Onko täällä muita äitejä, joiden mielestä äitienpäivää ei tarvitsisi juhlia?
Äitienpäivä on mulle yleensä vaan muistutus siitä, miten eriarvoinen olen moneen muuhun äitiin verrattuna. Olen yh ja erityislapsen äiti. Lapsen isä ei varmasti osoita kiitostakaan sen suhteen, että olen kasvattanut ja hoitanut meidän yhteisen lapsen. Ja lisäksi mietin niitä kaikkia lapsettomia tai äidittömiä, joille tämä päivä on varmasti myös rankka. Minusta äitienpäivää eikä isänpäivää tarvitsisi juhlia erikseen.
Kommentit (45)
KIELLETÄÄN SAATAANA JOULU, SYNTTÄRIT, PÄÄSIÄINEN JA ITSENÄISYYSPÄIVÄ.
Kun minä, minä, minä en kuitenkaan saa täsmälleen samaa määrää kaikkea kuin naapurin Liisa!!! Enkä kutsua linnajuhliin.
Kielletään, perkule.
Vierailija kirjoitti:
Mediassa voitaisiin kiinnittää huomiota siihen että äitienpäivä aiheuttaa joillekin äidillekin surua ja ahdistusta.
Eihän sitä muuhun tunnuta huomiota kiinnitettävänkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mediassa voitaisiin kiinnittää huomiota siihen että äitienpäivä aiheuttaa joillekin äidillekin surua ja ahdistusta.
Eihän sitä muuhun tunnuta huomiota kiinnitettävänkään.
En ole nähnyt yhtään tuollaista uutisointia tms. Lapsettomien naisten surua on äitienpäivän aikaan käsitelty joinain vuosina paljonkin mutta ei äitien.
Voisi olla hyvä asia. Heitä on jotka käyttävät juhlapäiviä lyömäaseena. En tavannut miehen lapsia kun en tahtonut välikäteen perheen kanssa eron jälkeen. Sitten yksi työkaveri käytti hyväkseen, että häntä ainakin muistettiin.
Ei äitienpäivää varmaan kieltää tarvitse mutta erilaiset tavat juhlia voisi silti olla enemmän esillä. Mediassa voitaisiin kiinnittää huomiota siihen että äitienpäivä aiheuttaa joillekin äidillekin surua ja ahdistusta. Kai sitä voisi jotenkin tuoda esille että kaikki äidit ovat arvokkaita eikä se puolison panos juhlapäivänä kerro mitään äidin todellisesta arvosta. Lastensa äitiä saa tietysti jatkossakin huomioida niin paljon kuin haluaa mutta minusta tuo puoli korostuu äitienpäivässä ihan liikaa, vaikka se ei äitiyteen edes liity.
Äitejä ei tietenkään voi verrata keskenään mutta onhan se nyt selvää että yksin vastuun kantavilla äideillä on tavallaan erilainen merkitys lastensa elämässä kuin sellaisilla äideillä, jotka saavat jakaa vanhemmuuden lastensa isän kanssa. Se ihan yksin lastaan/lapsiaan hoitava ei välttämättä tietenkään ole mikään täydellinen äiti mutta joka tapauksessa ainoa vanhempi joka lapsella on.