Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ON SE KUMMA, ETTÄ TÄMMÖISET KUSIPÄÄT PÄÄSEE NIIN VÄHÄLLÄ!!!!

Vierailija
11.10.2006 |

Mies vankilaan vauvansa pahoinpitelystä

9.10.2006 16:43

Oulun käräjäoikeus tuomitsi vuonna 1986 syntyneen oululaismiehen vauvansa pahoinpitelystä vuoden ja 8 kuukauden ehdottomaan vankeusrangaistukseen maanantaina.



Tuomio tuli kahdesta törkeästä pahoinpitelystä ja kahdesta pahoinpitelystä.



Isä oli viime vuoden elokuussa ottanut tuolloin puolentoista kuukauden ikäisen tyttärensä syliinsä ja puristanut häntä voimakkaasti keskivartalosta niin, että vauvalta oli murtunut kylkiluu. Isä oli salannut tekonsa, jolloin lapsi oli joutunut olemaan useiden viikkojen ajan ilman asianmukaista hoitoa.



Pari viikkoa myöhemmin isä oli pidellyt lastaan sylissä ja puristanut häntä voimakkaasti, jolloin lapsi oli saanut mustelmia vatsaan, poskeen ja takapuoleen.



Pudotti lattialle ja polkaisi reiden päälle



Viime vuoden syyskuussa isä oli vahingossa pudottanut tuolloin 2,5 kuukauden ikäisen tyttärensä lattialle ja polkaissut koko painollaan vauvan oikean reiden päälle. Vauvan reisiluu oli murtunut. Isä salasi jälleen tekonsa, jolloin lapsi joutui olemaan ilman asianmukaista hoitoa kuusi päivää.



Viime vuoden marraskuussa isä oli puristanut tuolloin 4,5 kuukauden ikäistä lastaan päästä aiheuttaen tälle mustelmia.



Käräjäoikeuden mukaan kylkiluun ja reisiluun murtumiseen johtaneet pahoinpitelyt on tehty erityisen julmalla tavalla. Käräjäoikeus otti rangaistusta määrätessään huomioon tekojen kohdistumisen puolustuskyvyttömään lapseen sekä tekojen toistuvuuden.



Isä tuomittiin myös maksamaan tyttärelleen kivusta ja särystä yhteensä 4 700 euroa.



Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku hullu antaa sille kyytiä linnassa!

Vierailija
2/22 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes kaksi vuotta ehdotonta vankeutta on kyllä ensikertalaiselle Suomessa kova rangaistus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Äidille tuomio vauvan kuolemasta

10.10.2006 14:52

Savonlinnan käräjäoikeus tuomitsi tiistaina 26-vuotiaan savonlinnalaisen naisen vuodeksi ehdolliseen vankeuteen vastasyntyneen vauvansa kuolemantuottamuksesta.

Nainen synnytti huhtikuussa savonlinnalaisen yksityisasunnon vessassa yksin yöllä lapsen ja laittoi sen muovikassiin käärittynä reppuun. Asunnon haltija löysi repun asunnon vaatehuoneesta muutaman päivän päästä.

Nainen kiisti syytteen. Hänen mukaansa lapsi oli syntynyt kuolleena.

Aiheutti huolimattomuudellaan kuoleman

Lääninoikeuslääkärin lausunnon mukaan lapsi syntyi elävänä, hengitti synnytyksen jälkeen ja oli elossa ainakin puolen tunnin ajan. Käräjäoikeus katsoi, että nainen jätti lapsen vaille hoivaa ja suojaa sekä aiheutti huolimattomuudesta lapsensa kuoleman.

Käräjäoikeuden mukaan rikoksen vakavuus, tekijän syyllisyys tai tekijän aikaisempi rikollisuus eivät vaatineet ehdotonta vankeustuomiota.

Tapaus sattui miestuttavan asunnossa, johon naisella oli avain. Poliisi tutki juttua henkirikoksena, mutta syyteharkinnassa rikosnimike lieventyi. Naisella on lapsia. Hän pääsi vapaaksi kahden kuukauden tutkintavankeuden jälkeen.

STT

" Aiheutti huolimattomuudellaan lapsen kuoleman" Siis Jumalauta sentään!! Onko se vain huolimattomuutta jos laittaa vauvan muovipussiin ja reppuun ja sitten vie sen johonkin vaatehuoneeseen säilöön? Ja hupsista sentään, vauva kuolikin. Olipas äiti nyt vähän huolimaton!?

Murhasta se nainen olisi pitänyt tuomita linnaan elinkautiseksi!

Vierailija
4/22 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi talousrikolliset yms. saa paljon enemmän kakkua? En ymmärrä???

Vierailija
5/22 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PuoletSinusta:


Mutta miksi talousrikolliset yms. saa paljon enemmän kakkua? En ymmärrä???

Vierailija
6/22 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi lähteä ajoissa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi tehdä tuollaista?

Vierailija
8/22 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


Todellakin, tollanen sairas kusipää pitäis piestä henkihieveriin; silmä silmästä!



Kuinka joku voi olla noin julma omaa lastaan kohtaan??? Pientä, avutonta, puolustuskyvytöntä ihmisenalkua kohtaan. En ymmärrä, en pysty käsittämään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sehän olikin vaativa tämä elävä nukke. Puistattaa.

Vierailija
10/22 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä äitinä huomasin, jos vauvalla on kipuja ja kävisin lääkärissä näyttämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silti ymmärrä, miksei hän ole paennut vaikka turvakotiin...

Pistää vihaksi tuommoinen paska ukko!

Vierailija
12/22 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja etenkin surettaa pienen vauvan puolesta, jonka perusturvallisuus on ollut koetuksella..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vauva on joutunu kokemaan :`( Murtumia ilman minkäänlaista kipulääkettä ja samalla häntä on syötetty, vaihdettu vaippaa ja joka liike on varmasti ollut tuskaa..

Vierailija
14/22 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se älytöntä,kun kusetetaan valtiolta rahaa,niin siitä istutaan kymmenen vuotta,kun pahoinpitelet/kidutat/murhaat istut korkeintaan puolet tuosta ajasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankiloissa on ankara hierarkia. Lasten pahoinpitelijät ja raiskaajat ovat alinta sakkaa. On hyvin mahdollista, että tälle " isälle" tulee linnassa vielä ns. nenä kipeäksi, jahka kanssalusijat saavat tietää mistä kaveri istuu.

Vierailija
16/22 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isämurjoi vastasyntyneensä!



- Yksi tapauksista alkoi siitä kun mies tiputti lapsensa lattialle. Sen jälkeen hän polkaisi koko painollaan lapsen reiden päälle niin että reisiluu murtui. sitten hän salasi tekonsa, kertoo pahoinpideltyä pikkuvauvaa Oulu käräjä oikeudessa edustanut Kari Eriksson.



Nyt 19-vuotias nuori mies pahoinpiteli vastasyntynyttä tytärtään useaan otteeseen viime vuonna Oulussa. Elokuussa hän otti tuolloin kuusiviikkoisen lapsen syliinsä ja puristi tätä niin että kylkiluu murtui.



Muutaman viikon päästä isä aiheutti tytölle mustelmia vatsaan, poskeen ja takapuoleen pusertamalla tätä. Syyskuussa oli reisiluun murtumisen vuoro. Marraskuussa mies jälleen puristi lapsensa mustelmille.

- Lapsi oli yksin isänsä luona kotona syyskuussa, kun reisiluu murtui.

Äidin tultua kotiin lapsi itki jatkuvasti ja pariskunta vei hänet sairaalaan. Siellä lääkärit havaitsivat kurkussa peitteitä ja epäilivät angniinaa, kertaa Eriksson.



Antibiootit eivät parantaneet lasta. nuori äiti oli oman äitinsä luona käymässä kuusi päivää pahinpitelyn jälkeen kun naiset huomasivat vauvan jalan turvonneen. Uusi sairaala reissu paljasti luunmurtuman. Tuolloin huomattiin myös aijemmin poikki mennyt kylkiluu.

-Äidille tämä on ollut todella rankkaa. Kun asia tuli ilmi haimme heti lähestymiskiellon isää vastaan. Mies ei ole nähnyt lastaan sen jälkeen eikä välttämättä koskaan tule näkemään. Perheenisä tuomittiin eilen Oulun käräjäoikeudessa vuoden ja kahdeksan kuukauden ehdottomaan vankeuteen lapsensa kahdesta törkeästä pahoin pitelystä ja kahdesta pahoinpitelystä. Hän joutuu maksamaan tyttärelleen kivusta ja särystä 4700 euroa.



Erikssonin mukaan äiti ei todella tiennyt pahoinpitelystä. Kyseessä oli normaali joskin nuori perhe eikä isä ole ennen käyttäytynyt väkivaltaisesti.

- Eihän tuollaista voi uskoa läheisestä ihmisestä eikä sellaista osaa edes epäillä. Oikeudessa mies kertoi haluneensa vaientaa lapsen ja antaa tälle opetuksen, eriksson hämmästelee.



Oikeudessa nuorukainen ei Erikssonin mukaan osoittanut katuvansa tekojaan.

- Jos olisi osoittanut ehkä tuomiokin olisi ollut pienempi.

Nykyään vuoden ja kolmen kuukauden ikäinen tyttö asuu tyytyväisenä äitinsä luona.

- Aluksi pelkäsimme että hänelle jää reiteen pysyviä vaurioita. hän on kuitenkin oikein iloinen ja hyväntuulien lapsi joka jo käveleekin. Hän ei välttämättä koskaan tule muistamaan kokeniaan asioita jollei vanhempana selaa oikeuden papereita.

Vierailija
17/22 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidille tuomio vauvan kuolemasta

10.10.2006 14:52

Savonlinnan käräjäoikeus tuomitsi tiistaina 26-vuotiaan savonlinnalaisen naisen vuodeksi ehdolliseen vankeuteen vastasyntyneen vauvansa kuolemantuottamuksesta.



Nainen synnytti huhtikuussa savonlinnalaisen yksityisasunnon vessassa yksin yöllä lapsen ja laittoi sen muovikassiin käärittynä reppuun. Asunnon haltija löysi repun asunnon vaatehuoneesta muutaman päivän päästä.



Nainen kiisti syytteen. Hänen mukaansa lapsi oli syntynyt kuolleena.



Aiheutti huolimattomuudellaan kuoleman



Lääninoikeuslääkärin lausunnon mukaan lapsi syntyi elävänä, hengitti synnytyksen jälkeen ja oli elossa ainakin puolen tunnin ajan. Käräjäoikeus katsoi, että nainen jätti lapsen vaille hoivaa ja suojaa sekä aiheutti huolimattomuudesta lapsensa kuoleman.



Käräjäoikeuden mukaan rikoksen vakavuus, tekijän syyllisyys tai tekijän aikaisempi rikollisuus eivät vaatineet ehdotonta vankeustuomiota.



Tapaus sattui miestuttavan asunnossa, johon naisella oli avain. Poliisi tutki juttua henkirikoksena, mutta syyteharkinnassa rikosnimike lieventyi. Naisella on lapsia. Hän pääsi vapaaksi kahden kuukauden tutkintavankeuden jälkeen.





STT

Vierailija
18/22 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä pienellä ollut mielettömät tuskat niiden murtumien kanssa. Itsellä on pari kertaa aikuisena käsi murtunut ja muistan kyllä, että niissäkin oli kestämistä ihan tarpeeksi. Eihän se vauva ole edes ehtinyt parantua niistä kylkiluiden murtumista, kun jo on saanut uudet murtumat reiteen ja kusipää-äijä on tahallaan pudottanut sen lattialle ja astunut koko painollaan päälle. :((



Eikö tuolla oikeusistuimissa niillä tuomareilla yms. ole alkeellistakaan oikeudentajua, kun tuollaiset kusiaiset pääsevät kuin koira veräjästä; äijä joutuu linnaan muutamaksi kuukaudeksi ja joutuu korvaaman sille pikkuiselle AINOASTAAN alle 5000 euroa. On pieni raha verrattuna siihen, millaiset henkiset ja ruumiilliset vammat se kusipää on vauvalle aiheuttanut loppuelämäksi (luulisi, että ilman hoitoa ne murtumat ovat luutuneet vääristyneesti yms.)



Varmasti ne " vanhemmat" ovat jotain huumejelluja (myös äiti, selittäisi jotain, kun ei ole suojellut vauvaa siltä hullulta). Toivottavasti vauva-parka on sentään jo sijoitettu jonnekin normaalien ihmisten luo, etteivät ne hullut enää voisi olla missään tekemisissä sen vauvan kanssa. Kyllä sietäisi se äijä suunnilleen hirttää m***nistaan ja hitaasti kituen siellä vankilassa.

Vierailija
19/22 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli tosi järkyttävää lukia asiasta tuosta lehdestä. Miten joku vokin tehdä jotain tuollaista omalle lapsellen ja ihan syyttä. Minusta miehen selitys asialle oli vain tekosyy luulen että hänellä on jotain pakon omaista tarvetta satuttaa. Luulisi jo 19 vuotias tajuavan että ei noin pieni vauva ymmärrä tehneen sä väärin kun satuttaa ja antaa opetuksen. Eikä koskaan pitäisi minkään ikistä kohtaan väkivaltaa käyttää kun haluaa ilmaista toiselle että on tehnyt väärin. Tuollaisia ihmisiä on valitettavasti paljon maailmassa ja yleensä tekijäksi on osoittautunut lapsen oma äiti.



Haluaisin kyllä tietää mitä tuollaisen päässä liikkuu kun tekee tuollaista. Lapsi raukka on itkenyt nälkäänsä, märkää vaippaansa, huomionkipeydessään tai mitä ikinä onkaan niin oma isä on suivaantunut ja halunnut hiljentää hänet. Ette vain lapsi ole itkenyt omaa turvatonta oloaan kun on jäänyt kahden hänen kanssaan.



varmasti on ollut raskasta myös äitilläkin. On varmasti rankkaa tajuta että oma rakas ja lapsensa isä satuttaa pientä vauvaansa. Toivon äitillevoimia ja toivottavasti hän löytää tyttärellen terveen isähahmon tytön elämään.



Ja ennen kaikkea toivon tälle lapselle kaikkea hyvää ja parasta elämäänsä ja ettei hänen enään tarvi lapsuudessaan kokea mitään vastavaa.

Vierailija
20/22 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vaan toivoa, että se äiti kaikesta huolimatta on normaali vastuuntuntoinen ihminen. En kyllä usko, että se pikkuinen selviää aikuiseksi asti ilma mitään henkistä vammaa (kuten tuossa 19:n jutussa arveltiin). Luulisi, että tuollaiset vauva-aikaiset kauhukokemukset jäävät alitajuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi