Koulukiusaaja hakattiin, kiusattu sai tuomion ja 20000e maksettavaa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/riidanhaastajan-taystyrmays-tallent…
Sama touhu jatkuu kuin koulun pihallakin eli kiusatusta tehdään syyllinen oikeuslaitoksessakin.
Kommentit (338)
Joskus asiat kääntyy nurinpäin. Minun pitkään kiusattu poika alkoi puolustautumaan ja on nyt poliisin papereissa syytteessä monesta pahoinpitelystä. Mutta alle 15-vuotiaana ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa. Kuka oikeasti kestää pidemmän päälle kiusaamista?
Koulun oikeanlaisella toiminnalla ja puuttumisella näitä asioita ei olisi tapahtunut.
Rikosoikeuden professori Matti Tolvasen mukaan kyse on hätävarjelun rajoista. Maassa makaavan tai tajunnan rajamailla hoipertelevan uhrin hakkaaminen päähän ei voi olla puolusteltavaa, vaikka hän olisikin tappelun aloittaja"
täh mitä tuossa siis lukee?
LopunajantiedemiehetRy kirjoitti:
Rikosoikeuden professori Matti Tolvasen mukaan kyse on hätävarjelun rajoista. Maassa makaavan tai tajunnan rajamailla hoipertelevan uhrin hakkaaminen päähän ei voi olla puolusteltavaa, vaikka hän olisikin tappelun aloittaja"
täh mitä tuossa siis lukee?
Maassa makaava tai tajunnan rajamailla oleva ihminen ei ole enää uhka. Eli ei voi vedota itsepuolustukseen, jos hakkaa tällaista ihmistä päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nopeasti alakynteen joutunut 19-vuotias sai ruhjeiden lisäksi keskivaikean aivovamman ja hän menetti hajuaistinsa pysyvästi."
Ei mikään ihme, että joutui korvaamaan. Onko hajuaisti 20 000 euron arvoinen? Paljonko pyytäisit rahaa siitä, että omasi häviäisi?
Paaaljon, jos vain kulkisin kadulla ja joku hyökkäisi pahoinpitelemään minut.
1000 €, jos olen itse ensin väkisin haastanut riitaa kiusaamani ihmisen kanssa ja yllyttänyt toista lyömään.
Käytännössähän nuo korvaukset menivät tässä tapauksessa juuri toisinpäin hyökkäyksen uhrille korvauksia 150€, hyökkääjälle 20 000€.
Vierailija kirjoitti:
Joskus asiat kääntyy nurinpäin. Minun pitkään kiusattu poika alkoi puolustautumaan ja on nyt poliisin papereissa syytteessä monesta pahoinpitelystä. Mutta alle 15-vuotiaana ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa. Kuka oikeasti kestää pidemmän päälle kiusaamista?
Koulun oikeanlaisella toiminnalla ja puuttumisella näitä asioita ei olisi tapahtunut.
Teittekö rikosilmoituksen silloin kuin poikaa hakattiin koulussa?
paras olisi, että olisi hakannut provosoijan hengiltä, ei olisi tarvinnut maksaa enää 20 000 euron korvauksia, ehkä pari donaa omaisille
Tuolla kiusaajalla taisi olla päässä vikaa sekä ennen että jälkeen tämän tappelun. Toivon, että sai ikuisen päänsäryn palkakseen.
En voi käsittää niitä, jotka täälläkin asettuvat kiusaajan puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulun oikeanlaisella toiminnalla ja puuttumisella näitä asioita ei olisi tapahtunut.Teittekö rikosilmoituksen silloin kuin poikaa hakattiin koulussa?
Tehtiin. Poliisi yritti parhaansa mukaan auttaa, mutta tilanteet jatkuivat siitä huolimatta. Pojalla tuli mitta täyteen vuosikausia kestäneen kiusaamisen takia ja itsehillintä meni. Mielentila ei ollut normaali. Lopulta loppui kaikki kiusaaminen ja nyt on asiat hyvin. Koulun välinpitämättömyys ärsyttää vieläkin.
Immu kertoi just sensuroimattomassa, että hän kuuli joskus että tuttavaperheen poikaa kiusattiin koulussa. Hän ja toinen muskelimies menivät kiusaajan luo koululle ja sanoivat, että "me tiedetään mistä on kyse, ja he eivät tee mitään sulle, mutta jos kiusaaminen ei lopu, niin he tulee sun kotiisi ja hakkaa sun isäsi paskaksi"
siihen loppui kiusaaminen
minuakin kiusattiin 1. luokalla ala-asteella ja haastettin riitaa kun minulla oli nahkatakki silloin vuonna 1978, mutta äiti , joka oli toisen koulun opettaja kuuli siitä ja sanoi pihan isommille lapsille, että "pitäkää huolta ettei minua kiusata"
he ymmärsivät viestin ja uhkasivat kiusaajia turpaanvedolla, sen jälkeen ei kiusattu, kiusaajista tuli mun kavereita ja me kiusattiin muita!
Vierailija kirjoitti:
Tuolla kiusaajalla taisi olla päässä vikaa sekä ennen että jälkeen tämän tappelun. Toivon, että sai ikuisen päänsäryn palkakseen.
En voi käsittää niitä, jotka täälläkin asettuvat kiusaajan puolelle.
Ei kukaan asetu kiusaajan puolelle vaan tuomitsee toisen teon.
Mikä ihme miehiä vaivaa, kun tuollaista tehdään? 🙄
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tuossa tilanteessa kiusatulla purkautui monen vuoren paineet kerralla... Varsinkin kun toinen soitti suutaan ja haastoi turpiinsa saaneenakin aina vain uuteen matsiin...
Olisi oikeus voinut huomioida tällaisia näkökohtia päätöksessään paremmin.
Videolla näkyy myös hyvin se, että koulukiusaaja aloitti tuon nyrkkeilyn...
Ei näy. Näkyy että perässä kävellyt kiusaaja tönäisee selkään ja iskut tulee välittömästi tältä kiusatulta. Koko video on ihan absurdi. Kiusattu on tuplaten skrodempi kaveri joka heittelee kiusaajaa kuin räsynukkea - pistää pohtimaan kuinka asiat todellisuudessa ovatkaan? Kyllähän toi hakkaaminen ja potkiminen on liioittelua aivan täysin tuohon videolla nähtävään tilanteeseen, koska kiusattu ei todellakaan ole altavastaajana tuossa tilanteessa voimiinsa nähden. Typerää ja tuomittavaa uhoamista ja käytöstä molemmilta. Kummastuttaa myös että kahden poliisin voimin pitää kiinni ottaa tämä kiusattu jolla ei ole aikomustakaan lähteä tilanteesta pois mutta asfalttiin päänsä lyönyt jätetään makaamaan vailla huomiota pidemmäksi aikaa (video oli nopeutettu).
Tuo oli kai nyt sitä parempaa kiusaamista, kun kiusaaja oli poika eikä julma tyttö? 🥴
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulun oikeanlaisella toiminnalla ja puuttumisella näitä asioita ei olisi tapahtunut.Missä sun vastuu vanhempana?
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskuntamme on sellainen että pahantekijöitä suojellaan korkeimpia oikeusasteita myöten.
Täytyy toivoa että maksajaksi joutunut uhri on varaton ja maksu siirtyy kaikille jotka tätä sairasta järjestelmää tukevat, kansalle.
No eikun vaan sosiaalipummiksi niin pitkäksi aikaa, että pääsee velkajärjestelyyn. Kalliiksi tulee yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Joo-o, katsoin tuon videon, eivätkä ajatukset ole muuttuneet yhtään siitä, kun ensi kertaa näin kyseisen videon. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/riidanhaastajan-taystyrmays-tallent…
Kiusaaja haastaa alusta asti kiusattua, kävelee pankkiautomaatille ajatuksena nöyryyttää taas kiusattua. Kiusattu puolustautuukin ja kiusaaja joutuu maahan joka kerta. Kiusattu ei lyömällä lyö, vaan koko ajan näkee, että kiusaaja aukoo päätään ja hakee tilannetta ja lyöntiä, jolla tiputtaa kiusattu.
Sitten kun poliisiauton vilkut näkyy, niin ohhoh, kiusaaja onkin kedossa ketarat oikoisena. Noin paskasta roolisuorituksesta olisi pitänyt kyllä korvauskanteiden tulla kiusaajan maksettaviksi.
Kiusaaja ja oikeuslaitoksen tyypit joutaisi kuskata siperiaan.
Eiköhän kerätä kolehti tähän kiusaajan pieksäjälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis todellakaan kiusatulla ei olisi ollut muuta vaihtoehtoa kuin puolustautua. Taustajoukot olivat valmiustilassa ja takuulla oltais taas luettu kun etsitään vihjeitä kuka kävi 18v miehen päälle j hakkasi tajuttomaksi.
Kaikki oli puolustautumista, kiusaaja koitti uudelleen käydä päälle ja kaveriporukka siinä vielä ympärillä lisäsi puolustautumisen tarvetta henkilöllä joka on jo ennen joutunut kyseisen henkilön väkivallan kohteeksi koulussa.
On luonnollista vastata siihen aggressiivisesti. Kiusattu ei käynyt päälle kertaakaan ilman että häntä kohtaan hyökättiin ensin. Katsokaa nyt itsekin tuo video vaikka muutamaan otteeseen!Ei muuta kuin hoviin ja parempi asianajaja seuraavaan kierrokseen!
Onneksi kiusaaja sai kunnolla turpaan, mutta kyllähän tuossa oli monta tilannetta, että kiusattu olisi voinut vaan istua autoon ja poistua.
Ehkä, mutta nyt kiusattu päätti että kiusaaminen riittää ja loppuu tähän. Teki ihan oikein. Harmi että kiusaaja ei halvaantunut tai kuollut.
Paaaljon, jos vain kulkisin kadulla ja joku hyökkäisi pahoinpitelemään minut.
1000 €, jos olen itse ensin väkisin haastanut riitaa kiusaamani ihmisen kanssa ja yllyttänyt toista lyömään.