Mikä on rohkein tekosi?
Mitä sellaista olet elämässäsi tehnyt, joka on vaatinut eniten rohkeutta?
Kommentit (64)
Rohkeutta on vaatinut kaikista eniten olla oma itsensä ja tehdä niitä asioita jotka on itselle tärkeitä, vaikka muut ei sitä ymmärtäisi/hyväksyisi.
Eli oman polun kulkeminen.
Kohdannut ison, vihaisen koiran. Oltiin metsässä kävelyllä ja se tuli vastaan irrallaan. Hirveä rähinä ja murisi karvat pystyssä. Mulla oli mukana pieni lapsi. Nostin niin kovan äläkän ja heittelin sitä kaikilla kivillä ja kepeillä mitä maasta edestäni löysin ja se perääntyi eikä hyökännyt.
Jätin vakituisen, hyväpalkkaisen työn ja muutin maalle. Opiskelen, maalaan tauluja ja laulan bändissä. Talvet asun lämpimässä.
Psykiatriselle hoitojaksolle meneminen ja samassa yhteydessä sitoutuminen raittiuteen.
Rohkeinta on ollut heittäytyä tyhjän päälle. Eli aloittaa kaikki puhtaalta pöydältä.
Rohkeinta on ollut valita lapsettomuus.
Kaapista tuleminen ja avioero. Lapsia myös
Rohkeinta on ollut ottaa riski ja ostaa puolen miljoonan yritystoiminta. Pinnalla ollaan vaikka välillä on sukellettu ja syvälle.
Muutin yhteen miehen kanssa toisilla treffeillä. Hän asui ulkomailla ja muutin sinne. Nyt yhdessä 20 vuotta.
Sukupuolen vaihtaminen ja korjausleikkaus on ollut elämäni rohkein teko. Vihdoinkin saan olla oma itseni.
Olen voittanut esiintymisjännityksen sitkeällä laulukilpailuihin osallistumisella ja tehnyt rakastamastani musiikista itselleni työn.
Pääsin opiskelemaan varasijalta, kun koulu oli jo alkanut. Lähdin pelkän matkakassin kanssa, vailla mitään tietoa asunnosta. Olin yön hotellissa ja sain asunnon. Aika karsee, mutta menetteli syksyn. Myöhemmin sain paremman.
Pierasin kaupassa ja en edes lähtenyt pois, haju oli aivan jumalattoman hirvee mutta ei kukaa ees kattonu mua tai mitää
Pankista valtavan lainan ottaminen ja oman unelman toteuttaminen. Ostin hevostilan ja perustin ratsastuskoulun.
Kun avauduin isälleni siitä kuinka kamala hän on mua kohtaan aina ollut. Ja laitoin välit kokonaan poikki. 30 vuotta kestin sitä saamatonta juopottelevaa mieslasta, jota ei koskaan olis yhdenkään naisen pitänyt päästää pillunsa päälle pomppimaan. Ja onneksi ainoana lapsena olen nainen, joten tein selväksi hänelle, että en lapsia tee joten hänen paskat geenit, joiden ei koskaan olisi pitänytkään päästä jatkoon, päättyvät minuun. Hahhahhaa!
Elämänmuutos. Eli jätin kaupunginpölyt ja muutin tänne ihan Lapin erämaahan , opiskelin eräoppaaksi ja teen rakastamaani työtä.
Kyllä eniten sisua on vaatinut erota 40 vuoden liitosta.
Ehkä muutto töiden perässä pikkupaikkakunnalle, josta en tuntenut ketään. Myös työpaikasta oli vain hämärä käsitys etukäteen. Kannatti!
Synnytyspelkoisena lapsen synnyttäminen ilman muuta kivunlievitystä kuin ilokaasu. Käsittelin pelkoni yksin raskausaikana, eli työstin asiaa itsekseni. Kannatti, synnytys oli erittäin voimauttava kokemus ja se pelko tuli käsiteltyä siinä samalla.