Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hautakiven kaiverrus

Vierailija
09.05.2022 |

jestas, jätin tarjouspyynnön. Henkilön nimessä 13 kirjainta + syntymä- kuolinaika. Kultaukset (vanha, tosi iso hautakivi). Ei siirrellä siis. Hinta-arvio 860e. Olen järkyttynyt.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kultatussi käteen ja toimeksi kirjoitti:

Käy ostamassa kultatussikynä ja voit kullata itse kirjaimet. Helppo ja edullista.

Kultaus tai maalaus, eipä hinta paljon muutu. Esim tuossa https://www.kymenkivipojatoy.fi/kivityot/kivihinnasto.html  kaiverrus 8,50 €/merkki. Kullattuna 10€/merkki, maalattuna 9,50€/merkki. Mutta kysy tarjous useammasta paikasta.

+ matkat eli paikalla tehtävä lisätyö 20%

Vierailija
22/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo makseta kuolinpesän eli vainajan itsensä varoista, eli mitä väliä ap:lle?

Maksetaan, mutta perikunnalle jää vähemmän jaettavaa.

Siinäpä oiva syy kauhisteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain tarjouksen toisesta firmasta: 1200e. Järkyttävää.

Vierailija
24/45 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on halpaa.

Kuolinpesä voi muuten hakea noihin hautausavustusta ja toimeentulotukea jos vainaja oli varaton tai toimeentulotuen asiakas.

Saapi tulla kertomaan, jos jossain saa nimen laittamiseen hautausavustusta ja toimeentulotukea. En näät tuota usko.

Vierailija
25/45 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä laatta jossa henkilön nimet syntymä ja kuolin aika.Kiven laitettuna maksoi 300e.Oliko kevät 2020 vaiko 2021? Helsingin alue!Syy moni lisää laatat hautakiviin.Ei tarvitse kiveä poistaa ja palautaa paikoille. Kun laatan kaivertaa tiedot.Sen voi paikan pällä kiinittää.On siksikin halvempi muoto ja ei nimi kulu ajan saatossa pois.

Vierailija
26/45 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä laatta jossa henkilön nimet syntymä ja kuolin aika.Kiven laitettuna maksoi 300e.Oliko kevät 2020 vaiko 2021? Helsingin alue!Syy moni lisää laatat hautakiviin.Ei tarvitse kiveä poistaa ja palautaa paikoille. Kun laatan kaivertaa tiedot.Sen voi paikan pällä kiinittää.On siksikin halvempi muoto ja ei nimi kulu ajan saatossa pois.

No onko se noloa jos kaiverrettujen nimiä jälkeen laatta? Jos tilaa nimelle kuitenkin olisi. Tuntuu aivan järkyltä hinnalta. Ap

Vierailija
27/45 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivi ei ole pakollinen eikä tarpeellinen.

Vierailija
28/45 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei turhempaa rahareikää.

Vierailija
29/45 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko se noloa jos kaiverrettujen nimiä jälkeen laatta? Jos tilaa nimelle kuitenkin olisi. Tuntuu aivan järkyltä hinnalta. Ap

Todellakin on noloa! Vainajan rahoilla nuo hoidetaan, ei sinun

Vierailija
30/45 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ensin se nimi kaiverretaan siihen hautakiveen. Sitten se maalataan käsin pienellä siveltimellä kultamaalilla. Sateella tuota maalausta ei voi tehdä. On kyllä useamman tunnin työ ja vaatii erikoisosaamista.

Jos ei kuolinpesän eli vainajan varat tähän riitä, suku voi keskuudessaan kerätä kolehdin. Problem solved.

Olen ainut. Ei ole muita osakkaita. Harmittaa että muutaman omaisen painostuksesta hautasin sukuhautaan. Itse harkitsin muistolehtoa. Ap

Vainaja kai itse saa päättää, minne haluaa, jos mietitään eettisesti.

Hän vissiin halusi sukuhautaan ja ap pihistelee kirjaimista.

Vierailija
31/45 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sukulainen kuoli ja hauta ja hautakivi on saaressa 2 tunnin laivamatkan päässä mantereesta. Ei sekään helppo homma ollut, onneksi hyvä hautaustoimisto hoiti käytännön järjestelyt.

Tai oikeastaan hänellä on haudattuna sinne saareen 2 sukulaista meidän toimesta. Molempiin piti tilata kaiverrus. Muistaakseni ekalla kerralla löytyi paikallakaivertaja ja tokalla kerralla hakivat kiven mantereelle ja veivät takaisin.

Vierailija
32/45 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon on yleistynyt se, että kivessä on nimilaattoja. Kiertelen säännöllisesti kotikaupungin hautausmaalla, kun teen tunnin - parin lenkit. On kiviä, joissa on sukunimi ja sen alla useita nimilaattoja. Tai pelkästään nimilaattoja, joita lukemalla selviää, että sukunimet eivät ole yhteneväiset. On vanhoja mustia hautakiviä, joihin on kaiverrettu nimet, jotka näkyvät vaaleina, eli ei ole kullattu lainkaan ja on tarkoitettu sellaiseksi.

Vierailija
33/45 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuristi riittää, kuten ennen vanhaankin. Se kivikin murskataan tai otetaan uusiokäyttöön, kun haudan vuokra-aika loppuu eikä kukaan enää halua maksaa.

Vierailija
34/45 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ensin se nimi kaiverretaan siihen hautakiveen. Sitten se maalataan käsin pienellä siveltimellä kultamaalilla. Sateella tuota maalausta ei voi tehdä. On kyllä useamman tunnin työ ja vaatii erikoisosaamista.

Jos ei kuolinpesän eli vainajan varat tähän riitä, suku voi keskuudessaan kerätä kolehdin. Problem solved.

Olen ainut. Ei ole muita osakkaita. Harmittaa että muutaman omaisen painostuksesta hautasin sukuhautaan. Itse harkitsin muistolehtoa. Ap

Olet ainut perijä, paitsi mitä nyt on muutamia muita omaisia. Pyydä heiltä, jos perintösi pieneneminen harmittaa. Jos kehtaat. Mutta jotenkin luulen, että kyllä sinä kehtaat.

Vierailija
35/45 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ainut perijä, paitsi mitä nyt on muutamia muita omaisia. Pyydä heiltä, jos perintösi pieneneminen harmittaa. Jos kehtaat. Mutta jotenkin luulen, että kyllä sinä kehtaat.

no en tältä vanhemmaltani elinaikanaan koskaan saanut mitään. Nyt jäi muutama tuhta euroa. Olen todella ilkeä, kun päivittelenkin tällaista kaiverrushintaa. Muutoin oli kauniit ja kunnialliset hautajaiset.

Vierailija
36/45 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö se heti ihmisestä ahneen ja ilkeän jos ihmettelee ääneen kuolemisen hintaan? Sehän on todellista rahastusta. Ja sellaisena pysyykin, kun asenne on se, että "kuolinpesän varoistahan ne maksetaan", "kyllä on pokkaa säästellä kirjaimissa" jne. 

Vierailija
37/45 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hautaamiseen ja kuolemaan liittyvät palvelut on hinnoiteltu tappiin, koska ne ovat asioita jotka saavat haavoittuvimmillaan olevan surevan ihmisen avaamaan lompakon nyörit helposti, Silloin ei säästellä kun on rakkaasta edesmenneestä kyse. Kovaa businesta tämä ala edustaa.

Vierailija
38/45 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki hautaamiseen ja kuolemaan liittyvät palvelut on hinnoiteltu tappiin, koska ne ovat asioita jotka saavat haavoittuvimmillaan olevan surevan ihmisen avaamaan lompakon nyörit helposti, Silloin ei säästellä kun on rakkaasta edesmenneestä kyse. Kovaa businesta tämä ala edustaa.

Lisäksi tähän moralisoivat ja paheksuvat ulkopuoliset. Hautauskulut, hintojen ihmettely ja tarjouskilpailu vain eivät sovi samaan lauseeseen.

Vierailija
39/45 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivi ei ole pakollinen eikä tarpeellinen.

Ei ole pakollinen eikä ole pakko ostaa, aloittajan tapauksessa sukuhaudalla on kivi jo olemassa. Yhden ystäväni hautakivi on tuotu hänen isänsä lapsuudenkodin pihasta ja kiveen on kiinnitetty kaiverrettu laatta.

Vierailija
40/45 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vainaja kai itse saa päättää, minne haluaa, jos mietitään eettisesti.

Hän vissiin halusi sukuhautaan ja ap pihistelee kirjaimista.

Lainaus aloittajalta:

"Olen ainut. Ei ole muita osakkaita. Harmittaa että muutaman omaisen painostuksesta hautasin sukuhautaan. Itse harkitsin muistolehtoa. Ap"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän