Pitkä parisuhde ja seksi
Millainen seksielämä pitkässä parisuhteessa olevilla on?
Omalla kohdalla olen hämmentynyt asiasta. Olen toistamiseen tilanteessa, jossa parisuhteessa olen halukkaampi - mutta käytännössä mennään miespuoleisen puolison tahtiin ja tavalla.
Haluaisin kokeilla uutta ja kokea itseni halutuksi. Haluaisin myös antaa miehelle uusia kokemuksia ja olen paljon puhunut toiveistani ja haluistani.
Mies aina perustelee, että suhteen alussa en oikein antanut tehdä itselleni mitään (esim suuseksiä tai koskea oikein muutenkaan kuin perus aktia) ja oppi siihen.
Jos olen ollut aktiivisempi osapuoli - mieheni ei ole innostunut. Hän yleensä innostuu sillon, kun en halua, jaksa, olen sairas tai kipeä ja oloni on epämukava tai olen muuten vastahankainen.
Suhteen alussa koin, että en saanut tehdä aloitteita, koska mies ei silloin halunnut (vaan tosiaan esim. yllättäen sellaisessa hetkessä kun tyhjensin tiskikonetta ja olin muissa ajatuksissa)
(tämäkin olisi ok, jos siitä asiasta sovitaan, että mies toivoo minun vastustelevan - voisin sitä roolileikkinä leikkiä)
Nyt mietin, että miten eteenpäin. Elämä meillä on monella tavalla toimivaa, mutta täm ä vaivaa vuosi toisensa jälkeen enemmän.
Lasten ollessa pieniä suostuin usein hyvin vastahankaisesti ja velvollisuudesta ja silloin seksi oli minulle lähes nöyryyttävää. Koin, että silloin mies halusi paljon, kun olin väsyneimmilläni.
Nyt tuntuu, että haluaisin vielä kokea myös seksuaalisesti tyydyttävän elämän, mutta en haluaisi rikkoa parisuhdetta.
Puhuminen vaan ei tunnu auttavan ja mitä enemmän otan asiaa puheeksi, sen ihmeellisimmissä tilanteissa mies sitten ehdottaa seksiä (eli herkissä kun on vain minuutteja aikaa ja homma pitää hoitaa vaan nopeasti hänen osalta).
Pikaiset olisi tietenkin ok, jos se ei olisi ainoa seksuaalinen teko ja myös minut huomioitaisiin.
Tuntuu vaikealta myöntää, että olen vuosia elänyt odottaen, että ihan kohta se hetki tulee kun mies näkee vaivaa minun nautinnon vuoksi myös. Mutta oikeasti - siitä kun aloin aktiivisesti toimia paremman seksielämä eteen herätellen omaa seksuaalisuuttani ja aloin puhumaan miehelle ajatuksista ja toiveista - siitä on yli kolme vuotta.
En tiedä oikein mitä ajattelen.
Olen ollut uskollinen kaikki nämä vuodet ja aina rakentanut sill3, että yksi suhde kerrallaan.
Nyt mietin, että voiko seksi - tai se, ettei vuosien pyytämisen jälkeenkään tule huomioiduksi seksuaalisesti - olla syy rikkoa perhe ja päättää pitkä parisuhde?
Mies todennäköisesti pärjäisi hyvin sillä määrällä pikaseksiä, mitä meillä nyt on noin kerran 2 viikossa, mutta itse kaipaan niin paljon enemmän.
Millaista muilla on pitkissä suhteissa? Tai miten olette toimineet vastaavissa tilanteissa?
Kuulen mielelläni ajatuksia ja vaikka ihan valmiita sanoja ja lauseita joilla ehkä vielä voisi herätellä keskustelua.
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole seksiä, koska miestä ei kiinnosta. Se johtuu kyllä ihan täysin minun ulkonäöstäni, en ole kaunis enkä seksikäs. Enemmänkin ystävä- ja kämppäkaveriainesta. Arki toimii kyllä
Alä huoli: älä huolehdi mistään, äläkä ainakaan itsestäsi. Eihän se mitenkään voi vaikuttaa seksiin? Seksihän, hyvä sellainen, on vain pientä kutittelua aivokuoressa.
Ei siis sinullakaan, mitään syytä huolestua mistään: älä huoli. Jatka vain samaan tapaan, niin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, voihan se olla säännöllistä, säännöllisesti kaksi kertaa vuodessa...Ja kyllä, seksin määrän väheneminen on luonnonlaki. Jos se EI olisi luonnonlaki, niin vanhainkodeissa kävisi yksi nainnin jytinä kun asukkaat jörnisivät ihan saman verran kuin nuorenakin.
20v- vanhainkoti on aika iso gappi. Ei ole mikään luonnonlaki, että seksikerran viikossa vähenee 20-60v välissä. Voi olla, ettei enää kaikki jaksaa 4 krt viikossa, mutta pari kertaa hyvinkin.
Huomasitko kirjoituksessasi ristiriitaisuuden? Siis ei ole luonnonlaki että seksin määrä vehenee 20-60 ikävuosien välillä. Okei. "Voi olla että kaikki ei enää jaksa 4 kertaa viikossa, mutta pari kertaa hyvinkin". No, eikös tuo tarkoita juurikin sitä että seksin määrä on tuolloin pudonnut puoleen, ennen neljästi, nyt kaksi kertaa? Kyllä seksin määrän väheneminen parisuhteessa on luonnonlaki. Ihan samalla tavoin kuin on luonnonlaki että mahdollisuudet tulla raskaaksi vähenevät 35-40 ikävuoden jälkeen hyvin voimakkaasti. Samoin kuin että yleisurheilun maailmanennätyksistä ei yhtään ole tehty yli neljäkymmenvuotiaana. Tai että riski sairastua erilaisiin sairauksiin kasvaa neljänkymmenen ikävuoden jälkeen.
Seksin määrän väheneminen ei tarkoita sitä, että se loppuisi kokonaan. Joillakin loppuu, joillakin ei lopu, mutta seksin määrä siihen nähden, mitä se oli nuorempana kyllä vähenee.
Ei ole minusta niin oleellista, väheneekö seksikertojen määrä vai ei, vaan se että säilyykö seksin määrä sellaisella tasolla, että molemmat ovat tyytyväisiä. Seksikertojen määrä varmasti vähenee valtaosassa pitkiä suhteita, mutta ei se ole ongelma jos molempien halut ja tarpeet vähenevät samaa tahtia.
Seksikertojen määrällä ei sinänsä ole arvoa suhteessa, tyytyväisyydellä seksielämään on.
No, sitähän olen juurikin yrittänyt sanoa, tyytyväisyys seksielämään eli samanparisuus seksin suhteen. Joku pari voi olla tyytyväinen seksiinsä kun sitä on 0-1 kertaa/ vuosi. Tämä on aivan ok, kun kerran kumpikin on tyytyväinen tilanteeseen. Joku pari sekstaa 5-7 kertaa viikossa. Ok sekin, jos molemmat ovat tähän tyytyväisiä. Ongelmat tulevat silloin jos pariskunnan osapuolet ovat voimakkaan eriparisia, toinen haluaa kerran vuodessa ja toinen kerran päivässä.
Niin. Niin totta: rakkaus?
Se on, noin ja täydellistä, juuri tuollaisena: täydellistä rakkautta!
Olet siis kolme vuotta yrittänyt herätellä itseäsi ja teidän seksielämää uudenlaiseksi. Kuinka monta vuotta et tehnyt sitä? Kuinka kauan kesti että aloit panostaa seksielämäänne?
Nyt sinä koet samaa mitä miehesi koki suhteen alussa. Hänen ratkaisunsa oli sopeutua tilanteeseen ja jatkaa suhteessa. Voin vain kuvitella kuinka paljon miestä #*tuttaa, jos sinun ratkaisu onkin nyt ero. Jokainen tekee toki omat ratkaisunsa ja eroon on kaikilla oikeus, mutta mieti vielä.
Ihmiset ja heidän seksuaalisuutensa muuttuu koko ajan. Aina muutos ei ole pareilla samaan suuntaan. Siinä tarvitaan kärsivällisyyttä ja kykyä avoimeen ja rakentavaan keskusteluun. Jos ette omin voimin pääse eteenpäin, niin voisitteko kokeilla pariterapiaa?
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä oloa 22v takana. Seksi taisi loppua kokonaan 2-3v sitten. Sitä ennen oli pikkuhiljaa hiipunut. Kumpaakaan ei vaan enää nappaa, ainakaan oman kumppanin kanssa.
Itselläni on omat fwb kuviot asian hoitamiseen. Oletan että miehellä on myös samanlainen kuvio. Niin kauan kun kumpikin on muuten tyytyväinen avioliittoon ja yhdessäoloon (viihdymme noin muuten oikein hyvin keskenämme mutta seksi ei nappaa) niin tilanne on minulle ihan ok.
Minäkin muuten olen meidän suhteessa ollut aina se enemmän haluava. Kyllästyin pikkuhiljaa kieltäytymisiin miehen puolelta ja päätin että tehkööt hän aloitteen jos seksiä haluaa. Eipä sitä sen jälkeen paljoa ollutkaan.
Ei kai kukaan tuollaisen kostajan ja petturin kanssa seksiä haluakaan!
Onko tullut mieleesi, että mies ei ehkä ehtinyt haluta kun sinä teit jo seuraavan aloitteen? Tai ehkä hän halusi kokea itsensä halutuksi ja oli siksi vähemmän aktiivinen aloitteissa. Sinä sitten kostoksi lopetit aloitteet kokonaan. Todella rakentavaa.
Ja tuo tapasi olettaa että miehellesi on ihan ok sinun fwb kuvio ja että hänellä myös omansa, kertoo aika paljon sinun kommunikoinnista. Vajaa kommunikaatio tarkoittaa yleensä heikko henkistä yhteyttä. Olisikohan sillä mitään vaikutusta miehen intoon ja uskallukseen näyttää halujaan?
Vierailija kirjoitti:
Olet siis kolme vuotta yrittänyt herätellä itseäsi ja teidän seksielämää uudenlaiseksi. Kuinka monta vuotta et tehnyt sitä? Kuinka kauan kesti että aloit panostaa seksielämäänne?
Tämä on muuten ihan saatanan hyvä kysymys ja näkökulma. Kirjoituksesta saa (taas) sellaisen käsityksen, että mies on (taas) yksin syyllinen tilanteeseen.
Koita ymmärtää että pitkään suhteeseen kuuluu myös hiljaisempia aikoja. Teillä kuitenkin on seksiä muutaman kerran kuukaudessa! Kyse ei siis ole vielä edes täysin seksittömästä jaksosta. Muista että elämästä voi nauttia muillakin tavoilla kuin seksillä.
Vierailija kirjoitti:
Jotain tuolle asialle pitäsi tehdä, koska muuten suhteenne vaan huononee. Kysyisin suoraan että onko huomannut kuinka mies ei vastaa aloitteisiin, ja omat aloitteet tekee silloin kun tilanne on sinulle hankala. Vaatisin seksistä jotain myös itselleni. Miehellehän tilanne on ihan hyvä kun ei tarvitse nähdä vaivaa, joten sun on pakko pitää omia puoliasi.
Jos tilanne ei ala helpottamaan niin alkaisin puhumaan suoraan erosta, toivottavasti mies havahtuisi omaan itsekkyytensä viimeistään silloin.
Molemmat tekee aloituksia silloin kun hetki ei ole toiselle otollinen. Miten se on mielestäsi miehelle hyvä ja naiselle huono tilanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itselläni aikoinaan yksi osasyy eroon oli seksi. Lähinnä, kuinka erilaisia käsityksemme ja halumme olivat. Aivan alussa seksi oli hyvää, kumpaakin tyydyttävää ja huomioivaa. Sitten se muuttui perhe arjen oravanpyörän edetessä. Yhä useammin huomasin olevani vain miehen seksitarpeiden tyydyttäjä, kunhan ruiskaisee jotenkin ja johonkin. Omista tarpeistani, orgasmin saamisesta, esileikistä, suuseksistä, hyväilyistä, ei ollut tietoakaan. Usean kerran tunsin itseni väkisin maatuksi. Yritin kyllä ja monta kertaa puhua asiasta mutta mies ei halunnut keskustella eikä ymmärtänyt näkökantani. Miksi olisikaan, koska saihan hän itse "täyttymyksensä".
Seksi ja fyysinen läheisyys, hyvänä pitäminen, kuuluvat mielestäni parisuhteeseen. Kummallekin osapuolelle. Siksi siitä pitää pystyä avoimesti myös puhumaan. Itse en, monien muiden asioidenkin kuormittamana ja lyttäämänä, nähnyt enää mitää järkeä selkeästi alisteisessa liitossa jatkamiseen.
Nyt on parempi.
Kiitos tästä kommentista.
Kuulostaa tosi samanlaiselta monelta osin.
Tuota olen ihmetellyt niin paljon, että miten voi siitä huolimatta, että istuu kuuntelemassa kokemustani ja ajatuksiani, mutta jotenkin ei mikään toiminnassa muutu.
Että joka kerta jotenkin perustelee, että äkkiä vaan nyt ja suostun sitten vähän sillä, että jotenkin uskon myöhemmin olevan minun vuoro.
Mutta sitten illalla televisio on vaan päällä välttelee katsetta ja mies valittaa miten söi niin paljon, että on ihan ähkyssä (tai että on niin väsynyt tai muuta) ja sitten valvoo kunnes nukahtaa heti.Että miten pystyy vaan tietoisesti olemaan muuttamatta toimintaa ja vaan toimia oma etu edellä ja sitten esittää tietämätöntä.
Avoin keskustelu tilanteessa nostaa omat tunteeni pintaan (torjutuksi tuleminen, käytetty olo) eikä ole toivoakaan nautinnon saavuttamisesta sen jälkeen.
Odotaminen ja vihjailu ohitetaan ja selitellään jollain huonolla ololla.En tiedä.
Voi kun se olisi helpompaa.
Tai voi kunpa itse olisin parempi.
Eli miehen syyt on selittelyä ja sinun on oikeita syitä?
Samalla tavalla mies voi sanoa, että sinä vaadit jotain seksitemppuja kun ei tavallinen seksi kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain tuolle asialle pitäsi tehdä, koska muuten suhteenne vaan huononee. Kysyisin suoraan että onko huomannut kuinka mies ei vastaa aloitteisiin, ja omat aloitteet tekee silloin kun tilanne on sinulle hankala. Vaatisin seksistä jotain myös itselleni. Miehellehän tilanne on ihan hyvä kun ei tarvitse nähdä vaivaa, joten sun on pakko pitää omia puoliasi.
Jos tilanne ei ala helpottamaan niin alkaisin puhumaan suoraan erosta, toivottavasti mies havahtuisi omaan itsekkyytensä viimeistään silloin.
Molemmat tekee aloituksia silloin kun hetki ei ole toiselle otollinen. Miten se on mielestäsi miehelle hyvä ja naiselle huono tilanne?
Miehän tuossa on jutti. Taitaa tehdä ehdotuksia vain silloin kun sattuu seisomaan ja viis veisaa naisen haluista tai tyydyttämisestä. Muutenkin noi halujen eriparisuudet saati toisen pihtaamisen pitää keskustella heti läpi, eikä vetkuuttaa vuosia. Mitä pidemmälle vetkuttaa sen huonompi lopputulos. Samoin valinnat ja päätökset kannattaa tehdä heti, joko toinen muuttaa käytöstään ja saadaan parisuhde kuntoon tai pakka halki. Se että vaatii asialle korjausta kertoo siitä, että haluaa panostaa ja pitää parisuhteen kasassa. Mitään järkeä vetkutella ja kärsiä vuosia. Elämä on liian lyhyt kärsiäkseen itsekkäiden ihmisten kanssa. Parisuhteessakin pitää olla rajat ja säännöt miten molemmat nauttii. Jos ei ole, niin ne pitää tehdä. Silloin puolisokin tietää mitä tehdä ja tietää mitä käy, jos ei tee. Pitää oikeasti välittää omasta kumppaistaan ja tehdä pyytettömästi hänen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä seksiä voi olla vanhempana ihan jokapäivä, väitän minä. Ei sen seksin määrän tarvitse vähentyä todellakaan! Ainakin meillä nyt , kun ollaan kotona ja aikaa on ja lapset omillaan, suorastaan pidämme seksiä harrastuksenamme. Tietysti on näin, koska seksi välillämme on hyvää ja toinen toistaan huomioivaa.
Miehet voisivat katsoa peiliin, ainakin niissä tapauksissa joissa nainen ns pihtaa...toki se syy ei aina ole miehenkään taidoissa.
Aivan kuten ap:n olisi myös hyvä katsoa peiliin kun miestä ei seksi juuri innosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehän tuossa on jutti. Taitaa tehdä ehdotuksia vain silloin kun sattuu seisomaan ja viis veisaa naisen haluista tai tyydyttämisestä. Muutenkin noi halujen eriparisuudet saati toisen pihtaamisen pitää keskustella heti läpi, eikä vetkuuttaa vuosia. Mitä pidemmälle vetkuttaa sen huonompi lopputulos. Samoin valinnat ja päätökset kannattaa tehdä heti, joko toinen muuttaa käytöstään ja saadaan parisuhde kuntoon tai pakka halki. Se että vaatii asialle korjausta kertoo siitä, että haluaa panostaa ja pitää parisuhteen kasassa. Mitään järkeä vetkutella ja kärsiä vuosia. Elämä on liian lyhyt kärsiäkseen itsekkäiden ihmisten kanssa. Parisuhteessakin pitää olla rajat ja säännöt miten molemmat nauttii. Jos ei ole, niin ne pitää tehdä. Silloin puolisokin tietää mitä tehdä ja tietää mitä käy, jos ei tee. Pitää oikeasti välittää omasta kumppaistaan ja tehdä pyytettömästi hänen eteen.
Eiköhän se ap:kin ajoita aloitteensa oman halunsa mukaan. Viis veisaa miehen haluista tai seisokeista.
Erittäin hyvää ja nautinnollista. Suhde on avoin ja se korostaa sitä että todellakin pitkässä suhteessa seksi on hyvää. Mutta yhden illan ja muutamien kertojen jutut ovat aina olleet huonoja. Niitä on tarjolla paljon, mutta laatu on huonoa. Oman vaimon kanssa kaikki on itsestään selvää, molemmat nauttivat kuin itsestään, mitään ei tarvitse tarkoituksella tehä että toinen saa. M37v
N34v kirjoitti:
Sama täälläkin,tosin ei enään. Mun lääke oli vieras mies jota mieheni tarjosi minulle.
En halunnut pettää miestäni ,joten vaadin että
Mieheni on pakko olla mukana.
Emme lähteneet hakemaan netistä ,sillä halusin nähdä miehen ,ja tuntea sen halun.
Se aika oli tosi ihanaa,mietin jo että tarviiko mennä pidemmälle.
Mieheni muuttui täysin.
Hän halusi nähdä minut tosi toimissa.
Kysyin jo silloin eihän tämä riko meidän suhdetta ? Vastaus oli,hän kuulemma kestäisi.
Se hetki tuli . Pääsimme jatkoille kahden koneen nuoren miehen kanssa.
Se oli jotain uskomatonta.. löysin uudelleen sexin.
Se oli pelkkää sexiä ja tiesin että tyydytin kahden nuoren miehen halut.
Se että tunsin olla haluttu oli jo se mitä tarvitsen.
Mieheni tosiaan kesti sen että vieras mies oli minun kanssa yhdynnässä loppuun asti.
Tuo muutti meidän elämän,tunsin rakkauden kotona ,vielä voimakkaammin kun ennen.
Sexiä oli molemmille usein ja tarpeeksi.
Mikä siinä on että en ole koskaan kuullut naisen ehdottaneen tuollaista järjestelyä kun mies on se enemmän haluava? Ja miehiä pidetään seksin suhteen itsekkäinä.
Vierailija kirjoitti:
N34v kirjoitti:
Sama täälläkin,tosin ei enään. Mun lääke oli vieras mies jota mieheni tarjosi minulle.
En halunnut pettää miestäni ,joten vaadin että
Mieheni on pakko olla mukana.
Emme lähteneet hakemaan netistä ,sillä halusin nähdä miehen ,ja tuntea sen halun.
Se aika oli tosi ihanaa,mietin jo että tarviiko mennä pidemmälle.
Mieheni muuttui täysin.
Hän halusi nähdä minut tosi toimissa.
Kysyin jo silloin eihän tämä riko meidän suhdetta ? Vastaus oli,hän kuulemma kestäisi.
Se hetki tuli . Pääsimme jatkoille kahden koneen nuoren miehen kanssa.
Se oli jotain uskomatonta.. löysin uudelleen sexin.
Se oli pelkkää sexiä ja tiesin että tyydytin kahden nuoren miehen halut.
Se että tunsin olla haluttu oli jo se mitä tarvitsen.
Mieheni tosiaan kesti sen että vieras mies oli minun kanssa yhdynnässä loppuun asti.
Tuo muutti meidän elämän,tunsin rakkauden kotona ,vielä voimakkaammin kun ennen.
Sexiä oli molemmille usein ja tarpeeksi.Mikä siinä on että en ole koskaan kuullut naisen ehdottaneen tuollaista järjestelyä kun mies on se enemmän haluava? Ja miehiä pidetään seksin suhteen itsekkäinä.
Osuit just muuten naulan kantaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi ei ole perusoikeus edes parisuhteessa.
Ei ole moni muukaan asia, jota sinä elämääsi haluat mikään PERUSOIKEUS.
Seksi nyt yleensä kuuluu parisuhteeseen oletusarvoisesti. Joten sen puuttumisesta on syytä käydä yhdessä keskustelua.
ei. ei ennen kuin on selvillä, että:
1. oletko ehkä narsisti?
2. oletko ehkä masokisti?
se on helpompaa jatkaa siitä. kiitos
Onnenpoeka kirjoitti:
Yli 20 vuotta kimpassa ja lapsetkin tehty. Itsestään huoltapitävä ja nuorekas rouva aloitteellisempi. Loistavaa ja monipuolista seksiä useamman kerran viikossa. Paranee vain!
joo aina: vaermasti kuin sejunanvessa, kun:
1. toinen on se masokisti?
2. ja toinen on se narsisti?
Ei se 'mikään ihme' silloin ole. Eihän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ap:kin ajoita aloitteensa oman halunsa mukaan. Viis veisaa miehen haluista tai seisokeista.
Mies on jutti, jos ei ymmärrä, että naisten seksihaluihin vaikuttaa suuresti kuukautiskierto. Miehillä ei tätä haluihin vaikuttavaa ongelmaa ole. Siten naiset nyt vain eivät aina ole valmiita seksiin kun mies haluaa. Sitten pitää olla hevlatun juntti joka kieltäytyy seksistä kun se naiselle sopisi. Syystä, että a) kieltäytyminen antaa naiselle ymmärtää, ettei ole viehättävä, b) pahoittaa naisen mielen ja c) vähentää naisen haluja seksiin entisestään. Sitten on ihan turha miehen valittaa, ettei saa pillua. Sitä saa mitä tilaa.
Meillä 20v yhdessä oloa ja 3 lasta. Vuosia vain minä olen ollut seksin aloitteen tekijänä ja suhteen ylläpitäjänä.
Viisi vuotta sitten tunsin, että en ole tyytyväinen elämääni monellakaan saralla ja aloin tehdä muutoksia. Kaikista asioista yritin keskustella mieheni kanssa, kuinka paljon hän itse asiassa kuunteli, en tiedä?
Opiskelin ja vaihdoin alaa. Yritin saada miestäni ottamaan enemmän vastuuta perheestä ja parisuhteesta, jotta suhteemme olisi toimivampi ja tasapuolisempi.
Lopputulos: Kun minä en ole ollu jatkuvasti aloitteentekijä on seksimme hiipunut 2-3 kertaan vuodessa. ( mies ei tee aloitteita ja nyt hänen puoleltaan myös potenssi ongelmaa) Lähe kaikki kosketus, hellyys ja kauniit sanat loppuneet.
Huomasin, että mieheni ei halua tehdä mitään parisuhteen eteen tai pitääkseen minua tyytyväisenä.
Huolehdin lapsista ja kodista ja käyn töissä. Kaikenaikaa kärsin sekä seksin että läheisyyden/henkisen yhteyden puutteesta.
Nyt tajunnut, että vaihtoehtoni vain kärsiä tässä helvetissä tai sitten erota.
Ero tarkottaisi lähes yksin maksamani kodin jättämistä miehelle ja lasten repimistä tutusta ympäristöstä johonkin puolet pienempään vuokraasuntoon.
Yksinäinen vimo kirjoitti:
Ero tarkottaisi lähes yksin maksamani kodin jättämistä miehelle ja lasten repimistä tutusta ympäristöstä johonkin puolet pienempään vuokraasuntoon.
Kuinka niin asunto jäisi miehelle? Kyllähän siitä vähintään puolet tai sitä vastaava summa muuta omaisuutta sinulle kuuluu, vaikka ei mitään avioehtoa olekaan.
No, sitähän olen juurikin yrittänyt sanoa, tyytyväisyys seksielämään eli samanparisuus seksin suhteen. Joku pari voi olla tyytyväinen seksiinsä kun sitä on 0-1 kertaa/ vuosi. Tämä on aivan ok, kun kerran kumpikin on tyytyväinen tilanteeseen. Joku pari sekstaa 5-7 kertaa viikossa. Ok sekin, jos molemmat ovat tähän tyytyväisiä. Ongelmat tulevat silloin jos pariskunnan osapuolet ovat voimakkaan eriparisia, toinen haluaa kerran vuodessa ja toinen kerran päivässä.