Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤SYYSKUUN salaisuudet ja uusi viikko¤¤¤

18.08.2008 |

Ei näyttänyt uutta pinoa veilä olevan, joten aloitanpa minä sitten.

Pitkästä aikaa täältäkin. En olekaan varmaan kesäkuun jälkeen edes kirjoitellut kun kesällä oltiin paljon mökillä ja nyt elokuussa on vain laiskottanut. Yritin viime viikolla kirjoittaa, mutta kun teksti hävisi jonnekin bittiavaruuteen, en jaksanut uudestaan alkaa kirjoittaan. On ollut jotenkin motivaatiot kaikkeen vähän hakusessa. Vauvallekkaan en ole vielä jaksanut vaatteita silitellä. Kun taas kahdelle ensimmäiselle oli tässä vaiheessa jo kaikki valmiina.

Vauva kasvaa hyvin, olimme viime viikolla ultrassa ja painoarvio oli silloin 2400 gr. Olemme joutuneet käymään ylimääräisissä ultrissa sekä sydänkäyrissä, koska vauvan sydämen syke on epäsäännöllinen, jättää muutamia sykkeitä väliin, joten tilannetta seurataan. Meidän kuopuksella oli syntyessään, ja siis vieläkin reikä kammioiden välisessä seinässä, joten senkin takia tilannetta seuraillaan.

Mies lähti tänään viikon työmatkalle. Itse häntä kehoitin lähtemään koska en usko että vauva nyt vielä on tulossa mihinkään. Nyt vain vähän jännittää kun ollaan yksin tyttöjen kanssa, että mitenkähän sitä jaksaa, varsinkin kun tuo nuorimmainen on varsinainen syli-iita. Mutta toisaalta ukko matkustelee aika paljon, ettei tämä mitään uutta ole.

Mutta semmoista täältä tällä kertaa. Nyt taidan lepäillä hetken kun tuo kuopuskin nukahti.

Nyla ja Peanut 36+0

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuin tänään rakentelemaan minäkin sellaisen "isyyspakkauksen". Koko aamupäivähän siinä meni, mutta lopputulos oli kyllä ihan meidän iskän näköinen. Varsinainen selviytymispakkaus!!! Otin vinkkejä nettikeskusteluista, poimin parhaimmat ja lisäsin omiani. Ei-ensikertalaiselle lapsen isälle oli turha pistää pakkaukseen kumihanskoja tai pyykkipoikia. Ei olisi mennyt huumori ihan läpi, sen verran monta kakkapyllyä on mies jo "uransa" aikana pessyt. Sitävastoin pakettiin sujahti esim. virkistävää juomaa, isin oma päiväkirja, varaparistoja ja korvatulpat (+muuta henkilökohtaista). 17 tuotteen kokonaisuuden hinnaksi tuli 50 euroa. Uskon, että meidän iskä ilahtuu paketista kunhan saa sen vauvan synnyttyä. Ja ajatushan siinä on kaikkein tärkein.

Täällä muutenkin kaikki hyvin. Poju potkii hanakasti, vihlonta alapäässä on melkoista pojun liikkuessa. Kipeitäkin supisteluja on, mutta ei säännöllisiä. Viime yö meni kukkuessa. Nukuin tosi huonosti ja katkonaisesti. Niin se luonto opettaa taas yövalvomiseen...

Hyvää uutta viikkoa toivottavat (tänään) virkeät massumamma ja poju 36+5.

Vierailija
2/92 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen kirjoittelinkin että oltiin sydänkäyrissä perjantaina ja verikokeissa siinä samalla... tulokset oli ok kun äsken sinne soittelin, huomenna tai keskiviikkona saa vielä loput tietää... eli ilmeisesti sitten ei kuitenkaan ole hepatoosi... kai?

tuskaa oli taas viime yö, täälläpäin ainakin oli tosi kuuma ja kostea meininki koko päivän, ihan kuin olis viidakossa. sama meno jatkui illalla ja yöllä, odotan edelleen että tulis kunnon ukkonen ja puhdistais tuon ilman. ihan ku ei muutenkin ahdistais tuossa keuhkoissa tää masulainen...

huomenna olis taas synnytysvalmennus, ootan innolla kun tosissaan odotan esikkoa eikä tuota tietoa oo yhtään liikaa...

keskiviikkona lääkäriin, saa nähdä mitä sanovat meidän pirpanasta... varsinkin painoarviota ootan mielenkiinnolla. oon jo sopeutunu ajatukseen ettei hän käänny, tietysti olishan se mukava ylläri jos oliskin kääntyny, mut sit se on kyllä tapahtunu joskus kun äippä on ollu totaalisen black out, koska en oo tuntenu ainakaa mitää siihen viittavaa...

kovasti täällä myllätään taas, tuntuis olevan (ainaki mun arvion mukaan...) aika alhaalla, auts...

Nasu_ 35+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä taustaillut tuolta kevättalvelta asti, mutta parempi kai myöhään kuin ei milloinkaan =).

Mulla on vauvanhuoneen laiton suhteen ollut kanssa motivaatiopula. Hassua... luulis että näin ekaa odottaessa olis kaikki ollut jo ajat sitten valmiina. Oon muutenkin tosi laiska tekeen kotitöitä, joten johtuu varmaan siitä.

Pikkumini vääntää itseään ahkerasti ja on terkan mukaan pää alaspäin. Missä kohtaa teillä on tuntunut vauvan hikka? Mulla tuntuu ihan tuolla alhaalla, vähän epämiellyttäväkin tunne.

Sain eilen aikamoisen kiukkukohtauksen, kun mies ei oo vielä yhtään kertaa oma-aloitteisesti hemmotellut mua. Vaikka kirjoittaisin otsaan punaisella tussilla että "JALAT SÄRKEE", niin turha odottaa hierontaa. En haluis leikkiä mitään rinsessaa, mutta pieni huomaavaisuus ei ehkä olis pahitteeks. Muuten on kyllä ihan innostunut ja ostelee tarvikkeita ym.

Oon huomannut myös, että maha tahtoo kipeytyä siltä puolen, millä kyljellä nukun. Joskus aamulla on ihan tuskaa yrittää kääntää kylkeä. Mitäs tämmönen mahtaa olla? Painaako se vauva sitä puolta mikä on alla?

Jaahas... tuli niin paljon omaa napaa, että lopetan tähän. Hyviä vointeja kaikille!

T: minipanda & pikkumini 33+6

Vierailija
4/92 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikki! ja minipandalle tervetuloa joukkoon kirjoittelemaan!

Meillä myös mies hieroi ahkerasti vähän joka paikkaa alkuraskaudessa mutta nyt on hieromiset unohtunut..mä eilen hänelle luinkin tuota neuvolasta saatua vauva-opasta vihjailevasti ääneen että äitiä pitäisi nyt kohdella kuin prinsessaa ja kaikenlaiset hieronnat tekee hyvää myös vauvelille, no tilanne kääntyi eilen illalla sit niinpäin että yllättäin minä olinkin hieromassa hänen selkäänsä (!) ... katotaan saiskos sitä hierontaa vaik tänä-iltana;) Mä olen niin innoissani tästä esikoisesta että ( ylläri ylläri ) mulla on kyl kaikki valmiina. Meillä jäbän hikka on tuntunut tässä ylävatsalla ( johtuen varmaan siitä että baby istuskelee budha-asennossa tuolla masussa....

Nasu; teillä taitaa siis olla niinkuin meilläkin, eli vauva edelleen "väärinpäin"? Meillä ainakin viime viikolla neuvolassa ei saatu selvää et miten päin tää jamppa on ja huomenna olisi äitipolilla synnytystapa-arvio ja kait ihan ultralla pällistellään et misää asemissa poitsu oikein oleilee...jännittää aika paljon jo huominen...

Jokos muille mammoille on tehty tuo arvio?

Oman navan kuulumiset; Massu tuntuu päivä päivältä isommalta ja selkä kipeytyy koko ajan vaan enemmän, öisin tulee valvottua kun kääntyminen ja sopivan asennon löytyminen on vaikeaa, on kuuma ja liikkuminen tuntuu kömpelöltä, mutta kaikista näistä ihanista vaivoista huolimatta mieli on iloinen ja odotamme jo kovasti että saamme oman rakkaan nyytin kainaloon tutustumaan!

Ulos tekisi mieli, mutta mistä tuota sadetta aina vaan riittäää.....? Plääh!

Hyviä vointeja kaikille tuleville mammoille!

Luluzu & Pertti 55 +1 ja virallisesti tänään äippälomalainen :x

Vierailija
5/92 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luluzu: meillä ollaan hyvin vahvasti istuskelumeiningillä... oli jo kääntyny joku aika sitten mutta ilmeisesti ei kelvannut ja kääntyi takas istumaan. tai sitte terkkari oli väärässä eikä oo missään vaiheessa kääntyny ollenkaan. mua kans hitusen jännittää tuo äippäpolille meno, yrittävät kuitenki tarjota ulkokäännöstä johon en aio suostua. mutta onhan tässä vielä aikaa kääntyä, siihen luottaen...

meillä hikkaillaan ihan tajuttomasti, välillä pidempiäkin aikoja, ainakin kaksi kertaa päivässä. mulla se tuntuu tuossa oikealla puolella, liekö siksi että vauva on sillä puolella istumassa ja pää tuntuu tuossanavan yläpuolella, viistosti oikealla ylhäällä.

oon myös yrittänyt vihjailla että olis nuo jalat hieronnan tarpeessa, mut kai se on kaivettava kunnon paksu rautalanka ja siitä sitten väännettävä että jalkahierontaa tänne KIITOS!

onpa mulla tänään asiaa, sori vaan... ja vielä omaa napaa näinkin paljon. kiitos ja anteeksi... :D

Nasu_ 35+5

Vierailija
6/92 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää viikothan alkaa oikeasti kohta loppumaan. Ajatella, että meilläkin mennään jo täysiaikaisena. Vauvahan vois periaatteessa syntyä koska vaan, mutta todennäköisesti ei kuitenkaan ihan vielä.

Neuvolassa olin tänään. Kaikki hyvin. Paino on tismalleen sama kun esikoisesta tähän aikaan. Painoa oli tullut nyt lähes 600g / viikko. Tässä raskaudessa paino on tullut noin sysäyksittäin, kun esikoisen kanssa sitä tuli tasaisesti koko ajan. SF- mitta oli 32 (esikoisesta 33 tässä vaihessa eikä siitä sitten enää kasvanutkaan) Keskikäyrän tienoilla mennään tuon SF-mitan kanssa. Linea negra ( vai mikä se nyt sitten olikaan??) siis se viiva vatsassa on selkeästi vaaleampi kuin esioisesta ja myöskin lyhyempi. Poikasykkeitä povasi terkkari tänään. Itse en niihin välttämättä usko, mutta poikaa minäkin kyllä veikkaan. On tää raskaus ollut niin samanlainen kuin esikoisestakin.

Nukkuminen on jostain syvältä. Jatkuvasti kuuma ja asennon löytäminen vaikeaa, lähes joka yö tulee valvottua pari tuntia. Päikkäreitä en osaa juurikaan ottaa, vaikka olisi tietysti hyvä opetella. Saisi sitten tilaisuuden tullen ottaa pikku päikkärit vauvan ja esikoisen kanssa.

Meillä synnytystapa-arvio oli viikko sitten. Nyt sitten odotellaan synnytyksen käynnistymistä. Vauvan vaatteet on pesty ja kestovaippoja on alkuun ihan riittävästi. Pinnis täytyy vielä saada kuntoon jossakin vaiheessa, muuten siis vauvalla kaikki alkaa olla valmiina. Loppuviikosta tarttis vielä käydä ostamassa turvaistuin esikoiselle ja jalusta vauvan kaukaloon. Ostettiin toinen auto, joten pitää siihen hankkia tarpeelliset varusteet. Pääsen sitten minäkin autolla liikkeelle äitiysloman aikana. Ja toisaalta esikoisen kuljetus hoitoon olisi kyllä mahdotonta, jos autoa ei olisi. Tässäpä meidän kuulumiset. Viikon päästä seuraava neuvola.

Elohelmi ja Pirkko rv 37 + 1

Vierailija
7/92 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin työpäiviä! Hyvä päästä laittamaan kotia valmiiksi vauvaa varten, kaikki on nimittäin vielä tekemättä ja sänkykin hankkimatta.

Minipandalle tervetuloa!

Luluzu, meidän vesseli hikkailee useimmiten niin, että koko maha tärisee =) Selvimmin tuntuu alhaalla ja pääsääntöisesti taitaa majaillakin jo pää alaspäin, mutta mahtuu vielä kääntyilemään.

Terkkari arvioi perjantain neuvolassa mahan päältä vauvan jo kolmikiloiseksi, vähän alkoi hirvittää, minkä kokoinen jässikkä sieltä oikein on tulossa =OOO Onhan tuo napa jo aika kaukana lähtöpisteestä ja sf-mitta "iloisesti" yläkäyrällä. Silti maha ei ole juuri levinnyt sivusuunnassa vaan kasvaa eteenpäin ja nahka on kovilla. Välillä vähän suppailee ja napakastikin, mutta ei kipeästi. Pitää vaan muistaa ottaa rauhallisesti vielä jokunen viikko.

Hyviä vointeja syyskuulaisille!

Donna 34+4

Vierailija
8/92 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas minäkin sitten jotakin kirjottelisin.. Seuraillu oon kyllä palstaa koko odotuksen ajan, mutta enpä aikasemmin ole kirjotellut. Elikkäs miekin täällä ensimmäistä odottelen ja ihan uskomattomalta tuntuu, että tuolta on ihan oikeasti vaavi tulossa. Ei nimittäin ollut itsestäänselvyys tämä raskauden alkaminen. Onneksi nyt ollaan näin pitkällä niin pakkohan se on todeksi uskoa. :) Taustalla on -06 yksi menetys, joka kyllä otti koville...

Meille odotellaan nyt ISOA vauvaa, kokoa on jo hyvinkin yli kolme kiloa ja arvoitu paino LA:na olisi 4,2 kg.. Huh huh...Hieman hirvittää, mutta lääkäri sanoi, ettei hätää ja kaikki alle 5 kiloset on normaalikokosia.

Sekin on tiedossa, että viimeistään LA:na käynnistetään jos ei sitä ennen synny. Tuokin tieto helpottaa ja rauhoittaa mieltä..

Tässäpä tätä tarinaa nyt riittämiin.

Hyviä odotuksia meille kaikille!! Ja jaksamista loppuun asti! :)

Kathrin79 ja Jahveli 36+6 :)

Vierailija
9/92 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi uteliaisuuteni, ootko mistä päin? Mikä on synnärisi?

Vierailija
10/92 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän kauan tässä vielä salaisuuksia haudotaan sisällämme? Varsinaisia tuntemuksia ei oo että ois mitään tulossa vähään aikaan. Nyt on vaan muutaman päivän ollu tosi ryytynyt olo ja pinna aikasta tiukalla. Mies arveli ettei enää ois ns.syvässä kun oon muuttunu olemukseltani. Jospa ei ois kovin väärässä :)

Olo muuten on ihan hyvä, sen mitä tältä haukottelulta voi olla. Turvottelua on tullu, sormuksista piti luopua pari viikkoa sitten. Ihan sama mitä söi, niin lopputulos sama..

Edelleen vaan jännittää se vauvan koko, en saa siltä mielenrauhaa. Alitajunnassa on niin vahvasti +4000g.. saa nähdä osuuko oikeeseen.

Mutta nyt on mentävä pitkälleen, kun pienin päikkäreillä. Voi vähän aikaa huokaista..

Mukavaa viikoa kaikille!!

kmk-83 ja poitsu 37+6

Vierailija
11/92 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa, pelottaa, pelottaa! Kuulemma sekin voi käynnistää synnytyksen, tiedä sitten, mutta pelottaa ihan kamalasti!

Ja joudun vielä menemään yksin, kun emme sa 3 vuotiaalle siksi aikaa lastenvahtia.

Mustaverho ja kaneli 36+3

Vierailija
12/92 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa udella... :) Mikkelissä asustellaan ja synnäri ois sitten Mikkelin keskussairaala.

Vierailija
13/92 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Ja sateista maanantaita!

Näköjään en ole tosiaan ainoa, joille nukkuminen tuottaa vaikeuksia. Ajattelin, että pitäisikö siirtyä vierashuoneeseen, että saisi edes mies nukuttua, nyt häiritsen sitäkin kun koko ajan kääntyilen ja vääntyilen. Hyvän asennon löytäminen on yksinkertaisesti mahdotonta käsien puutumisen yms. takia. Mutta se nyt on pieni murhe, päivällä voi ottaa sitten päikkäreitä miten paljon vaan.

Meillä on myös hikkailua joka päivä, vähintään pari kertaa päivässä, ja silloin kyllä koko maha nytkähtelee. Hassun tuntuista. Onneksi itsellä ei ole niin usein hikka, rupeaisi varmasti ärsyttämään!

Olin tänään äippäpolilla ylimääräisessä kontrolissa paikalleen jämähtäneen sf:n takia. Ihana nuori naislääkäri! Se ultrasi, ja kokoarvioksi tuli n. 2660g. Kuulemma hieman miinuskäyrällä viikkoihin nähden, mutta kuitenkin normaali, ettei varmasti ole kyse mistään kasvunhidastumasta. Istukka yms. toimi ihan normaalisti ja sydänkäyrät olivat hyvät. Vauva myös möngersi kovasti koko tutkimuksen ajan niin kovin, että lääkärikin totesi, että ei tuolla varmasti ole mitään hätää =) Parin viikon kuluttua on sitten kontroli, että onko vauva kasvanut ok. Itseäni tuo käynti huojensi kovasti!

Mustaverholle tsemppiä lapsivesipunktioon! Ja kaikille muille myös jaksamista ja iloisia ajatuksia.

Miisu1 36+3

Vierailija
14/92 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

hurjan aktiivista tämä kirjoittelu, kun yhdessä illassa tulee 15-16 viestiä. Hyvä me!

Olipa harmi kuulla, Nyla, että sydänäänten kanssa on ollut huolta. Kuulostaa kuitenkin siltä, että olet luottavaisin mielin. Ja kokemustahan teillä on tilanteesta. Toivottavasti kaikki menee hyvin! Onneksi olette päässeet tarkkaan seurantaan.

Massumamma, ehditkö kertoa tarkemmin mitä laitoit isyyspakkaukseen? Se kuulostaa hauskalta. Saisiko sitä matkia? Oma luovuus ja ideat on 4- kun ei tunnu olevan tuota ylimääräistä aivoenergiaa...

Nasu ja Luluzu, mitä vaihtoehtoja teille on ehdotettu jos pikkuiset ovat perätilassa vielä H-hetkenä? Jossakin vaiheessa varmaan vaihtoehtona on suunniteltu sektio. Mitä olette siitä mieltä? Ja Luluzu, mulla meni ainakin läpi tuo rv 55 ihan 6-0. Siltä tää alkaa pikkuhiljaa tuntua! :)

Minipanda! Tervetuloa mukaan. Totta se on: kyllä nahka tulee kovastikin kipeäksi sieltä mihin lapsi painaa. Mie jopa kyselin terkkarilta, voiko mulla olla kudoksissa mustelmia, poika kun on potkinut samaan kohtaan kylkiluita lähes koko viimeisen kolmanneksen. Mustelmatkin ovat kuulema mahdollisia!

Elohelmelle onnea uuden auton johdosta. Millainen laitettiin? Kyllä on luksusta.. Eipä sillä, mullakin on ainakin viikoilla auto käytössä, kun miehen työpaikalle on 200m metriä matkaa. Toisaalta julkisiin pääsee rattaiden kanssa ilmaiseksi, pitää kokeilla ehittäiskö joskus kyytiin, niin säästyis tuota bensaa...

Donnalle mukavia viimeisiä työpäiviä. Millä mielellä jäät pois? Mie osaan vieläkin pikkasen kaivata työpaikalle (tänään on esim. sellaisen ison projektin H-hetki, ainoastaan toteutus jäi sijaiselle, minä tein kaiken suunnittelu- ja valmistelutyön. PItänee loppuviikosta käydä kyselemässä miten kävi. Tai sitten jätän väliin- sekin ois aika hyvä vaihtoehto.)

Tervetuloa mukaan myös Kathrin. Tiedätkin, että meitä on täällä muitakin kenellä on kipeitä kokemuksia takana. Onneksi nämä uudet raskaudet ovat sujuneet hyvin! Mie oon ainakin huomannut, että kyllä niitä kipeitä muistoja kantaa mukanaan aina, mutta tällaisessa porukassa saa aina sen toisenkin näkökulman: kaikki voi ihan hyvin mennä hienosti ja tästä voi hetkittäin ollakin ihan onnellinen ja toiveikas!

Kmk! Fiilikset täällä varsin samat. Viikonloppuna nousi sellainen jännitys: tässähän voidaan kohta päästä tositoimiin. Nyt on kuitenkin niin samanlainen olo kuin aina ja kokoajan, ettei oikein jaksa uskoa että mikään koskaan muuttuisi.

Mustaverho! Olet ajatuksissani ja rukouksissani koko ajan. Varmasti kaikki menee ihan hyvin! Ollaan luottavaisin ja toiveikkain mielin, vaikka ymmärrän hyvin että pelottaa. Eihän sitä olisi ihminen eikä mikään jos ei nyt näin tärkeissä asioissa olo olisi pieni ja voimaton. Lääkäreiden käsissä ollaan. Mie uskon myös että taivaan isän, joten uskallanpa väittää että kaikki menee ihan hyvin! Koeta jaksaa olla rohkea ja urhoollinen. Täällä ollaan hengessä mukana!

Miisu, olipa mukavaa kuulla että kaikki on kunnossa vaikka sf-mitta ei ole muuttunut. Mahtoi se ehtiä vähän jännittämään. Minullakin sf-mitta pudonnut alakäyrille, johtuu kuulema siitä, että Jaakko on jo niin kovin alhaalla. Joskus tuntuu, että kolautan sen pään tuoliin kun käyn istumaan. Onneksi tuo tunne johtuu vaan siitä että hermotukset tuolla alhaalla valehtelee pikkaisen eikä se oikeesti oo ihan niin alhaalla.

Omaan napaan kuuluu siis varsin pysähtynyt fiilis. Onneksi Jaakko möyryää ja hikkailee, tuntuu ihan uskomattomalta että se on matkassa vieläkin. Torstaina on seuraava ultra, koko- ja synnytystapa-arvio. Sen jälkeen tiedetään taas enemmän!

Kaikille oikein hyviä vointeja,

T. Arkamamma rv 37+4

Vierailija
15/92 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältäkin tsempitykset punktioon. eiköhän kaikki mene hyvin :)

esikoinen raivonnut koko aamun, kun heräsi jo klo 6 mutta ei millään menisi sitten aikaisemmin päikkäreille.. tässä se äsken pyöri unirätin ja tutin kera silmät puoli ummessa :( nyt onneksi nukahti!

ristiselkä alkanut jumittamaan. taitaa tuon 11kg tytön kanniskelu ottaa nyt voimille oikein kunnolla :) supistuksia tekee vain sellaisia, että masu menee kovaksi ja hiukan jomottaa alavatsaa. ei muuta. reippaassa kävelyssäkin menee vain ihan piukaksi, mutta ei satu kyllä kovinkaan.

to meilläkin viimeinen lääkäri ja saan kokoarvioita.. täälläkin mennään ihan mututuntumalla, minkä kokoinen on :) ja ultraahan ne sitten ennen synnytystä, jos epäilevät isoksi kun mennään vastaanotolle.

sormuksien jätöstä joku kirjoitteli. minä jouduin luopumaan esikoisen aikaan rv32 ja nyt otin tässä toisessa odotuksessa ihan vasta eilen sormukset pois! nyt on kyllä kädet niin paljaat ja "tylsät", kun ei ole rakennekynsiäkään :( niistä luovuin jo keväällä, mutta laitatan taas kun olen synnyttänyt :)

tässäpä päivän piristystä "salaisuuksien" kantajille; kävin wc:ssä tässä aamupv ja kun olin vetämässä pönttöä katsoin, että siellä on joku vaalea höttökönttikin! hetken mietin onkos se jo tulppa nyt tullut ja nuin siististi vielä kunnes muistinkin, että esikoinen oli syönyt aamulla omenaa ja käynyt puottamassa palasen pönttöön :D joo-o. ja nyt on jo aamulla ensimmäisenä mielessä, että ei vieläkään tullut yöllä lähtöä.. vaikka onhan tässä vielä aikaa rutkasti.

cec 16 yötä enää laskettuun!

Vierailija
16/92 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime sunnuntaina synnärillä tutustuminen ja odotellessa muita pareja muhun iski ihan järkyttävä paniikki. Alkoi ahdistamaan niin että hiki tuli pintaan... jotenkin vaan se koko tilanne sai panikoimaan ja sanoinkin että en valitettavasti pysty siihen viimeiseen koitokseen, mutta kierroksen lopussa olinkin jo ihan rauhallisin mielin ja etenkin ajatuksesta, että otamme perhehuoneen jos ne eivät vain ole kaikki varattuna sillä hetkellä. Odottaessa polille tuli nainen miehensä kanssa kun oli ollut jo pari päivää kipeitä supistuksia ja siinä se puhkuin tuskissaan meidän vieressä ja minä pöllö aloin itkeä kaikkien nähden....

Viime viikoilla alkoi perhevalmennus ja olipas varsinaista ajan hukkaa ainakin ensimmäinen kerta... mies ei varmaankaan tule seuravalle kerralle koska ei suomea ymmärrä niin hänen korviinsa puhe on ihan täyttä hepreaa.

Meillä on vielä turvakaukalo ja pinnasänky hankkimatta... mutta sänky saadaan jo loppuviikosta ja kaukaloa katsellaan.

Monella tuntuu olevan turvotusta, kuin myös täällä... viikossa oli tullut mekein kaksi kiloa painoa eli nyt sitten saldo on +17kg mikä kyllä tuntuu tällaisessa 160 cm "pitkässä" hoikassa vartalossa.

Erinomaisia vointeja meille kaikille loppuraskauden ajaksi ja senkin jälkeen, nyt tämä mamma alkaa kokkailemaan...

skap1983 36+1

Vierailija
17/92 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Meillä on tuo käynti torstaina ja pelkään just samanlaista reaktioo iteltäni. Mulla on paniikki/ahdistushäiriö (mikälie diagnoosi..) ja oon miettinyt pääni puhki, että onko ihan viisasta edes mennä tutustumaan koko paikkaan.

Pelkään niin hitosti sitä että meen paniikkiin ja alan itkeä. Ihana kuulla, että sulle oli lopulta kuitenkin tullut rauhallinen olo. Vertaisin etukäteisoloani siihen, kun istuu hammaslääkärin odotushuoneessa ja pelkkä haju tekee jo pahaa, kädet hikoaa ja sydän hakkaa =). Olen kävellyt synnytysosaston oven ohi pari kertaa ultraan mennessä ja silmäillyt sitä kuin kuolemaantuomittu sähkötuolia...

Anteeksi musta huumorini, sillä vaan koitan nyt pärjätä.

minipanda & pikkumini 34+0

Vierailija
18/92 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinpä tuossa työpaikalla esittelemässä masua kun ovat kesän jälkeen palanneet töihin (työskentelen siis koulussa) ja kylläpä tuli tosi hyvä mieli! lapset siellä ei olis päästäneet mua ollenkaan pois ja halivat niin paljon että on halittu varastoonkin pitkäksi aikaa. lupasin yrittää lyllertää vielä kerran ennen vauvan tuloa sinne jos vaan vointi antaa myöten... lapset on kyllä niin ihania ja vilpittömiä ja näyttää sen tykkäämisensä! nyyh* :D

viime ja toissa yönä supisteli muutaman kerran kipakasti, olin kyllä niin unenpöpperössä etten edes kunnolla tajunnut koko asiaa ennenkuin aamulla... mikäköhän synnyttäjä meikäläisestäkin tulee, hih...?!?

tänään olis taas synnytysvalmennus, mieskin pääsee mukaan kun ei viime kerralla töiden takia päässyt, ihan kiva mennä kun oli mukava tätsy vetäjänä. huomenna sitten se lääkäri, jaiks...

en nyt jaksa tarkistaa (sori vaan...) kuka se oli joka kysyi että onko tarjottu sektiota... mutta siis: ei oo vielä kun piti odottaa huomiseen asti jolloin on 36 täynnä ja sitten ne "uhkaili" sillä ulkokäännöksellä jos ei oo kääntyny iteksensä. ja siis siihen en aio suostua niinkuin olenkin jo kovaan ääneen toitottanut... :D

eli sektiota kohti tässä ilmeisesti mennään jollei hän nyt ihan viime hetkillä heitä volttia tuolla masussa. ja jos se sektio tulee niin sittenpä aika alkaa käymään vähiin... reilut kaks viikkoa enää, huh... muutenhan olis vielä 4.

Nautiskellen sateesta ja hapekkaasta ilmasta, Nasu_ 35+6

Vierailija
19/92 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kovasti mustaverholle huomiseen!!!

Mulla oli tänään lääkärinneuvola ja muuten kaikki ihan ok, mut lapsivettä oli vähänlaisesti...iik. ei oo ennen tuollaista sattunut. Olisi laittanut heti äitipolille lähetteen, mutta kun meen jokatapauksessa sinne ensiviikolla kontrolliin, (sokereitten ja kasvun takia) niin eiköhän ne samalla tarkistele sen asian siellä kunnolla ja mitä sitten...? Hemppaki oli noussut vaikka välillä iskee armoton väsy. Kai sitä ei vaan enää tarttis tuola pihallakaan ahertaa niin kauheasti.

Painoarvio oli nyt 2600g, ihan keskikäyrällä ja syntymäpainoa arveli 3500+/-...nyt aivan tohkeissani täällä ettei tälläkertaa ehtisi nelikiloiseksi ;) ...nimittäin kanava oli vähän lyhentynyt ja pehmeäkin... peukut pystyssä ettei menis yliajalle!

Oon kai itse aika pieni kokoinen, vaikka lääkäri sanoi vauvan olevan jo aika alhaalla...niin silti närästää ja närästää...byääh hyi! oikestaan muita ongelmia ei juurikaan oo...issiaskin on pysynyt kurisssa!

Minipandalle suosittelen silti käyntiä synnärillä...josko se helpottaisi yhtään sitten sitä itse synnytystilannetta, kun olis vähän tutummat paikat! Eihän se haittaa mitä muut ajattelevat vaikka siellä vähän itkeä tirauttaisikin...tässä tilassahan se on ihan normaalia...

Kävin just vähän itseäni piristämässä kampaajalla! Oli jo niin venähtänyt malli...ettei huvittanut peliin edes vilkaista....saati sitten yrittää jotenkin saada kampausta...ny onsit lyhyt ettei mene vauvan eikä iskän suuhun ;)

Kiva tosiaan tuo isyyspakkausjutska! Saattais keräillä jotain kivaa iskälle täälläkin...

Olokuin möhköfantilla ;) ...kukahan se ekana ilmoittaa nyytistä...jännää!!

Tuutski +pikkuruinen tasan 36

Vierailija
20/92 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna ensimmäinen virallinen äippäloma päivä. Äkkiä se kevät siinä mennä huristi, kesästä puhumattakaan.

Nukkuminen on pätkittäistä. Öisin on pakko käydä vessassa ja yleensä samalla tulee juotua, kun muka niin kovin janottaa ja tää sama rumba alkaa aina kahden tunnin päästä edellisestä kerrasta. Öisin siis keskimäärin 4 kertaa joudun nouseen. Nyt oon jo saanut sen puolen sängystä, että sujuvasti pääsen siitä liikkeelle. Koiraan tulee kompuroitua pimeässä, mutta muuten oon välttynyt ilman haavereita.

Nyt on jo yöt meillä maalla aivan pilkkopimeitä... Syksyä pukkaa...

Meillä istuskellaan edelleen ja 1.9 yrittävät ilmeisesti ulkokääntöä ja ottavat mitat lantiosta. Mä haluan synnytyksen alateitse, jos mahdollista. Oon punninnut vaihtoehtoja ja sillä lähdetään liikkeelle. Jos ilmoittavat, ettei mahdu tulee perätilassa alakautta, sektioon siinä tapauksessa. Oonko hullu, jos yritän esikoista perätilassa alakautta ulos?!?

Mulla on isyyspakkausta varten ostettuna isännän lempiviskiä pullo. Siinäpä se, mitä tähän asti oon saanut siihen kerättyä. Otan vinkkejä näistä teidän pakkauksista... Oon vähän joka saralla saamaton.

Vaatteet on edelleen pesemistä vaille eikä oikein mitään muutakaan oo valmiina... Kai tässä vielä ehtii. Useana yönä oon jo synnyttänyt ja joka kerta ihan erilainen meininki. Saa nähdä, kuinka sitten menee, kun sen aika tulee.

Mustaverholle tsempit punktioon! Punktiossa käyneenä ymmärrän huolesi, mutta siellä syynätään ultralla koko toimenpiteen ajan ja vielä sen jälkeenkin, joten huoli pois. HYVIN SE MENEE!! :-)

Tervetuloa uusille mukaan.

Mirrel ja Pähkinä 34+6.