Kuinka moni muka hakee töitä sen 80 kilsan säteellä?
Perheellinen siis. Mä olen yksinhuoltaja enkä hae kuin sellaisia joissa voi oikeasti käydä.
Riippuu tietenkin lapsien iästä, mutta päiväkoti-ikäisten kanssa mahdotonta.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön, mutta en hae tällä hetkellä töitä lainkaan.
Entäs toimeentulo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs toimeentulo?
Työmarkkinatuki.
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin töissä sadan kilsan päässä kuin työtön.
400000 lusmua on eri mieltä
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ajokortittomana hae kuin omasta kylästä töitä. Maks.2km saa olla työmatka.
Ei ole mahdollista. Olet sitoutunut tuohon 80 km työssäkäyntialueeseen. Voidaan tarjota vaikka 70 km työmatkaa ja työpaikkaa. Ei se rajoitu omalle kylälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs toimeentulo?
Työmarkkinatuki.
Sinun pitää hakea 0-4 työpaikkaa kuukaudessa. Et voi loputtomasti olla hakematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin töissä sadan kilsan päässä kuin työtön.
400000 lusmua on eri mieltä
Tai pienten lasten äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs toimeentulo?
Työmarkkinatuki.
Sinun pitää hakea 0-4 työpaikkaa kuukaudessa. Et voi loputtomasti olla hakematta.
En ole hakemassa. Ensin tulee huomautus ja sitten kolmen kuukauden karenssi. Vietän sen kotihoidon tuella.
Vierailija kirjoitti:
Aivan liian helppoa on elää Kelan tukirahoilla, kun patalaiskat vätykset eivät halua töitä ja tekosyitä keksivät, ettei tarvitse töihin mennä.
Kyllä, on todella helppoa elää pelkällä työmarkkinatuella.
Haen kyllä töitä mutta en 80km päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ajokortittomana hae kuin omasta kylästä töitä. Maks.2km saa olla työmatka.
Ei ole mahdollista. Olet sitoutunut tuohon 80 km työssäkäyntialueeseen. Voidaan tarjota vaikka 70 km työmatkaa ja työpaikkaa. Ei se rajoitu omalle kylälle.
Suomen päivähoitojärjestelmä ei ole sitoutunut tuohon, valitettavasti.
Miten te kehtaatte. Toiset raatavat ja ajavat pitkää työmatkaa Elättääkseen itsensä ja perheensä.
Tuollaiseen matkaan menee bensakuluihin jo 500/kk. Saan nyt ansiosidonnaista 500 vähemmän kuin töissä ollessa. Eli se rahallinen hyöty menisi jo bensaan. Takkiin siis tulisi, kun laskee muut kulut autosta, lapsen ip kerhon ja työpaikalla ruokailun. Ja koska työni on kuljetusalaa, niin ihan hirveästi ei huvita ajaa vielä kahta tuntia lisää sen työpäivän lisäksi. Jotain arvoa on laskettava myös vapaalle ja etenkin lasten kanssa olemiseen. Ihan sama pitääkö muut lusmuna, alalla olevat tietävät että näihin hommiin ei sellaisia hakeudu. Muutama kuukausi omaa lomaa sopimuksien välissä on ihan tervetullutta, ihan jo fyysisen terveyden puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annetaan aikaa järjestää lastenhoito. Tekosyy
Vierailija kirjoitti:
Miten te kehtaatte. Toiset raatavat ja ajavat pitkää työmatkaa Elättääkseen itsensä ja perheensä.
Toiset taas hankkivat lapsia, kun jotkut keräävät rahaa ja elävät toisten siivellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman autoa ja ajokortia, en todellakaan.
Sekin on vähän niin ja näin vaikka työttömällä olisikin auto.
Harvemmin se auto on mikään uudenkarhea eli luotettava.En itse ymmärrä, miten kukaan voi käydä töissä, jonne työmatka suuntaansa on yli 40 minuuttia. Täysin mahdoton ajatus minulle.
Moni alapeukuttaa. Taidatte olla jotain pääkaupunkiseudun sankarloita?
Ei se mitään, niin minäkin olen. Mutta viettää nyt melkein puolitoistatuntia, joskus ylikin, matkalla töihin tai kotiin? Hrrr. Ei mitään elämänlaatua tuollaisessa.
Sit sä oot varmaan hankkinu koulutuksen jolla saa tehtyä hommia lähipitäjässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annetaan aikaa järjestää lastenhoito. Tekosyy
En tiedä, mikä tekosyy heillä on kun eivät saa päivähoitopaikkoja järjestymään. Kaikki työikäiset muuttavat suuriin kaupunkeihin, kun lasten ilta- ja yöhoitopaikkoja ei ole.
Eli kaupunkilainen yrittää hakea maaseututehtaasta hommia vai menikö tuotanto ulkomaille?
Auton omistava sinkku, joka asuu maaseudulla tai pienessä kaupungissa. Siellä 80 km ajomatkan hurauttaa samassa ajassa kuin Stadissa 25 km työmatkan julkisilla.
Työmatkavähennys auttaa asiaa. Vuorotyössä vielä se hyvä puoli, ettei ole ruuhkaa toiseen suuntaan mennessä, Yövuorossa ei kumpaankaan suuntaan.
Ja jos väsyttää yövuoron jälkeen, ei kun hakee huoltsikalta kaffen ja ottaa pikku tirsat autossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman autoa ja ajokortia, en todellakaan.
Sekin on vähän niin ja näin vaikka työttömällä olisikin auto.
Harvemmin se auto on mikään uudenkarhea eli luotettava.En itse ymmärrä, miten kukaan voi käydä töissä, jonne työmatka suuntaansa on yli 40 minuuttia. Täysin mahdoton ajatus minulle.
Minä käyn, koska minä pidän työstäni.
Voisit tehdä ainakin tunnin enemmän päivässä niitä töitä, jos asuisit lähempänä...
Kyllä se 10-12 tuntia töitä päivässä riittää. Ja kun vielä pidän myös siitä ajamisesta, elämä hymyilee.
Kyse on vain asenteesta, kiitos vaan.
Sinä et tule terveitä eläkepäiviä näkemään. Mutta ihan sama mulle, jos harrastuksena on ajaa sama matka joka arkipäivä, niin ei kit siinä sitten. (Jaksaisitkohan muuta edes?)
Tuo ajaminen on sitä omaa aikaa. Hyvään työpaikkaan autoilee mielellään. Ei se työkkärin asiakkuus ole tavoiteltavaa.
Pidän itsekin ajamisesta, mutta minulle riittää oikein hyvin 10 minuuttia/suunta arkiajoa. Jos kaipaan pidemmän ajolenkin, niin voin sen halutessanikin tehdä.
Kukin tavallaan. Koita hyväksyä ihmisten erilaisuus.
Jos hyväksyy ihmisten erilaisuuden, niin joutuu myöntämään, että 40 minuutin työmatkan vaatiminen esimerkiksi työttömiltä ilman heidän omaa haluaan on kohtuutonta.
Kuten sanoin, kukin tavallaan. Minä elän omaa elämääni ja annan muiden elää omaa elämäänsä. Minussa ei ole maailmanparantajan vikaa, eikä tarvetta huolehtia muusta kuin perheeni hyvinvoinnista. Jos työtön ei halua mennä töihin, se on hänen ongelmansa.
Aika vaikee noin kauas on päästä ajoissa ilman ajokorttia ja omaa autoa jollain aloilla kun paikalla pitää olla jo esim 06:00, entäs jos ei kulje bussi tai juna? ja joku jo tuolla mainitsikin että työnantaja tuskin joustaa työajoissa vaan sen takia etten autottomana köyhänä pääse silloin kun hän haluaa..