Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolen alkoholismiin, mutten osaa lopettaa. Olen antanut jo periksi.

Vierailija
10.05.2022 |

Jos jollain on jotain hyviä vinkkejä, otetaan vastaan. Mikään "lopeta vaan se juominen" ei toimi. Olen luovuttanut. Hoitoon ei ole varaa. Olin kaksi päivää Minnesota-hoidossa ja luovutin. Siellä ei ollut mitään tekemistä. Ei saanut käyttää tietokonetta, kännykkää, eikä lukea omia kirjoja. Ainoastaan uskonnolliset kirjat olivat ok. Lisäksi joutui joka päivä istumaan ryhmässä lausumassa raamatullisia runoja. Ehkä annan vaan itseni mennä.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene jollekin muulle katkolle, ei kai se minnesotahoito ole ainoa? 

Onko A-kilta toiminta sinulle tuttua? Siellä vaaditaan vaan, että on täysi-ikäinen ja raittiina paikalla.

Vierailija
2/59 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa AA-kerhot, Mielenterveystalon omahoito-ohjelma, Antabus-lääke yms.

Itse raitistuin AA-kerhon ja Antabuksen avulla. Tosin jokaiselle sairastuneelle tehoaa oma keinonsa, kaikki eivät sovi kaikille.

Tsemppiä sulle, älä luovuta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko A-kilta toiminta sinulle tuttua? Siellä vaaditaan vaan, että on täysi-ikäinen ja raittiina paikalla.

Katkaisuhoito ei ole muuta kuin katkaisu. 3-5vrk ilman viinaa ja saa rauhoittavia, b-vitamiinia ruiskeena ja yöksi unilääkettä. Sitten onkin taas valmis uuteen ryyppyputkeen.

Vierailija
4/59 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkaisuhoito ei ole muuta kuin katkaisu. 3-5vrk ilman viinaa ja saa rauhoittavia, b-vitamiinia ruiskeena ja yöksi unilääkettä. Sitten onkin taas valmis uuteen ryyppyputkeen.

Lisään vielä: 5 ateriaa päivässä. Ja en ole ap mutta samassa jamassa.

Vierailija
5/59 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy päihdelinkin sivuilla hakemassa vertaistukea ja lukemassa muiden tarinoita. Jos mistään löydät Loirin kirjan Selviämistrainoita, lue se. Ihmiset ovat päässeet pahoistakin paikoista takaisin.

Itse olin lähinnä viikonloppuviinintissuttelija ja kohtuumäärissä. Minnesotahoidossa ollut taitaa olla jo vähän eri kaliiberin kaveri, joten voipi olla, että en ole paras sanomaan. Muista, että alku on aina hankala ja toteuta "tänään en juo"-mentaliteettia. Päivä kerrallaan.

Vierailija
6/59 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edistystä että edes myönnät ongelman.Yleensä nämä ovat omasta mielestään absolutisteja.

Vierailija
7/59 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs toveri sanoi katkolta päästyään:

"Eipä ole ikinä enempää tehnyt viinaa mieli kuin siellä. Päivästä toiseen vaan puhutaan viinan juonnista eikä tehdä mitään muuta. Olisipa ollut edes jotain tekemistä"

Noh, on raitistunut sittemmin.

Vierailija
8/59 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisuun ja siellä antabuskuuria naamaan. Irtaudu kavereista, jotka ryyppää tai vetää huumeita.

Jos tykkäät pelata, lukea, katsella tv sarjoja tms aikaa vievää median kulutusta, tee niin.

Entisenä narkomaanina en voi painottaa tota kavereista irtautumista tarpeeksi.

2kk jos vaan jaksat, niin alkaa helpottaa kun krapula häviää ja himo vähän laskee.

Vierailija
9/59 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me kuollaan ajallaan. Kukin kuollaan omalla tavalla. Sairaus, tapaturma tai oman käden kautta.

Vierailija
10/59 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olet jo aloittanut koska myönnät että olet viinan orja. Orja.

Mä olin tupakan orja, hulluna piti juosta kylillä tupakan perässä ostamassa lisää ja lisää. En onneksi sortunut Tallinnan/Tukholman matkoihin. 

Sitten aloin vaan psyykkaamaan itseäni, "jo on kumma että sateessa pitää lähteä tupakan ostoon, hitto kun haisee vaatteet ja kädet, onpas kauheen näköstä..." eli tein siitä negatiivisen asian. (sä olet jo koska et saa enää iloa tms viinasta) Nyt vaan, tunti kerrallaan niinkuin tuolla sanottiin.

Koeta ne ulkoilut sun muut, nyt ois kevätbongaukset menossa, siirrä ajatuksia muualle. Ite aloin silloin valokuvaamaan! Senkin voi tehdä kännykällä jos ei ole järkkäriä tms.

Kyllä se siitä, sulla on tullu viinakiintiö täyteen, olet juonut mitä sinuun mahtuu, kuten mä poltin sen mikä mun keuhkoihin mahtui!

Tsemppiä, kyllä se siitä, tunti kerrallaan. (Tällä hetkellä en polta, poltin 35v sitten, en tiedä jos huomenna....)

Vierailija
11/59 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kun lähtee liikkeelle ettei tee mitään isoja tavoitteita eikä ajattele asiaa Kokonaan Lopettamisena vaan jättää yhden viinan juomatta,vaikka sen viimeisen. Tai siirtää ensimmäistä tunnilla Ja on raitis tunnin kerrallaan. Riippuvuus ihan mistä tahansa asiasta on hirveää kun ahdistaa&itkettää ajatuskin lopettamisesta. Mutta tunti per päivä,huomenna puolitoista..

Hyvin se menee,sä pystyt siihen!!! 🥰

Vierailija
12/59 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovuta. Toivon, että jaksat yrittää. Läheiseni on toipuva alkoholisti. Hän sai apua julkisen terveydenhuollon kautta.

Olen oppinut ymmärtämään sairautta päihdepsykiatri Juha Kemppisen päihdeblogin kautta. Blogin lukeminen oli itselleni silmät avaava kokemus. Suosittelen lukemaan. 

Blogissa kerrotaan kuinka tie alkoholismiin vie. Kuinka alkoholismi alkaa ja kuinka se kehittyy. Blogissa pohditaan alkoholismin etenemistä mutta myös tietä paranemiseen. Kun ymmärtää sairautta, ulospääsy tilanteesta helpottuu. Paraneminen on sinulle ja muillekin kohtalotovereille mahdollista. 

Toivon sinulle ap rohkeutta ja voimia hakea apua. Se kannattaa. 

https://juhakemppinen.fi/alkoholismin_varhaisvaiheet

https://juhakemppinen.fi/alkoholismin_keskivaiheet

https://juhakemppinen.fi/alkoholismin_myohaisvaiheet

https://juhakemppinen.fi/alkoholismin_kotihoitomenetelmat

Vierailija
13/59 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis olla joku syy lopettaa juominen. Jos ei juo niin on aina yksin . Jos juo on yksin . Juodessa saa hetken tauon yksin olosta.

Vierailija
14/59 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäis olla joku syy lopettaa juominen. Jos ei juo niin on aina yksin . Jos juo on yksin . Juodessa saa hetken tauon yksin olosta.

Mutta tuokin on tavallaan tekosyiden keksimistä. Ei seura ja esimerkiksi parisuhde juomista lopeta, muutoin ei olisi niin paljon perheellisiä alkoholisteja. Onko sinulla jo ollut maksa-arvot koholla tai muita terveysongelmia juomisesta johtuen? Ne on niitä todellisia syitä lopettaa juominen.

Vierailija
15/59 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

antabusta niin vitusto. birusti. rukoile saatanaa

Vierailija
16/59 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut raitistuneen, joka raitistui minnesotahoidolla.

Yritä aloittaa uudelleen.

Vierailija
17/59 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä saada syöpä, niin kuoletkin siihen ennen kuin pullo vie hautaan. 

Vierailija
18/59 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin lopettamisessa vaikeinta on keksiä jotain muuta tekemistä. Varsinkin kun on tottunut olemaan tuiterissa kaiket illat, tuntuu että sitä aikaa on iltaisin ihan saakelisti. Eikö tämä ilta ikinä lopu? Jos et käy töissä, tilanne on vielä pahempi, sun pitää keksiä koko päivälle jotain askaretta. Minä olen onnistunut vähentämään juomista, mutta taistelen sen kanssa että kroppa odottaa sitä alkoholia ja kun se ei saa sitä, alkaa ahdistaa. Noh, sain masennuslääkkeen siihen ahdistukseen. Se auttaa vähän. Mutta tuo, että pitäisi keksiä jotain tekemistä. Se on kyllä vaikeaa kun ei mikään kiinnosta. 

Vierailija
19/59 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko yksityiseltä lääkäriasemalta apua lopetukseen. Sukulainen maksaa. Ja EI lähetettä eteenpäin, vaan siellä erikoislääkäri kerran pari ja on niissä terapeuttikin jokusen kerran kysymyksiin jos tarvii. Voi vähentää alkoholia tai antabuslääke tms. On myös shamaani tai meedio, joka voisi nähdä mikä vaikuttaa asiaan, että tilanne meni tuohon. Ei kai ole mitään menetettävää jos lyhyesti kokeilee jotain sellaista, mikä ei tuntuisi epämiellyttävältä, vaan toisi valaistusta. Joskus sisäinen voima palaa ja oma tahto.

Vierailija
20/59 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypnoterapeutti, joka osaa purkaa aiemmat "ohjelmoinnit" ja traumat? Osaa tehdä jotain positiivista. Onkohan sellaisia suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi