Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

15v poika matkusti salaa kavereiden kanssa Tampereelle

Vierailija
14.05.2022 |

En sano missä asutaan, mutta kaukana. Hänen piti tulla jo 23.30 viimeistään kotiin ja olin ihan huolesta soikeana kun häntä ei näkynyt vielä kahdeltakaan eikä puhelut mennyt perille. Eksälle soitin ja hänkään ei tiennyt pojasta. Itku pääsi. Ikinä koskaan ennen hän ei tätä ole tehnyt niin tottakai pelkäsin jo vaikka mitä. Aamulla yhden pojan äiti soitti mulle ja kysyi lastansa. Selvisi että kaks muutakin kossia on hukassa. Pojat eivät edelleenkään vastanneet mitään. Kympiltä omani suvaitsi soittaa ilmoittaakseen että hän on Tampereella. Ilmeisti pelkäsivät ettei päästettäisi jos oltaisiin tiedetty... En tiedä mitä sanoa. Luottamus meni mutta pitää kai tässä peiliinkin katsoa jos omani ei mistään tuollaisesta uskalla mulle kertoa tai multa kysyä.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa kaikki te, jotka ette ole rankaisemisen kannalla: miksi? Tätäkö lasten kasvatus nykypäivänä on, että annetaan jälkikasvun tehdä ties mitä ja aina päästetään lapset kuin koira veräjästä. Miettikääpä mitä sellainen signaloi nuorelle. Opetatte, ettei sääntöjä tarvitse noudattaa eikä vanhempia kunnioittaa. Juuri näin syntyy kokonainen sukupolvi rajattomia, sääntöjä noudattamia hälläväliä-tapauksia jotka eivät kunnioita mitään tai ketään!

Vierailija
62/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret voi keksiä ihan mitä tahansa. Ei ne osaa ajatella niin kuin aikuiset. Eivät edes ymmärrä ajatella että vanhemmat on huolissaan.

Toki on niitäkin jotka osaa toimia aina vaan fiksusti.

Tärkeintä on että nuoret on kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa kaikki te, jotka ette ole rankaisemisen kannalla: miksi? Tätäkö lasten kasvatus nykypäivänä on, että annetaan jälkikasvun tehdä ties mitä ja aina päästetään lapset kuin koira veräjästä. Miettikääpä mitä sellainen signaloi nuorelle. Opetatte, ettei sääntöjä tarvitse noudattaa eikä vanhempia kunnioittaa. Juuri näin syntyy kokonainen sukupolvi rajattomia, sääntöjä noudattamia hälläväliä-tapauksia jotka eivät kunnioita mitään tai ketään!

Minun nuoruudessani oli normaalia olla öitä pois tai asua omillaan 15-vuotiaana. Ylisuojelu on tämän päivän ilmiö.

Vierailija
64/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun nuoruudessani oli normaalia olla öitä pois tai asua omillaan 15-vuotiaana. Ylisuojelu on tämän päivän ilmiö.

Aivan eri asia olla luvalla poissa kuin ilman lupaa. Jos lapsi asuu vanhempiensa luona, hänen täytyy anoa lupa vanhemmilta tuollaisissa asioissa.

Vierailija
65/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa ettei se auta mitään ja teot edelleen jatkuu. Luottamus ja kunnioitus on ansaittava. Rankaisulla vaan kasvattaa vaan lisää uhmaa ja nuori salaayhä enemmän asioita. Kaksi poikaa olen kasvattanut.

Vierailija
66/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko nähnyt muuta muutosta ajankuvassa?

Vierailija
67/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan eri asia olla luvalla poissa kuin ilman lupaa. Jos lapsi asuu vanhempiensa luona, hänen täytyy anoa lupa vanhemmilta tuollaisissa asioissa.

Miksi pyytää lupaa jos tietää ettei tule samaan?

Vierailija
68/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen oma reissu teininä ilman lupaa toiseen kaupunkiin. Ei siihen tarvita kuin päähänpisto jonkun kaverin innostamana. Vaikka olin suht kunnollinen, niin kyllä se ryhmäpaine oli suurempi kuin järki. Jonkun puolitutun 18-vuotiaan kyydissä lähdettiin yhtä vähän tutun tyypin luo juhlimaan melkein sadan kilometrin päähän. Yhtään ei mietitty miten päästään sieltä pois, kolmen maissa yöllä hoksattiin, että kyytiä takaisin ei ole ja julkiset ei enää kulje. Kesti kuitenkin kauan, että kukaan uskalsi ilmoittaa vanhemmille missä ollaan. Taisi olla niin, että tilattiin taksi, ja sieltä soitettiin yhden isälle, että on vastassa maksamassa. :D Ei ollut kauhean iloinen. Vieläkin hävettää.

Mulla oli ainakin jotenkin tosi epäluuloiset vanhemmat, ja kunnollista luottamusta ei ollut. En juurikaan kertonut heille mitään kuulumisistani. Isoin juttu siihen, miksi en mitään kertonut, oli se että he inhosivat kavereitani, enkä tietenkään halunnut lietsoa sitä kertomalla heidän hölmöilyistään. En halunnut menettää kavereitani. Yleensä olin itse ihan kiltti, mutta kai sitä ajatteli, että jos he joka tapauksessa kuvittelevat minun tekevän vain pahoja, niin ihan sama sitten.

Vierailija
69/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pyytää lupaa jos tietää ettei tule samaan?

Koska se kuuluu hyviin tapoihin. Jos lapsi asuu vanhempien katon alla, kuuluu hänen noudattaa heidän sääntöjään. Alaikäinen lapsi on aina myös vanhempien vastuulla, kyseessä on kuitenkin vasta 15v poika joka on lain silmissä alaikäinen _lapsi_.

Taidat olla trolli kun kyselet itsestäänselviä...

Vierailija
70/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan onnellinen että pojalla on kavereita ja ettei luuhaa kotona. Oma poika on 18v ja ei sosiaalista elämää ja olen pettynyt että en onnistunut kasvattamaan normaalia lasta. Ja ei, edes nettikavereita ei tunnu olevan vaikka näin joskus oletin. Kyllä noita reissuja kuuluisi nuorella olla eikä aina samaa tylsää vanhempien kanssa kotona tylsistymistä.