Opiskelukaveri ei siedä jos puhun vauvastani jotain
Tämä aloitus saa varmasti karsean määrän alapeukkuja, mutta katsotaan jos joku ymmärtäisi pointtini ja osaisi antaa neuvoja.
Opiskelen yliopistossa, olen vähän vanhempi kuin opiskelukaverini. Olen myös raskaana.
Meillä on 4 henkilön pieni porukka, käymme yleensä yhdessä syömässä ja vietämme muutenkin aikaa yliopistolla. Yksi näistä neljästä on paras ystäväni, loput kaksi lähinnä koulukavereita.
Nämä kaksi kaveria eivät välitä puhua mistään vauvaan liittyvästä yhtään mitään, toinen heistä muuttuu äärettömän töykeäksi jos mainitsen edes jotain. Puhun heidän kanssaan luonnollisesti siis muista jutuista. Ystäväni on vauvasta innoissaan ja juttelee aiheesta mielellään.
Nyt kun raskaus on pitkällä, tietää koko luokka että minulle on tulossa vauva. Aika usein kun hengailemme esimerkiksi käytävällä, joku tulee kyselemään jotain raskaudesta tai intoilemaan vauvasta, tai pyytävät saada kokeilla potkuja. Tämä yksi kaveri menee todella happamaksi ja häipyy paikalta välittömästi. Toinen kavereistani näyttää kiusaantuneelta. Ystävä on jutussa mukana.
Samoin käy jos olemme esimerkiksi ruokalassa, ja nämä kaksi kaveria alkavat puhua jostain omasta jutustaan. Tällöin saatan ystävälleni mainita hiljaa esimerkiksi että kävin ultrassa ja vauva oli sen ja sen painoinen tai että ostimme juuri pinnasängyn. Tämä vauvavastainen kaveri hiljenee saman tien ja kysyy kylmästi, että koskas keskustelunaihe vaivoihin vaihtui. Vaikka olisi siis itse jutellut kahdestaan viimeiset 10 minuuttia jostain bileistä joissa minä ja ystäväni ei oltu ja jossa oli ihmisiä joita emme tunne, ja minä ja ystäväni juttelimme vaikka opinnoista ennen kuin vaihdoin aiheen.
Tuo kaverin käytös tuntuu niin töykeältä, että en haluaisi oikeastaan edes viettää aikaa hänen kanssaan enää. Ymmärrän että kaikki eivät ole vauvaihmisiä mutta sitä en ymmärrä että miksi hän on niin äärettömän vihamielinen. Välimme ovat viilentyneet todella paljon siitä lähtien kun kerroin olevani raskaana.
Kyse ei ole traumoista tms, tuo kaveri on kertonut että haluaa itse lapsia sitten kun on paljon vanhempi, haluaa keskittyä opiskelijaelämään nyt.
Jotain vertaistukea tai vastaavia kokemuksia toivoisin.
Kommentit (277)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä perheelliset ei tule koskaan tajuamaan, että vaikka lapsi/lapset on sulle suuri juttu, niin miksi mun sinkun lapsettoman miehen pitäisi olla kiinnostunut toisen perhe-elämästä? Voitte jutella toisille perheellisille. Jotkut sentään asiavan tajuavat vihjailemattakin. Ei toista voi pakottaa olemaan kiinnostunut, jos ei koske itseä. Itse en ota edes puheeksi asioita, jotka tuskin perheellisiä kiinnostaisivat.
Se, mitä iso osa tämän ketjun kommentoijista ei näytä ymmärtävän, on se että normaaliälyinen ja normaalisti käyttäytyvä ihminen pystyy kuuntelemaan ja jopa keskustelemaan sellaisista asioista, jotka eivät häntä niin hirveästi kiinnosta. Työpaikoillakin on kaikenlaista jaarittelijaa, kaikilla omat juttunsa ja niitä sitten kuunnellaan ystävällinen hymy huulilla, vaikka kuinka puuduttaisi. Opiskelijat voivat ilmeisesti kohteliaasti kuunnella mitä tahansa aiheita, paitsi jos ne jotenkin liittyvät lapsiin ja raskauteen. Silloin neuroottisesti käyttäytyvä vihamielinen henkilö saa jostakin syystä sympatiat osakseen.
Normaaliälyinen ihminen nimenomaan osaa keskustella myös muistakin asioista kuin omasta mussukasta. Kylhän sitä voi kahvitauolla ja keskustella, kun toinen jauhaa lapsensa okennustaudeista ja kakkavaipoista, mutta se on aika yksipuolista keskustelua se. Aika äkkiä sitä nappaa kahvinsa mukaan ja menee omalle työpisteelleen jatkamaan mielummin töitä
Juuri näin, ja nyt kun ihmiset eivät halua puhua kymmeniä sivuja vain ap:n vauvasta, koska hänet torjuttiin jo yliopistolla, muut keskustelijat ovat toki vähä-älyisiä ja heikkolahjaisia, jotka eivät ymmärrä mistään mitään. Tokihan ap ei vaivaudu kysymään keltään, mikä koulutustaso mahtaa olla, vaan koska ei puhuta hänestä, toisen täytyy olla heikkolahjainen. Lumihiutalelapsen logiikkaa.
Sinä ainakaan et ole lukenut edes ensimmäistä sivua. Ketään en ole tässä keskustelussa haukkunut heikkolahjaiseksi. Täällä pyörii aika paljon trolleja jotka kirjoittelevat mitä sattuu.
En jaksa luonnollisesti alkaa väittelemään sinun tai kenenkään muun kanssa. Keskustelun pointti oli kuitenkin lyhykäisyydessään se, että yksi tovereistani käyttäytyy todella erikoisen vihamielisesti. Minusta tuollainen käytös on outoa, oli puheenaihe sitten vauvat, perhearki, puutarhanhoito, lemmikit tai ruoanlaitto.
Tämä keskustelu alkaa jo olla vähän liian pitkä, valtaosa ei jaksa enää lukea aikaisempia sivuja ja yhä useampi kommentoija tulee höpisemään jotain ihan omiaan tai puhumaan minusta aika ilkeään sävyyn. Kiitos siis edelleen kaikille asiallisille ihmisille, minä häippäsen takavasemmalle.
Varmasti jossakin vaiheessa tulee väkisinkin sanottua jotakin sille kaverille, koska en minä jaksa ikuisuuksia toisen epäkohteliaisuutta sietää. Mikä pakko hänen on minun seuraani tuppautua jos raskauteni on niin kamala asia. En minäkään estä häntä tai ketään muutakaan puhumasta yhtään mistään aiheista, en edes niistä jotka minusta eivät ole lainkaan kiinnostavia.
Ap
Lyhykäisyydessään: olet rasittava, itsekäs kakara joka itkee kun ei saa huomiota. Lopeta se vauvasta jankuttaminen, mene jonnekin äitikerhoon tai jotain, herranjumala sentään. Siellä saat jauhaa paskavaipoista, löysästä emättimestä ja tuttipulloista ja saada sitä vertaistukea jota nyt kerjäät opiskelukavereilta. Aikuistu hyvä ihminen ja opi sitä tilannetajua jos meinaat selvitä elämässä.
Tuliko nyt vähän parempi mieli? Ahdistaako arki, korona vai Venäjän sota? Terapeutille sinun kannattaisi mennä purkamaan tuota pahaa oloa, sääliksi käy ihmisrukkaa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä perheelliset ei tule koskaan tajuamaan, että vaikka lapsi/lapset on sulle suuri juttu, niin miksi mun sinkun lapsettoman miehen pitäisi olla kiinnostunut toisen perhe-elämästä? Voitte jutella toisille perheellisille. Jotkut sentään asiavan tajuavat vihjailemattakin. Ei toista voi pakottaa olemaan kiinnostunut, jos ei koske itseä. Itse en ota edes puheeksi asioita, jotka tuskin perheellisiä kiinnostaisivat.
Se, mitä iso osa tämän ketjun kommentoijista ei näytä ymmärtävän, on se että normaaliälyinen ja normaalisti käyttäytyvä ihminen pystyy kuuntelemaan ja jopa keskustelemaan sellaisista asioista, jotka eivät häntä niin hirveästi kiinnosta. Työpaikoillakin on kaikenlaista jaarittelijaa, kaikilla omat juttunsa ja niitä sitten kuunnellaan ystävällinen hymy huulilla, vaikka kuinka puuduttaisi. Opiskelijat voivat ilmeisesti kohteliaasti kuunnella mitä tahansa aiheita, paitsi jos ne jotenkin liittyvät lapsiin ja raskauteen. Silloin neuroottisesti käyttäytyvä vihamielinen henkilö saa jostakin syystä sympatiat osakseen.
Normaaliälyinen ihminen nimenomaan osaa keskustella myös muistakin asioista kuin omasta mussukasta. Kylhän sitä voi kahvitauolla ja keskustella, kun toinen jauhaa lapsensa okennustaudeista ja kakkavaipoista, mutta se on aika yksipuolista keskustelua se. Aika äkkiä sitä nappaa kahvinsa mukaan ja menee omalle työpisteelleen jatkamaan mielummin töitä
Juuri näin, ja nyt kun ihmiset eivät halua puhua kymmeniä sivuja vain ap:n vauvasta, koska hänet torjuttiin jo yliopistolla, muut keskustelijat ovat toki vähä-älyisiä ja heikkolahjaisia, jotka eivät ymmärrä mistään mitään. Tokihan ap ei vaivaudu kysymään keltään, mikä koulutustaso mahtaa olla, vaan koska ei puhuta hänestä, toisen täytyy olla heikkolahjainen. Lumihiutalelapsen logiikkaa.
Sinä ainakaan et ole lukenut edes ensimmäistä sivua. Ketään en ole tässä keskustelussa haukkunut heikkolahjaiseksi. Täällä pyörii aika paljon trolleja jotka kirjoittelevat mitä sattuu.
En jaksa luonnollisesti alkaa väittelemään sinun tai kenenkään muun kanssa. Keskustelun pointti oli kuitenkin lyhykäisyydessään se, että yksi tovereistani käyttäytyy todella erikoisen vihamielisesti. Minusta tuollainen käytös on outoa, oli puheenaihe sitten vauvat, perhearki, puutarhanhoito, lemmikit tai ruoanlaitto.
Tämä keskustelu alkaa jo olla vähän liian pitkä, valtaosa ei jaksa enää lukea aikaisempia sivuja ja yhä useampi kommentoija tulee höpisemään jotain ihan omiaan tai puhumaan minusta aika ilkeään sävyyn. Kiitos siis edelleen kaikille asiallisille ihmisille, minä häippäsen takavasemmalle.
Varmasti jossakin vaiheessa tulee väkisinkin sanottua jotakin sille kaverille, koska en minä jaksa ikuisuuksia toisen epäkohteliaisuutta sietää. Mikä pakko hänen on minun seuraani tuppautua jos raskauteni on niin kamala asia. En minäkään estä häntä tai ketään muutakaan puhumasta yhtään mistään aiheista, en edes niistä jotka minusta eivät ole lainkaan kiinnostavia.
Ap
Lyhykäisyydessään: olet rasittava, itsekäs kakara joka itkee kun ei saa huomiota. Lopeta se vauvasta jankuttaminen, mene jonnekin äitikerhoon tai jotain, herranjumala sentään. Siellä saat jauhaa paskavaipoista, löysästä emättimestä ja tuttipulloista ja saada sitä vertaistukea jota nyt kerjäät opiskelukavereilta. Aikuistu hyvä ihminen ja opi sitä tilannetajua jos meinaat selvitä elämässä.
Tuliko nyt vähän parempi mieli? Ahdistaako arki, korona vai Venäjän sota? Terapeutille sinun kannattaisi mennä purkamaan tuota pahaa oloa, sääliksi käy ihmisrukkaa :(
Älä sinä tyttökulta ala viisastelemaan ja terapoimaan. Yhyhyyyyyy enkö minä nyt saa yhtään vertaistukea kun minä olen maailman napa ja kaiken saanut? yhyhyhyhyhyhyhyhyyyyyyyyyyyyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai että vauvalle kannattaa ostaa pinnasänkyä ennen kuin olet varma, että saat vauvaa kotiin asti.
Mikäs taikauskoinen muumio sinä olet?
Täytyyhän se sänky yleensä kootakin ennen käyttöönottoa. Ja saako sitten edes turvakaukalokaan ostaa ennen kuin vauva syntynyt?
Ja vain raskaana oleva nainen osaa koota sängyn?
Vauvoja vammautuu synnytyksessä hyvin vakavasti, joten onhan se kiva palata kotiin, jossa odottaa tyhjä pinnasänky.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ystävän käytös ole mitenkään outoa siinä kontekstissa, häntä ei kiinnosta vauvasi koska hän on tullut opiskelemaan. Hän ei halua puhua aiheesta. Ei opiskelukaveri ole sen vuoksi outo, kateellinen tai mitään muutakaan. Häntä ei vain tämä aihe kiinnosta, ja hänen kanssaan voi puhua jostain muusta. Ihmisillä on vain erilaisia mielenkiinnon kohteita elämässään eri elämänvaiheissa, ja se on ihan ok.
Voi sinua kun piti tämä mielipide päästä tänne kertomaan ilman että olet jaksanut edes ensimmäistä sivua lukea. Miksi kommentoit? En kertakaikkiaan käsitä. Olisi joskus mukava jutella av-palstalla ihan asiasta mutta sinunlaisten ihmisten takia se ei koskaan onnistu. Miksi sinun oli pakko tunkea tähän keskusteluun tuon typerän kommenttisi kanssa, joka ei millään tavalla liity asiaan tai hyödytä yhtään ketään?
Aihe oli todella mielenkiintoinen, koska itselläni on saman tyyppisiä kokemuksia kuin ap:lla. Niistä ei vaan voi jutella täällä tai missään muuallakaan kun aina mukaan tunkee tuollaisia höynähtäneitä mussuttajia joiden on vaan pakko kommentoida jotain.
Jos ap:n käytös on tätä luokkaa siellä koulussakin, ei taida olla kohta yhtään kaveria. Ja sekös itkettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onneksi vauva syntyy pian ja se opiskelijaporukka pääsee sinusta eroon. Todennäköisesti menevät kolmistaan juhlistamaan kaveruutta, jota kukaan ei ole enää pilaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ystävän käytös ole mitenkään outoa siinä kontekstissa, häntä ei kiinnosta vauvasi koska hän on tullut opiskelemaan. Hän ei halua puhua aiheesta. Ei opiskelukaveri ole sen vuoksi outo, kateellinen tai mitään muutakaan. Häntä ei vain tämä aihe kiinnosta, ja hänen kanssaan voi puhua jostain muusta. Ihmisillä on vain erilaisia mielenkiinnon kohteita elämässään eri elämänvaiheissa, ja se on ihan ok.
Voi sinua kun piti tämä mielipide päästä tänne kertomaan ilman että olet jaksanut edes ensimmäistä sivua lukea. Miksi kommentoit? En kertakaikkiaan käsitä. Olisi joskus mukava jutella av-palstalla ihan asiasta mutta sinunlaisten ihmisten takia se ei koskaan onnistu. Miksi sinun oli pakko tunkea tähän keskusteluun tuon typerän kommenttisi kanssa, joka ei millään tavalla liity asiaan tai hyödytä yhtään ketään?
Aihe oli todella mielenkiintoinen, koska itselläni on saman tyyppisiä kokemuksia kuin ap:lla. Niistä ei vaan voi jutella täällä tai missään muuallakaan kun aina mukaan tunkee tuollaisia höynähtäneitä mussuttajia joiden on vaan pakko kommentoida jotain.
Eli olet jankuttamalla saanut kaverisi kaikkomaan? Voi voi. Etkö sinäkään saanut yliopistossa "vertaistukea"? Jankutit väärässä paikassa ja loukkannuit kun joku halusi puhua muista aiheista. Voi elämän kevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä sinä tyttökulta ala viisastelemaan ja terapoimaan. Yhyhyyyyyy enkö minä nyt saa yhtään vertaistukea kun minä olen maailman napa ja kaiken saanut? yhyhyhyhyhyhyhyhyyyyyyyyyyyyy
Yhyhyhyyhyyyyyy minä tulen tänne haukkumaan ihmisiä nettiin koska olen niin hurja ja uskallan anonyymisti kirjoittaa vauvapalstalle. Olen niin hurja keski-ikäinen haahka kun täällä kirjoittelen opiskelijatytölle. Minä olen täällä huomioikaa minun ihana ruttunaamani haluan vaan haukkua ja haukkua jotta saisin edes joskus tuntea itseni merkittäväksiiiiiiiii
Kävele kaivoon.
Syitä voi olla monia. Voihan olla ettei hän voi saada lapsia ja sen takia arka aihe.
Tuleva lapsesi on tärkeintä mitä elämässäsi nyt on, mutta muille se on ainoastaan lapsi. Et ole ensimmäinen nainen joka on raskaana, etkä viimeinen.
Itselläni ei ole lapsia. En ole niitä koskaan yrittänyt, mutta ei se olisi suuri katastrofi ollut, jos niitä olisi tullut. Olen ihan tyytyväinen tähän tilanteeseen. Olen viiden lapsen täti ja se riittää minulle. Yhdellä parhaimmista ystävistäni on pieni lapsi ja tykkään olla hänen seurassa, mutta en ole muutamaan vuoteen katsonut ystäväni instastooreja, koska niissä on vain ja ainoastaan tämä lapsi. Ei yksinkertaisesti kiinnosta.
Älä välitä AP näistä kommentoijista. Täällä on monia joilla vaikuttaa olevan hyvin paha olla ja selvästi perheettömyys on itselle jollakin lailla vaikea paikka joka purkautuu sitten ilkeilemällä ihan ventovieraalle. Ihan tosi kummallista - ja huonotapaista - on käytös koulukaveriltasi. Siellä on nyt selvästi taustalla jotain mistä et tiedä - mikä ei käytöstään oikeuta, mutta auttaa ehkä ymmärtämään sitä vähän paremmin. Kaikkea hyvää raskausaikaasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen itsekin ihmetellyt, sillä kyllähän kanssakäymisessä pystyy toisesta näkemään, että kiinnostaako asia vai ei. Jos itse näen, ettei toista kiinnosta esimerkiksi uusi harrastukseni, niin en siitä sen enempää sitten enää juttele, jos se ei tule jossain muussa yhteydessä puheeksi. Samoin ei tulisi mieleenikään, että alkaisin puhumaan koiristani ihmisen kanssa, jolla ei ole koiria ja joka ei osoita mielenkiintoa koiria kohtaan.
Minä kokeilen yleensä kaikkien lähempien ihmisten kanssa kepillä jäätä, että onko minulle tärkeä ja rakas aihe X hyvä keskustelun aihe vai kyllästyttääkö se toista. Minulla on erittäin rakas ystävä, jonka kanssa en puhu lainkaan koko elämäni mittaisesta harrastuksesta X, koska se ei kiinnosta häntä. Tästä aiheesta X voin puhua jonkun toisen ystäväni kanssa, jonka kanssa taas emme keskustele minulle rakkaasta aiheesta B, koska se olisi tylsää ja toinen kuuntelisi vain kohteliaisuudesta.
Ohimennen voimme mainita jotain aiheeseen liittyen. Sanotaan vaikka, että aihe on jalkapallo. Viikonloppukuulumisia kysyessä voi sanoa, että kävin katsomassa jalkapallopeliä X paikkakunnalla Y. Ei mitään sen suurempaa avautumista jalkapallosta, joukkueista, pelistä jne. koska toista ei kiinnosta tippaakaan eikä hän ole jalkapallopersoona. Keskustellaan sitten siitä paikkakunnasta ja matkailusta, kun se yhdistää meitä ja saamme siitä molempia kiinnostavan juttutuokion aikaiseksi.
On eräänlaista sosiaalista puusilmäisyyttä se, jos ei näe, että toista ei kiinnosta. Olen itsekin joutunut jopa tuntien monologien uhriksi aiheista, joista en tiedä mitään ja joihin en voi mitenkään osallistua. Äitini taas juoruilee asioita ja kertoo tarinoita henkilöistä, joita en edes tunne, ja voi jaaritella tästä vaikka koko päivän :D Tyyliin "Jarmon Liisan tytär oli hankkinut koiran sinne Muuramaan, kun niillä on siellä se mökki, joka on Raimon entinen mökki. Se mökki on ihan laho, pitäisi kunnostaa, Raimo on yrittänyt, mutta ei se osaa. Katin poika taas sano, että sinne pitää varmaan laittaa uusi laituri, joka on ihan typerää, kun se vanha on kunnossa!"
Jälleen tehdään lapsi yhteiskunnan elätettäväksi kun äiti vielä opiskelee niin ei varmasti ole töissä että pystyisi oman lapsensa elättämään. Ei suomessa ikinä voida veroja laskee tämän kaltaisten naisten takia kun lapsi on pakko tehdä vaikka ei ole töitä ja tuloja
Minua kiinnostaa tässä vaiheessa se (mielestäni) aivan käsittämätön väite, että jotakuta naisen ja miehen välisestä yhdynnästä syntynyt sikiö - mahdollisesti 40 viikon kuluessa elävä vauva - muka sykäyttäisi jotakuta muuta niin paljon, että oikein pyydetään ultrakuvia näyttämään.
Voiko joku selittää, mitä niistä rumista mustavalkokuvista saa irti, ellei ole ao. sikiöstä mahdollisesti kehittyvän vauvan tuleva isä tai tuleva äiti?
Tästä keskustelusta olen saanut selville että AP:llä ja kaverillaan on molemmilla huonot sosiaaliset ja rajojen asettamisen taidot:
AP:lla koska ei osaa valikoida puhumisensa aiheita seuran mukaan ja kärsii seuraamuksista siitä, eikä osaa ottaa etäisyyttä myrkyllisestä kaverista.
Kaverilla koska on tyly AP:lle, eikä osaa ottaa etäisyyttä AP:sta vaikka ap:n raskaus selvästi ahdistaa häntä
Opiskelukaverillasi on oikeus olla kuuntelematta vauvapuheitasi. Miksi se häiritsee sinua ap? Te olette eri elämänvaiheissa, mikset vain ota etäisyyttä? Eiköhän niitä ultra- ja neuvolakäynneistäsi kiinnostuneita riitä muitakin.
Kai saa kysyä kirjoitti:
Minua kiinnostaa tässä vaiheessa se (mielestäni) aivan käsittämätön väite, että jotakuta naisen ja miehen välisestä yhdynnästä syntynyt sikiö - mahdollisesti 40 viikon kuluessa elävä vauva - muka sykäyttäisi jotakuta muuta niin paljon, että oikein pyydetään ultrakuvia näyttämään.
Voiko joku selittää, mitä niistä rumista mustavalkokuvista saa irti, ellei ole ao. sikiöstä mahdollisesti kehittyvän vauvan tuleva isä tai tuleva äiti?
Vaikea sitä on selittää. Puolituttujen ultrakuvat eivät luonnollisesti kiinnosta kuin äärimmäisen harvoja. Sen sijaan todella läheisten ihmisten, esimerkiksi siskojen tai veljien, ultrakuvat kiinnostavat, siellä kasvaa kuitenkin uusi perheenjäsen jonka kasvua seurataan hamaan tulevaisuuteen saakka. Sisarusten lapset ovat minulle kuin omia.
Ehkä se riippuu siitä, miten tulevaan vauvaan suhtautuu. Jos on av-palstalaiselle tyypillisen kylmä ja etäinen ihan kaikkia kohtaan, miksipä läheisten lapset kiinnostaisi.
Kun itse olin raskaana, vertailtiin raskaana olevien ystävien kanssa niitä ultrakuvia.
Vauva-asioista puhuminen on sama kuin inttijutuista puhuminen: ne joilla ei ole kokemusta tai muuta kiinnekohtaa asiaan ovat harvoin kovin kiinnostuneita
Vierailija kirjoitti:
Opiskelukaverillasi on oikeus olla kuuntelematta vauvapuheitasi. Miksi se häiritsee sinua ap? Te olette eri elämänvaiheissa, mikset vain ota etäisyyttä? Eiköhän niitä ultra- ja neuvolakäynneistäsi kiinnostuneita riitä muitakin.
Sinäkin sitten päätit tulla tänne kertomaan tämän todella mielenkiintoisen mielipiteesi lukematta otsikkoa pidemmälle. Olet joko äärimmäisen laiska tai yksi niistä jonka on pakko päästä joka paikkaan tyrkyttämään omaa hölmöä mielipidettään vailla minkäänlaista faktapohjaa.
En tajua. Kukaan ei hyödy tuosta kommentista taas yhtään mitään.
Seuraavan kerran kun mielesi tekee kommentoida jotain ketjua otsikon perusteella, kirjoita se mieluummin paperille äläkä tunge sitä keskusteluun muiden ärsytykseksi.
Kenties joku näistä syistä:
On joko kateellinen sinulle että saat lapsen, voihan olla että itse kaipaa perhettä / lasta kovastikin
Ei siedä lapsia eikä siten halua että niistä puhutaan
Häntä harmittaa kaverinsa menettäminen lapselle, tietää että ette jatkossa biletä yhdessä tms, ehkä siksi käyttäytyy töykeällä tavalla ajattelemttomuuttaan
Ettei vaan olisi ollut kiinnostunut lapsen isästä joskus ? = mustasukkainen