ON SE KUMMA, ETTÄ TÄMMÖISET KUSIPÄÄT PÄÄSEE NIIN VÄHÄLLÄ!!!!
Mies vankilaan vauvansa pahoinpitelystä
9.10.2006 16:43
Oulun käräjäoikeus tuomitsi vuonna 1986 syntyneen oululaismiehen vauvansa pahoinpitelystä vuoden ja 8 kuukauden ehdottomaan vankeusrangaistukseen maanantaina.
Tuomio tuli kahdesta törkeästä pahoinpitelystä ja kahdesta pahoinpitelystä.
Isä oli viime vuoden elokuussa ottanut tuolloin puolentoista kuukauden ikäisen tyttärensä syliinsä ja puristanut häntä voimakkaasti keskivartalosta niin, että vauvalta oli murtunut kylkiluu. Isä oli salannut tekonsa, jolloin lapsi oli joutunut olemaan useiden viikkojen ajan ilman asianmukaista hoitoa.
Pari viikkoa myöhemmin isä oli pidellyt lastaan sylissä ja puristanut häntä voimakkaasti, jolloin lapsi oli saanut mustelmia vatsaan, poskeen ja takapuoleen.
Pudotti lattialle ja polkaisi reiden päälle
Viime vuoden syyskuussa isä oli vahingossa pudottanut tuolloin 2,5 kuukauden ikäisen tyttärensä lattialle ja polkaissut koko painollaan vauvan oikean reiden päälle. Vauvan reisiluu oli murtunut. Isä salasi jälleen tekonsa, jolloin lapsi joutui olemaan ilman asianmukaista hoitoa kuusi päivää.
Viime vuoden marraskuussa isä oli puristanut tuolloin 4,5 kuukauden ikäistä lastaan päästä aiheuttaen tälle mustelmia.
Käräjäoikeuden mukaan kylkiluun ja reisiluun murtumiseen johtaneet pahoinpitelyt on tehty erityisen julmalla tavalla. Käräjäoikeus otti rangaistusta määrätessään huomioon tekojen kohdistumisen puolustuskyvyttömään lapseen sekä tekojen toistuvuuden.
Isä tuomittiin myös maksamaan tyttärelleen kivusta ja särystä yhteensä 4 700 euroa.
Kommentit (22)
Mä en voi tajuta mikä ajaa ihmisen vauvan pahoinpitelyyn?! Ja missä oli äiti?
En kyllä usko, että se pikkuinen selviää aikuiseksi asti ilma mitään henkistä vammaa (kuten tuossa 19:n jutussa arveltiin). Luulisi, että tuollaiset vauva-aikaiset kauhukokemukset jäävät alitajuntaan.
[/quote]
Mutta toivottavasti hänen itsensä kannalata ei koskaan muista eikä tule koskaan tietämään asiasta. Itsestäni olisi aika järkyttävää saada tietää vaikka nyttetn että minua on vauvana pahoinpidelty tosi rankasti. Olisi hyvä jos ei enään koskaan isäänsä tapaisi. T: 19