Puoliso lopetti kotitöiden tekemisen kokonaan kun jäin työttömäksi
Joo, ymmärrän toki että minun kuuluukin tehdä nyt valtaosa kun kerran on aikaa, mutta että kaikki... Viikonloppunakin?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan alkaisi palvelemaan akkaa. Elämäntapatyöttömyydessä parasta on juuri se vapaa-aika! En todellakaan alkaisi akan hovimestariksi... M27
Mutta olisiko sinusta elättäjäksikään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso jopa odottaa että silitän kaikki hänen työvaatteensa. Ennen teki sen aina itse.
Ärsyttää niin että aloin jo katsoa jotain turhaa työkkärin cv-koulutusta itselleni. Saisi sitten muutaman päivän olla muuta kuin kotipiika.Ap
Kuvailepa miten tuo keskustelu eteni.
Vaimo kasaa vaatetta silityspöydän ääreen ja esim. huikkaa että ehditkö silittää nuo huomenna.
Kysymys on lähinnä retorinen, tietenkin e h d i n mutta en haluaisi.Ap
Tuo ei ollut keskustelu. Mitä sinä vastasit hänelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ainakin päivänselvää, että mies tekee kotityöt koska hän tekee normityöviikkoa 40h ja minä 60h.
Hahaha tässä hyvä esimerkki teille sohvaperunoille. Vai että ihan ärsyttää ne kotityöt kun olisi niin paljon aikaa lorvailtavana
Jos olet noin ahkera, tule meille siivoamaan ilmaiseksi. Vai oletko laiska?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso jopa odottaa että silitän kaikki hänen työvaatteensa. Ennen teki sen aina itse.
Ärsyttää niin että aloin jo katsoa jotain turhaa työkkärin cv-koulutusta itselleni. Saisi sitten muutaman päivän olla muuta kuin kotipiika.Ap
Vaimo kasaa vaatetta silityspöydän ääreen ja esim. huikkaa että ehditkö silittää nuo huomenna.
Lapsiko olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan alkaisi palvelemaan akkaa. Elämäntapatyöttömyydessä parasta on juuri se vapaa-aika! En todellakaan alkaisi akan hovimestariksi... M27
Mutta olisiko sinusta elättäjäksikään?
Miksi elättäisin naista? Käytän rahani itseeni. Feministinä uskon, että nainen ei tarvitse miehen rahoja. M27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ainakin päivänselvää, että mies tekee kotityöt koska hän tekee normityöviikkoa 40h ja minä 60h.
Hahaha tässä hyvä esimerkki teille sohvaperunoille. Vai että ihan ärsyttää ne kotityöt kun olisi niin paljon aikaa lorvailtavana
Voisin uteliaisuuttani tulla nyt kun tätä aikaa on. Kiinnostaa tietää missä kunnossa ihmisten kodit oikein on. - eri
No varmasti harmittaa, että sinusta on tullut ns. kotiäiti. Nyt vaan hei hakemaan töitä tai menet opiskelemaan uutta alaa.
Ei työtön ole mikään kotiorja. Hän ei tee enemmän sen takia että hänellä on aikaa, mutta hieman enemmän voi tehdä siksi että kotona oleva sotkee enemmän.
Onko teillä aiemmin mennyt osat toisin päin? Miten toimitte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin uteliaisuuttani tulla nyt kun tätä aikaa on. Kiinnostaa tietää missä kunnossa ihmisten kodit oikein on. - eri
Muakin kiinnostaisi nähdä miten ihmiset on kotityönsä organisoineet, kun niitä tuntuu riittävän jokaiselle päivällä ihan päivätyöksi asti :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastannut oikein mitään. Ehkä joku lyhyt murahdus.
Toinen ärsyttävä juttu oli se kun vaimo yritti että veisin hänen autonsa katsastukseen, kun
"minulla on kerta aikaa". Katsastusasema on hänen työpaikkansa vieressä!
En vienyt.
Ap
Kotityöt tietenkin pääosin sinulle, mutta ei se toinen voi itseään kokonaan ulkoistaa. Pitäähän sinunkin hakea aktiivisesti töitä. Keskustelkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei työtön ole mikään kotiorja. Hän ei tee enemmän sen takia että hänellä on aikaa, mutta hieman enemmän voi tehdä siksi että kotona oleva sotkee enemmän.
Se kotona olija ei myöskään ole mikään lapsen tasolle typistetty viaton uhri vaan ihan toimiva subjekti, joka tekee ihan omia valintojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin kiinnostaisi nähdä miten ihmiset on kotityönsä organisoineet, kun niitä tuntuu riittävän jokaiselle päivällä ihan päivätyöksi asti :D
Jaksaisin helposti tehdä yksin kaikki koti- ja pihatyöt. En vain ymmärrä MIKSI tekisin, kahden aikuisen taloudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kotona olija ei myöskään ole mikään lapsen tasolle typistetty viaton uhri vaan ihan toimiva subjekti, joka tekee ihan omia valintojaan.
Mitenkäs sait tästä tällaisen sadun puserrettua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen ärsyttävä juttu oli se kun vaimo yritti että veisin hänen autonsa katsastukseen, kun
En vienyt.Ap
Aplodeja, juuri näin. Voit omilla toimillasi vaikuttaa siihen mitä teet ja mitä et.
Kodinhoidossa on kyllä aika hyvät tuntpalkat, kun kodin hoitoon ja ruokiin menee noin neljä tuntia viikossa (se että pyykin- tai astianpesukoneen hurisemiseen menee enemmän aikaa ei varsinaisesti ole työtä.
Meillä puolet kuluista menee suunnilleen näin: asunto 500e, ruoka 300e, 200e muut
Arvo emännän kotona raatamiin hommiin on siis 250e/h (tähän toki kelan tuet päälle).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vienyt.Ap
No sitten vain reippaasti alat harjoitella murinan sijaan puhumista. Niin me ihmislajin edustajat kommunikoimme. Tulet siten ymmärretyksi ja ongelma ratkeaa.
Odotan vaan että kohta alkaa ilmestyä jotain tehtävälistoja jääkaapin oveen. Eilen vaimo vihjaili että piharuukut kaipaisi kukkia. Auliisti vielä kertoi missä on orvokit tarjouksessa.
Ap
Ne jotka siellä asuvat.
Lasketaanko teillä jokaisen vessakäyntien määrä ja jaetaan vesilasku sen mukaan? Telkkarin katsomiseen kulutettu aika merkitään muistiin ja eniten katsonut maksaa enemmän sähköstä. Pitkähiuksinen siivoaa 6,5 minuuttia enemmän viikossa kun jättää enemmän hiuksia lavuaariin jne. Onhan sekin yksi tapa...