Kuolen alkoholismiin, mutten osaa lopettaa. Olen antanut jo periksi.
Jos jollain on jotain hyviä vinkkejä, otetaan vastaan. Mikään "lopeta vaan se juominen" ei toimi. Olen luovuttanut. Hoitoon ei ole varaa. Olin kaksi päivää Minnesota-hoidossa ja luovutin. Siellä ei ollut mitään tekemistä. Ei saanut käyttää tietokonetta, kännykkää, eikä lukea omia kirjoja. Ainoastaan uskonnolliset kirjat olivat ok. Lisäksi joutui joka päivä istumaan ryhmässä lausumassa raamatullisia runoja. Ehkä annan vaan itseni mennä.
Kommentit (59)
Valinta olla juomatta tehdään yksi lasi kerrallaan. Ei ole helppoa mutta ainoa tie. Tilalle olisi hyvä keksiä jotain muuta terveellisempää tekemistä. Voiko päihdeaddiktion vaihtaa ensin johonkin vähemmän vaaralliseen ja vieroittaa itsensä sitten siitä? Jos uskonto uutena addiktiona ei nappaa, onhan noita muitakin, kuten liikunta, terveellinen ruoka ja ties mitkä ismit.
Ei antabus kaikilla edes toimi. Katkolla oli sellaisiakin tyyppejä, jotka sanoi kokeilleensa antabusta, mutta pystyivät juomaan siitä huolimatta. Naama vaan tuli punaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei antabus kaikilla edes toimi. Katkolla oli sellaisiakin tyyppejä, jotka sanoi kokeilleensa antabusta, mutta pystyivät juomaan siitä huolimatta. Naama vaan tuli punaiseksi.
Ei kovin hyvä valmiste jos ei toimi tai huonontaa oloa. Ehkä joku muu ratkaisu.
Ne raitistuu jotka tekee sen eteen mitä tahansa. Sen mentaliteetin se vaatii, ei ole helpompaa tietä. Pari kuukautta ikävässä paikassa vai tuhoutuminen? Moni ehtii valitettavasti kuolla ennen kuin on valmista kauraa.
Vierailija kirjoitti:
Valinta olla juomatta tehdään yksi lasi kerrallaan. Ei ole helppoa mutta ainoa tie. Tilalle olisi hyvä keksiä jotain muuta terveellisempää tekemistä. Voiko päihdeaddiktion vaihtaa ensin johonkin vähemmän vaaralliseen ja vieroittaa itsensä sitten siitä? Jos uskonto uutena addiktiona ei nappaa, onhan noita muitakin, kuten liikunta, terveellinen ruoka ja ties mitkä ismit.
Silloin kun kävin AA:ssa sielläkin oli sitä uskontoa, mutta meille myös sanottiin ettei sillä ole väliä kuka mihinkin uskoo, vaikka kivien energiaan tms. Lähinnä kyse on vaan siitä, että saa jotain muuta ajateltavaa sen alkoholin sijasta. Henkisyys on toimiva asia sille.
Minusta, jos sinulla ei ole vielä terveys mennyt alkoholin takia, peli ei ole menetetty. Mutta alkoholin lopettaminen on vaikeaa, se on totta ja siihen tulee varautua. Ahdistus nousee, kun elimistö odottaa sitä alkoholia johon se on tottunut. Ja voi olla vaikeaa saada unta kun on tottunut lähinnä sammumaan. Lääkäriltä voi pyytää apuja siihen, rauhoittavia ja unilääkkeitä ei ihan helposti saa, mutta jos nyt saa vaikka Ketipinoria niin ei kannata olla heti että "mää en tämmösiä suostu syömään". Kun se ei takuulla ole alkoholia pahempi vaihtoehto ja sitä ei tarvitse loppuelämä syödä. Lähinnä vaan sen vieroitusvaiheen yli, että se auttaa ahdistukseen ja unen saantiin. Mulla Ketipinor on auttanut selvästi. Juon harvemmin kuin ennen ja jos tästä pikkuhiljaa pääsisi siihen, että en juo ollenkaan.
Vihaa viinaa mutta älä itseäsi. Alkoholi on huume joka on iskostunut kulttuuriin vaikka monella on geneettinen alttius riippuvuuteen. Eikö viinalla läträys jo riitä?
Ihmiset eivät voi muuttaa asioita muissa kuin itsessään. Sen takia ainoa tepsivä keino on se, että lakkaa juomasta. Valitan.
Vierailija kirjoitti:
Pari exää ollut antabuksella. Toinen sanoi suoraan, että juo siitä huolimatta, ei se sitä estä. Ja yleensä lopettivat sen antabuksen päivää paria ennen viikonloppua kun "pärjäävät ilmankin" eli kehitettiin sit riitaa että saa juoda.
Ehkä karuin tapaus oli kun sedälläni oli asennettu antabus-kapseli ihon alle. Kaivoi sen sit pois saadakseen juotua, vaikka oli vastuussa lapsesta silloin 😔
Oletko ap kuullut naltrexonista, myytiinkö sitä nimellä selincro? Sen pitäisi vähentää alkoholin himoa, alkoholista ei tule enää sitä hyvää fiilistä. Joillain toimii hyvinkin ja jotkut sit juovat kahta kauheammin känniin päästäkseen.
Itse olen tuurijuoppo. Kausittain elän hyvinkin terveellisesti ja urheilen, sit kun juon, niin menee helposti pari pulloa kirkasta viikonlopussa, joka on 50 kiloiselle naiselle aivan liikaa. Menee vähintään keskiviikkoon tai torstaihin, kun olo alkaa palautumaan normaaliin. Ja sithän se juotattaa uudestaan.
Olen joskus treenikausina syönyt urheilusta palautumiseen l-glutamiinia ja huomasin sivuoireena, että alkoholia ja makeaa ei tehnyt mieli. Sitä kai käytetään jenkeissä enemmänkin alkoholistien vieroituksessa.
Onko sulla mitään muuta ilonlähdettä kuin alkoholi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun kävin AA:ssa sielläkin oli sitä uskontoa, mutta meille myös sanottiin ettei sillä ole väliä kuka mihinkin uskoo, vaikka kivien energiaan tms. Lähinnä kyse on vaan siitä, että saa jotain muuta ajateltavaa sen alkoholin sijasta. Henkisyys on toimiva asia sille.
Minusta, jos sinulla ei ole vielä terveys mennyt alkoholin takia, peli ei ole menetetty. Mutta alkoholin lopettaminen on vaikeaa, se on totta ja siihen tulee varautua. Ahdistus nousee, kun elimistö odottaa sitä alkoholia johon se on tottunut. Ja voi olla vaikeaa saada unta kun on tottunut lähinnä sammumaan. Lääkäriltä voi pyytää apuja siihen, rauhoittavia ja unilääkkeitä ei ihan helposti saa, mutta jos nyt saa vaikka Ketipinoria niin ei kannata olla heti että "mää en tämmösiä suostu syömään". Kun se ei takuulla ole alkoholia pahempi vaihtoehto ja sitä ei tarvitse loppuelämä syödä. Lähinnä vaan sen vieroitusvaiheen yli, että se auttaa ahdistukseen ja unen saantiin. Mulla Ketipinor on auttanut selvästi. Juon harvemmin kuin ennen ja jos tästä pikkuhiljaa pääsisi siihen, että en juo ollenkaan.
Eli juot edelleen ja vetelet sen lisäksi ketipinoria joka tuhoaa vielä lisää luontaista kykyä nukahtaa. Ketipinor myös yleensä lisää ahdistusta ja masennusta. Älä hyvä ihminen selitä tuollaista kun et tiedä ollenkaan mistä puhut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäis olla joku syy lopettaa juominen. Jos ei juo niin on aina yksin . Jos juo on yksin . Juodessa saa hetken tauon yksin olosta.
Mutta tuokin on tavallaan tekosyiden keksimistä. Ei seura ja esimerkiksi parisuhde juomista lopeta, muutoin ei olisi niin paljon perheellisiä alkoholisteja. Onko sinulla jo ollut maksa-arvot koholla tai muita terveysongelmia juomisesta johtuen? Ne on niitä todellisia syitä lopettaa juominen.
Jos on juomatta, niin selväpäisiin ihmisiin tutustuminen pitkällä juoksulla on todennäköisempää.
Eikä se parisuhde tosiaan pelasta siltä juomiselta. Ainakin mun ex huusi mulle että ei hän edes jois niin paljon ilman mua ja oli todella vakuuttunut asiasta, että mä olin se syypää. Noh, potki mut pihalle että saa "elää elämäänsä" ja juo nyt kahta kauheammin. Itsellä loppui viikonloppujuominen tasan siihen, kun suhde päättyi. Itseasiassa toinenkin ex raivosi joskus mulle että se on mun vika, että hän juo 🤦
Olen itsekin todella yksinäinen ja kaipaan paljon seuraa ja jopa exää, kyllä mulla on välillä mielessä että tää on turhaa, mä lähden juomaa . Mutta täytyy etsiä itsestä se juttu, minkä takia on juomatta. Itse siihen tilalle täytyy jotain keksiä. Ja se on pidempi prosessi, se ei tapahdu viikossa, ei ehkä kuukausissakaan, vaan askel kerrallaan.
Sen syyn pitää tulla itsestä, ei ulkopuolelta ja muista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on paha ahdistus ja masennus. Käyn terapiassa ja syön ssritä.
Kun en käytä alkoholia, niin joudun sit syömään rauhoittavia ja unilääkkeitä.
En nyt tiedä, kumpi on pahempi. Olla alkonarkki vai reseptillä siunattu pillerinarkki.
Mutta hyvä jos keti toimii sulla. Itsellä ei toiminut, vaikka sillä nukutuksi saakin.
Ja onnea edistyksestä! 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli juot edelleen ja vetelet sen lisäksi ketipinoria joka tuhoaa vielä lisää luontaista kykyä nukahtaa. Ketipinor myös yleensä lisää ahdistusta ja masennusta. Älä hyvä ihminen selitä tuollaista kun et tiedä ollenkaan mistä puhut.
No ei ole mulla lisännyt ahdistusta ja masennusta, vaan on nimenomaan auttanut niihin, ettei ainakaan niiden takia tarvitse juoda jatkuvasti. En kai söisi sitä jollei se toimisi, on mulla ollut muitakin masennuslääkkeitä joskus käytössä ja ne ei tehonneet ollenkaan. Mullahan alkoi aikoinaan alkoholismi yöpaukuilla, eli join napsuja saadakseni unta. Unettomuus on ollut minulla teinistä asti ongelma. Ja mulla lääkärini tietää juomisestani, ahdistuksestani ja masennuksestani. Ihan rehellinen olen ollut. Mulla otetaan säännöllisesti työterveydessä verikokeet joissa näkyy kyllä juomiseni vähentyminen. Kaikki on mennyt siis hyvin. Aikaisemmat yritykseni lopettaa juominen ilman lääkitystä ei ole onnistunut. Päivisin vain ahdisti ja öisin en saanut unta.
Älä luovuta. Sä selviät tästä. Ole päivä kerrallaan ilman alkoholia. Jokainen päivä on voitto.
Keksi niin paljon muuta tekemistä, ettet ehdi juomaan.
Sovi kivaa tekemistä viikonloppuaamuiksi niin ettet voi juoda illalla. Mielellään maksullista, niin et raaski perua.
Tapaa vain ihmisiä, joiden seurassa et juo normaalistikaan.
Osta alkoholitonta skumppaa, olutta tai viiniä, jos pullo on se tapa.
Riko tapojasi. Tee iltaisin jotain muuta kuin mitä normaalisti teet silloin kun juot. Mene elokuviin.
Älä mene paikkoihin, jossa sinua alkaa tai liiku sellaisten henkilöiden kanssa.
Älä anna periksi. Tekisi mieli halata sinua.
Vierailija kirjoitti:
Pitäis olla joku syy lopettaa juominen. Jos ei juo niin on aina yksin . Jos juo on yksin . Juodessa saa hetken tauon yksin olosta.
Minkä ikäinen olet jos olet aina yksin?
Mielestäni useimmille ei sovi se "en enää koskaa juo"-sääntö, siinä vain sitten alkoholi pyörii mielessä koko ajan.
Yritä pitää pari päivää taukoa. Laimenna niitä drinkkejä kun juot niin että kolme neljäsosaa on vissyä. Lähde johonkin retriittiin jossa keskitytään elimistön puhdistamiseen eikä juomattomuuteen.
Enkä tykkää siitä että AAn taustalla on uskovaisuus, se aina sotkee kaiken.
Kyllä se "lopeta juominen" toimii. Et kaada sitä tavaraa enää kurkusta alas niin juominen loppuu. Tekee mieli, mutta et vaan tee niin.
Näin se on. Kerrasta poikki vain.
Minulla tuli tänään sata päivää selvänä täyteen. On maksa-arvo seurantakin päällä. Ei kiinnosta enää tippaakaan juoda. 20 vuotta olin rapajuoppo, vaikka töissäkin olen ollut yht. 10vuotta.
Tästä alkaa oikea elämä. M37
Naapuri aloitti antabuskuurin. Viikon, korkeintaan kaksi, taisi kestää. Antabus ei hänelle sopinut, kun tuli yllättäen hirveän huono olo kun joi alkoholia. Ei edes ollut ekaa kertaa antabuksella ja juomiseen oli loppunut sekin kerta.