Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet että perheenne tai lähipiirinne eivät luota teihin asioissa, joissa olette vaikka työn puolesta asiantuntijoita?

Vierailija
12.05.2022 |

Nauratti äitini joka soitti minulle ja sanoi jotenkin tosi tomerana että kyllä sinä vaan olit ihan oikeassa ja viittasi johonkin hesarin juttuun joka oli tehty keskustelemastamme asiasta.

En nyt jaksanut selittää äidilleni että jos en tietäisi näitä asioita ennen hesarin toimittajaa niin olisin aika pian työtön kun edustamalleni yritykselle tulisi aika keskeinen juttu yllätyksenä.. Sekin päätyisi kyllä lehteen :D

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei jaksa enää kiinnostaa.

Kolmelta eri tasolta sosiaali- ja terveysalan neljä eri tutkintoa jo. Lisäksi farmaseutin opinnot yms., mutta jokainen tietää nämä asiat mielestään paremmin (ja yleensä tietenkin yksinkertaistaen asiat täysin vinksalleen).

Ei ole minun päänsärkyni, siinähän ovat luulossaan. Koskaan ei osaaminen ja kunnia tule ennen viitseliäisyyttä ja vaivaa, itseään voi kusettaa toisin, mutta et juuri muita.

Vierailija
22/54 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset on tuollaisia. Ääliömäistähän se on. Jonkinlaista konttollin ja halitsemisentarvetta, just tuota että jos ihminen on putkimies/sähkömies/teollisuushitsaaja, niin siellä on aina se 1 ihminen heilunassa kännykän ha goooglen voimalla kertomassa uusia totuuksia tyypin työhön liittyen, ja ohjeistamassa.

Vtt aamen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kysyy kaiken veljiltään tai vanhoilta vanhemmiltaan eikä luota kun minä neuvon tai kerron vaikka he usein sanoo väärin, ja aina todetaan että olin oikeassa.

Vierailija
24/54 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske juristeja eikä lääkäreitä.

Vierailija
25/54 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity työhön vaan autolla ajamiseen. Äiti pelkää liikenteessä ajamista eikä ole hankkinut korttia. Kun minä ajan autolla niin se tärisee pelosta eikä suostu istumaan edessä. Koko ajan varoittelee jostain. Kun taas joku muu ajaa autoa niin se on ihan rennosti ja istuu edessä. Asenne on että en minä sitä autoa kuitenkaan osaa tarpeeksi hyvin ajaa.

Vierailija
26/54 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on lääkäri, mutta hänen vanhempansa (eli minun isovanhempani) eivät ikinä uskoneet mitään äitini lääketieteellisiä neuvoja. Vasta sitten uskoivat, jos esim. kotisairaanhoitaja sanoi samasta asiasta, jonka äitini oli jo monta kertaa sanonut. Hassut mummu ja pappa

Vierailija
27/54 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin piirtein aina kun avaan suuni :D Ei tosin liity työhöni, vaan siihen että luen ja tutkin ja opettelen/opiskelen ihan älyttömästi kaikkea laidasta laitaan, koska se nyt vain on kiinnostavaa.

Esimerkkinä minulla ei ole mökkiä , ja käytössäni on  ainoastaan vesivessoja elinpiirissäni, ja silti tiedän kaiken kompostoivista, jäädyttävistä, polttavista, ja jopa alipaineella toimivista wc:istä. Luin jopa pari gradua aiheesta. Tämä kaikki vain siksi koska se oli tarpeeksi mielenkiintoista ja aiheesta löytyi helposti tietoa. Siltikään ihmiset eivät usko mitä heille sanon, ja kun tulevat pitkän miettimisen jälkeen samaan ratkaisuun jonka minö kerroin heille jo heti kättelyssä, niin osa on jopa vähän vihainen minulle :D En koskaan siis brassaile, mutta osallistun keskusteluun. Tosin on sitten niitäkin jotka soittavan aina ensin minulle :D oloi aihe mikä hyvänsä, koska saatan kuulemma tietää ihan ihmeellisiä asioita :D

Vierailija
28/54 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua neuvoo anoppi jolla juuri ja juuri peruskoulun päättötodistus. Eikä sekään ihan tuore. Maalta. Tietää kaiken koulunkäynnistä erityisesti Helsingissä.

T aineenopettaja

Vierailija
29/54 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitä ei tajua että moni hankalalta tuntuva asia ei ole kuitenkaan mitään rakettitiedettä , edes se rakettitiede. Ja että oma lapsi tai perheenjäsen voi saavuttaa sellaisen tietotason joka on päteva ko. asiaan.

Vierailija
30/54 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koske juristeja eikä lääkäreitä.

Tai puutarhureita

Vierailija
31/54 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä perheeni mielestä lääkehoidosta mitään. Olen proviisori, apteekkiuraa takana yli 10 v.

Vierailija
32/54 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ihmetteli, kukahan meille suunnittelisi uudet portaat.

Olen arkkitehti.

Vierailija
33/54 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ihmetteli, kukahan meille suunnittelisi uudet portaat.

Olen arkkitehti.

Eikä :D

Vierailija
34/54 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia töissä eräässä isossa kaupassa. Mieheni puhuu ylitseni, ei ota vakavasti mitään mitä tiedän tuosta työstä. Ikäänkuin en olisi moista automarkettia koskaan nähnytkään jne.

Sitä on vaikea selittää. Tämä koskee myös toista työpaikkaani. Samoin koulutustani jne.

Olen miestäni paremmin koulutettu jne.

Vierailija
35/54 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Sen sijaan saisi joka viikonloppu olla tekemässä hommia puoli ilmaiseksi kaikille tutuille ja sukulaisille.

Vierailija
36/54 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Olen yliopistosta valmistunut luonnontieteilijä, mutta minun sanomisiani ei oteta tosissaan. Vasta sitten kun ne samat asiat luetaan jonkun ulkopuolisen asiantuntijan kertomana vaikka lehdestä, ne menee perille.

Vierailija
37/54 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen kondiittori ja anoppi teettää kakkunsa ja muut leipomuksensa aina muilla, ja sitten miettii vaikka jotain leipomiseen liittyvää ja ikinä ei mun vastausta kuuntele vaan päivittelee muiden kanssa asian olevan juuri päinvastoin kun sanoin. Välillä kun ollaan siellä niin hän miettii aina ääneen jotain leipomiseen liittyvää asiaa, kerron vastauksen ja sitten hän lähtee vaikka soittamaan veljensä vaimolle tai toiselle miniälle että miten asia on.

Vierailija
38/54 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen kondiittori ja anoppi teettää kakkunsa ja muut leipomuksensa aina muilla, ja sitten miettii vaikka jotain leipomiseen liittyvää ja ikinä ei mun vastausta kuuntele vaan päivittelee muiden kanssa asian olevan juuri päinvastoin kun sanoin. Välillä kun ollaan siellä niin hän miettii aina ääneen jotain leipomiseen liittyvää asiaa, kerron vastauksen ja sitten hän lähtee vaikka soittamaan veljensä vaimolle tai toiselle miniälle että miten asia on.

Ihan hirveää mitätöintiä tuommonen. Mikä urpo!

Vierailija
39/54 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen kondiittori ja anoppi teettää kakkunsa ja muut leipomuksensa aina muilla, ja sitten miettii vaikka jotain leipomiseen liittyvää ja ikinä ei mun vastausta kuuntele vaan päivittelee muiden kanssa asian olevan juuri päinvastoin kun sanoin. Välillä kun ollaan siellä niin hän miettii *aina!ääneen jotain leipomiseen liittyvää asiaa, kerron vastauksen ja sitten hän lähtee vaikka soittamaan veljensä vaimolle tai toiselle miniälle että miten asia on.

*Korjaan hieman, ei siis nyt sentään aina. 😅 välillä, jotain vaikka kahvitteluun ja tarjottavaan liittyvää, on vaikka juuri tekemässä itse jotain kahvileipää.

Vierailija
40/54 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähisuvussa huomaa, että koulutetut naiset (maisteri, tohtori) eivät kuulemma tiedä mistään mitään. Jos iltapäivälehti tai yhen jampan kaverin tuttu kertoo päinvastaista niin ei se asiaan koulutuksen hankkinut ja sen parissa työtä tekevä tiennyt asiasta silloin.

Samaa ei tapahdu miesten kohdalla. Kahden päivän järkkärikurssinkin myötä ollaan koko poliisivoimien ja puolustusvoimienkin asiantuntijoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan