Joku tuntematon mies oli huutanut mun pojalle
Kyllä nyt tällä mammalla kiehuu. Huutaminen on väärin ja typerää. Nätistikin voi sanoa. Lapsi itse kertoi että hänelle tuli kamala pissahätä kun he olivat yhdessä puistossa ja hän oli yrittänyt aluksi vaan olla mutta lopulta päätti käydä pissalla yhden puun juurella. Joku mies oli tullut hänelle huutamaan että "älä kuse siihen". Pelästyneen lapsen sain kotiin.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Pojalle kannattaa opettaa, että on todella törkeää virtsata julkisilla paikoilla. Kyllä vessa löytyy, jos etsii. Olisitko yhtä ymmärtäväinen, jos kyseessä olisi tyttö?
Sano se roomeille jotka sotkevat tiet, torit ja jokaisen julkisen vessan. Pestään pyykkiä ja lotrataan niin että monta vessaa on suljettu vakituiseen.
Itsensä paljastelija!! En hyväksy tuollaista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että asiallisesti voi sanoa, mutta ei se huutaminenkaan varmaa ole. Minulle on opettajana usein käynyt niin, että kun sanon selvästi ja tiukasti jostain, lapsi vastaa "Joo joo, älä raivoo." Sitten siinä itse ihmeissään, kun tietää, ettei todellakaan ole sanonut vihaisesti tai huutanut.
Sen verran säikähtäneenä tuli kotiin, että kyllä mä uskon lastani että hänelle on huudettu.
Ja tottakai tiedän, että julkisella paikalla pissaaminen on väärin, mutta jos vaihtoehdot on housuun vai puskaan niin suurin osa meistä valitsee puskan ja rikkoo lakia. Ap
sen mittaista kikkeliä ei näytellä julkisella paikalla!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei tullut kotiin?
Olivat aika kaukana ja ilmeisesti oli ollut kova hätä. Sanoin kyllä hänelle että tästä lähtien käy jossakin vessassa tai tulee kotiin. Tuskin uudestaan edes uskaltaa käydä julkisella paikalla pissalla. Sen verran säikähtäneenä tuli kotiin. Ap
Miten oli niin kova hätä tullut? Ei osaa ennakoida? Kotoa lähtiessä käydään vessassa ja jos hätä tulee ulkona, lähdetään kotiin. Ei jäädä hädässä hengaamaan ulos niin kauan että meinaa tulla housuun.
Mies on varmaan ollut kauan katkera aikuisille kanssaveljille, joilla riittää pokkaa kuseskella vaikka keskelle kaupunkia. Huutajalla ei itsellään tällaista pokkaa ole ja se on syönyt hänen miehisyyttään ihan yhtä paljon, kuin se, että hän ei ole kertaakaan uskaltanut huomauttaa näille ukoille julkisesta kusemisesta.
Nyt sitten, kun hänen kohtaamansa julkinen kusijamies olikin arka pikkupoika, hän päätti huutaa tälle kaikkien niiden muidenkin kusijamiesten edestä.
Ei tätä huutajamiestä tietenkään henkilökohtaisella tasolla kiinnosta itse virtsaaminen, vaan se, että jokaisen julkisen kusijan pokka on kolaus hänen omaa haurasta miehisyyttään kohtaan. Ja ei, hänen miehisyytensä kutsuminen hauraaksi ei ole mikään ad hominem, vaan ihan tosiasia, sillä todellisen miehekkään miehen ei ikinä tarvitse lähestyä tuntematonta huutamalla
Vierailija kirjoitti:
Lapselle ei pitäisi koskaan huutaa. Asioita voi hoitaa muullakin tavoin.
Sulla tuskin on lapsia?
Vierailija kirjoitti:
15
Siis 15 vuotias, joka ei osaa lähteä vessaan, kun tulee pissahätä, vaan on niin kuin sitä ei oliskaan?
Ei voi olla totta. Jotain on nyt kyllä mennyt pahasti pieleen kasvatuksessa.
Tuo on muutenkin jo aikuinen kuseskelijaksi.
Ota kaljat pois ja kerro, että jos alkaa tuntua siltä, että vessahätä on tulossa, niin silloin paikannetaan lähin vessa ja siirrytään sinne tarpeen vaatiman ajan sisällä.
No, jos ja kun lapsi on sen ikäinen, että voi liikkua itsenäisesti/kavereiden kanssa, on hyvä, että on käyty läpi miten toimia kylähullujen, outojen, juopuneiden, narkkien yms kanssa.
Jos tämä on unohtunut niin ottakaa asia haltuun.
Puunjuurelle kusemisessa ei ole mitään ihmeellistä, varsinkaan lapsen, jos sen tekee vähän syrjemmässä. Jonnekin keskelle katua tai porttikongiin tms virtsaaminen ei ole kiva... tässä varmaan ollut tilanne lähenpä jälkimmäistä. Ja lapselle älähtäminen aiheesta on myös ok, ja joskus erittäin suotavaa, vieraillekin, jos ei ole omat vanhemmat pitämässä jöötä.
Vierailija kirjoitti:
Mies on varmaan ollut kauan katkera aikuisille kanssaveljille, joilla riittää pokkaa kuseskella vaikka keskelle kaupunkia. Huutajalla ei itsellään tällaista pokkaa ole ja se on syönyt hänen miehisyyttään ihan yhtä paljon, kuin se, että hän ei ole kertaakaan uskaltanut huomauttaa näille ukoille julkisesta kusemisesta.
Nyt sitten, kun hänen kohtaamansa julkinen kusijamies olikin arka pikkupoika, hän päätti huutaa tälle kaikkien niiden muidenkin kusijamiesten edestä.Ei tätä huutajamiestä tietenkään henkilökohtaisella tasolla kiinnosta itse virtsaaminen, vaan se, että jokaisen julkisen kusijan pokka on kolaus hänen omaa haurasta miehisyyttään kohtaan. Ja ei, hänen miehisyytensä kutsuminen hauraaksi ei ole mikään ad hominem, vaan ihan tosiasia, sillä todellisen miehekkään miehen ei ikinä tarvitse lähestyä tuntematonta huutamalla
Mikä arka pikkupoika? Turha kehittää hölmöjä tarinoita kun kyse on 15 vuotiaasta, jonka kusi jo haisee ihan erilailla kuin jonkun pikkupojan arka pisu.
8v on vielä tosi pieni, jos tulee kamala pissahätä ei sitä kotiin kerkeä. Parempi on silloin pissata puun juurelle kuin housuun. Ei kai tuo nyt maailman kamaluuksien joukossa todellakaan mikään iso juttu ole. Pieni poika pissalla. Ei ois huutoa aikuiselta ansainnut. Oon joskus omatkin lapseni komentanu samassa iässä puskapissalle kun on kauhee hätä iskenyt, eikä vessaa lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla tuskin on lapsia?
En ole tuo, jolle vastasit, mut oon kaksi lasta kasvattanut (jopa monien mielestä suht tiukoilla rajoilla) murrosiän ohi huutamatta heille kertaakaan.
Mun mielestä on ihan oikein, että ipanoita vähän komennetaan. Ei sitä nyt ihan joka paikkaan sovi kuseskella!!! Hyi🤢
Vierailija kirjoitti:
8v on vielä tosi pieni, jos tulee kamala pissahätä ei sitä kotiin kerkeä. Parempi on silloin pissata puun juurelle kuin housuun. Ei kai tuo nyt maailman kamaluuksien joukossa todellakaan mikään iso juttu ole. Pieni poika pissalla. Ei ois huutoa aikuiselta ansainnut. Oon joskus omatkin lapseni komentanu samassa iässä puskapissalle kun on kauhee hätä iskenyt, eikä vessaa lähellä.
Oleellista on, että käy sitten tosiaan puskassa. Jos näin olisi pojan kohdalla ollut, ei mies olisi koko asiaa huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla tuskin on lapsia?
En ole tuo, jolle vastasit, mut oon kaksi lasta kasvattanut (jopa monien mielestä suht tiukoilla rajoilla) murrosiän ohi huutamatta heille kertaakaan.
Huutaminen on välillä ihan tärkeä tapa ilmaista oma tunnetila ja kuinka tosissaan on. Lapselle tekee myös hyvää tottua ja ymmärtää toisen tunnetilaa. Ei ole hyvä aina peittää omia tunteita. On myös tarpeellista, että joissakin asioissa jää voimakas tunnejälki, joka estää myöhemmin hölmöilyjä. Esimerkiksi jotain hengen vaarallista käyttäytymistä on syytä painottaa niin, että siitä jää tunnejälki, joka estää tuota käyttäytymistä. Sen kun kasvatat lapsesi minkä ideologian mukaan haluat, mutta jos luonto antaa jonkin tavan käyttäytyä ja ohjata jälkikaskua, on sillä yleensä syynsä.
Asioista voi sanoa huutamatta. Mutta nykyään ollaan kyllä hirveän herkkänahkaisia loukkaantumaankin ja pahoittamaan mielensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla tuskin on lapsia?
Jostakin syystä odotin tuota kommenttia. Voin vielä lisätä tähän, että olen työskennellyt opettajana (nyt jo eläkkeellä). Sekä ns. terveiden lasten ja nuorten kanssa, että erityisluokassa. Lapset ja nuoret arvostivat sitä, etten huutanut heille. Hyvät tavat, toisten huomioonottaminen, opiskelurauhan antaminen muille ja muiden kunnioittaminen olivat tärkeitä. Lapsia ja nuoria täytyy kohdella samalla tavalla kuin toivoo heidänkin kohtelevan muita ihmisiä. Malli tulee aikuisilta.
Housuunko pitäisi tehdä?! Kerran minulle tuli kauhea ripuli kun pyöräilin kotiin ja oli pakko mennä puun taakse vaikkei se ollut hyvä näkösuoja, joku koiraa ulkoiluttava pariskunta pysähtyi huutamaan että mitä teen siellä puun takana ja julkisesta pissamisesta voi saada sakot. Huusin että mahaan sattuu, menkää pois! Jotain ne urputti poliisista, ei sillä hetkellä kiinnostanut vaikka olisi tullut karhu-ryhmä.
Hienon tappelun olette saaneet aikaiseksi näinkin tärkeästä aiheesta! XD