Mies ei vienyt meidän rajusta vatsataudista kärsivää lasta lääkäriin
Lapsi soitti mulle ja vein hänet suoraan sairaalaan. Poika oli alkanut jo kuivumaan. Kyllä mulla huoli heräs, onko mies sopiva ihminen huolehtimaan meidän pojasta. Poika itsekin tiesi, että ei ole kunnossa mutta iskä ei tehnyt mitään. Oon miettinyt tuosta asti yksinhuoltajuuden hakemista. Ainoa mikä mua mietityttää on se, että pilaako se pojan suhteen isäänsä...
Kommentit (47)
Yksinhuoltajuus ei tarkoita sitä etteikö lapsella olisi lupa tavata isäänsä....
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne sairaalaan todellakaan tarvitse joka vatsataudista lähtee.
No ei tietenkään, mutta siinä vaiheessa kun on oksentanut yli vuorokauden ja enää ei edes tule mitään, ei ole saanut juotua yhtään mitään, kuumetta oli yli 38 astetta niin iskän pitäisi kyllä miettiä jo vähän. Etenkin kun lapsi oli itsekin peloissaan.
Jutussa on monta kummallista kohtaa. Miksi vatsatautinen pitäisi viedä sairaalaan? Vatsataudin kotihoitoon kuuluu nesteen antaminen kotona. Juomaksi sopii vesi, kivennäisvesi tai vaikka laimea mehu.
Yksinhuoltajuus ei liity lapsen tapaamisoikeuksiin. Miten se teidän tapauksessa auttaisi?
Joopa joo. Tod. näk ois saanut nesteytettyä kotonakin. Montako lasta on kuollut kuivumiseen jossei ole vauvasta kyse.
38 ei ole edes kova kuume lapsella.
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuoltajuus ei tarkoita sitä etteikö lapsella olisi lupa tavata isäänsä....
Ja en mä niin ajatellutkaan, mutta miehen tuntien tiedän, että tästä koituis ongelmia. Hän tuskin haluais olla mun kanssa tekemisissä enää tuon jälkeen. Siksi en voi olla varma, että miten se vaikuttaisi pojan ja miehen väleihin.
Pelko ei ole syy lähteä sairaalaan. Jos on noin hysteerinen äiti ei ole ihme että lapsi panikoi.
Meillä oli 2-vuotiaalla vatsatauti/ripuli monta päivää. Käytiin 2krt lääkärissä ja lääkäri sanoi vaan että nestettä sisään. No ei se pysynyt sisällä.
Lopuksi mentiin suoraan sairaalaan jossa lapsi otettiin osastolle nesteytykseen. Ei iso lapsi päivässä kuivu ja hän ymmärtää jos neuvotaan että juot vaikka pahalta tuntuu.
Oikeastiko ne otti lapsen sisään sairaalaan, vaikka kuumetta vain vähän ja mahatauti kestänyt päivän? Normaalisti neuvotaan ottamaan vaikka Osmosalia tilkka kerrallaan ja kuumelääkettä.
Ni mikä muuttui lääkärissä käynnillä?
Vierailija kirjoitti:
Jutussa on monta kummallista kohtaa. Miksi vatsatautinen pitäisi viedä sairaalaan? Vatsataudin kotihoitoon kuuluu nesteen antaminen kotona. Juomaksi sopii vesi, kivennäisvesi tai vaikka laimea mehu.
Yksinhuoltajuus ei liity lapsen tapaamisoikeuksiin. Miten se teidän tapauksessa auttaisi?
Esimerkiksi siten, että saisin pojan asumaan mun luokse. En luota eksään. Tämä oli ihan viimeinen niitti. Lapsi oli tosi huonossa kunnossa ja mies ei tee mitään. Millä mielin antaisit tuollaisen miehen hoitaa omaa lastasi?
Ei vatsatautista viedä sairaalaan, ellei ole vauva kyseessä. Paljon juotavaa ja nesteytystä. Suurin osa nesteestä tulee ulos norossa, mutta sellaista se on sen pari päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi siten, että saisin pojan asumaan mun luokse. En luota eksään. Tämä oli ihan viimeinen niitti. Lapsi oli tosi huonossa kunnossa ja mies ei tee mitään. Millä mielin antaisit tuollaisen miehen hoitaa omaa lastasi?
Siis Eikö lapsi asu sun luona lainkaan nyt? Miksei? Ja miten se yksinhuoltajuus tähän liittyy kun kyse on lapsen tapaamisista ja asumisesta?
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko ne otti lapsen sisään sairaalaan, vaikka kuumetta vain vähän ja mahatauti kestänyt päivän? Normaalisti neuvotaan ottamaan vaikka Osmosalia tilkka kerrallaan ja kuumelääkettä.
Yli vuorokauden oli kestänyt raju oksentelu ja ripulointi. Muutenkin hoikka lapsi kyseessä joka ei suostunut juomaan mitään. Ilman hoitoako olisi pitänyt jättää? Kyllä meidän poika otettiin tiputukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään, mutta siinä vaiheessa kun on oksentanut yli vuorokauden ja enää ei edes tule mitään, ei ole saanut juotua yhtään mitään, kuumetta oli yli 38 astetta niin iskän pitäisi kyllä miettiä jo vähän. Etenkin kun lapsi oli itsekin peloissaan.
Voi hyvänen aika sentään.. Sitten käsket lapsen juomaan. Sanot sille, että nyt on vähän aikaa huono olo eikä tee mieli juoda, mutta on vaan tehtävä näin. Tai sitten oikeasti annat sen olla juomatta yhden päivän. Ei siihenkään kuole.
Kuulostaa ihan ylireagoinnilta viedä sairaalaan, ja tuskin isä on kieltänyt poikaa juomasta kuitenkaan.
Vatsatauti menee normaalisti parissa päivässä ohitse, ja sen aikana on tietysti jokaisen tärkeä pitää huolta nesteytyksestä, jostain syystä se mustikkakeitto vaan pysyy useimmilla parhaiten sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole ihan pieni lapsi niin 38 asteen kuume ja yhden vuorokauden kunnon oksennustauti ei ole vielä syy viedä lasta sairaalaan. Isä ei tehnyt mitään väärää. Tuossa vaiheessa voi soittaa terveyskeskukseen ja kysyä ohjeita.