Poika jäi kiinni seurustelusta ja pyytää
Näin autolla ajaessani että poika oli viereisellä kadulla kävelemässä käsikädessä jonkun tytön kanssa. Juttelin asiasta pojan kanssa ja poika lopulta myönsi kun aloin kiristämään. Vaikkei seurustelu tuossa iässä hyvä asia vielä ole niin en sitä suoraan kielläkkään. Miehelläni (pojan isällä) on taas huomattavasti kielteisempi mielipide lasten seurustelulle. Poika tosin oikein aneli etten minä kertoisi hänelle. En haluaisi näyttäytyä pojan silmissä aivan hirviöltä ja kertoa, mutta minusta mies on oikeutettu tietämään asiasta. En sitten tiedä. Auttakaa ensikertalaista äitiä
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä?! 15 vuotias ei saisi seurustella?? Missä ihmeen tynnyrissä te kasvatatte lapsianne?!
Ei me lapsia missään tynnyrissä kasvateta, mutta mielestäni nuo asiat on ihan ok, kai. Mutta huomattavasti parempi olisi että tuollaiset asiat alkaisivat vasta vuosien päästä
ap
Siis 15-vuotias poika käveli käsikkäin jonkun tytön kanssa? VOI HYVÄNEN AIKA SENTÄÄN, eihän tuollaista voi sallia.
Ihan kiva että tytön kanssa. Oma poikani seurusteli pitkään pojan kanssa. Mulla meni vuosi ennen kuin ymmärsin ettei ole tyttö. Tosi kaunis poika oli hän
Vierailija kirjoitti:
Inhottavaa sinulta. Muistan kuinka itse sanoin naapurin tädille että ei kertoa äidileni kun yhden kivan pojan kanssa kävelyllä.Niin viatonta.
Poikasi pudottaa täysin luottamuksen sinuun.
Joo, mutta jos en kerro niin ja mies saa joskus tietää niin hän menettää minuun täysin luottamuksensa
Ap
Poikaparka, kun pitää salailla ihan normaalia asiaa! Ei taida olla keskusteluyhteys vanhempiin kovinkaan luottavaisella tasolla! Sinänsä olen tiukan kasvatuksen kannattaja itsekin, mutta jos ei sallita elää ikään sopivalla tasolla, saattaa se kostautua myöhemmin etäisinä väleinä lapseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä?! 15 vuotias ei saisi seurustella?? Missä ihmeen tynnyrissä te kasvatatte lapsianne?!
Ei me lapsia missään tynnyrissä kasvateta, mutta mielestäni nuo asiat on ihan ok, kai. Mutta huomattavasti parempi olisi että tuollaiset asiat alkaisivat vasta vuosien päästä
ap
Millätavalla ja miksi se olisi parempi?
Parempi olisi, kun ei kirjoiteltaisi tämmöisiin aloituksiin mitään. Aina on tämmöisiä samalla kaavalla tehtailtuja aloituksia. Mä en vaan ymmärrä mitä iloa on trollailla tyhjän päiväisiä aloituksia?
Järkyttävä perhe! Kielenkäyttöä myöten. "Jäi kiinni ja kiristin kertomaan". Poika parka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Minkä ikäinen olit itse kun aloit seurustelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhottavaa sinulta. Muistan kuinka itse sanoin naapurin tädille että ei kertoa äidileni kun yhden kivan pojan kanssa kävelyllä.Niin viatonta.
Poikasi pudottaa täysin luottamuksen sinuun.
Joo, mutta jos en kerro niin ja mies saa joskus tietää niin hän menettää minuun täysin luottamuksensa
Ap
Uskomatonta.Oli minulla ja äidillänikin salaisuuksia .Ei kaikkea tarvi kertoa jokaiselle perheen jäsenelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Minkä ikäinen olit itse kun aloit seurustelemaan?
Ensimmäisen kerran kun olin 26 tai 27. En muista enää
Ap
Oma ihana ensirakkaus oli 14 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
oletteko jotain uskovaisia?
Emme ole
ap
Herran jumala. 15-vuotias ja joutuu kysymään vanhemmilta lupaa seurusteluun?! Nyt jotain joustoa tuohon ja voit ehkä saada keskusteluyhteyden takaisin. Eihän tuollaiseen pitäisi lupaa pyytää ja nuoren pitäisi saada itse tehdä päätöksensä tässä asiassa.
Mä olen saanut tiukan kasvatuksen ja en ole ikinä vienyt yhtään miestä näytille vanhemmilleni. Edes aviomiestäni eivät ole koskaan nähneet. Siinäpähän miettivät, että onko mulla ketään kun noin luonnollinen asia on kielletty. Se on täysin normaalia, että teini-ikäisenä seurustellaan ja tutustutaan vastakkaiseen sukupuoleen. Se on myös ihanaa kun teininä olisi saanut edes kokea tuollaista. Täytyy sanoa, että aika hyvin kyllä jäi paitsi kaikesta normaalista sosiaalisesta kanssakäymisestä kun vanhemmat olivat hyvin tiukkoja. Oli aika järkyttävää 20-vuotiaana kun vihdoin pääsi kahleists eroon.
Eli kasvatat peräkammaripoikaa. Meinaatko myöhemminkin sanoa pojalle, että turhaan se lähtee "pympsykkää" kyliltä hakemaan, kun sitä saa kotoakin äitiltä. Vai oletko pettynyt, kun poikasi ei olekkaan takatuuppari, niin et pääse olemaan "spesiaali ja suvaitsevainen" äiti. Jotenkin huolestuttavaa, että poikasi ei uskalla kertoa kiinnostuksestaan vastakkaiseen sukupuoleen, vaan pitää salata asia. Tuolla menolla karkotat pojan luotasi. Tai kasvatat hänestä seksuaalisesti kieroutuneen.
Itse panin 15v kuin kaniini ja vein tyttöjä kotiin yöksi, monesti vaihtui tyttö joka viikonloppu.
"Jäi kiinni seurustelusta"...mitä hittoa? Ihan normaalia nuorten elämää. Jäikö poika myös kiinni koulussa käymisestä, läksyjen tekemisestä ja ehkäpä jopa liikkunnasta ja salaatin syömisestä sekä yöllä nukkumisesta?
Onneksi ei kävellyt pojan kanssa käsi kädessä. Siinä ei olisi anteeksipyyntö riittäänytkään enään!