Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on 2020-luvulla miehen statuksen, koulutuksen tai työtehtävän vaikutus naisen saamiseen?

häpy
11.05.2022 |

Mikä on 2020-luvulla miehen statuksen, koulutuksen tai työtehtävän vaikutus naisen saamiseen?
Monet näistä keskusteluista on aloitettu jo 20 vuotta sitten, mutta mikä vaikutus noilla on nykyään?
Millään ei väliä ja kaikki kelpaa? Hävettääkö kertoo kavereilla ja vanhemmille seurustelevansa ATM-miehen kanssa? Täytyykö sen miehen olla aina se DI?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys on herkkä paikka kaikille ihmisille, koska kukaan ei halua tulla leimatuksi tyhmäksi. Koulutus kyllä vaatii älykkyyttä, mutta sen koulutuksen puute ei välttämättä tarkoita tyhmää ihmistä. Sen sijaan, täällä moni luulee olevansa oikein älykäs, ehkä jopa älykkö. Mutta sanonpa vaan, että oikea älykkö tai älykäs ihminen ei pyöri vauva palstalla haukkumassa ihmisiä.

Mutta silti en ymmärrä, miksei se älykäs sitten tee sillä älykyydellään mitään ja kouluttaudu. Ei se päivittäinen shakinpeluu (johon täällä keskustelussa viitattiin), niin riitä kyllä mielestäni tähän. Joten siksi minun on vaikea uskoa, että kouluttamaton olisi älykäs.

No siksi se itseään älykkäänä pitävä kouluttamaton ei kouluttaudu, koska hän ei pääsisi edes opiskelemaan, saati valmistuisi. Ja niin joutuisi tunnustamaan itselleen, ettei se oma älykkyys ollutkaan muuta kun luulo.

Vierailija
82/90 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin suuri.

Olen "vain" amis ja elämäntapatyötön.

Olen kuin ilmaa naisille.

Naiset ei tiedä, kuinka monta kymmentä tuhatta euroa minulla on tileillä.

Naiset ovat erittäin pinnallisia. M27

Hmm, itse kuulostat aika pinnalliselta kun ajattelet, että naisten kuitenkin "pitäisi" rahojesi takia kiinnostua sinusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys on herkkä paikka kaikille ihmisille, koska kukaan ei halua tulla leimatuksi tyhmäksi. Koulutus kyllä vaatii älykkyyttä, mutta sen koulutuksen puute ei välttämättä tarkoita tyhmää ihmistä. Sen sijaan, täällä moni luulee olevansa oikein älykäs, ehkä jopa älykkö. Mutta sanonpa vaan, että oikea älykkö tai älykäs ihminen ei pyöri vauva palstalla haukkumassa ihmisiä.

Mutta silti en ymmärrä, miksei se älykäs sitten tee sillä älykyydellään mitään ja kouluttaudu. Ei se päivittäinen shakinpeluu (johon täällä keskustelussa viitattiin), niin riitä kyllä mielestäni tähän. Joten siksi minun on vaikea uskoa, että kouluttamaton olisi älykäs.

Sepä se. Siksi mä sanon, että se kouluttautuminen / kouluttamattomuus on Suomen kaltaisessa maassa älyn lisäksi myös arvovalinta, ja mun arvot ei sellaisen kanssa kohtaa. Arvovalinnan saa tehdä, mutta valintojensa takana pitää seistä tai aloittaa muutos itsestä. On eri asia kunnioittaa ihmistä ja tämän valintoja kuin haluta tämä puolisoksi.

No ehkä poikkesin vähän aiheesta, koska minua ei kiinnosta sekään, kuka kenenkin kanssa pariutuu. Voit arvostaa tai olla arvostamatta asioita,ja se ihan ok.

Vierailija
84/90 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisen olen melko laajalla otoksella huomannut, että ei-akateemisilla on yleisesti jonkinlaista alemmuuskompleksia koulutuksestaan. Joillain se esiintyy yliopistokoulutuksen väheksymisenä ja yliopistotutkinnon suorittaneiden arvostelemisena, toisilla kymmenennen kaljan jälkeen mutistuna itsesäälinä (olisin minäkin yliopistoon voinut mennä ja varmaan olisin siellä pärjännyt. . .).

Yliopistotutkinnon suorittaneissa on kaikenlaista väkeä: fiksua, tyhmää, sivistynyttä, sivistymätöntä ja vaikka mitä. Yliopisto ei tee ihmisistä mitään superihmisiä, mutta tuon koulutusalemmuuskompleksin se yleensä kyllä poistaa.

Näin varmaan joillakin on, mutta itse en ole kyllä tällaista itsessäni havainnut. Minulle ihmiset ovat ihmisiä, jotkut tyhmempiä, kun taas toiset älykkämpiä. Minä en ole niitä kaikkein älykkäämpiä ihmisiä. Minua haittaa vain omahyväisyys, joita näillä palstoilla riittää koulutuksesta riippumatta.

Vierailija
85/90 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä se. Siksi mä sanon, että se kouluttautuminen / kouluttamattomuus on Suomen kaltaisessa maassa älyn lisäksi myös arvovalinta, ja mun arvot ei sellaisen kanssa kohtaa. Arvovalinnan saa tehdä, mutta valintojensa takana pitää seistä tai aloittaa muutos itsestä. On eri asia kunnioittaa ihmistä ja tämän valintoja kuin haluta tämä puolisoksi.

No ehkä poikkesin vähän aiheesta, koska minua ei kiinnosta sekään, kuka kenenkin kanssa pariutuu. Voit arvostaa tai olla arvostamatta asioita,ja se ihan ok.

Jeps pahoittelut, olisin ehkä voinut lisätä viestiini "eri" ja eritellä, miltä osin viestini oli yhtymistä ja täydentämistä sinun viestiisi (josta siis olen paljon samaa mieltä), ja että minkä verran oli lähinnä yleisesti piikkinä rakkaalle sosioekonomiselle taustalleni, näille "me amiksetkin osaamme olla fiksuja, ette vain ymmärrä". Heille; No hitto ymmärrän, ei vain liikuta pariutumismielessä.

Vierailija
86/90 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä statuksella on varsin suuri merkitys, sanoisin näin. Eron jälkeen nelikymppisenä sen huomasin, kun on niin helppoa löytää uusia naisystäviä. Nuorena opiskelijana en ollut niin suosittu, mutta nyt varsin varakkaana ja hyvätuloisessa työssä olevalle seuraa riittää.

Vierailija
87/90 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän tekee mieli lisätä, että hyvinkin älykkäitä (osa korkeasti koulutettujakin) kyllä pyörii tällä palstalla jankkaamassa, koska älykkyys ei sulje pois elämänhallinnan ja mielenterveyden ongelmia. Ihan omakohtaisesta kokemuksesta tiedän. Eikä se sulje pois sitä toisten haukkumistakaan, koska ilkeitä ja empatiakyvyttömiä ihmisiä on niin älykkäissä kuin tyhmissäkin.

Vierailija
88/90 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän tekee mieli lisätä, että hyvinkin älykkäitä (osa korkeasti koulutettujakin) kyllä pyörii tällä palstalla jankkaamassa, koska älykkyys ei sulje pois elämänhallinnan ja mielenterveyden ongelmia. Ihan omakohtaisesta kokemuksesta tiedän. Eikä se sulje pois sitä toisten haukkumistakaan, koska ilkeitä ja empatiakyvyttömiä ihmisiä on niin älykkäissä kuin tyhmissäkin.

Niin, on totta, että tämä vaikuttaa olevan mielenterveysongelmaisten palsta. En silti jaksa uskoa, että yksikään älykkö täällä hengailee.

Vierailija
89/90 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kouluttamaton mies, mutta arvioisin silti itseni huomattavan fiksuksi. En arvostele ketään, en ole pinnallinen, en kiusaa tai puhu pahaa kenestäkään jnejne. Mutta jos naiset luulee, että koulutus korreloi fiksuuden kanssa, niin eipä sille mitään voi. Toki aina on näitä poikkeuksia, kuten allekirjoittanut.

Kouluttamattomissa ja koulutetuista on yksi merkittävä ero. Vain kouluttamaton voi sanoa itsestään huomattavan fiksu. Koulutettu ei näin tee .

Miten tässä sitten voisi olla rehellinen jossei itseään saa edes fiksuksi luonnehtia? Pitäiskö sanoa että urpo ja kouluttamaton, että naisen maailmankatsomukseen kelpaa?

Saathan sinä. Sinun fiksuutesi on aika erilaista kuin korkeasti koulutetun ihmisen fiksuus ja myös ajatus siitä. Hyvät käytöstavat ja se ettei hauku ketään on ihan yleistä fiksuutta, akateeminen fiksuus jotain vähän muutakin. Minulle molemmat on tärkeitä, joillekin ei.

Onko tämä akateeminen fiksuus mitään muuta kuin kirja viisautta? Ja kyllä, pidän henkistä sivistystä ja fiksuutta huomattavasti tärkeämpänä. Kouluttamatonkin voi olla henkisesti sivistynyt.

Mikä on henkisesti sivistynyt? Ei sellaista ole. Sivistynyt ihminen on se, joka tuntee taidetta, kirjallisuutta, on matkaillut muuallakin kuin Kälviällä, osaa kieliä, tuntee maantietoa, osaa kauniit pöytätavat ja avaa naiselle ovet. Sivistyneellä ihmisellä on hyvä yleissivistys, on opiskellut paljon ja se näkyy. Henkisesti sivistynyt on pelkkää potaskaa. 

Vierailija
90/90 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu naisen iästä.

Vanhemmat akat eivät saa sitä duunariakaan. :^)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi