Puoliso lopetti kotitöiden tekemisen kokonaan kun jäin työttömäksi
Joo, ymmärrän toki että minun kuuluukin tehdä nyt valtaosa kun kerran on aikaa, mutta että kaikki... Viikonloppunakin?
Kommentit (122)
Jos kotonaolija maksaa kuluista yhtä paljon kuin työssäkäyvä, pitäisi kotityöt laittaa puoliksi myös.
Jos työssäkäyvä elättää, niin kotonaolija tekee kotityöt.
Käytännössä kotonaoleva voi omasta halustaan tehdä vähän enemmän kotitöitä silloinkin, kun maksaa puolet, koska hänellä on enemmän aikaa, mutta pakko se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo tulee kotiin yleensä jo kahden maissa iltapäivällä. Mielestäni voisi osallistua edes ruoanlaittoon ja pyykkeihin, ainakin viikonloppuna. Tai edes laittaisi pihaa kuntoon kanssani.
Jääkö muissakin kodeissa ihan kaikki työt sille työttömälle?
Ap
Minulla on enemmän sitä aikaa tehdä pikku hiljaa omaa tahtiini ja käytän enemmän kuin mielelläni sen yhteisen ajan sitten siihen yhdessä oloon.
Mulla on ainakin suurimmaksi osaksi pirun tylsää kun ei ole niitä kotitöitä, eikä pihallakaan mitään. Pyykkikorikin on tyhjä :D Kuinka usein niin edes käy?
Puoliso jopa odottaa että silitän kaikki hänen työvaatteensa. Ennen teki sen aina itse.
Ärsyttää niin että aloin jo katsoa jotain turhaa työkkärin cv-koulutusta itselleni. Saisi sitten muutaman päivän olla muuta kuin kotipiika.
Ap
Meillä on ainakin päivänselvää, että mies tekee kotityöt koska hän tekee normityöviikkoa 40h ja minä 60h.
Meillä minä olen työtön ja hoidan arkisin kaiken muun paitsi tiskikoneen täytön ja tyhjennyksen. Viikonloppuisin molemmat tekee ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet viikolla, ja viikonloppuna vietätte yhdessä vapaa-aikaa ilman kotitöitä.
Yleensä viikonloppunakin pitää syödä, tulee tiskiä jne.
Wau, oikein pitää tiskit laittaa koneeseen?
Täytyy kai se ruokakin valmistaa, siivota jäljet yms. Kuka viitsii koko viikonlopun syödä jotain einestä tai noutoruokaa.
Huh huh, oikein hiki tulee kun näen sinut pilkkomassa kasviksia ja keittämässä kastiketta kokoon. Kuorit toiselle perunatkin valmiiksi?
Mikä oikeus sillä toisella on vain löhötä sohvalla kun toinen kuorii, pilkkoo, paistaa, kattaa, siivoaa keittiön...
Se on ihan oma valinta vuonna 2022 tehdä kaikki vaikeimman kautta ja olla käyttämättä sitä omaa itsemääräämisoikeuttaan esim maata sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Puoliso jopa odottaa että silitän kaikki hänen työvaatteensa. Ennen teki sen aina itse.
Ärsyttää niin että aloin jo katsoa jotain turhaa työkkärin cv-koulutusta itselleni. Saisi sitten muutaman päivän olla muuta kuin kotipiika.Ap
Kuvailepa miten tuo keskustelu eteni.
Ja tuo on sit aivan kohtuutonta? :DDDD jätä se sika
Sinulla on koko päivä aikaa kun olet työtön. Sinulla on mahdollisuus tehdä ruuat ja siivota. Sillä joka joutuu olemaan töissä, ei ole aikaa ja mahdollisuutta. Oletko laiska? Oletko etsinyt reippaasti töitä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ainakin päivänselvää, että mies tekee kotityöt koska hän tekee normityöviikkoa 40h ja minä 60h.
Hahaha tässä hyvä esimerkki teille sohvaperunoille. Vai että ihan ärsyttää ne kotityöt kun olisi niin paljon aikaa lorvailtavana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkentava kysymys kirjoitti:
Lopetitko sinä kaiken osallistumisen yhteisiin kuluihin? Eli maksatko vain omat kulusi?
No en tietenkään. Saan ansiosidonnaista.
Ap
Maksat siis puolet kuluista? Ei sinun silloin tietenkään tarvitse tehdä minuuttiakaan enempää kotitöitä. Miksi sinun pitäisikään tehdä osa kumppanisi töistä rangaistuksena työttömyydestäsi?
Kukakohan siellä kotona sotkee tai kuluttaa sähköä jne. ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää niin että aloin jo katsoa jotain turhaa työkkärin cv-koulutusta itselleni. Saisi sitten muutaman päivän olla muuta kuin kotipiika.Ap
Vaimo kasaa vaatetta silityspöydän ääreen ja esim. huikkaa että ehditkö silittää nuo huomenna.
Kysymys on lähinnä retorinen, tietenkin e h d i n mutta en haluaisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo tulee kotiin yleensä jo kahden maissa iltapäivällä. Mielestäni voisi osallistua edes ruoanlaittoon ja pyykkeihin, ainakin viikonloppuna. Tai edes laittaisi pihaa kuntoon kanssani.
Jääkö muissakin kodeissa ihan kaikki työt sille työttömälle?
Ap
Minulla on enemmän sitä aikaa tehdä pikku hiljaa omaa tahtiini ja käytän enemmän kuin mielelläni sen yhteisen ajan sitten siihen yhdessä oloon.
Mulla on ainakin suurimmaksi osaksi pirun tylsää kun ei ole niitä kotitöitä, eikä pihallakaan mitään. Pyykkikorikin on tyhjä :D Kuinka usein niin edes käy?
Nämä keskustelut saa aina miettimään miten levällään ihmisellä oikein asiat on, kun kotityöt, yms on sitä 24/7 orjatyötä.🤣 Lähinnä tylsäähän tämä kotona olo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo kasaa vaatetta silityspöydän ääreen ja esim. huikkaa että ehditkö silittää nuo huomenna.
Kysymys on lähinnä retorinen, tietenkin e h d i n mutta en haluaisi.Ap
Anna hyvä ihminen sen kasan olla🤣
Minä en ainakaan alkaisi palvelemaan akkaa. Elämäntapatyöttömyydessä parasta on juuri se vapaa-aika! En todellakaan alkaisi akan hovimestariksi... M27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on lähinnä retorinen, tietenkin e h d i n mutta en haluaisi.Ap
🤦
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan alkaisi palvelemaan akkaa. Elämäntapatyöttömyydessä parasta on juuri se vapaa-aika! En todellakaan alkaisi akan hovimestariksi... M27
Nih
Vierailija kirjoitti:
Elämäntapatyöttömyys poistaa kyllä tehokkaasti riskin, että joku akka kopauttaa nuijalla päähän ja raahaa luolaansa. Win-win.
Itse ainakin ilmoitin heti suoraan että kun maksan puolet kuluista, vapaa-aikani on minun enkä käytä sitä kumppanille kuuluvien kotitöiden tekemiseen. Kun huomasin että asia tuli selväksi, olen sitten vapaaehtoisesti tehnyt vähän enemmän.