Valahtaneet kasvot
Kysymys kuuluu, että kun on pitkät hiukset päätä myöden ja naama iän myötä valahtanut, niin saisiko vähän ilmettä piristettyä leikkaamalla olkapääpituuteen? Kun varoitetaan, että pitkien hiusten leikkaaminen vanhentaa, niin mietin vaan, että meneekö entistä huonommaksi. Hiukset ovat hyväkuntoiset mutta ohuet ja liukkaat.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roikkotukka vanhentaa, hyvä lyhyt nuorentaa.
Olen ihan eri mieltä. Mielestäni se "ryhdikäs kiva polkka" aina vanhentaa ja tätimäistää. Lisäksi kaula näyttää lyhemmältä, ja suomalainen pöyhöttyvä hiuslaatu ei usein mutenkaan asetu nätisti polkkaan.
Jeps. Polkka (ihan missä vaan mitassa) vaatii sellaista sopivan kapoista ja ylvästä kaulaa eikä sovi ollenkaan lyhyt/paksukaulaiselle.
Onko ap:llä lyhyt ja paksu kaula sitten?
Tein itse puolipermanentin. Tyytyväinen! Ei tarvi pestä juurikaan entiseen verrattuna!!
Vierailija kirjoitti:
Tein itse puolipermanentin. Tyytyväinen! Ei tarvi pestä juurikaan entiseen verrattuna!!
Mikä se on?
Oma kokemus hiusten lyhentämisestä jotta sais piristystä: näytin todella tätimäiseltä vaikkakin olen alle 40. Siihen tätitukkaan sitten vielä ylipaino yhdistettynä niin ai kamala mitä kuvia muistona.
Nyt en enää lyhennä vaan siistin vaan latvoja. Ja pidän nutturalla nostettuna ylös pään päälle! Näyttää kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Kysy kampaajan mielipidettä. Luulisi heidän osaavan ihan työnsä puolesta arvioida millainen hiustyyli sopii kenellekin parhaiten
Oman kokemukseni mukaan kampaajat ehdottavat tosi omituisia ja noita tätimäisiä malleja kun heille antaa vapaat kädet. En ole koskaan tavannut kampaajaa joka olisi aidosti työstään innostunut ja mielellään ehdottelisi asiakkaalle jotakin, tai todella perehtyisi ihmisen kasvoihin, väreihin tai ikään/tyyliin. Ovat yleensä stresssaantuneita, kiireisiä, laiskoja purkkaa jauhavia hapannaamoja joita ei oikeasti kiinnosta muu kuin että työpäivä päättyisi. Jos ei ole klassisesti kaunis niin eihän se nyt kannata sellaiselle kaunista kampausta laittaa, vai? Tai jos on yli 40, laitetaan tätikampaus?
Joskus voisivat sen ainaisen föönauksen ( joka polttaa päänahkaa ja harjalla hakkaaminen/repiminen sattuu) sijaan laittaa esim. nopeasti ranskalaisen letin tai sotkunutturan tai muun pikakampauksen, sehän nyt on aika selvä että valtaosa ihmisistä kuitenkin menee kotiin suihkuun kampaajan jälkeen. Toki ne hienot juhlakampaukset asia erikseen kun ollaan suoraan tapahtumaan menossa.
Kaiken kaikkiaan olen todella kyllästynyt kampaajien osaamiseen ja motivaation puutteeseen. Vaihtakaa alaa jos ei huvita.
Mistä itse tykkäisit? Vähän lyhyemmät kuin nykyiset kerrostettuna oikeista paikoista? Katso youtubesta Justin Hickoxin videoita. Niissä hyviä ehdotuksia.
Mulla on tämä sama ja kyllä se vaan on tosi lyhyt, mikä piristää ilmettä. Ihan korvat paljaana-lyhyt siis. Lisäksii yläosaan vaaleat vaatteet, ettei tumma väri luo varjoja juuri kaulan ja leuan alueen roikkumisiin (varjoja tekee myös pitkät hiukset, siksi ei oe hyvä että niitä roikkuu siinä kasvojen reunoilla). Pahin on ehkä polkkatukka, koska se loppuu juuri siihen valahtaneeseen alueeseen. Mieluummin sitten tosiaan olkapäiille asti jos ihan välttämättä pitkät haluaa, mutta kyllä se lyhyt vaan nuorentaa kasvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on?
Otsalta takaraivolle.
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus hiusten lyhentämisestä jotta sais piristystä: näytin todella tätimäiseltä vaikkakin olen alle 40. Siihen tätitukkaan sitten vielä ylipaino yhdistettynä niin ai kamala mitä kuvia muistona.
Nyt en enää lyhennä vaan siistin vaan latvoja. Ja pidän nutturalla nostettuna ylös pään päälle! Näyttää kivalta.
On se mallistakin kiinni. Ei kaikki oo tätimalleja. Eikä ylipainoisia.
Miitta Sorvarilla tyylikäs mitta.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kauhea härrökkä. -sivusta
Tottakait pitkä tukka vanhentaa, vielä jos keskijakaus niin huh. Katso vaikka emmerdalessa harriet pappia kun näyttelee pihjalla olevaa kaikkeen väsynyttä ihmistä ja kertoo sen mm hiuksillansa. Leikkauta pirteä lyhyt tukka!! Tai ettei missään nimessä ole lähelläkään olkapäitä.. Sekä jakaus toiselle puolelle.
Kouvola-tukka räväköittää!
Suosi myös vaatteissa violettia, eläinkuoseja ja suuria räväköitä kuvioita.
Minusta aavistuksen yli olkapäiden ulottuva tukka on monelle ihanteellinen. Pitkä suorana roikkuva tukka helposti vanhentaa ja tekee kasvoista pitkänomaiset, toisaalta lyhyt tupeerattu tätitukka myös vanhentaa eikä oikein pyöreänaamaisille sovi. Olkapääpituiset hiukset ovat sopivasti siltä väliltä, ja ne saa tarvittaessa myös kiinni. Ohuemmatkin hiukset näyttävät tuossa pituudessa vielä hyvältä, ja mallia on helppo muunnella erilaisilla jakauksilla, kiharoilla ym. Itselläni on vielä pitkä tukka (olen 35) mutta kun ikä alkaa näkyä enemmän leikkauten varmaan olkapääpituiseksi. Lyhyttä tätitukkaa en todellakaan halua.
Vierailija kirjoitti:
Kouvola-tukka räväköittää!
Suosi myös vaatteissa violettia, eläinkuoseja ja suuria räväköitä kuvioita.
Mikä se kouvolatukka on?
Mummotukka on hirveä. Itse viihdyn pitkissä hiuksissa, vaikka ikää jo on. Loukkaannuin sydänjuuria myöden, kun nuori sukulainen kehotti leikkaamaan hiukset, koska "tota ikääkin jo on". Eli kun ikääntyy, pitäisi joidenkin mielestä automaattisesti leikata hiukset. Älkää naiset suostuko, vaan pitäkää sellaiset hiukset, joissa viihdytte. Pitkät hiukset on helppo koota nutturalle tai sykkyrälle ja kiinnittää ylös.
Vierailija kirjoitti:
Mummotukka on hirveä. Itse viihdyn pitkissä hiuksissa, vaikka ikää jo on. Loukkaannuin sydänjuuria myöden, kun nuori sukulainen kehotti leikkaamaan hiukset, koska "tota ikääkin jo on". Eli kun ikääntyy, pitäisi joidenkin mielestä automaattisesti leikata hiukset. Älkää naiset suostuko, vaan pitäkää sellaiset hiukset, joissa viihdytte. Pitkät hiukset on helppo koota nutturalle tai sykkyrälle ja kiinnittää ylös.
Ikä näkyy, vaikka kuin olis pitkät hiukset. Myt ei ole siitä olettamuksesta kyse, että tiertssä iässä pitää leikata, vaan ihminen kun ikääntyy, niin sitä muutosta saa hiuksilla korjattua. Onhan ne pitkäthelppo koota, mutta jos ei ole hiuksissa massaa, näytät kaljulta. Nuttura on onneton sykerö. Jotkut jaksaa nähdä vaivaakin. 389
Hiukset korvien taakse toiselta puolen ja kaulan puoleenväliin polkkamalli nostattaa hiuksia, tai ainakin ne nousee muotoilutuotteilla helpommin, kun hiusten paino ei vedä niitä alas.
Miten on eletty, kun tuossa iässä jo valahtaa?
Jeps. Polkka (ihan missä vaan mitassa) vaatii sellaista sopivan kapoista ja ylvästä kaulaa eikä sovi ollenkaan lyhyt/paksukaulaiselle.