Koulukiusaaja hakattiin, kiusattu sai tuomion ja 20000e maksettavaa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/riidanhaastajan-taystyrmays-tallent…
Sama touhu jatkuu kuin koulun pihallakin eli kiusatusta tehdään syyllinen oikeuslaitoksessakin.
Kommentit (338)
Ööö... Siis mitenhän tuo hätävarjelulaki oikein kuvittelee ihmisen psyyken toimivan? Että kun joku käy kimppuun niin siinä nyrkkien heiluessa ja raivostuessa itseä puolustaen pitäisi jotenkin säilyttää maltti ja laskea tyynesti, että nyt riittänee iskut, toinen on maassa? Ihan uskomatonta. Tottakai siinä raivostuu ja on raivostuttavakin, että pärjää tappelussa. Tyyni pärjää tappelussa ainoastaan jos on selvästi fyysisesti ylivoimainen. V*tuttaa suorastaan tuollaiset epäinhimillisen kohtuuttomat vaatimukset.
Tuossa videossa ei myöskään näy että se 18-vuotias olis maassa makaavaa hoippujaa päähän lyöny. Lopetti kun se toinen oli maassa, palasi ilmeisesti tarkistamaan onko kunnossa kun toinen jäi maahan makaamaan? Tämä käy uudestaan ja uudestaan kimppuun, poishan tuo työntää eikä lyö. Paitsi sitten kun se toinen seisoo taas omilla jaloillaan ja haastaa edelleen riitaa. Sälli on 18-vuotias, erityisesti siihen nähden hillitsi hyvin hermonsa.
Onko tämä se Demarien ja Rkp:n hehkuttama oikeusvaltio? Ainakin tietää ketä ei äänestä vaaleissa kun tukevat kiusaajia.
itse en puolustautujana maksaisi penniäkään, muuttaisin ulkomaille kunnes korvaus ja "rikos" olisi vanhentunut
Vierailija kirjoitti:
Ööö... Siis mitenhän tuo hätävarjelulaki oikein kuvittelee ihmisen psyyken toimivan? Että kun joku käy kimppuun niin siinä nyrkkien heiluessa ja raivostuessa itseä puolustaen pitäisi jotenkin säilyttää maltti ja laskea tyynesti, että nyt riittänee iskut, toinen on maassa? Ihan uskomatonta. Tottakai siinä raivostuu ja on raivostuttavakin, että pärjää tappelussa. Tyyni pärjää tappelussa ainoastaan jos on selvästi fyysisesti ylivoimainen. V*tuttaa suorastaan tuollaiset epäinhimillisen kohtuuttomat vaatimukset.
Tuossa videossa ei myöskään näy että se 18-vuotias olis maassa makaavaa hoippujaa päähän lyöny. Lopetti kun se toinen oli maassa, palasi ilmeisesti tarkistamaan onko kunnossa kun toinen jäi maahan makaamaan? Tämä käy uudestaan ja uudestaan kimppuun, poishan tuo työntää eikä lyö. Paitsi sitten kun se toinen seisoo taas omilla jaloillaan ja haastaa edelleen riitaa. Sälli on 18-vuotias, erityisesti siihen nähden hillitsi hyvin hermonsa.
Kyllä, normaaliälyinen osaa puolustautua ja poistua paikalta. Kaikki henkirikokset selittyisivät jollain lapsuuden traumalla, tällaiset tapaukset kuuluu linnaan.
Hajuaistin menettäminenkin varmaan valhetta. Sitä voisi testata laittamalla kaverin pieneen koppiin syömään purkillisen surströmmingiä valvontakameran kuvatessa koko tilanteen. Jos näyttelee sen hyvin niin olen valmis uskomaan.
Tässä tapauksessa oli yksi ainut syyllinen: kiusaaja. Lopettakaa jo nyt se kiusaajan puolustelu! Minusta tuolle puolustautujalle pitäisi antaa mitali eikä sakkoja!
Pitäisi olla sellainen laki, että rikosta tehdessään ihminen on lainsuojaton. Ts. hyökkäämällä toisen kimppuun asettaa itsensä tilanteeseen jossa uhri saa vaikka tabbaa päällekarkaajan ilman seurauksia.
Koska kaikessa fyysisessä väkivallassa on aina kuoleman vaara, tämä olisi täysin oikein.
Andyspirit kirjoitti:
itse en puolustautujana maksaisi penniäkään, muuttaisin ulkomaille kunnes korvaus ja "rikos" olisi vanhentunut
Joo ja kiusaajalle voisi lähettää kerran vuodessa etelän lämmöstä postikortteja, että täällä menee hyvin. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus asiat kääntyy nurinpäin. Minun pitkään kiusattu poika alkoi puolustautumaan ja on nyt poliisin papereissa syytteessä monesta pahoinpitelystä. Mutta alle 15-vuotiaana ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa. Kuka oikeasti kestää pidemmän päälle kiusaamista?
Koulun oikeanlaisella toiminnalla ja puuttumisella näitä asioita ei olisi tapahtunut.Missä sun vastuu vanhempana?[/quote
Laitoin itseni likoon täysin vanhempana tässä tilanteessa ja sairastuin henkisesti. Pojan kanssa monet keskustelut mitä saa tehdä ja mitä ei. Koulun kanssa monet keskustelut tilanteesta ( myös rehtorin). Poliisin kanssa monet keskustelut tilanteesta. Ottivat lopulta ohjat käsiinsä ja jättivät minut ulkopuolelle. Olin ihan lopussa. Mutta hienoa työtä tekivät tilanteen korjaamiseksi ja onnistuivat siinä. Apua kannattaa hakea. Olisi voinut jollekin käydä todella huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Andyspirit kirjoitti:
Joo ja kiusaajalle voisi lähettää kerran vuodessa etelän lämmöstä postikortteja, että täällä menee hyvin. ;)
Täällä etelän lämmössä meren tuoksu on mahtava!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus asiat kääntyy nurinpäin. Minun pitkään kiusattu poika alkoi puolustautumaan ja on nyt poliisin papereissa syytteessä monesta pahoinpitelystä. Mutta alle 15-vuotiaana ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa. Kuka oikeasti kestää pidemmän päälle kiusaamista?
Koulun oikeanlaisella toiminnalla ja puuttumisella näitä asioita ei olisi tapahtunut.Missä sun vastuu vanhempana?[/quote
Laitoin itseni likoon täysin vanhempana tässä tilanteessa ja sairastuin henkisesti. Pojan kanssa monet keskustelut mitä saa tehdä ja mitä ei. Koulun kanssa monet keskustelut tilanteesta ( myös rehtorin). Poliisin kanssa monet keskustelut tilanteesta. Ottivat lopulta ohjat käsiinsä ja jättivät minut ulkopuolelle. Olin ihan lopussa. Mutta hienoa työtä tekivät tilanteen korjaamiseksi ja onnistuivat siinä. Apua kannattaa hakea. Olisi voinut jollekin käydä todella huonosti.
Ja nytkö ei käynyt? Poikasi on syyllistynyt useisiin pahoinpitelyihin ja sä hoet että homma hoidossa? Poikasi tarvitsee vihanhallintakursseja, ei mitään selkään taputtelua ja oikeutusta.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla sellainen laki, että rikosta tehdessään ihminen on lainsuojaton. Ts. hyökkäämällä toisen kimppuun asettaa itsensä tilanteeseen jossa uhri saa vaikka tabbaa päällekarkaajan ilman seurauksia.
Koska kaikessa fyysisessä väkivallassa on aina kuoleman vaara, tämä olisi täysin oikein.
Koskee tässä tilanteessa myös kiusattua. Eli ihan oikein meni.
Koska väkivalta Ei Suomen rikoslain mukaan on Kielletty!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis todellakaan kiusatulla ei olisi ollut muuta vaihtoehtoa kuin puolustautua. Taustajoukot olivat valmiustilassa ja takuulla oltais taas luettu kun etsitään vihjeitä kuka kävi 18v miehen päälle j hakkasi tajuttomaksi.
Kaikki oli puolustautumista, kiusaaja koitti uudelleen käydä päälle ja kaveriporukka siinä vielä ympärillä lisäsi puolustautumisen tarvetta henkilöllä joka on jo ennen joutunut kyseisen henkilön väkivallan kohteeksi koulussa.
On luonnollista vastata siihen aggressiivisesti. Kiusattu ei käynyt päälle kertaakaan ilman että häntä kohtaan hyökättiin ensin. Katsokaa nyt itsekin tuo video vaikka muutamaan otteeseen!Ei muuta kuin hoviin ja parempi asianajaja seuraavaan kierrokseen!
Onneksi kiusaaja sai kunnolla turpaan, mutta kyllähän tuossa oli monta tilannetta, että kiusattu olisi voinut vaan istua autoon ja poistua.
Ehkä, mutta nyt kiusattu päätti että kiusaaminen riittää ja loppuu tähän. Teki ihan oikein. Harmi että kiusaaja ei halvaantunut tai kuollut.
Mitenhän tämä keissi oikeasti menee? Kiusausasiaa ei edes käsitelty joten mahtaako sellaista olla takanakaan vai onko vain sana sanaa vastaan ja kiusatun väite? Videolla näkyy myös miten kiusatun kaverit yrittää estää tätä käymästä enää kiusaajan kimppuun - tämäkin kielii siitä ettei asiat taida mennä nyt ihan niin miten väitetään. Videolta nähdyn perusteella voisi melkein väittää että roolit ois toisinpäin. Toi videon alku on outo. Miksi kiusattu nousisi autosta kääntäen selän jos muka tiesi jo ennakkoon että riski siihen on että toinen käy päälle ja huomasi että toinen tulossa ihan iholle? Saati että kaverit muka antaisi tälläistä tapahtua. Jotain on tapahtunut jo ennen tota videon alkua, suuta soitettu varmasti molemmin puolin. Ensimmäiset lyönnit tulee kyllä kiusatulta.
Minua on aikoinaan kiusattu, useasti ja pitkään, ja tiedän, että kiusatun on todella vaikea saada oikeutta ja apua. Minulla on sen takia joskus voimakkaita aggressiivisia ajatuksia ja tuntemuksia. Mutta en halua rangaistusta, joten kostan tavoilla, joita ei voida yhdistää minuun mutta jotka tuottavat kiusaajilleni haittaa ja pelkoakin. Harmittelen vain, etten voi paljastaa heille, kuka tuottaa heille kärsimystä ja miksi. Voi olla, että olen vähän vinksahtanut, mutta ilman kiusaamista en toimisi niin kuin toimin.
Kiusaajat on saatava vastuuseen. Niin monen ihmisen loppu elämä on pilalla heidän vuokseen. Kiusaajat pitää siirtää suljettuun kasvatuslaitokseen, estämästä viattomien ihmisten elämää, Heidän pitää myös maksaa kiusatulle loppu elämän mittaista korvausta, kertakorvauksen päälle. Tietenkin heidän pitäisi hakeutua itse hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nytkö ei käynyt? Poikasi on syyllistynyt useisiin pahoinpitelyihin ja sä hoet että homma hoidossa? Poikasi tarvitsee vihanhallintakursseja, ei mitään selkään taputtelua ja oikeutusta.
En puolusta omaa poikaani, tässä ei ole siitä kyse. On saanut ammattiapua.
Tämän(kin) keskustelun perusteella on Suomessa aika paljon nuppivikaisia ihmisiä joiden mielestä itsepuolustautuminen on se varsinainen rikos ja päällekäyvä on uhri.
Olette sairaita ihmisiä.
Videolla näkyy koko tilanne ja silti hyökkääjää vain silitetään päähän. Käsittämätöntä. Ei suomalaiset halua tuollaista lainsäädäntöä.
Itseään, läheisiään ja omaisuuttaan ei saisi puolustaa ollenkaan. Kädet pitäisi nostaa pystyyn siinä vaiheessa kun hyökkäys tulee?!
Ei häntä ollut kiusattu tähän päivään. Ihan turha väittää tätä vuosien jälkeistä raivaria kiusaamisen lopettamiseksi.