Mikä on tehokkain ja kivuttomin tapa poistaa säärikarvat?
Ongelmana on:
Herkkä ihoni ei kestä sheivausta höylällä (+ piikit kasvaa päivässä)
Sokerointi on kivuliasta
Vahaus on myrkyllistä ja kivuliasta
Laser on kallista ja epäilen sen terveellisyyttä
Ja sähköinen karvanpoistaja ei todennäköisesti ole tehokas (piikit kasvaa päivässä takaisin)
Onko maailmassa muita vaihtoehtoja?
Kommentit (14)
Kuka haluaisi poistaa omat säärikarvansa?
Amputaatio polvesta alaspäin syvässä anestesiassa
Itse totesin, että helpoimmalla pääsee, kun hyväksyy omat karvaiset koipensa. Toki vaatekaapissa kannattaa olla hyvä valikoima pitkälahkeisia housuja ja pitkiä hameita niihin tilanteisiin, kun ympäristössä on ahdasmielisiä henkilöitä, jotka katsovat asiakseen arvioida ihmisiä karvaisuuden perusteella.
Kiitos! Tosi hyviä ja hyödyllisiä kommentteja.
T.ap
Kuukautiskierto vaikuttaa siihen, miten helposti ja kivuttomasti karva lähtee irti. Kannattaa seurata kiertoa ja kokeilla. Mä käytän itse epilaattoria. Mulla kivuttomin aika karvojenpoistoon on ennen kuukautisia. Kivuliain aika kuukautisten aikana. Mutta varsinkin noiden säärikarvojen kohdalla on niin, että jos ainoastaan epiloi, ne lähtevät aika helposti ja melko kivuttomasti. Jos välillä ajelee höylällä, epiloiminen on taas kivuliaampaa – en tiedä miksi!
Äitin opetti minut polttamaan tulitikulla, pienellä liekillä.
Palavat ihoon saakka ja eivät kasva kovin nopsaan.
Rasaavaat sitten polttamisen jälkeen.
Ihoa ei siis polteta, vain karvat.
Christiiina kirjoitti:
Ei sokerointi ole kivuliasta.
Sokeroinnissa karva vedetään juurineen irti. Jos se sattuu, niin silloin sattuu sokerointikin. Mulla ainakin sattuu eri kohdissa ihan eri määrä.
Epilointiin kyllä yleensä tottuu. Alkuun se sattuu, mutta useamman kerran jälkeen ei. Ja alussa voi ottaa vaikka pienen alueen kerralla päivässä. Minulla ainakin kasvaa säärissä runsaasti karvaa, tummia ja pitkiä karvoja. En vaan tykkää niistä.
Lady shaver on kivuttomin, mutta sänki tulee nopeasti. Karvanpoistovoiteita on myös, mutta niistä ei ole vuosiin kokemusta. Käytän epilaattoria parin viikon välein. Ensimmäinen kerta oli kivuliain, mutta sitten siihen tottui.
Sitten sun pitää satsata laadukkaaseen leidisheiveriin, ettei tarvitse höylällä raapia. Miesten partakoneet käy myös, eri asia haluaako ukko lainata tai haluatko ostaa itselleen kalliin partakoneen .
Minulla vitivalkoisena ja herkkäihoisena ei ainakaan toimi mikään muu kun terävä sheiveri suihkussa. Ensin hoitoainetta ja sitten sheivaus, päälle 1% hydrokortisonivoidetta ja myöhemmin paksusti kosteusvoidetta.
Nuorempana ihan itkin tummakarvaisia sääriäni joita yritin nyhtää kaikilla mahdollisilla laitteilla ja systeemeillä, aina oli iho punasilla näpyillä. Vanhempana hyväksyin sen, että kesäkaudella ainoa vaihtoehto on pyyhkiä sääret suihkussa sheiverillä joka ilta tai aamu. Ja aina voiteet perään. Mitään muuta ratkaisua tähän ei ole ja nyt se on jo nopea rutiini muun suihkuttelun lomassa, ei vaivaa enää lainkaan. Joskus kesällä saatan laittaa sääriin vielä myös BB-voidetta jos ne vieläkin vähän punoittavat.
Mä nypin yksitellen sormilla
Trikotillomania.