Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hautakiven kaiverrus

Vierailija
09.05.2022 |

jestas, jätin tarjouspyynnön. Henkilön nimessä 13 kirjainta + syntymä- kuolinaika. Kultaukset (vanha, tosi iso hautakivi). Ei siirrellä siis. Hinta-arvio 860e. Olen järkyttynyt.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on halpaa.

Kuolinpesä voi muuten hakea noihin hautausavustusta ja toimeentulotukea jos vainaja oli varaton tai toimeentulotuen asiakas.

Vierailija
2/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on halpaa.

Kuolinpesä voi muuten hakea noihin hautausavustusta ja toimeentulotukea jos vainaja oli varaton tai toimeentulotuen asiakas.

Kiven kaiverruksiin ei yhteiskunta anna mitään tukea, sorry.

Tuo hinta ei ole kirjain-, vaan merkkikohtainen (eli pisteet, väliviivat jne) maksaa jokainen omansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ostamassa kultatussikynä ja voit kullata itse kirjaimet. Helppo ja edullista.

Vierailija
4/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai pyysit tarjouksen useammasta paikasta, hinnat voi vaihdella tosi paljon.

Vierailija
5/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tilata Eestistä hautakivet kaiverrettuina.

Vierailija
6/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa bisnestä tämäkin nykyään. 

Vierailija
7/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo makseta kuolinpesän eli vainajan itsensä varoista, eli mitä väliä ap:lle?

Vierailija
8/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

860 euroa on tässä tapauksessa lähes ikuisuus-sijoitus, onhan siinä hintaa ihan tarpeeksi. Ei täältä perkeleen kurjuudesta pääse edes halvalla pois, syntyminenkin maksaa nykyisin 2700 euroa, eli se, että pääsee karvaturrista ulos, heti on jollain käsi ojossa.

Vierailija
9/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistolaatta kiinnitettynä hautakiveen tulee vähän halvemmaksi, mutta ei näytä yhtä arvokkaalta.

Vierailija
10/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottavaa bisnestä tämäkin nykyään. 

Pakko hautakivenkaivertajankin on elää työllään. Sinunko mielestäsi kaiken pitäisi olla ilmaista?

Vierailija
11/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultatussi käteen ja toimeksi kirjoitti:

Käy ostamassa kultatussikynä ja voit kullata itse kirjaimet. Helppo ja edullista.

Kultaus tai maalaus, eipä hinta paljon muutu. Esim tuossa https://www.kymenkivipojatoy.fi/kivityot/kivihinnasto.html  kaiverrus 8,50 €/merkki. Kullattuna 10€/merkki, maalattuna 9,50€/merkki. Mutta kysy tarjous useammasta paikasta.

Vierailija
12/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo makseta kuolinpesän eli vainajan itsensä varoista, eli mitä väliä ap:lle?

Jos ei ole varoja? Pelkkiä rätei ja lumpui? 

Vierailija
13/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ensin se nimi kaiverretaan siihen hautakiveen. Sitten se maalataan käsin pienellä siveltimellä kultamaalilla. Sateella tuota maalausta ei voi tehdä. On kyllä useamman tunnin työ ja vaatii erikoisosaamista.

Jos ei kuolinpesän eli vainajan varat tähän riitä, suku voi keskuudessaan kerätä kolehdin. Problem solved.

Vierailija
14/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat 50% hintaan kun puolet kirjaimista kultaat. Puolet jätät kultaamatta. Yksinkertaista siis.

Vierailija
15/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat 50% hintaan kun puolet kirjaimista kultaat. Puolet jätät kultaamatta. Yksinkertaista siis.

Kaiverrus n. 8,50€/ merkki Kultaus  n.1,50€/merkki. Eipä tule paljon säästöä.

Vierailija
16/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultatussi käteen ja toimeksi kirjoitti:

Ei tussilla vaan kullanvärisellä metallimaalilla/automaalilla. Muutama tuttu on uudistanut erittäin onnistuneesti vanhempiensa hautakivien teksit. Olisi maksanut muutoin satasia.

Sopivan jämäköitä pieniä siveltimiä ja kultamaali. Onnistuu varmaan kaikilta.

Vierailija
17/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai pyysit tarjouksen useammasta paikasta, hinnat voi vaihdella tosi paljon.

Aion kysyä. En tiedä kaiveerutanko lähiaikoina. Olen järkyttynyt hinnasta. Kivi on varsin suuri eli se pitää paikalla kaivertaa. Ap

Vierailija
18/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ensin se nimi kaiverretaan siihen hautakiveen. Sitten se maalataan käsin pienellä siveltimellä kultamaalilla. Sateella tuota maalausta ei voi tehdä. On kyllä useamman tunnin työ ja vaatii erikoisosaamista.

Jos ei kuolinpesän eli vainajan varat tähän riitä, suku voi keskuudessaan kerätä kolehdin. Problem solved.

Olen ainut. Ei ole muita osakkaita. Harmittaa että muutaman omaisen painostuksesta hautasin sukuhautaan. Itse harkitsin muistolehtoa. Ap

Vierailija
19/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että kun itse kuolen, niin perilliset eivät ole niin ahneita ja pihejä, että jättäisivät muutaman satasen vuoksi nimeni kaivertamatta hautakiveen tai minut hautaamatta sukuhautaan.

Vierailija
20/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että kun itse kuolen, niin perilliset eivät ole niin ahneita ja pihejä, että jättäisivät muutaman satasen vuoksi nimeni kaivertamatta hautakiveen tai minut hautaamatta sukuhautaan.

Niinpä. En elinaikanani saanut tältä omaiselta mitään. Olen nyt sen verran itsekäs, että muutaman tonnin pitäisin itsellänikin. Kunniallisesti ja kauniisti saatettiin hautaan. Ja kuolemalla rahastetaan. Ihan järkyttäviä hintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme