Kuolen alkoholismiin, mutten osaa lopettaa. Olen antanut jo periksi.
Jos jollain on jotain hyviä vinkkejä, otetaan vastaan. Mikään "lopeta vaan se juominen" ei toimi. Olen luovuttanut. Hoitoon ei ole varaa. Olin kaksi päivää Minnesota-hoidossa ja luovutin. Siellä ei ollut mitään tekemistä. Ei saanut käyttää tietokonetta, kännykkää, eikä lukea omia kirjoja. Ainoastaan uskonnolliset kirjat olivat ok. Lisäksi joutui joka päivä istumaan ryhmässä lausumassa raamatullisia runoja. Ehkä annan vaan itseni mennä.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin lopettamisessa vaikeinta on keksiä jotain muuta tekemistä. Varsinkin kun on tottunut olemaan tuiterissa kaiket illat, tuntuu että sitä aikaa on iltaisin ihan saakelisti. Eikö tämä ilta ikinä lopu? Jos et käy töissä, tilanne on vielä pahempi, sun pitää keksiä koko päivälle jotain askaretta. Minä olen onnistunut vähentämään juomista, mutta taistelen sen kanssa että kroppa odottaa sitä alkoholia ja kun se ei saa sitä, alkaa ahdistaa. Noh, sain masennuslääkkeen siihen ahdistukseen. Se auttaa vähän. Mutta tuo, että pitäisi keksiä jotain tekemistä. Se on kyllä vaikeaa kun ei mikään kiinnosta.
Alkoholi on depressantti. Kun olet vain selvin päin, niin alkaa kiinnostamaankin taas asiat. Uskon suhun, sä pystyt tähän! Laita vaikka äänikirja korville ja lähdet kävelemään. Jos ei mikään muu innosta, bongaile vaikka peppuja, kunhan saat tekemistä. Bookbeatissa on kehuttu Annie Gracen Selvinpäin, josta moni kertoi saaneensa apuja.
Laske oikeasti montako annosta juot viikossa. Alat siitä sitten vähentämään parilla annoksella per viikko. Tehosi Itselläni. Muutamia kuukausia olin kokonaan juomatta sen jälkeen. En ole ryhtynyt absolutistiksi, vaan nyt satunnaista käyttöä.
Mieti MIKSI sä käytät alkoholia. Siihen on aina joku laukaiseva tekijä. Itse aloin käyttämään, kun sairastuin. Kivut ja oireet olivat kamalat ja alkoholilla sai hetkeksi ne laantumaan. Mutta kun siitä alkosta tulee jokapäiväinen juttu, tekee se uuden terveysongelman. Päätin yrittää kaikkeni ja lopettaa itsesäälissä vellomisen. Hiljalleen pääsin eroon päivittäisestä juomisesta.
Älä luovuta! Tosiasia on, että alkoholisti ei voi koskaan juoda jos meinaa pysyä raittiilla tiellä. Mutta se on mahdollista. Tärkeää on keksiä tekemistä sen alkoholin tilalle. Ja myös hakea apua niiden tunteiden kohtaamiseen, joita on alkoholilla koittanut tukahduttaa.
Kuulostaa kliseeltä, mutta liikunta auttaa. Krapulassa ei voi liikkua ja mielekäs liikunta auttaa käsittelemään tunteita, antaa syyn huolehtia itsestä ja tuottaa mielihyvähormoneja.
Pääkaupunkiseudulla toimii Strenght for reason, jota kautta saa apua liikuntaharrastukseen, mutta ehtona on täysi raittius.
Toivottavasti jaksat uskoa itseesi. Raittius on mahdollista ja ansaitset raittiin, hyvän elämän. Haaveile asioista, joita voit toteutttaa raittiina <3 Valtavasti tsemppiä. Ei tule olemaan helppoa, mutta varmasti sen arvoista.
Olet oikealla tiellä kun myönnät asian. Älä luovuta, vaikka tuntuu kuinka turhalta ja vaikealta. Kyllä se siitä vielä kääntyy.
Mun sukulaismies oli kymmenen vuotta pulsuna Tampereella ja raitistui. Itseasiassa raitistui kahdesti, kun sortui ekana raitistumisen vuosipäivänä juomaan. Viitisen vuotta eli raittiina, löysi naisystävän ja sai työpaikan. Sitten kuoli, oli lasoleiden ja muiden jäljiltä aika pahassa kunnossa kroppa. Mutta hyvä esimerkki siitä, että aina on toivoa.
Suvusta löytyy muitakin juoppoja, mutta nämä eivät ongelmaa tunnusta. Silloin on vaikeaa parantua.
Voimia sinulle. Usko itseesi ja parempaan huomiseen. Moni on tuosta jamasta itsensä ylös vetänyt, joten miksi et sinäkin. Lue ja hanki tietoa, puhu ongelmasta avoimesti ja hae apua.
Kaikkea hyvää sinulle.
Ap. Sinä tarvitset rakkautta.. Sellaista rakkautta, että voit puhua tunteistasi vapaasti pelkäämättä ja saat hyväksyntää. Tietysti pitää opetella puhumaan selvin päin. Viina on unohdusta antava lääke. Kun opit puhumaan rehellisesti ja avoimesti asioista ja tunteista, et tarvitse lääkettä eli viinaa. Kokeile Aa-ryhmää. Sinä et ole huono ihminen, vaan käytät väärää keinoa asioidesi läpikäymiseen. Me kaikki ihmiset olemme saman arvoisia ja meidän tulee kantaa toistemme kuormia.
Vierailija kirjoitti:
Pitäis olla joku syy lopettaa juominen. Jos ei juo niin on aina yksin . Jos juo on yksin . Juodessa saa hetken tauon yksin olosta.
Tuo on varmaan monella. Itse olen tissutellut noin, en joka päivä (yleensä), mutta just sen verran että aika nopeasti elämä pyörii lasin ympärillä vaikkei ole edes känässä.
Ja aina kun lopettaa muuttuu lähes eri ihmiseksi, ajatusmaailma loksahtaa heti uusiksi. Se tuossa on se hämmentävin.
Mä en edes osaa ryypätä seurassa. Tavallaan olen säästänyt pitkän pennin etten ole kuluttanut aikaani baareissa.
Taikasienet tai LSD toimii oikeasti. Tutkimuksia löytyy noiden tehosta alkoholismin hoidossa. Yhdysvalloissa ennen LSD:n tekemistä laittomaksi v. 1966 tehtiin tutkimus, jossa 80% osallistujista parantui alkoholismista LSD-hoidon jälkeen. Taikasieniä löytyy suomen luonnosta.
Jos olet epätoivoinen eikä ole mitään menetettävää, suosittelen noita. Googlesta löytyy paljon tietoa. Tsemppiä ap!
Vierailija kirjoitti:
Mieti MIKSI sä käytät alkoholia. Siihen on aina joku laukaiseva tekijä. Itse aloin käyttämään, kun sairastuin. Kivut ja oireet olivat kamalat ja alkoholilla sai hetkeksi ne laantumaan. Mutta kun siitä alkosta tulee jokapäiväinen juttu, tekee se uuden terveysongelman. Päätin yrittää kaikkeni ja lopettaa itsesäälissä vellomisen. Hiljalleen pääsin eroon päivittäisestä juomisesta.
Ei siihen aina ole mitään laukaisijaa. Olen lipunut juomaan joka viikonloppu kännit molempina päivinä. Ei ole mitään syytä, koska voin arkisin raittiina paremmin, mutta vapaalla vain kaipaa olutta. Alkoholismigeenit kyllä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Taikasienet tai LSD toimii oikeasti. Tutkimuksia löytyy noiden tehosta alkoholismin hoidossa. Yhdysvalloissa ennen LSD:n tekemistä laittomaksi v. 1966 tehtiin tutkimus, jossa 80% osallistujista parantui alkoholismista LSD-hoidon jälkeen. Taikasieniä löytyy suomen luonnosta.
Jos olet epätoivoinen eikä ole mitään menetettävää, suosittelen noita. Googlesta löytyy paljon tietoa. Tsemppiä ap!
Voiko tän propagandan levittämisen lopettaa. Normaalilla suomalaisella ei ole mitään mahdollisuutta näihin eikä se ole mitenkään realistinen vaihtoehto.
Valvottu antabuskuuri ja keskusteluapu. Koita sitä.
Kyllä on. Ihan tuossa 50m päässä kasvaa pellolla niitä sieniä. Yks kaveri kerran keräsi mukaansa. Minua ei kiinnosta. Lopetin alkoholin käytönkin.
Tulee päivä jolloin sinua ei vain nappaa enää juominen yhtään. Ei kiinnosta tippaakaan. Tuo päivä on sinulle ap tullut tänään. Onneksi olkoon. Onnea uudelle raittiille elämällesi rakas ihminen.
Ei se ole edes helppoa juoda itseään hengiltä. Siinäkin voi epäonnistua. Sitä voi vaan joskus joutua sellaiseen mielentilaan, että jostainsyystä vaan pystyy olemaan juomatta helpommin. Niistä tilanteista kannattaa pitää kiinni.
Muista tämä neuvo tai ohjeistus tai vain lausahdus: Kun menet kauppaan, teet valinnan. Kun pistät pullot kaappiin, teet valinnan. Kun otat kulauksen, teet valinnan.
Ihminen tekee paljon valintoja ja ne kaikki lähtevät itsestä. Tee se valinta toisin. Kovaa se on, mutta se on valinta.
Puhun omasta kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät voi muuttaa asioita muissa kuin itsessään. Sen takia ainoa tepsivä keino on se, että lakkaa juomasta. Valitan.
Ei se juomisen lopettaminen itsessään ole mikään taikakeino, jolla elämä muuttuu maagisesti paremmaksi.
Siitähän se vasta alkaa kun pitäisi keksiä tilalle jotain ja tyhjyys ja morkkikset iskee.
Joku korvaava lääke, esim opamox, voisi auttaa. Sitten ei ainakaan tulisi maksavauriota.
Vierailija kirjoitti:
Joku korvaava lääke, esim opamox, voisi auttaa. Sitten ei ainakaan tulisi maksavauriota.
Bentsoja ei anneta alkoholisteille/liikakäyttäjille. Liikaa riskiä sekakäyttöön.
Eikä se ole muutenkaan hyväksi korvata yhtä riippuvuutta toisella.
Mitä jos se onkin koti missä juo yksin?