Asperger-ihmiset: onko teillä ystäviä?
Jos ei, niin kaipaisitteko sellaisia? Kärsittekö yksinäisyydestä?
Kommentit (85)
Ei, ja kesti aika kauan ennenkuin huomasin, että pärjään ilmankin. Välillä on yksinäinen olo, mutta se kestää vain vähän aikaa. Voin kuvitella olevani ystävien kanssa uudestaan, jos löydän jonkun, joka on todella kiinnostava ja jonka kanssa on hyvä olla. Jaksan panostaa, jos toinen on sen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei, ja kesti aika kauan ennenkuin huomasin, että pärjään ilmankin. Välillä on yksinäinen olo, mutta se kestää vain vähän aikaa. Voin kuvitella olevani ystävien kanssa uudestaan, jos löydän jonkun, joka on todella kiinnostava ja jonka kanssa on hyvä olla. Jaksan panostaa, jos toinen on sen arvoinen.
Melkein jokainen on tietysti ystävien arvoinen, mutta tarkoitan, että on sellainen, jolla on minun arvostamaani kiinnostavaa.
En ole assi,mutta tulen kohdelluksi, kuin olisin. Ystäviä kaipaan, samoin seurustelukumppania ja perhe-elämää. Sosiaaliset kontaktit ja keskustelut ovat minulle elämän suola. Samoin kosketus ja avoimesti näytetyt tunteet. Kerta toisensa jälkeen kuitenkin minulle ehdotetaan koiran hankkimista sekä koodaamista eikä anneta osoittaa välittämistä tai solmia pidempiaikaisia suhteita. Assiksi en itseäni koe, mutta pystyn samaistumaan kokemukseen. Ymmärrän ystävän ja rakkauden kaipuun sekä myös sen miltä tuntuu, kun kohdellaan erilaisena.
Olen itse nainen ja mulla on muutama naispuolinen kaveri, joita näen harvakseltaan. Olen aina tullut paremmin juttuun miesten kanssa ja iso osa parhaista ystävistäni ovat olleet miehiä jotka ovat olleet ihastuneita muhun ja elätelleet toiveita jostain enemmästä. Ihastun itse todella harvoin ja täysin vääriin ihmisiin, enkä ole seurustellut paria nuoruuden lyhyttä kokeilua lukuunottamatta. Olin nuorempana kaunis, joten sain miehistä seuraa helposti, mutta näin yli kolmekymppisenä se on vähentynyt. Olen enimmäkseen yksin ja näin on hyvä.
Tämän alapeukuttaja voisi kertoa, MITÄ alapeukuttaa! Toisen persoonaa vai itsemääräämisoikeutta vai mitä? Häh!