Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun isä on kuollut. Kamala olo.

Vierailija
14.05.2022 |

Oli kuollut nukkuessaan. Ei osattu yhtään varautua tähän. Tyhjä olo. Kuopukselle jo kerroin. Ollaan itketty yhdessä. Ukki on ollut lapsille todellinen tuki ja turva. Pienempänä he menivät usein mummolaan koulun jälkeen kun mä olin vielä töissä. Esikoinen ei tiedä vielä. En ole viitsinyt soittaa. Tiedän, että tämä on hänellekin raskas jurtu. Ei tätä voi jotenkin käsittää.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin osanottoni.

Lohdullisia sanoja on vaikea löytää, kun koittaa varoa vähättelemästä menetyksen suuruutta. Tunnen suurta myötätuntoa tuon nopean menehtymisen takia. Olkoonkin, että se on menehtyneelle kaikkein armollisinta, niin omaisille se on valtava järkytya.

Surun on annettava tulla, ja sinulla on oikeus surra. Jonain päivänä, ehkä jo hyvin pian, musertavan surun rinnalle nousee suuri kiitollisuus. Kiitollisuus siitä, että sinulla oli juuri tuo ihminen isänäsi. Elämä on ollut hyvä, jos on antanut niin rakkaita ja upeita ihmisiä vierellesi, että heidän poismenonsa todella tuntuu. Vuosi vuodelta surun tunteet antavat yhä enemmän ja enemmän tilaa kiitollisuudelle.

Vierailija
22/45 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia sinulle, ap! Pyydä esikoinen käymään ja kerro hänelle mahdollisimman pian.

Esikoinen on mökillä. Tuntuu kamalalta kertoa. Olen kai vähän shokissa. En tiedä mitä mä tekisin. Jotenkin avuton olo. Onneksi mulla on mun lapset. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa, tuo on surullinen tilanne. 😢

Äitini kuoli 3 kk sitten ja tuntuu, että surusta ei pääse mitenkään yli.

Päivä kerrallaan on silti mentävä, vaikka raskaalta tuntuu. 😔

Rakas äitini kuoli -91 enkä vieläkään ole päässyt surun yli. 

Älä valehtele tai sitten olit vielä tississä kiinni.

Vierailija
24/45 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni.

Toivottavasti sinulla on läheisiä joiden kanssa keskustellen saat itse voimia.

Tärkeää olisi, että keskustelet paljon lastesi kanssa asiasta, muistelkaa ukkia ja kertokaa toisillenne mukavia tarinoita ukista.

Oma isäni kuoli kun olin 12 v. ja muistan oikein hyvin mitä latteuksia ja typeryyksiä aikuiset minulle sanoivat. No, surun äärellä on vaikea sanoa mitään todella lohdullista.

Vierailija
25/45 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla meistä on aikamme ja aina se tuntuu liian lyhyeltä. Sinä ja lapsesi muistatte häntä kuitenkin lämmöllä, joten se on parasta mitä kukaan voi elämässään saada aikaan.

Vierailija
26/45 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin osanotto ap. Saa itkeä ja surra jos siltä tuntuu.

Vierailija
27/45 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulitko elävän ikuisesti?

Mitä merkitystä sillä on tässä yhteydessä? Vanhempani kuolivat yli 80-vuotiaina. Toki tiesin heidän kuolevan jonain päivänä mutta se ei estänyt sitä, että heidän kuoltua oloni oli todella surullinen ja lamaantunut kauan. Aika helpotti kyllä mutta vieläkin yli 10 vuoden jälkeen kaipaan heitä vielä joskus. Voimia sinulle ap!

Vierailija
28/45 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimia sinulle, ap! Pyydä esikoinen käymään ja kerro hänelle mahdollisimman pian.

Esikoinen on mökillä. Tuntuu kamalalta kertoa. Olen kai vähän shokissa. En tiedä mitä mä tekisin. Jotenkin avuton olo. Onneksi mulla on mun lapset. ap

Käy hakemassa sieltä. Se ansaitsee tietää. Osanottoni.

Vierailija
29/45 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia! Tiedän tunteen. Tukeudu sun läheisiin, niistä saa paljon voimaa.

Vierailija
30/45 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko yh? Minä jäin pienten yksinhuoltajaksi kun olin haudannut ainoan elossa olevan vanhempani. Tästä jo vuosia.

Vierailija
31/45 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V i ttu soita sun lapselle

Se ei ole varmasti aina järkevintä...

Vierailija
32/45 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko mennä sinne mökille kertomaan suru-uutisesta hänelle? Vaikka kertominen on raskasta, olisi epäreilua lykätä asiaa.

Vierailija
33/45 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni 💔

Vierailija
34/45 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä kuoli, kun mä olin 9v.

Vierailija
35/45 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän oli vain mies. Eihän miehellä ole arvoa että kannattaisi olla surullinen

Tilannetajuisempi saattaisi hoksata, että tämä ei ole sopiva kohta tuutata omaa katkeruuttaan.

Täsmälleen samoilla sanoilla minulle sanottiin kun oma isäni kuoli kun olin surullinen ja en ilmeisesti tarpeeksi huomioinut naista

Vierailija
36/45 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa suruun.Voimia ja siunausta sinulle.

Vierailija
37/45 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menetin isäni kun täytin juuri 4 vuotta.

Vierailija
38/45 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menetin isäni kun täytin juuri 4 vuotta.

Ei kai tässä nyt sentään mistään isänsä menettämisiän vähyydestä kilpailla ?

Vierailija
39/45 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti tuntuu kamalalta kertoa, mutta eikö tunnu vielä kamalammalta olla kertomatta? Pitää toista tietämättömänä? Mietin vain sitä päivää kun jouduin kertomaan työmatkalla olleelle äidilleni että isä oli yllättäen kuollut onnettomuudessa.

Vierailija
40/45 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja halaukset!