Kuinka moni muka hakee töitä sen 80 kilsan säteellä?
Perheellinen siis. Mä olen yksinhuoltaja enkä hae kuin sellaisia joissa voi oikeasti käydä.
Riippuu tietenkin lapsien iästä, mutta päiväkoti-ikäisten kanssa mahdotonta.
Kommentit (97)
Itse ja nykyinen vaimoni haettiin työtä yli 500 kilsan päästä. Oltais muutettu, mutta ei tärpännyt. Pätevyyttä kyllä oli, mutta palkkasivat lähempänä asuvia. Tarvii olla henkinen valmius muuttaa toiseen maahan. Mitä täällä työttömänä venyy (kun sen voi tehdä ulkomaillakin...).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman autoa ja ajokortia, en todellakaan.
Sekin on vähän niin ja näin vaikka työttömällä olisikin auto.
Harvemmin se auto on mikään uudenkarhea eli luotettava.En itse ymmärrä, miten kukaan voi käydä töissä, jonne työmatka suuntaansa on yli 40 minuuttia. Täysin mahdoton ajatus minulle.
Minä käyn, koska minä pidän työstäni.
Voisit tehdä ainakin tunnin enemmän päivässä niitä töitä, jos asuisit lähempänä...
Kyllä se 10-12 tuntia töitä päivässä riittää. Ja kun vielä pidän myös siitä ajamisesta, elämä hymyilee.
Kyse on vain asenteesta, kiitos vaan.
Sinä et tule terveitä eläkepäiviä näkemään. Mutta ihan sama mulle, jos harrastuksena on ajaa sama matka joka arkipäivä, niin ei kit siinä sitten. (Jaksaisitkohan muuta edes?)
Tuo ajaminen on sitä omaa aikaa. Hyvään työpaikkaan autoilee mielellään. Ei se työkkärin asiakkuus ole tavoiteltavaa.
Pidän itsekin ajamisesta, mutta minulle riittää oikein hyvin 10 minuuttia/suunta arkiajoa. Jos kaipaan pidemmän ajolenkin, niin voin sen halutessanikin tehdä.
Kukin tavallaan. Koita hyväksyä ihmisten erilaisuus.
Jos hyväksyy ihmisten erilaisuuden, niin joutuu myöntämään, että 40 minuutin työmatkan vaatiminen esimerkiksi työttömiltä ilman heidän omaa haluaan on kohtuutonta.
Kuten sanoin, kukin tavallaan. Minä elän omaa elämääni ja annan muiden elää omaa elämäänsä. Minussa ei ole maailmanparantajan vikaa, eikä tarvetta huolehtia muusta kuin perheeni hyvinvoinnista. Jos työtön ei halua mennä töihin, se on hänen ongelmansa.
Tuntuu tosin olevan aika monen muunkin ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyntialue on laaja. Täytyy olla hyvä syy kieltäytyä
Autottomuus ja kulkuyhteydet huonot ei kelpaa. Karenssia tulee.Jos ei ole autoa tai julkisia niin miksi työtöntä rangaistaan? Ei pitkäaikaistyöttömällä ole rahaa autoon.
Sortaminen/ kiusaaminen on huvia.
Ei ne kilometrit vaan käytetty aika. Tunti suuntaan on jo matalalla palkalla vähän typerä ajatus. Tai sitten matka-ajasta pitää saada palkkaa ja joukkoliikenteen puuttuessa autosta verohelpotuksia.
Itse työkkärin tätinä annan karenssia heti, jos ei suostu lähtemään 80km töihin. Lapset on tehty vapaaehtoisesti ja autonki saa tonnilla halutessaan, jos julkisilla ei pääse 1,5h. Tänäänkin annoin 5 karenssia. Saan siitä jotain kiksejä. Olen kutsumusammatissa. Mutta mikä parasta noudatan virallista prokollaa eli en tee mitään väärin:)
Palkan pitäisi olla vähintään 3000, jotta olisi kannattavaa ajaa noin pitkää työmatkaa suuntaansa. Varsinkin, jos muuten ei omista autoa vaan pitäisi se hankkia ainoastaan töissä käyntiä varten.
Vierailija kirjoitti:
Itse työkkärin tätinä annan karenssia heti, jos ei suostu lähtemään 80km töihin. Lapset on tehty vapaaehtoisesti ja autonki saa tonnilla halutessaan, jos julkisilla ei pääse 1,5h. Tänäänkin annoin 5 karenssia. Saan siitä jotain kiksejä. Olen kutsumusammatissa. Mutta mikä parasta noudatan virallista prokollaa eli en tee mitään väärin:)
Ei se vaikuta yhtään mihinkään sinun karenssisi. En ole mitään karjaa ja sinä viihdytät minua fantasioillasi.
Työttömyyskorvaus on korvaus epäonnistuneesta koulutuspolitiikasta, rehottavasta korruptiosta rekrytoinnissa sekä kelvottomasta johtamisesta työpaikoilla. Se on hyvin minimaalinen korvaus. Tätä tarkoittaa se vastikkeellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se vaikuta yhtään mihinkään sinun karenssisi. En ole mitään karjaa ja sinä viihdytät minua fantasioillasi.
Työttömyyskorvaus on korvaus epäonnistuneesta koulutuspolitiikasta, rehottavasta korruptiosta rekrytoinnissa sekä kelvottomasta johtamisesta työpaikoilla. Se on hyvin minimaalinen korvaus. Tätä tarkoittaa se vastikkeellisuus.
Vaivauduit kuitenkin kommentoimaan eli kyllä se varmasti vähän vaikutti. Kyllä työtä pitää tehdä ja omasta mielestäni autottomuus on vain tekosyy välttää töihin meno. Tai aina voi muuttaa työpaikan tai julkisten yhteyksien varrelle. Se on teille maalaisille kuitenkin luksusta, kun saa asua rauhaisalla paikalla, joten siitä pitää maksaa tietty hinta siitä mukavuudesta. Päivittäin tulee näitä samoja epätoivoisia selityksiä. Vastaukseni on karenssi.
-Työkkärin täti
Onko muuten jotain karttaohjelmaa millä saisi piirrettyä vaikka tuon 80km ympyrän omasta sijainnista. Näkisi siis esimerkiksi tuon työssäkäynti alueen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman autoa ja ajokortia, en todellakaan.
Sekin on vähän niin ja näin vaikka työttömällä olisikin auto.
Harvemmin se auto on mikään uudenkarhea eli luotettava.En itse ymmärrä, miten kukaan voi käydä töissä, jonne työmatka suuntaansa on yli 40 minuuttia. Täysin mahdoton ajatus minulle.
Minä käyn, koska minä pidän työstäni.
Voisit tehdä ainakin tunnin enemmän päivässä niitä töitä, jos asuisit lähempänä...
Kyllä se 10-12 tuntia töitä päivässä riittää. Ja kun vielä pidän myös siitä ajamisesta, elämä hymyilee.
Kyse on vain asenteesta, kiitos vaan.
Sinä et tule terveitä eläkepäiviä näkemään. Mutta ihan sama mulle, jos harrastuksena on ajaa sama matka joka arkipäivä, niin ei kit siinä sitten. (Jaksaisitkohan muuta edes?)
Tuo ajaminen on sitä omaa aikaa. Hyvään työpaikkaan autoilee mielellään. Ei se työkkärin asiakkuus ole tavoiteltavaa.
Pidän itsekin ajamisesta, mutta minulle riittää oikein hyvin 10 minuuttia/suunta arkiajoa. Jos kaipaan pidemmän ajolenkin, niin voin sen halutessanikin tehdä.
Kukin tavallaan. Koita hyväksyä ihmisten erilaisuus.
Jos hyväksyy ihmisten erilaisuuden, niin joutuu myöntämään, että 40 minuutin työmatkan vaatiminen esimerkiksi työttömiltä ilman heidän omaa haluaan on kohtuutonta.
Kuten sanoin, kukin tavallaan. Minä elän omaa elämääni ja annan muiden elää omaa elämäänsä. Minussa ei ole maailmanparantajan vikaa, eikä tarvetta huolehtia muusta kuin perheeni hyvinvoinnista. Jos työtön ei halua mennä töihin, se on hänen ongelmansa.
Se ongelma on kyllä kaikkien veromaksajien jos joku ei halua tehdä töitä vaan pummii verorahoista elätyksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaivauduit kuitenkin kommentoimaan eli kyllä se varmasti vähän vaikutti. Kyllä työtä pitää tehdä ja omasta mielestäni autottomuus on vain tekosyy välttää töihin meno. Tai aina voi muuttaa työpaikan tai julkisten yhteyksien varrelle. Se on teille maalaisille kuitenkin luksusta, kun saa asua rauhaisalla paikalla, joten siitä pitää maksaa tietty hinta siitä mukavuudesta. Päivittäin tulee näitä samoja epätoivoisia selityksiä. Vastaukseni on karenssi.
-Työkkärin täti
Aina voi muuttaa?
No ei kuule todellakaan voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Työkkärin täti
Työttömällä on aikaa, joten vaivauduin. Meillä on kaksi autoa, vaikka ei Helsingissä oikeastaan autoa edes tarvi.
En ole keskustellut autottomuudesta tässä ketjussa.
No en todellakaan hae. Samasta kaupungista ja sellaisista paikoista, joihin pääsee julkisilla. Työmatka maksimissaan 30 minuuttia ei yhtään enempää. Ei matalapalkkapaskaduunin takia kannata toiselle puolelle maata lähteä.
Pitääkö se paikkansa että töitä pitää ottaa vastaan 80 km aluelta tai tulee karenssia? Eihän kaikilla ole edes ajokorttia.
Ystäväni käy Helsingissä töissä Hämeenlinnasta (joku 100 km/suunta), ja kuulemma sieltä pendelöi sadat ihmiset samaa matkaa vuosi toisensa jälkeen. Eli aika moni varmaan sitten kuitenkin hakee töitä jopa sadan kilsan päästä!
Mikä tää 80km juttu on?
Se on muuttunut jo vuosia sitten 3h työmatkaksi
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö se paikkansa että töitä pitää ottaa vastaan 80 km aluelta tai tulee karenssia? Eihän kaikilla ole edes ajokorttia.
Ei pidä. Se on 1.5h suuntaansa matkustamiseen käytettyä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan hae. Samasta kaupungista ja sellaisista paikoista, joihin pääsee julkisilla. Työmatka maksimissaan 30 minuuttia ei yhtään enempää. Ei matalapalkkapaskaduunin takia kannata toiselle puolelle maata lähteä.
Sitten sä et tarvitse työttömälle työnhakijalle maksettavaa tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Työkkärin täti
Työttömällä on aikaa, joten vaivauduin. Meillä on kaksi autoa, vaikka ei Helsingissä oikeastaan autoa edes tarvi.
En ole keskustellut autottomuudesta tässä ketjussa.
Voi pojat, kun näitä syitä on aina niin hauska lukea, että miksi ei voi muuttaa:) Viimeisin taisi olla se, että koiranpentu tarvitsee hoitajaa. Eli kaikki työttömät vaan hankkimaan koiranpentuja ja silloin saa olla kotona rauhassa ja nostaa tukia:) Jos olet tilanteessa, että työnteko ei onnistu jopa 80km päähän, niin sitten lienee parempi, ettet ole kirjoilla nostamassa etuutta. Kyllä näistä vuosien saatossa jo oppinut näkemään, että 98% ei vaan haluta luopua mukavuuksista ja nähdä sen työpaikalle menon eteen vaivaa. Jokaisella ihmisellä on omasta mielestään aina se paras/hyvä syy sille, että miksi voi ottaa paikkaa vastaan. Miettikää, jos nämä kaikki "hyvät syyt" menisi läpi aina sukkana. On olemassa muutama hyvä syy, mutta niitä en nyt tässä tietenkään mainitse
-Työkkärin täti
Olen muuttanut riittävän lähelle työpaikkaani.