Bonuslapsessa ärsyttää välillä kaikki, sanoo uusperheen äiti
https://www.hs.fi/perhe/art-2000008773318.html
Sannan pitäisi tajuta, että hän on se ongelma. Ei lapsi.
Kommentit (561)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SANNA TAPASI miehensä viitisen vuotta sitten. Molemmilla oli entuudestaan yksi lapsi. Ensimmäinen yhteinen jälkeläinen syntyi reilu vuosi tapaamisen jälkeen, parin vuoden päästä toinen. Kaikki neljä lasta asuvat Sannan ja hänen miehensä luona.
Sukset menivät ristiin jo alkumetreillä. Sanna vierasti taaperoikäisen bonuslapsen aikuismaista käytöstä. Hän ei juuri koskaan leikkinyt, vaan teki aikuisten hommia: siivosi, leikkasi nurmikkoa ja yritti laittaa ruokaa.
Bonus olisi halunnut vaihtaa minun lapselleni vaipat ja nukuttaa tätä. Aivan kuin hänestä olisi tulossa se uusperheen vanhempi. Koin, ettei meille molemmille ole tilaa saman katon alla.
Vanha ketju, mutta mitä h***ettiä mä just luin??? Siis taapero, taapero (!!!), on niin epävarma omasta asemastaan uudessa perheessä, että yrittää kaikin tavoin olla hyödyksi, että hänestä tykättäisiin. Ja perheen uusi aikuinen kokee hänet kilpailijana??!!? Luoja, kyllä maailma on epäreilu, toiset eivät saa lapsia vaikka haluaisivat ja sitten niitä saa tuollaiset keskenkasvaneet epäkypsät itsekkäät aikuiset, jotka ei todellakaan lapsia ansaitsisi.
No jaa, minä kyllä ymmärrän myös Sannan näkökulman, jos ei saa hetken rauhaa kodissaan edes siivotakseen rivakasti ilman, että kaikki pitää tehdä taaperon vauhtia. Se on nimittäin ihan piip raskasta, kun on vauvakin siinä, ja pitäisi laittaa ruokaa, imuroida ja leikata nurmikko, ja ihan joka ikinen asia pitäisi tehdä yhteistyössä taaperon kanssa. Ihan omasta kokemuksesta biologisten lasten (taapero ja vauva) kohdalla muistan kuinka raivostuttavaa se on.
Sopii siis kysyä, että eikö taaperon biologinen vanhempi voinut missään vaiheessa keksiä taaperolle jotain muuta tekemistä. Varmaan ihan syystäkin se taapero oli epävarma asemastaan, jos taaperon piti vain roikkua sen bonusvanhemmat kotitöiden perässä, eikä biovanhemmalta ilmeisesti tullut huomiota ollenkaan.
Ketju on vanha, mutta muistutan taas:
Yksikään lapsi ei ole valinnut vanhempiaan, eikä sitä että nämä eroavat. Täällä äitipuoli toisensa perään tuntuu ajattelevan, että se bonus-lapsi jotenkin tahallaan olisi kaikkea negatiivista, ja että hän on ikävä muistutus siitä oman kullan eksästä.
Mutta edelleen: lapsi on syytön tilanteeseensa.
Ja: teinit painelee nappuloita myös ydinperheissä ja yksinhuoltajavanhempien kanssa. Teini-ikä on kehitysvaihe, eikä teini ole aikuisen tasolla millään tavalla ei päätöksenteon, ei tunteiden säätelyn osalta.
Jos ryhdyt uusperheeseen, sinulla on velvollisuus ymmärtää ja sisäistää ylläoleva. Ei ole millään tavalla oikein kostaa lapselle oma ärtymys ja kyvyttömyys käsitellä omia tunteita.
Täyspaska tuon lapsiparan isä. Pil*un perässä juokseva paskakasa.
Vierailija kirjoitti:
Ketju on vanha, mutta muistutan taas:
Yksikään lapsi ei ole valinnut vanhempiaan, eikä sitä että nämä eroavat. Täällä äitipuoli toisensa perään tuntuu ajattelevan, että se bonus-lapsi jotenkin tahallaan olisi kaikkea negatiivista, ja että hän on ikävä muistutus siitä oman kullan eksästä.
Mutta edelleen: lapsi on syytön tilanteeseensa.
Ja: teinit painelee nappuloita myös ydinperheissä ja yksinhuoltajavanhempien kanssa. Teini-ikä on kehitysvaihe, eikä teini ole aikuisen tasolla millään tavalla ei päätöksenteon, ei tunteiden säätelyn osalta.
Jos ryhdyt uusperheeseen, sinulla on velvollisuus ymmärtää ja sisäistää ylläoleva. Ei ole millään tavalla oikein kostaa lapselle oma ärtymys ja kyvyttömyys käsitellä omia tunteita.
Ja toisaalta, ei niiltä bonuslapsiltakaan tarvitse kaikkea sietää, kuten ei omiltakaan lapsiltaan. Ongelma tässä on se, että omia lapsia voi kasvattaa, mutta bonuslasten kohdalla ei monesti haluta astua bonuslapsen biologisten vanhempien varpaille. Näin ollen bonusvanhemman pitää monesti sietää huonoakin käytöstä bonuslapsilta, varsinkin, jos se biologinen vanhempi on tällaisessa eron hyvittely -moodissa lapsen suuntaan, ja lapsi näin ollen on tottunut saamaan tahtonsa aina läpi.
Ihan vaikka tuo, että taapero on tukkona kaikissa kotitöissä. Jos olisi oma lapsi, voisi varmasti komentaa lapsen tekemään jotain muuta, tai vaikka istuttaa jonkun ruudun ääreen siksi aikaa, että saa vaikka ruuan laitettua. Mutta jos on toisen lapsi, eikä bonusvanhemmalla ole valtaa valita, mitä bonuslapsi tekee, ja lapsi haluaa nyt osallistua ruuanlaittoon, on bonusvanhemman ns. pakko sitten vain hyväksyä säätäminen lapsen keittiössä, vaikka kuinka olisi kiire tai olisi itse huonolla tuulella. Ei oman lapsen kanssa noin tarvitse toimia, kun on valta sanoa, mitä lapsi tekee. Sikäli tämä on epäreilu ja rasittava tilanne bonusvanhemmalle. On vain velvollisuuksia, muttei valtaa. Omien lasten kohdalla on myös valtaa päättää, miten lasta kasvatetaan.
Mitä ihmeen vässyköitä te oikein olette? Puhukaa sille puolisollenne ja sopikaa yhdessä, mitkä on teidän perheen säännöt.
Ja mitä ihmettä?!
Taaperon voi ja saa ohjata muualle leikkimään. Taaperon biovanhemman saa ja hänet pitää pyytää ottamaan taapero pois jaloista.
Teinille saa sanoa, että tässä talossa kaikilla on samat säännöt ja että minulle ei puhuta noin.
Ja jos se puoliso ei tätä kestä, voi bonus vanhempi sitten lähteä itse tilanteesta pois. Lapselle ei perheen ja kodin toimimatonta dynamiikkaa saa kostaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen vässyköitä te oikein olette? Puhukaa sille puolisollenne ja sopikaa yhdessä, mitkä on teidän perheen säännöt.
Ja mitä ihmettä?!
Taaperon voi ja saa ohjata muualle leikkimään. Taaperon biovanhemman saa ja hänet pitää pyytää ottamaan taapero pois jaloista.
Teinille saa sanoa, että tässä talossa kaikilla on samat säännöt ja että minulle ei puhuta noin.
Ja jos se puoliso ei tätä kestä, voi bonus vanhempi sitten lähteä itse tilanteesta pois. Lapselle ei perheen ja kodin toimimatonta dynamiikkaa saa kostaa.
Tuskinpa tässä kovin moni kommentoijista kostolinjalla onkaan. Lähinnä avautuvat, kun onhan nuo tilanteet monesti raskaita ihan omienkin lasten kanssa. Saati sitten, kun lapsi ei edes ole omasi, ja silti siedät kaikki kiukut, vinkunat, riehumiset, säätämiset jne.
"Ihan vaikka tuo, että taapero on tukkona kaikissa kotitöissä. Jos olisi oma lapsi, voisi varmasti komentaa lapsen tekemään jotain muuta, tai vaikka istuttaa jonkun ruudun ääreen siksi aikaa, että saa vaikka ruuan laitettua. Mutta jos on toisen lapsi, eikä bonusvanhemmalla ole valtaa valita, mitä bonuslapsi tekee, ja lapsi haluaa nyt osallistua ruuanlaittoon, on bonusvanhemman ns. pakko sitten vain hyväksyä säätäminen lapsen keittiössä, vaikka kuinka olisi kiire tai olisi itse huonolla tuulella. Ei oman lapsen kanssa noin tarvitse toimia, kun on valta sanoa, mitä lapsi tekee. Sikäli tämä on epäreilu ja rasittava tilanne bonusvanhemmalle. On vain velvollisuuksia, muttei valtaa. Omien lasten kohdalla on myös valtaa päättää, miten lasta kasvatetaan."
Siis mitä ihmettä? Taaperolle keksitään siihen rinnalle omaa tekemistä, annetaan vaikka vispilä ja kulho ja sinne jotakin, mitä sekoitella. Jutellaan ja ollaan läsnä, samalla kun tekee omia hommia, ihan niinkuin tekisi kenen tahansa taaperon kanssa, oli se oma tai vieras. En todellakaan ymmärrä tuollaista ajattelutapaa että ei ole valtaa puolison lapsiin, sullahan on aikuisena kaikki valta suhteessa lapseen. Ja se vastuu myös miten käytät sitä valtaa. Haluatko tutustua siihen pieneen ihmiseen vai näetkö sen kilpailijana. Suoraan sanottuna jos aikuinen ihminen tulisi mulle selittään reaalimaailmassa että näkee puolisonsa taaperon kilpailijana kotonaan, niin pitäisin sitä aikuista kieroutuneena.
En saa kotonani leikata nurmikkoa, kun taapero on sen jo tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
"Ihan vaikka tuo, että taapero on tukkona kaikissa kotitöissä. Jos olisi oma lapsi, voisi varmasti komentaa lapsen tekemään jotain muuta, tai vaikka istuttaa jonkun ruudun ääreen siksi aikaa, että saa vaikka ruuan laitettua. Mutta jos on toisen lapsi, eikä bonusvanhemmalla ole valtaa valita, mitä bonuslapsi tekee, ja lapsi haluaa nyt osallistua ruuanlaittoon, on bonusvanhemman ns. pakko sitten vain hyväksyä säätäminen lapsen keittiössä, vaikka kuinka olisi kiire tai olisi itse huonolla tuulella. Ei oman lapsen kanssa noin tarvitse toimia, kun on valta sanoa, mitä lapsi tekee. Sikäli tämä on epäreilu ja rasittava tilanne bonusvanhemmalle. On vain velvollisuuksia, muttei valtaa. Omien lasten kohdalla on myös valtaa päättää, miten lasta kasvatetaan."
Siis mitä ihmettä? Taaperolle keksitään siihen rinnalle omaa tekemistä, annetaan vaikka vispilä ja kulho ja sinne jotakin, mitä sekoitella. Jutellaan ja ollaan läsnä, samalla kun tekee omia hommia, ihan niinkuin tekisi kenen tahansa taaperon kanssa, oli se oma tai vieras. En todellakaan ymmärrä tuollaista ajattelutapaa että ei ole valtaa puolison lapsiin, sullahan on aikuisena kaikki valta suhteessa lapseen. Ja se vastuu myös miten käytät sitä valtaa. Haluatko tutustua siihen pieneen ihmiseen vai näetkö sen kilpailijana. Suoraan sanottuna jos aikuinen ihminen tulisi mulle selittään reaalimaailmassa että näkee puolisonsa taaperon kilpailijana kotonaan, niin pitäisin sitä aikuista kieroutuneena.
Niin eiköhän se usein ole se biovanhempi, joka haluaa eron jälkeen lelliä lapsensa pilalle sillä, että aina pitää tehdä juuri niin kuin lapsi sanoo. Siis tyyliin se biovanhempi vaatii, ettei bonusvanhempi saa sanoa lapselle vastaan sanomalla jotain, että no etkö sä nyt voi antaa sen leikata nurmikkoa sun kanssa, miksi sä et viihdy mun lapsen kanssa tms. Toki tekevät tuon manipulaation niin vaivihkaa, ettei toinen tajua tilanteessa olevan vikaa ennen kuin välit kaikkiin suuntiin (lapseen ja varmasti myös puolisoon) on jo todella huonot.
Sivusta olen seurannut tällaista tapausta ja erohan sille pariskunnalle lopulta tuli.
Vierailija kirjoitti:
Taapero ajoi päältäajettavalla leikkurilla koko nurmikon ja vaihtoi öljytkin. Kyllä minä niin mieleni pahoitin!
🇺🇦🇮🇱
Tilanteeni oli toivoton. Olimme mieheni kanssa avioeron partaalla. Olin kauheassa tilassa ja tunsin, etten enää pystyisi selviytymään elämästä. Sain tietää pappi TAKUTAsta, jonka temppelistä sain paljon palautetta, ja otin häneen yhteyttä. Pappi TAKUTA teki minulle rakkaudenjälleennäkemisloitsun, ja nyt meillä menee taas paremmin kuin koskaan ennen. Suuret kiitokset pappi TAKUTAlle avioliittoni pelastamisesta. Voit ottaa yhteyttä pappi TAKUTAan sähköpostitse (egbedietakuta@gmail.com) tai WhatsAppilla puhelinnumeroon (+16592027218). Hän tekee myös seuraavia asioita: 1) Lottovoitot 2) Kadonneen rakkauden loitsut 3) Avioeroloitsut 4) Avioliittoloitsut 5) Sitoutumisloitsu 6) Eroloitsut 7) Entisen rakastajan karkottaminen 8) Haluat ylennyksen toimistossasi. Kaikki kohtaamasi ongelmat ovat 100 % turvallisia ja taattuja.
My situation was hopeless. My husband and I were on the verge of divorce. I was in a terrible state and felt like I could no longer survive life. I found out a priest about the TICKET, whose temple I received a lot of feedback, and I contacted him. The priest EVERYTHING made me a spell of love, and now we are doing better again than ever before. Thank you very much for the priest TAKUTA for saving my marriage. You can contact the priest TAKUTA by e-mail (egbedietakuta@gmail.com) or the phone number with WhatsApp (+ 16592027218). He also does the following things: 1) Lottery gains 2) Crafts of lost love 3) Divorced 4) Marriage spells 5) Commitment spell 6) Separated 7) Expelling the former lover 8) You want a promotion in your office. All the problems you face are 100% safe and guaranteed.
Turha on "Sannan" lässyttää mistään bonuslapsesta, kun hänelle kysymyksessä on miinuslapsi.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tuossa ongelmana on myös mies joka ei suostu ongelmaa näkemään.
Meillä oli mainitsemasi ongelma. Miehen mukaan olisi kasvatus kuulunut sille, joka oli päivät kotona. Hänen ei olisi tarvinnut lapsen kanssa käydä keskusteluja tilanteista. En suostunut!
Vierailija kirjoitti:
SANNA TAPASI miehensä viitisen vuotta sitten. Molemmilla oli entuudestaan yksi lapsi. Ensimmäinen yhteinen jälkeläinen syntyi reilu vuosi tapaamisen jälkeen, parin vuoden päästä toinen. Kaikki neljä lasta asuvat Sannan ja hänen miehensä luona.
Sukset menivät ristiin jo alkumetreillä. Sanna vierasti taaperoikäisen bonuslapsen aikuismaista käytöstä. Hän ei juuri koskaan leikkinyt, vaan teki aikuisten hommia: siivosi, leikkasi nurmikkoa ja yritti laittaa ruokaa.
Bonus olisi halunnut vaihtaa minun lapselleni vaipat ja nukuttaa tätä. Aivan kuin hänestä olisi tulossa se uusperheen vanhempi. Koin, ettei meille molemmille ole tilaa saman katon alla.
En lukenut, mutta kait taaperolla enemmän ikää ku 1-2v?
Oma vika mitäs jätti aikasemman miehensä ja ryhtyi uusioperhepelleilyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna on täysin häiriintynyt. "Aikuismainen taapero". Tuo ei ole mitenkään poikkeavaa käytöstä, tietysti lapsi haluaa tehdä ns. oikeita asioita myös.
Luulin ensin että teksti on trollausta, mutta sitten kirjauduin hesariin ja noin siellä todella lukee! Jestas! Sanna on todellakin se ongelma tässä, ei lapsi. Myöhemmin jutussa Sanna sanoo, että hän tykkää korottaa ääntään ja että pöydästä ei poistuta kesken kaiken. Eli se on sellainen hirmulisko joka pakottaa kaikki muut katselemaan kun viimeinen syö.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä ihmettä?!
Minkä ikäisestä taaperosta kyse? Minä aikoinani ostin omalle 2 vuotiaalle leikki-imurin, jonka kanssa hän touhusi. En henkilökohtaisesti pidä 2 vuotiasta enää taaperona. Annoin hänelle pöytäluutun käteen, jolla hän pyyhki mihin ylsi. Nukkekin rattaineen oli. Vaihtoi nukelle vaippoja ja vaatteita. Hän oli 6 vuotias, kun tapasin nykyisen aviomieheni, jolla oli saman ikäinen lapsi. Molemmat poikia. Ei heitä kiinnostanu minun touhut, vaan leikkivät keskenään. Yhteisen lapsen synnyttyä, ei kumpainenkaan lapsista käyneet sekaantumaan kotitöihin tai vauvan hoitoon muutoin kuin sylissä pitämiseen. Molemmat isommat lapsista olivat jollain tavoin erityislapsia. Toinen duracel ja toinen haaveilija. Toimeen tultiin, vaikken niin erityistä suhdetta mieheni lapseen luonut. Hän kuitenkin kiintyi ja piti minua turvallisena aikuisena. En vieläkään erityisesti pidä hänestä, mutta kyselen kuulumisia kun käy, olen ystävällinen. Kaikki lapset on jo aikuisia. Bonuksella lapsi ja hän on antanut minulle kunnian olla mummu. Hän itse ojensi lapsensa nimeten minut mummuksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo tuolle nurmikon leikkaukselle repesin, mitä hel vettiä😂😂
Vanha ketju, mutta mitä h***ettiä mä just luin??? Siis taapero, taapero (!!!), on niin epävarma omasta asemastaan uudessa perheessä, että yrittää kaikin tavoin olla hyödyksi, että hänestä tykättäisiin. Ja perheen uusi aikuinen kokee hänet kilpailijana??!!? Luoja, kyllä maailma on epäreilu, toiset eivät saa lapsia vaikka haluaisivat ja sitten niitä saa tuollaiset keskenkasvaneet epäkypsät itsekkäät aikuiset, jotka ei todellakaan lapsia ansaitsisi.