kestovaipoista, tarvitsisin hieman mielipiteitä...
onko joku merkki erityisen hyvä ja mistä niitä saa?
kertokaa kokemuksista niin tiedän mitä ostan tulevalle vauvalle.
kiitoksia etukäteen tiedoista!
Kommentit (4)
Meillä alettiin käyttämään vasta kolmannella kestovaippa noin 2kk sitten. Mä arvon ettei se paketti ole paksu ja villahousuista en itse kovin paljoa pidä koska tykkään mekoista ja sukkiksista, trikoohousuista ja puolipotkareista yms tytöllä.
Meillä käytetään taskuvaippoja jossa siis on jo kuoret valmiina, imut vaan sisään, siksi erikseen imu että kuivuu nopeasti ja sitä voi laittaa tarvittavan määrän, ei liikaa eikä liian vähän.
meillä käytetään taskuvaiposta FUZZI BUNZ merkkiä sekä kotinmaisia MUKSUT (prismastakin saa), muitakin tietenkin on.
Itse tilaan fuzzeja englannista, tulee edullisemmaksi (huomennakin tilaan) ja muksuja olen ostanut vaan prismasta.
Yövaippoina on isomman koon fuzzeja enemmällä imulla tai sitten just esim. iguleen sisävaippa ja kuoret.
onnellista kestoilua !
tuusis + kestopeppu prinsessa 8kk
Taskuvaipoista Fuzzi Bunzit on kivoja ja niistä olen paljon tykännyt, mutta varsinkin S-koko saattaa mahtua vaan muutaman kuukauden (kuten meillä). Jos haluaa taloudellisesti toimia kannattaa niihin panostaa vasta koossa M ja L. Meillä S-koko mahtui 2,5 kk, M-koko ehkä 7,5 kk. L-koko mahtuu useimmille kuivaksi oppimiseen asti.
Taloudellisesti toimiessa kannattaisi ainakin S-kokoisen kanssa panostaa esim. harsoihin tai nauhavaippoihin ja esim. PUL-kuoriin tai hahtuvavilliksiin. Noille harsoillehan löytyy sitten myöhemmin muutakin käyttöä esim. lisäimuina. PUL-kuorista uskallan suositella harson kanssa käytettäviksi Totsbotsin Tots Wrap kuoria, kun niistä on itsellä kokemusta.
Toinen taskuvaippa, jos tykkäsin muuten, paitsi ettei sopinut atoopikon iholle, on BumGenius. Sen pitäisi mennä koko vaippaiän vastasyntyneestä kuivaksioppimiseen asti.
Jos asut jonkun kestovaippakaupan lähellä, kannattaa käydä hipelöimässä kaupoissa erilaisia vaihtoehtoja ja tietenkin kysellä tutuilta, jos heillä kestovaippaillaan. Kestovaippainfo.fi:stä löytyy kauppiaita ja lisätietoa vaipoista. Netistä tilaamalla saa ehkä edullisimmin riippuen toki vaippamerkistä.
vaippamerkkiä vaan vähän erilaisia ratkaisuja. Meidän esikoiselle esim. Fuzzit eivät sopineet ollenkaan, siis vartalonmallille ei sopinut yhtään. Lisäksi Fuzzeissa oleva fleece ei sovi kaikkien lasten iholle. Taskuvaippoja on toki paljon erilaisia ja myös erilaisilla kuivaliinapinnoilla, kaikissa ei ole fleeceä.
Meillä on ollut käytössä sisävaipat ja villavaippahousut. Villikset ovat siinä mielessä kivoja, että niille riittää vain tuuletus käytön jälkeen eikä niitä tarvitse niin suurta määrää kuin esim. taskuvaippoja tai all-in-one-vaippoja.
Minä olen ommellut suurimman osan vaipoistamme itse enkä oikein edes tiedä, mitkä merkit ovat nyt in. Moni tykkää Tirsokkaista ja Iguista, googlaamalla löytyy nettisivut. Myös Niikki-vaipat lienevät aika suosittuja tällä hetkellä.
....vauva-aikana muotoonommelluista sisävaipoista+hahtuvavillavaippahousuista, taaperolla Fuzzeista. Sisävaipoista suosikkeja oli Igu*leet, joita saa Igun omasta verkkopuodista. Fuzzeja saa monesta nettikaupasta, joita löytyy esim. googlettamalla. Mummo neuloi hahtuvavillikset, mutta niitäkin saa esim. Igu*leelta. Jos käytetyt vaipat kelpaa, suosittelen babyidean kirppistä: www.babyidea.fi ja sieltä kirppis.