Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni muka hakee töitä sen 80 kilsan säteellä?

Vierailija
09.05.2022 |

Perheellinen siis. Mä olen yksinhuoltaja enkä hae kuin sellaisia joissa voi oikeasti käydä.
Riippuu tietenkin lapsien iästä, mutta päiväkoti-ikäisten kanssa mahdotonta.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei lusmut, jos otatte töitä vastaan sadan kilsan päästä, valtio maksaa teille bensat jopa 60 päivän ajalta. 

https://elamassa.fi/tyo-ja-toimeentulo/liikkuvuusavustus-kelan-etuus-ty…

Vierailija
82/97 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö se paikkansa että töitä pitää ottaa vastaan 80 km aluelta tai tulee karenssia? Eihän kaikilla ole edes ajokorttia.

Ei pidä. Se on 1.5h suuntaansa matkustamiseen käytettyä aikaa.

Julkisilla vai omalla autolla? Itse kävin vuosia, työmatka 3 h omalla autolla, mutta palkkakin oli ihan hyvä. Vähävaraisen maalla asujan tilanne on aika kohtuuton, jos noin on. Eikä kaikilla edes ole ajokorttia eikä ajo-oikeutta. Sairauden vuoksi oli itsellänikin poissa ajo-oikeus jonkin aikaa (aivoinfarkti). Maalla ei ole joukkoliikennettä.

Kohtuutonta, jos tämä pitää paikkansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä. Ei ole mitään järkeä, että ns. tavallisen työn tekijät eli opettajat, kaupankassat, siivoojat, rakentajat tai muut vastaavat tekevät pitkiä työmatkoja. Joka kunnasta varmasti löytyy niihin työttömiä omastakin takaa. 

Erityisalojen osaajille sen sijaan voi hyvin laittaa pitempitä työmatkaehtoja. Jos Mikko muuttaa Kilpisjärvelle, hän ei voi vaatia, että siellä saa hakea vain hänen koulutuksensa mukaisia balettitanssijan töitä.  

Vierailija
84/97 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin töissä sadan kilsan päässä kuin työtön.

Päiväkoti-ikäisten yh:na? Juu, ihan varmasti.

Vierailija
85/97 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse työkkärin tätinä annan karenssia heti, jos ei suostu lähtemään 80km töihin. Lapset on tehty vapaaehtoisesti ja autonki saa tonnilla halutessaan, jos julkisilla ei pääse 1,5h. Tänäänkin annoin 5 karenssia. Saan siitä jotain kiksejä. Olen kutsumusammatissa. Mutta mikä parasta noudatan virallista prokollaa eli en tee mitään väärin:)

Meillä työkkärissä karenssit antaa ihan oma erityisyksikkönsä asiantuntijakäsittelyssä. Et mahdollisesti ole suomalainen?

Vierailija
86/97 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö se paikkansa että töitä pitää ottaa vastaan 80 km aluelta tai tulee karenssia? Eihän kaikilla ole edes ajokorttia.

Julkisilla vai omalla autolla? Itse kävin vuosia, työmatka 3 h omalla autolla, mutta palkkakin oli ihan hyvä. Vähävaraisen maalla asujan tilanne on aika kohtuuton, jos noin on. Eikä kaikilla edes ole ajokorttia eikä ajo-oikeutta. Sairauden vuoksi oli itsellänikin poissa ajo-oikeus jonkin aikaa (aivoinfarkti). Maalla ei ole joukkoliikennettä.

Pitää paikkansa. Sairaudesta Pitää olla lääkärintodistus tietenkin. Rajoitteet otetaan huomioon Lääkärintodistuksella! Ei riitä oma sana. Kokemusta on

Vierailija
87/97 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus aikoinaan Pohjois-Suomessa piti. Ne työssäkäyntialueet olivat niin isoja, että suurin osa työttömyyskorvauksista hurahti matkustamiseen. Nyt siis puhutaan työvoimapoliittisista toimenpiteistä eikä palkasta ja palkkatyöstä.

Tästä järjettömyydestä käytiin aikoinaan kiivas keskustelu eduskunnassa. Järjettömyydelle löytyi yllättäen paljon ymmärtäjiä oikeistosta. Finskien kuuliaisuutta noudattaa sääntöjä ei kannata koskaan aliarvioida. Silloinkin puhuttiin tyhjänvalittajista, eikä shysteemiä saanut arvostella.

Vierailija
88/97 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää paikkansa. Sairaudesta Pitää olla lääkärintodistus tietenkin. Rajoitteet otetaan huomioon Lääkärintodistuksella! Ei riitä oma sana. Kokemusta on

No sairaudesta ja ajo-oikeuden poistosta on tietysti mustaa valkoisella kaikilla, jotka siihen joutuvat. Eiköhän se ole poliisinkin tiedossa. Eihän tuo reilua ole, koska kaikilla ei ole varaa ostaa autoa eikä ajaa ajokorttia, joka on todella kallis. Työttömillä siis. Sehän on iso investointi ja halpa auto ei välttämättä edes toimi. Ajatellaan vaikka naista, joka ei ymmärrä mitään autoista. 

En kyllä tiedä miten toimisin, jos tuollaiseen kurimukseen joutuisin. Onneksi on eläkeikä jo lähellä.

Vierailija
89/97 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman autoa ja ajokortia, en todellakaan.

Sekin on vähän niin ja näin vaikka työttömällä olisikin auto.

Harvemmin se auto on mikään uudenkarhea eli luotettava.

En itse ymmärrä, miten kukaan voi käydä töissä, jonne työmatka suuntaansa on yli 40 minuuttia. Täysin mahdoton ajatus minulle.

Moni alapeukuttaa. Taidatte olla jotain pääkaupunkiseudun sankarloita?

Ei se mitään, niin minäkin olen. Mutta viettää nyt melkein puolitoistatuntia, joskus ylikin, matkalla töihin tai kotiin? Hrrr. Ei mitään elämänlaatua tuollaisessa.

No Helsingissähän siihen työmatkaan eniten menee aikaa. Aivan naurettava 10km työmatka minulla nytkin ja tunnin saa melkein siihen varata aikaa kun vie lapsen päiväkotiin samalla. Maalla pääset tunnissa sinne 80km päähän eikä tarvi edes hermoja menettää...

Vierailija
90/97 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtuutonta on laittaa yhteiskunta maksamaan pummien kulut koska niitä ei kiinnosta  :)

Muuttaa maalta pois jos ammattina on pizzakokki ja lähin ravintola on pitäjällä 1h ajomatkan päässä.

Vierailija
91/97 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei enää lasketa kilometreissä, vaan työssähaku alue on että työmatkat yhteensä 3h

Vierailija
92/97 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman auton varassa työmatka ei saisi olla pelkästään, koska autoa pitää käyttää huollossa tai se voi olla epäkunnossa, jos työ on yli 10 km päässä. Tuohonkin 10 kilometriin itsellä menee 2h kävellen, tunti polkupyörällä kesäaikaan. Eli matkan pituudesta riippumatta työpaikalle pitää päästä julkisilla tai työkaverin kyydissä tarvittaessa. Tietysti, jos olisi pääasiassa etätöitä, niin sitten varmasti hakisin, vaikka joskus pitäisi mennä omalla autolla paikanpäälle. Toisaalta, aina varmaan löytyy yhtä hyvä tai parempi hakija siitä työpaikan läheltä, niin miksi ottaisivat kauempaa tulevan.

Vierailija
93/97 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei enää lasketa kilometreissä, vaan työssähaku alue on että työmatkat yhteensä 3h

Igor ei tiennyt asiaa

Vierailija
94/97 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1,5h yhteen suuntaan pääsee lähes 150km päähän.

En ikinä suostuisi niin pitkään työmatkaan, palkasta puolet menis auton tankkiin.

Vierailija
95/97 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae. Koirille tulisi liian pitkä yksinolo kun töihin kulkeminen veisi vähintään 2 tuntia päivästä.

Vierailija
96/97 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan hae. Mulla 20km on se raja. Semmoiseenkin työmatkaan menisi jo 2h päivässä yhteensä kun ei ole autoa. Asun isossa kaupungissa ja haen myös pienemmistä ympäristökunnista töitä.

Vierailija
97/97 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla työmatka on 80km suunta. Oli myös silloin, kun lapset oli pieniä. Ei ongelmaa. Mieluummin niin, kuin työtön.

Sama matka suunnilleen. Silloin kun lapset oli pieniä niin se ei ollut ongelma. Nyt kun ovat ko isompia ja omatoimisia, niin olisi se kiva olla välillä taas kotona. Taidanpa katsoa löytyykö ko lähempää töitä.

N48

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi