Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia enneunista?

Vierailija
23.11.2022 |

Olen nähnyt enneunen muutaman kerran elämäni aikana. Kesällä näin tulevan tapahtuman unessa ja nyt viime yönä näin unta tilanteesta, joka toteutui päivän aikana.

Mistä te luulette, että tämmöiset tulee ja johtuu? Onko se jotain alitajunnan hommia, vai jotain yliluonnollista. Tänään tapahtuneessa oli kyse tilanteesta vieraan ihmisen kanssa, jota en (ehkä) olisi voinut ennakoida mielessäni. Toisaalta, sanotaan että tietoinen mieli on vain jäävuoren huippu.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP, kukaan?

Vierailija
2/24 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut kirjan "Unet tietävät", johon on koottu ihmisten enneunikokemuksia. Kirjan tekijät arvelivat, että ihminen pystyy jossain määrin muistamaan tulevia tapahtumia, mutta nämä muistot eivät jostain syystä pääse tajuntaan valvetilassa. Unessa niitä saattaa tulla esiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut kirjan "Unet tietävät", johon on koottu ihmisten enneunikokemuksia. Kirjan tekijät arvelivat, että ihminen pystyy jossain määrin muistamaan tulevia tapahtumia, mutta nämä muistot eivät jostain syystä pääse tajuntaan valvetilassa. Unessa niitä saattaa tulla esiin.

Miten niin muistamaan? Tuohan on riippuvainen siitä, että aika ja vapaa tahto olisivat pelkkiä illuusioita ja olisi vain yksi ajan kehä, jolla ihminen tietämättään kiertää koko elämänsä. En tiedä uskonko siihen, että tulevaisuus on ennalta määritetty. Ap

Vierailija
4/24 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen lukenut tuon kirjan. Se oli aika pelottava, mutta mielenkiintoinen.

Vierailija
5/24 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen lukenut tuon kirjan. Se oli aika pelottava, mutta mielenkiintoinen.

Onko tuon kirjan lähestymistapa siis pikemminkin psykologiaan ja alitajuntaan nojaava, vai johonkin yliluonnolliseen?

Vierailija
6/24 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuon kirjan lähestymistapa siis pikemminkin psykologiaan ja alitajuntaan nojaava, vai johonkin yliluonnolliseen?

No, siihen on lähinnä koottu ihmisten lähettämiä kokemuksia, mutta on siinä mietitty sitäkin, että mikä voisi selittää tällaiset kokemukset. Mutta koska kukaan ei varsinaisesti tiedä syytä, niin ei siinä mitään lopullista totuutta julisteta.

Vierailija
7/24 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muutama kokemus, mutta en halua jakaa niitä julkisesti. Kerron mieluummin vain tutuille.

Vierailija
8/24 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muutama kokemus, mutta en halua jakaa niitä julkisesti. Kerron mieluummin vain tutuille.

No ei tarvitse kertoa kokemuksia, mutta voithan kertoa, mikä sinusta selittää tätä ilmiötä?

Vierailija
9/24 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi hyvin selvää enneunta. Toinen liittyy valmistumiseeni. Toinen isäni sairauteen ja kuolemaan.

Molemmissa näin lopputuloksen.

Ja kummassakin tapauksessa näin asiat ennenkuin ne tapahtui.

Toisessa siis olin aivan varma etten valmistu ajallaan koska eräs tentti jumitti.

Unessa näin tentin tuloksen jolla pääsen läpi ja valmistun. Uni antoi valtavan rauhan vaikka järki tappeli vastaan.

Toisessa yö ennenkuin äiti soitti että isällä on syöpä näin unen josta tiedon ettei isä kuole tähän syöpään vaan tulee tietynlainen valmistumisvaihe.

Näin kävi. Isä ei kuollut syöpään vaan eli vielä muutaman vuoden. Kuoli sitten muuhun.

Itse uskon Jumalan antaneen nämä unet.

Lisäksi on muutama muukin uni jota pidän samankaltaisena

Vierailija
10/24 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tarvitse kertoa kokemuksia, mutta voithan kertoa, mikä sinusta selittää tätä ilmiötä?

En osaa selittää sitä. Tietysti maailmassa on paljon asioita, joita ei osata ainakaan vielä selittää tieteellisesti.

Vierailija
11/24 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain enneunen kaltaisia unia olen nähnyt, mutta ne ovat sellaisia, jotka voisivat periaatteessa olla sattumaakin. Olen kuullut joittenkin näkevän sellaisia enneunia, että unessa nähty tapahtuma toistuu seuraavana päivänä oikeassa elämässä täsmälleen samanlaisena kuin unessa, pieniä yksityiskohtia myöten.

Vierailija
12/24 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enneuniksi tiedän sellaiset unet jotka toistuvat. Mun kohdalla on näin. Jotkut kokee paljon niitä ja jotkut ei koskaan. Tuttuni näki Ukrainan sodasta jo vuosia unia ennenkö se alkoi.

Vierailija
13/24 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkät ihmiset näkee näitä. Mutta sen unen ja tapahtuman välillä voi olla pitkäkin aika. Siksi varmaan monet ei edes muista näitä enneunia.

Vierailija
14/24 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viime yönä unta että pissan heti herättyäni ja suureksi yllätykseksi se toteutui! Tämä on varma todiste evoluution harhaoppisuudesta. 

Vierailija
15/24 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämis enneunet pitää lähestulkoon aina paikkaansa. Sun alitajunta kertoo sulle mitä sä huomaat.

Vierailija
16/24 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkät ihmiset näkee näitä. Mutta sen unen ja tapahtuman välillä voi olla pitkäkin aika. Siksi varmaan monet ei edes muista näitä enneunia.

näen symbolisina enneunia tulevista tapahtumista hyvistä ja huonoista

Vierailija
17/24 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näen symbolisina enneunia tulevista tapahtumista hyvistä ja huonoista

Minä olen nähnyt sekä symbolisia että realistisia. Aika pienenä näin unia, jotka sijoittuivat menneeseen ja/tai ulkomaille. Elin ilman tv:tä ja pitkään ilman ikäistäni seuraa. En tiedä, mistä unet tulivat. 

Vierailija
18/24 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettämis enneunet pitää lähestulkoon aina paikkaansa. Sun alitajunta kertoo sulle mitä sä huomaat.

Tää on kyl jännää. Mä tutkin asiaa kun näin vaimosta tälläsiä unia.. Sitten paljastui pettäminen ja unet oli hämmentävän tarkkoja.

Ihmisen aivot huomaa miljoonia asioita päivässä. Mutta sä et kiinnitä niihin huomiota.  Alitajunta kuitenkin kiinnittää ja punoo niistä tarinan.  Alitajunnan on tarkoitus varoittaa sinua.  

Siksi mä näin noita pettämis unia ja aloin kiinnittää enemmän huomiota vaimon menoihin. Kiinni jäi että heilahti.

Vierailija
19/24 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi kaveri näkee noita. Ollaan monta x juteltu näistä ja mietitty voiko tosiaan olla alitajunnan kertomia juttuja. 

On meinaan ihan todistetusti soittanut esim mulle aamulla et tarkasta auton eturengas hän näki unta et ilmat vähissä. ( Edellisenä päivänä kävi meillä ja käveli 20m päästä autosta)..

Näki myös enneunen siitä että yks työkaveri kuolee. ( Mietittiin voiko olla että huomasi jotain outoa video palaverissa).

On nähnyt myös enneunen sukulaisensa sydänviasta  jota ei oltu vielä diagnosoitu. ( Tässä oli kyllä oireita esillä)

Vierailija
20/24 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä näen enneunia. Niistä tulee ikävä olo, tietyista unista tietää että jotakin ikävää tapahtuu.  Isäni, setäni ja tätini kuolemat olen nähnyt unessa etukäteen. 

Ja etiäiset on toinen juttu, niistä tulee myös epämiellyttävä tunne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä