Hoitajat hylkäsivät sovintoehdotuksen
Pitäisi varmaan saada miljoonia että riittäisi noille.
Kommentit (2351)
Tuohon työilmapiiriin ei auta kyllä pelkkä palkka. Saisivat hoitajat ruveta katsomaan omaa napaa pidemmälle ja käyttäytyä.
Ystäväni teki useita harjoitteluita TYKS:ssä muutama vuosi sitten opiskellessaan sairaanhoitajaksi ja silloin opiskelijoiden piti säilyttää eväät samassa jääkaapissa kuin omaisten, siellä osaston olohuoneessa ja myös taukoilla siellä. Kahvihuoneeseen ei ollut mitään asiaa. Ja tämä käytäntö oli ainakin kaikilla niillä osastoilla joissa hän kävi harjoitteluissa.
Muistan olleeni järkyttynyt tuosta kohtelusta jota opiskelijat saivat osakseen. Että ihan vain tällaisen ilmapiirin takia en myöskään ihmettele jos vetovoima ei ainakaan alalle kasva
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on porvareiden unelma, kun vuoden vaihteessa kaikki terveysasiat siirtyvät yksityiseltä puolelta ostettaviksi. Hyvästi kallis soteuudistus!
No jää sinne julkiselle se unohdettu sosiaalipuoli edelleen.
Mua naurattaa tää *sillä ei millään tavalla paranneta hoitajapulaa*-perustelu 😅 10%ko parannettaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Sanoisivat vain hoitajat irti. Yksityiseltä saa muutenkin parempaa hoitoa.
Filippiineiltä ystävällisiä sairaanhoitajia tilalle
Yksityiseltä saa apua vain pikkuvaivoihin ja maksaa enemmän. Jos tarvitsee jotain vaativampaa hoitoa, antavat lähetteen julkiselle puolelle. Yksityisellä puolella se voitto on tärkeämpi kuin potilas. Filippiiniläiset hoitajat lähtevät nopeasti Suomesta muualle paremman palkan maihin, kun huomaavat Suomen kalleuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää valittajat itse kokeilemaan kuinka pärjäisitte töissä esim. teho-osastolla. Surkea palkka työn vaativuuteen nähden sekä vielä surkeammat työolot (johtaminen ja ilmapiiri). Onneksi opiskelin kokonaan uuden tutkinnon ja nyt hyväpalkkaisessa päivätyössä.
T. 15 vuotta sh:na
Menepä sinä kokeilemaan, kuinka pärjäisit yläasteen opettajana. Teet mitä tahansa, joku vaittaa. Aina. Hirveät työolot: luokassa kymmenittäin huutavia murkkuikäisiä, jotka puuhaavat omiaan. Puhuvat tunneilla puhelimiin, haistattelevat opelle, kiusaavat toisiaan; tekevät kaikkea muuta kuin opiskelevat. Opettaja on terkkari, sovittelija, psykologi, vahtimestari, poliisi...lisäksi ylitöinä palkatta myöhään yöhön soittelevat teinien vanhemmat, jotka uhkailevat ja sättivät milloin mistäkin. Kokeetkin on korjattava, että olis edes jotain näyttöä OPS.ien läpimenosta.
Että kehtaat! Ole solidaarinen toisille julkisen naisvaltaiset alan edustajalle! Tämä ei ole mikään kisa, että kuka on se marttyrein.
No taatusti hoitajat ovat martyyreimpiä!Kaikista huonoin palkka ja raskain tyä ja vuorotyötä pitää tehdä ym. ym....
Ehdottomasti. Ja ole solidaarinen. Miten solidaarisia hoitajat on muille? Pitää muistaa että julkisella on paljon naisia joilla on hoitajia parempi koulutus ja reippaasti huonompi palkka ja näitä hoitajat käskee olemaan hiljaa koska vain hoitajalla voi olla asiat huonosti.
Linkitä tähän , missä " hoitajat" ovat noin sanoneet, kiitos!
Varsinkin tuon Superin uhkaus joukkoirtisanomisiin kotihoidon osalta on aika hauska, koska tässä on puolisen vuotta aikaa ostaa palvelut yksityiseltä. Voi olla aika kylmä hiki päällä, kun huomaavat irtisanomisen jälkeen tilin olevan tyhjä ja kuitenkin homman kotihoidossa rullaava. Päästään turhista työntekijöistä eroon ja muut saavat yksityisen kautta ihan kelpo palkan. Kaikki voittavat, paitsi ne onnettomat tunaaja lähihoitajat.
Tämähän ei tullut yllätyksenä kellekään. Kohta näitä vihaa kaikki kunta-alan työntekijätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää valittajat itse kokeilemaan kuinka pärjäisitte töissä esim. teho-osastolla. Surkea palkka työn vaativuuteen nähden sekä vielä surkeammat työolot (johtaminen ja ilmapiiri). Onneksi opiskelin kokonaan uuden tutkinnon ja nyt hyväpalkkaisessa päivätyössä.
Menepä sinä kokeilemaan, kuinka pärjäisit yläasteen opettajana. Teet mitä tahansa, joku vaittaa. Aina. Hirveät työolot: luokassa kymmenittäin huutavia murkkuikäisiä, jotka puuhaavat omiaan. Puhuvat tunneilla puhelimiin, haistattelevat opelle, kiusaavat toisiaan; tekevät kaikkea muuta kuin opiskelevat. Opettaja on terkkari, sovittelija, psykologi, vahtimestari, poliisi...lisäksi ylitöinä palkatta myöhään yöhön soittelevat teinien vanhemmat, jotka uhkailevat ja sättivät milloin mistäkin. Kokeetkin on korjattava, että olis edes jotain näyttöä OPS.ien läpimenosta.
Että kehtaat! Ole solidaarinen toisille julkisen naisvaltaiset alan edustajalle! Tämä ei ole mikään kisa, että kuka on se marttyrein.
No taatusti hoitajat ovat martyyreimpiä!Kaikista huonoin palkka ja raskain tyä ja vuorotyötä pitää tehdä ym. ym....
Ehdottomasti. Ja ole solidaarinen. Miten solidaarisia hoitajat on muille? Pitää muistaa että julkisella on paljon naisia joilla on hoitajia parempi koulutus ja reippaasti huonompi palkka ja näitä hoitajat käskee olemaan hiljaa koska vain hoitajalla voi olla asiat huonosti.
No ihan riittää että luet mitä tahansa keskustelua. Jokaiseen tunkee aina hoitajia kertomaan tuota. Ja Rytkönen on tuon suustaan päästänyt useassa haastattelussa tänä keväänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ne sanoo sen sillä, että vain heidän palkoistaan ja työtaisteluistaan saa puhua, muut unohtuvat.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat ovat itse mustamaalanneet omaa ammattiansa vuosia, nyt maristaan kun porukkaa ei tule alalle. Tunnen ihan tyytyväisiäkin sairaanhoitajia, fiksuja , omaa työtään arvostavia ihmisiä. Monia hävettää tämä oman ammatin jatkuva mollaaminen, eivät uskalla vaan kertoa sitä kun työpaikalla on muutama Rytkösen kaltainen öyhöttäjä, jotka julistavat että kukaan ei saa tässä ammatissa olla tyytyväinen.
Olen hoitaja ja samaa mieltä!
Ala on pilattu ihan vain niiden hoitajien toimesta, jotka maalaavat kauhukuvia alasta ja sanovat nuorisolle, että opiskelkaa toinen ala, tänne ei kannata tulla. Sitten ihmetellään, kun ei niitä työntekijöitä ole.
Paskaa on tullut heille niskaan, jotka ovat julkisesti sanoneet että ovat tyytyväisiä työhönsä. Heidät lytätään saman tien, koska kuulemma omien puolella ei olla. Nytkin hoitajien fb-ryhmässä oikein hurrataan, miten tämä sovintoesitys oli hylätty. Eräskin oli kommentoinut, että jokaisella varmasti säilyy työpaikka ja edut irtisanoutumisen jälkeen, koska muulta ei ole tulijoita. Hävettää ihan tuo kommentointi ja ajattelutapa.Minä olen tyytyväinen työhöni. Työnkuva on mieleeni, palkkakin sellainen että pärjätään. Ainut mihin kaipaan muutosta, niin johtamiseen.
En tiedä miten muualla, mutta itse olen huomannut omassa keskussairaalassa, että tätä kapinahenkeä lietsoo ensimmäisenä mieshoitajat ja sitten heitä peesaa muutama sellainen nainen, kellä on muutenkin työpaikalla aina melko, hmmm.. vahvat mielipiteet, vuorolistoista ja tehtävistä ja muitten työsuorituksesta.
En ole varma oisko nuo koskaan mihinkään tyytyväisiä
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä uskomatonta pelleilyä. Faktahan on se, että hoitajia on liian vähän. Palkankorotus ei paranna hoitajien motivaatiota tai jaksamista pätkääkään mutta tätä asiaa ei jostain syystä saa julkisesti kertoa.
Näin on. Väkisin pyöritetään minimillä ja tarjotaan vastauksena ei-oo-nyt-tarvetta, kun joku soittaa ja kysyy töitä. Kukaan ei ole meiltä (kotihoidosta) palkan takia lähtenyt, vaan työolojen.
Rehellisesti. Kuinka moni jätti TÄNÄKIN vuonna äitienpäiväkakku astiat kotihoidon tai palvelukodin hoitajille.. Voin sanoa, että melkein kaikki jotka tulevat kahville...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Filippiineiltä ystävällisiä sairaanhoitajia tilalleYksityiseltä saa apua vain pikkuvaivoihin ja maksaa enemmän. Jos tarvitsee jotain vaativampaa hoitoa, antavat lähetteen julkiselle puolelle. Yksityisellä puolella se voitto on tärkeämpi kuin potilas. Filippiiniläiset hoitajat lähtevät nopeasti Suomesta muualle paremman palkan maihin, kun huomaavat Suomen kalleuden.
Joo, Norjaan tai Islantiin palkan perässä Siellä on edullista elää :'D
-joskus käynyt muuallakin kuin aurinkorannikolla toteamassa
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin tuon Superin uhkaus joukkoirtisanomisiin kotihoidon osalta on aika hauska, koska tässä on puolisen vuotta aikaa ostaa palvelut yksityiseltä. Voi olla aika kylmä hiki päällä, kun huomaavat irtisanomisen jälkeen tilin olevan tyhjä ja kuitenkin homman kotihoidossa rullaava. Päästään turhista työntekijöistä eroon ja muut saavat yksityisen kautta ihan kelpo palkan. Kaikki voittavat, paitsi ne onnettomat tunaaja lähihoitajat.
Ketä sä luulet olevan yksityisellä töissä? Tilanne tällä hetkellä on semmoinen, että joko maksetaan tai itketään ja maksetaan. Hoitoon pääsyn kriteereitä on jouduttu kovastikin kiristämään jo nyt, mitä luulet kriteerien olevan jatkossa? Ulkomaan ihmeitä on kokeiltu ennenkin, ei ole onnistunut silloin, ei tule onnistumaan nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Filippiineiltä ystävällisiä sairaanhoitajia tilalleYksityiseltä saa apua vain pikkuvaivoihin ja maksaa enemmän. Jos tarvitsee jotain vaativampaa hoitoa, antavat lähetteen julkiselle puolelle. Yksityisellä puolella se voitto on tärkeämpi kuin potilas. Filippiiniläiset hoitajat lähtevät nopeasti Suomesta muualle paremman palkan maihin, kun huomaavat Suomen kalleuden.
Joo, Norjaan tai Islantiin palkan perässä Siellä on edullista elää :'D
-joskus käynyt muuallakin kuin aurinkorannikolla toteamassa
Ok pätijä. Minä olen asunut Islannissa, ihan kohtuullisen edulisesti, kun tiesin miten hoitaa järjestelyt. Sh
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti. Kuinka moni jätti TÄNÄKIN vuonna äitienpäiväkakku astiat kotihoidon tai palvelukodin hoitajille.. Voin sanoa, että melkein kaikki jotka tulevat kahville...
Tämähän se huvittaa.
Kotihoidossa aika on rajallista asiakasta kohti, pitäisi ne perinteiset pesuissa avustamiset, lääkkeen anto yms mitä apua nyt ASIAKAS tarvitsee. Mutta sitten pitäisi siihen päälle paasata omaisia! Paras tapaus varmaan ollut, kun omaiset olleet paikalla ja todenneet asiakkaalle, että elä sinä mamma ala tiskaamaan, sitä vartenhan kodinhoitaja tuli. Ja rönötetään olohuoneessa. Joo-o... muutaman kerran jättänyt tiskit tiskaamatta, kun ei yksinkertaisesti ehdi kun pitäisi olla toisen asiakkaan luona. Siitähän se meteli nousi omaisten puolelta, asiakas sentään ymmärsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ihmeellistä naukumista tässäkin ketjussa. Ei muuta kuin itse opiskelemaan vaan sairaanhoitajaksi ja menkää hoitamaan työt paremmin ko. Työolosuhteissa.
Samat sanat. Lopettakaa se vinkuminen, opiskelkaa ja vaihtakaa alaa, jos hoitotyö ei nappaa.
Lopeta itse vinkuminen siitä että hoitajat irtisanoutuvat.
Mulle yks lysti mitä teette.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän ei tullut yllätyksenä kellekään. Kohta näitä vihaa kaikki kunta-alan työntekijätkin.
Mikä yllätys se on. Kaikki muut jousti 2007 hoitajien hyväksi ja ovat siitä asti odottaneet omaa vuoroaan palkankorotuksissa. Ja nyt taas pitäisi joustaa hoitajien vuoksi.
Hoitajat syö muun kunta-alan (ja julkisen muutenkin) palkankorotukset ja korotusmahdollisuudet taas vuosiksi. Ja eikö sitten taas seuraavaksi kun olis rahaa jaossa hoitajat ole sitä mieltä että he tarvitsee enemmän kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ihmeellistä naukumista tässäkin ketjussa. Ei muuta kuin itse opiskelemaan vaan sairaanhoitajaksi ja menkää hoitamaan työt paremmin ko. Työolosuhteissa.
Samat sanat. Lopettakaa se vinkuminen, opiskelkaa ja vaihtakaa alaa, jos hoitotyö ei nappaa.
Lopeta itse vinkuminen siitä että hoitajat irtisanoutuvat.
Mulle yks lysti mitä teette.
Sama. Hoitajien lakko saa mun puolesta jatkua hamaan tappiin. Ensimmäisen kerran meidän perheessä kirpaisi kun lakkoon menivät päiväkodit, koulut, liikunta- ja kulttuuripaikat.
Työnantajapuolihan voi nyt siirtää ne lomat vähän tuonnemmaksi, koska kuulemma sijaisia ei ole, eikä kaikkia yksiköitä voi sulkea. Silloin kantaporukka hoitaa.