjoihin? Onhan sekin vain yksi päivä vuodessa. Ainakin omassa lapsuudessa huvipuistopäivä oli vuoden kohokohta.
En kyllä todellakaan sijoittaisi 400 euroa "huvipuistopäivään" vaikka tienaankin ihan hyvin (5800 euroa kuussa). Järjetön hinta tuollaisesta tuottamattomasta toiminnasta. Tuolla rahallahan laittaa lapset vaikkapa uuteen harrastukseen missä oppivat uusia oikeita taitoja.
Olisin lapsena mieluummin mennyt kerran huvipuistoon kuin aloittanut jonkun tanhuharrastuksen. Jos jälkikasvu ei viihdy missään laitteessa, silloin en rahojani tuhlaisi. Itse rakastin kaikenlaista pyöritystä, mutta veljeni ei mennyt kuin törmäilyautoihin.
Ei huvipuistossa käynti koskaan ole ilmaista ollut. Särkänniemellä on iso tila käytössä ja varmasti maksaa siitä vuoden jokaisena päivänä. Sesonkiaika on aika lyhyt ja silloin on tehtävä vuoden tili.
Vierailija kirjoitti:
Eikä jää tuohon. Joskus lehdessä oli juttua, että särkänniemessä vesipullo oli maksanut 7. Siihen päälle ruuat, mahdolliset herkut jne.
Jos ei ole rahaa, miksi ette osaa nähdä hiukan vaivaa?
Olen itse perheestä, jossa vanhemmat olivat ollessani alakouluikäinen (2000 luvun loppu, 2010 luvun alku) alle keskituloisia. Reissasimme silti ja kävimme huvipuistoissakin. Automatkoille esimerkiksi huvipuistoon oli aina omat eväät mukana kylmälaukussa, sisältäen myös riittävän määrän vettä ym. juomia. Perillä syötiin kaupasta ostettuja eväitä ja/tai käytiin vaikka mäkkärissä, huvipuistoista ostettiin korkeintaan jotain pientä. Ei sitä kalleinta vaihtoehtoa tarvitse aina valita ja kitistä, että ei ole rahaa mennä minnekään.
On täyttä uusavuttomuutta ja elämänhallinnan puutetta edes harkita jotain 7 vesipulloa, jos jo sisäänpääsymaksu aiheuttaa harmaita hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Omatoimimatkailijalla ihan helposti. 30e/lentolippu halpisyhtiöllä ja joku airbnb 20e/yö kolmeksi yöksi, niin pääsee jo halvemmalla kuin perhereissu särkkikseen. Oletuksena että Tampereella pitää yöpyä, niinkuin aika monen pitää.
Varmaan ihana kokemus lentää joskus sianpieremän aikaan ja asua jossain kellarissa.
Halpislentoasiakkaat ovat sitä tyytyväisempiä, mitä huonommin heitä kohdellaan. Jos saa vitosen pois hinnasta sillä että makaa köytettynä ruumassa, niin mikäs sen mukavampaa. Vielä vitonen pois, niin matkan päätteeksi saa kapteeni käydä tuikkaamassa kakkoseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä jää tuohon. Joskus lehdessä oli juttua, että särkänniemessä vesipullo oli maksanut 7. Siihen päälle ruuat, mahdolliset herkut jne.
Jos ei ole rahaa, miksi ette osaa nähdä hiukan vaivaa?
Olen itse perheestä, jossa vanhemmat olivat ollessani alakouluikäinen (2000 luvun loppu, 2010 luvun alku) alle keskituloisia. Reissasimme silti ja kävimme huvipuistoissakin. Automatkoille esimerkiksi huvipuistoon oli aina omat eväät mukana kylmälaukussa, sisältäen myös riittävän määrän vettä ym. juomia. Perillä syötiin kaupasta ostettuja eväitä ja/tai käytiin vaikka mäkkärissä, huvipuistoista ostettiin korkeintaan jotain pientä. Ei sitä kalleinta vaihtoehtoa tarvitse aina valita ja kitistä, että ei ole rahaa mennä minnekään.On täyttä uusavuttomuutta ja elämänhallinnan puutetta edes harkita jotain 7 vesipulloa, jos jo sisäänpääsymaksu aiheuttaa harmaita hiuksia.
Mielestäni on täydellistä elämänhallinnan puutetta, jos ei ole varaa maksaa hankkimalleen lapselle kerran vuodessa 49 euron lippua. Varsinkin kun sen saa ennakkoon hankittuna 38 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omatoimimatkailijalla ihan helposti. 30e/lentolippu halpisyhtiöllä ja joku airbnb 20e/yö kolmeksi yöksi, niin pääsee jo halvemmalla kuin perhereissu särkkikseen. Oletuksena että Tampereella pitää yöpyä, niinkuin aika monen pitää.
Varmaan ihana kokemus lentää joskus sianpieremän aikaan ja asua jossain kellarissa.
Halpislentoasiakkaat ovat sitä tyytyväisempiä, mitä huonommin heitä kohdellaan. Jos saa vitosen pois hinnasta sillä että makaa köytettynä ruumassa, niin mikäs sen mukavampaa. Vielä vitonen pois, niin matkan päätteeksi saa kapteeni käydä tuikkaamassa kakkoseen.
Heh :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjous lentoja löytyy tosi edullisesti. En tajua miksi ihmiset suostuu maksamaan suomen överihintoja.
Tekisi kaikille hyvää nähdä muutakin maailmaa.Ainoa vaan, että maisemat näkee netistä ja ihmiset sieltä kulttuureineen ja ruokineen ovat jo täällä.
Epäekologista on matkustella lentäen ja kulttuurit ovat todella sekoittuneet. Mene tunkeutumaan ns. ulkomaalaisten seuraan rohkeasti, ihan koti-Suomessa.Tuon voi kyllä tehdä kotimaassa sen lisäksi. Voi silti lopettaa tuon äärettömän tylsyyden ja tulla edes joskus ulos sieltä ekologisesta kuplastaan, ja tehdä kerrankin jotain. Lentää kerrankin sillä lentokoneella, jolla miljoonat ihmiset jatkuvasti lentävät joka tapauksessa päivittäin. Nähdä kerrankin vieraita kulttuureja, ihmisiä ja maisemia ihan omin silmin ja paikanpäällä. Suosittelen elämään ja kokemaan edes joskus, vielä kun henki pihisee ja elämää on itsellä jäljellä.
Minä olen matkaillut ympäri maailmaa, mutta näin jälkikäteen voisin kyllä todeta, että monet noista reissuista olisi voinut ihan hyvin korvata Google Mapsilla ja Kuvahaulla.
Kamalaa että joku ajattelee noin.
Katso kuvahausta Angkor Watia. Se näyttää valtavalta rakennukselta keskellä metsää.
Tai vaihtoehtoisesti matkusta tuk-tukilla paikallisen oppaan kanssa sitä ihastelemaan. Tunnet kuumuuden, erikoiset tuoksut, kuulet jännän kielen ja kosketat seinää, jonka paikallinen kambodialainen on käsin rakentanut satoja vuosia sitten.
Sinä valitset varmaan ensimmäisen vaihtoehdon, minä en.
Teatteri- ja konserttiliputkin maksaa tuon verran, samoin moni keikka.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran vuodessa käy, eihän tuo paljon ole. Paikan ylläpitokin maksaa.
Menettekö Juhannuksena?
Kaikki hinnat on nousseet. Ei tolla hintaa saa edes teatterilippua nykyään, saati mitään konsertti lippua. Ei kai aikuiset oikeasti käy niissä laitteissa? Me kun käydään niin muksut menee rannekkeineen menojaan, saatetaan siinä vähän aikaa katsella ja sit mennään istumaan jonnekin. Me mennään sinne ainakin lasten takia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hinnat on nousseet. Ei tolla hintaa saa edes teatterilippua nykyään, saati mitään konsertti lippua. Ei kai aikuiset oikeasti käy niissä laitteissa? Me kun käydään niin muksut menee rannekkeineen menojaan, saatetaan siinä vähän aikaa katsella ja sit mennään istumaan jonnekin. Me mennään sinne ainakin lasten takia.
Ollaan dinkkejä ja kyllä me ainakin mennään laitteisiin. Ei nyt ihan kaikkiin mutta mieluisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En laita senttiäkään kotimaan matkailuun,välimeri kutsuu.
Meillä sama. Ollaan reissussa 4 viikkoa.
Ei se korvaa lapsille nimenomaan sitä Särkänniemessä käyntä.
Välimeri kutsuu vain aikusia ja sellainen loma laaditaan aikuisten omista haluista ja mieltymiksistä, lapsilla on taatusti hiukan erilaiset haavekuvat, kesälomisakin.
Mun mielestä tässä on kyse myös siitä minkä arvoisena kukakin särkkistä pitää.
Esim mulla ja mun miehellä on molemmilla ihan hyvä palkka ja tähän olis kyllä helposti varaa, mutta silti omasta mielestä 49 euroa yhdestä rannekkeesta on kallis ja jos olisi tänne tarkoitus mennä niin etsisin kyllä tarjouksia/halvempia päiviä. Tähän vaikuttaa se, että en oo ite koskaa juurikaan tykännyt huvipuistoista. Mun mielestä esim joku 30-35 euroa per ranneke ois ok.
Jos meillä olisi lapsi niin silloin varmasti käytäisiin jossain powerpark/särkkis reissulla, että saa muksulle elämyksiä eikä jää paitsi huvipuistokokemuksesta, mutta tässäkin kohtaa varmaan niin että vain mies ottaa sen laitelipun muksun kanssa koska mulla tulee niissä vain huono olo. Omat eväät ja esim jäätelö/pitsa paikanpäällä kuulostaa kivalta!
Niin ja mitään paikkakunnalla yöpymistä edes harkitse minkään huvipuiston vuoksi, joten autolla sinne ja autolla takas.
Särkänniemi on Tampereen kaupungin omistama. Kuntavaaleissa siis äänestämään Särkänniemi halvemmaksi, jos on tamperelainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka uhoatte menevänne halvemmalla ulkomaille, minkä hintaisia huvipuistolippuja ajattelette siellä olevan? Ja millä hinnalla olette suunnitelleet saavanne matkat?
Olen kiinnostunut erityisesti kuulemaan vinkkejä tuohon jälkimmäiseen, koska itse en koskaan onnistu löytämään mistään niitä 30 euron lentolipputarjouksia, joilla monet kuitenkin taitavat reissata. Toki edulliset huvipuistovinkit ovat kiinnostavia myös.
Keräsin malliksi muun Euroopan huvipuistojen parhammistoa ja niiden päivälippujen nettihintoja ensi kesän parhaimpaan loma-aikaan:
- Disneyland Paris (1 Disney park) 88 euroa per hlö
- Europapark Saksassa 55 euroa
- Parc Asterix 47 euroa
- Gröna Lund 525 SEK eli vähän yli 50 euroa
- Köpiksen Tivoli 428 DKK eli noin 63 euroaNäiden muun Euroopan huvipuistoja haikailevien kannattaa muistaa myös se, että jonoja on ihan hiukkasen enemmän kuin Suomessa koskaan. Toki kaiken maailman fast passeliksi pääsee ohi, mutta se taas maksaa lisää, joten sekään tuskin käy.
Fast passeliksi = fast passeilla
Ja sitten pitää muistaa ettei kaikki ole tuon hintaista. Tuossa on ne suosituimmat. Keski-Euroopassa ne vähemmän suositut on parempia ja halvempia kuin kotimaiset.
Ja alueelle pääset ihan ilmaiseksi, eli koko perheen ei ole pakko ostaa ranneketta jos ei halua.Samoin pitää muistaa se majoitus. Vaikka itse huvipuisto olisi saman hintainen, hotelli ja matkat todennäköisesti ei ole. Ja samalla reissulla tehdään usein muutakin tuo huvipuisto on vain yksi juttu.
Kotimassa kun pulitat 1000e se on päivä särkkiksessä ja kotiin.
Laitatko vielä erittelyn näistä 1000 euron kustannuksista?
Etelä-Suomessa asuvana (kuten suurin osa meistä) täytyy käyttää aika villiä mielikuvitusta, että saan 4-henkisen (kuten moni meistä) perheen Särkkiksen reissulle palamaan tonnin. Etenkin jos Särkkis-päivän jälkeen ajellaan kotiin, kuten annoit viimeisessä lauseessa ymmärtää.
5-henkinen perhe: sisäänpääsy 250e, junamatka: 60e/nekku (30e suunta eli halpa) 300e, hotelli: 200-300e riippuen mistä saa, sitten ruuat ja kahvit siellä särkkiksessä 200e ja siinä se sitten menikin.
Kaikki ei ole Helsingissä asuvia 4-hengen perheitä.
Ai tätäkö se päivä särkkiksessä ja kotiin tarkoittikin?
No, tässä toinen esimerkki: 4 hengen sisäänpääsyt kesäkuulle etukäteen valitulle päivälle á 38,50 euroa eli 154 euroa, oman auton bensakulut 50 euroa, pysäköinti ilmaiseksi kävelymatkan päässä huvipuistosta, ruoat ja juomat 200 euroa. Ja illaksi kotiin. Siinä se sitten menikin, vähän yli 400 euroa.
Kaikki ei vaan osaa valita niitä kalleimpia vaihtoehtoja.
Illaksi kotiin Toki, meillä on ajoaikaa Tampereelle nelisen tuntia, toinen mokoma kotiinpäin. Mahdollista toki tehdä päiväreissu, mutta ei kyllä yhtään houkuttele
Vierailija kirjoitti:
Särkänniemi on ihan surkea muutenkin. Lintsi on hyvä ja ennakkoon ranneke oli 42.
Lintsillä on suosituimpiin laitteisiin puolen tunnin jonot. Viimeksi oli 45 min. pariin laitteeseen. Siinä se kivasti jonossa seisoessa menee päivä. Särkänniemessä yleensä vähän inhimillisemmät jonot.
Vierailija kirjoitti:
Esim mulla ja mun miehellä on molemmilla ihan hyvä palkka ja tähän olis kyllä helposti varaa, mutta silti omasta mielestä 49 euroa yhdestä rannekkeesta on kallis ja jos olisi tänne tarkoitus mennä niin etsisin kyllä tarjouksia/halvempia päiviä. Tähän vaikuttaa se, että en oo ite koskaa juurikaan tykännyt huvipuistoista. Mun mielestä esim joku 30-35 euroa per ranneke ois ok.
Jos meillä olisi lapsi niin silloin varmasti käytäisiin jossain powerpark/särkkis reissulla, että saa muksulle elämyksiä eikä jää paitsi huvipuistokokemuksesta, mutta tässäkin kohtaa varmaan niin että vain mies ottaa sen laitelipun muksun kanssa koska mulla tulee niissä vain huono olo. Omat eväät ja esim jäätelö/pitsa paikanpäällä kuulostaa kivalta!
Niin ja mitään paikkakunnalla yöpymistä edes harkitse minkään huvipuiston vuoksi, joten autolla sinne ja autolla takas.
Tämä. Ei kyse ole siitä onko tohon varaa vai ei. Se lippu ei ole 49e arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Keskisen kyläkaupan miljoonativolin ranneke yli 13-vuotiaille oli 34euroa. Ja se on "vaan" tivoli, jossa tuon ikäisille on max. kaksi laitetta. Siihen nähden särkänniemi on kyllä halpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200 markkaa konserttiin tai teatteriin oli tuolloin jo kipurajalla ja ulkolaiset bändin keikka 250 markkaa.
Miksi täällä porukka puhuu koko ajan markoista? Markat oli käytössä yli 20 vuotta sitten.
Mieti nykyistä palkkaasi. Paljonko se olisi ollut markoissa?Koska eurohinnat sokeittaneet ostajat kuvittelee srn olevan halpaa
Jos olisi edelleen markat käytössä, kukaan nelihenkinen perhe ei maksaisi 1200 markkaa huvipuistoreissusta. 200e kuulostaa paljon pienemmältä.
Kuopiossapa saa särkiniemirannekkeen yhdellä eurolla.