Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä idea oli mentolsavukkeiden kieltämisessä?

Vierailija
12.05.2022 |

Mietinpähän vaan, kun kaupasta löytyy jos jonkinmoista maustamiskorttia. Ovat muuten juuri passelin kokoisia tavallisen kokoiseen tupakka-askiin. Ja tadaa, näin sulla on mentolsavukkeet taas.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on ihan yhtä haitallista tai vielä haitallisempaa mutta sitä ei olla rajoittamassa koska ravintolat, viininviljelijät ja muu alkoholiteollisuus on erittäin merkittävää ja kansa tykkää vetää kännejä tavalla tai toisella.

Vierailija
42/64 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan itse en voinut sietää normiröökiä silloin kun vielä poltin vaan nimenomaan poltin "vihreetä mallua kovassa askissa". 

Itse en siis olisi polttanut ollenkaan jos olisi ollut olemassa vain normiröökiä. Tuskin olen ainoa.

Röökinpoltosta pitää tehdä mahdotonta. Haisee aivan järkyltä eikä edistä kenenkään terveyttä millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on ihan yhtä haitallista tai vielä haitallisempaa mutta sitä ei olla rajoittamassa koska ravintolat, viininviljelijät ja muu alkoholiteollisuus on erittäin merkittävää ja kansa tykkää vetää kännejä tavalla tai toisella.

Niin. Sitä kun pystyy normaali ihminen ottamaan ilman että jää koukkuun.

Vierailija
44/64 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaan, että nistien elämää vaikeutetaan.

"Huumausaine

huume; päihde, jonka kauppa ja/tai hallussapito on laissa säädetty rangaistavaksi teoksi

Suomessa huumausaineet ja niiden käyttö on kriminalisoitu."

Tupakka ei ole Suomessa laitonta. Se ei siis ole huumausaine.

Vierailija
45/64 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Huumausaine

huume; päihde, jonka kauppa ja/tai hallussapito on laissa säädetty rangaistavaksi teoksi

Nisti sinä olet silti, vaikka jostain keksit tähän määritelmän, joka ei asiaan liity.

Vierailija
46/64 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Huumausaine

Nisti sinä olet silti, vaikka jostain keksit tähän määritelmän, joka ei asiaan liity.

Itse asiassa liittyy paljonkin. Onko sulla ymmärryksessä vikaa vai oletko lukutaidoton?

Vierailija
47/64 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Huumausaine

Itse asiassa liittyy paljonkin. Onko sulla ymmärryksessä vikaa vai oletko lukutaidoton?

Menes nyt hermosauhulle, nisti. Täriset jo kuin väki A-klinikan odotushuoneessa. Nikotinisti on nisti siinä missä heroinisti tai alkoholisti.

Vierailija
48/64 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Huumausaine

Menes nyt hermosauhulle, nisti. Täriset jo kuin väki A-klinikan odotushuoneessa. Nikotinisti on nisti siinä missä heroinisti tai alkoholisti.

Entäs pianisti? Ajattele mikä koukku niillä on.

Vierailija
49/64 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakaan itse en voinut sietää normiröökiä silloin kun vielä poltin vaan nimenomaan poltin "vihreetä mallua kovassa askissa". 

Itse en siis olisi polttanut ollenkaan jos olisi ollut olemassa vain normiröökiä. Tuskin olen ainoa.

Röökinpoltosta pitää tehdä mahdotonta. Haisee aivan järkyltä eikä edistä kenenkään terveyttä millään tavalla.

Ja mitenkäs taukki ajatteli tehdä siitä mahdotonta? Tosi hyvin toimii nuo kiellot muidenkin kohdalla...

Vierailija
50/64 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Huumausaine

Entäs pianisti? Ajattele mikä koukku niillä on.

Voit kutsua pianistiakin nistiksi, jos haluat. Jos se helpottaa sun alemmuutta päihderiippuvuudestasi, niin ok. Mutta pianistit eivät kuole syöpään sen vuoksi, että soittavat pianoa. Huomaatko eron?

Vierailija
51/64 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitenkäs taukki ajatteli tehdä siitä mahdotonta? Tosi hyvin toimii nuo kiellot muidenkin kohdalla...

Kiellot harvoin toimii kuten kieltäjät halusivat. Esimerkkeinä alkoholin kieltolaki, huumet ja nuuska.

Vierailija
52/64 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentolia kuitenkin saa myös tulevaisuudessa ja kukin voi itse laittaa sitä savukkeisiinsa.

Vierailija
53/64 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiellot harvoin toimii kuten kieltäjät halusivat. Esimerkkeinä alkoholin kieltolaki, huumet ja nuuska.

Niin. Tai pedo filia tai rais kaukset tai sarjatuliaseet.

Vierailija
54/64 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mentolia kuitenkin saa myös tulevaisuudessa ja kukin voi itse laittaa sitä savukkeisiinsa.

Laita toki. Onkin varmasti huikea luokkafiilis ostella jotain tippoja ja tiputella niitä tupakkaan, jotta siitä saisi paremman makuista. Ei varmaan enää tunnu niin mysteeriltä, miksi osa ihmisistä ajautuu niin syvälle, että alkaa käyttää jopa suonensisäisiä huumeita, vaikka ihan joka ihmistä ajatus ennen riippuvuutta ällöttää.

Vierailija
55/64 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, nyt uusi laki kieltää makukortitkin. Ensi vuonna muistaakseni ei saa enää myydä.

Noniin, tokihan sääntö-Suomi taas keksi uuden kiellon. Holhousmaa!

Niinhän se on. Varsinkin kun muualla saa edelleen myydä menthol -tupakkaa. Lokakuussa aski maksoi Rodoksella 2,75, täällä nyt 9,00 ja makukortti siihen vielä reilun euron päälle.

Vierailija
56/64 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt sätkätupakassa ennenkin löylytuoksuja. Saa isoissa pulloissa eikä maksa paljon. Toimii hyvin.

Vierailija
57/64 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt sätkätupakassa ennenkin löylytuoksuja. Saa isoissa pulloissa eikä maksa paljon. Toimii hyvin.

Niin ei kai sillä tossa jamassa oo enää väliä. Keuhkosyöpä joka tapauksessa.

Vierailija
58/64 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa näkyy alkoholia juovien tekopyhyys. On täyttä toiveajattelua ja ihan vale, että alkoholi ei aiheuttaisi riippuvuutta tai olisi vähemmän haitallinen ja addiktoiva kuin "huumeet" (joihin lukeutuu valtava kirjo erilaisia aineita).

Vierailija
59/64 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa näkyy alkoholia juovien tekopyhyys. On täyttä toiveajattelua ja ihan vale, että alkoholi ei aiheuttaisi riippuvuutta tai olisi vähemmän haitallinen ja addiktoiva kuin "huumeet" (joihin lukeutuu valtava kirjo erilaisia aineita).

Aha. Joten syöpäspaddut on hieno juttu, ei aiheuta riippuvuutta, on vaan herrasmiesten ja -naisten hieno tapa. On niin hyvänmakuistakin, että joku nisti tiputtelee sen sekaan jotain eucalyptustippoja ja toiset nistit ihmettelevät, miksei yskänpastillin makuista tupakkaa, jotka ovat olleet lasten suosiossa, saa enää Suomessa myydä :D

Vierailija
60/64 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä poltin aikanaan mentolisavukkeita, eikä tulisi mieleenikään enää aloittaa minkään kortin kanssa.

Ei niillä kielloilla ole tarkoitus haitata nykyisiä polttajia, vaan estää uusia tulemasta. Mulla on teini-ikäiset lapset ja olen 100 % varma, että he eivät ole koskaan edes kokeilleet tupakkaa. Samassa iässä noin puolet meidän luokastamme koulussa poltti säännöllisesti.

Ihan mielenkiinnolla kysyn miten voit olla 100% varma asiasta? Ovatko lapsesi aina kotona valvovan silmän alla? Silloin ymmärrän väitteesi.

Kyllä sen haistaa jos polttaa. Joka muuta väittää valehtelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi