Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos muuttaa vuokra-asuntoon jossa irtisanomisaika 12kk ja vuokranantaja ilmoittaa 3kk päästä muutosta että putkiremontti on tulossa?

Vierailija
02.10.2026 |

Voiko lain mukaan muuttaa pois? Vuokralainen ei siis ollut tietoinen putkiremontista

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit muuttaa pois ennen kuin putkiremontti alkaa. Noi on todella hitaita prosesseja.

Vierailija
2/7 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mun mielestä pysty muuttamaan ilman sakkomaksua, jos oot tehnyt 12 kk n sopimuksen.

Onko se kuukauden vai kahden vuokra. Lue sopimuksestasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja on 100% varmuudella tietoinen putkiremontista 3kk ennen sen alkamista, jos kyseessä ei ole äkillisestä vesivahingosta johtuva remontti. Yleensä äkilliset vesivahingot korjataan mahdollisimman vähin haitoin eli samalla ei tehdä putkiremonttia. Itse vähän selvittäisin asiaa ja veisin korvausvaatimukset oikeuteen, jos va yrittäisi venkoilla vastaan. Toki jos remontti on tullut kaikille yllätyksenä, sitten sille ei voi mitään. 

Vierailija
4/7 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan on toimittu vilpillisesti, jos ei ole kerrottu remontista. 

Vierailija
5/7 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat pois heti ja sanot, että et maksa enää mitään. Tuskin vie oikeuteen.

Vierailija
6/7 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et mun mielestä pysty muuttamaan ilman sakkomaksua, jos oot tehnyt 12 kk n sopimuksen.

Onko se kuukauden vai kahden vuokra. Lue sopimuksestasi.

Eikö se sakkomaksu kuulu maksaa sen jonka vuokrakämpässä ei pystykään asumaan sopimuksen mukaista aikaa. Eli kustantaako se loppusopimusajaksi korvaavan asunnon vuokran?

Vierailija
7/7 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulutko vuokralaisen keskusliittoon? Sieltä voit kyllä saada apua vaikka et kuuluisikaan. Kts linkki https://www.vuokralaiset.fi/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi