Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?
Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.
Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.
Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.
Muuta?
Kommentit (2707)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yletön media- ja tiedekriittisyys. Kaikki mitä tiedemies sanoo on väärin ja kaikki mitä media sanoo, on huijausta. Jos tivaa vaihtoehtoisia tiedonlähteitä niin ei tule mitään tai sitten tulee pitkä englanninkielinen quu-aanoniselostus
Perustakaa nyt ihmeessä se emediatalo jossa asiat on oikein. Sellaisen TÄYTYY olla hyvä bisnes.
Minusta nykyään ei ole minkäänlaista media- tai tiedekritiikkiä, etenkään medialla itsellään. Kaikkea leimaa vaihtoehdottomuus, politiikka mukaan lukien. On vain 1-2 mielipidettä, joista saa valita. Muutenhan on quuanon ja hörhö. Kaikki maailman asiat ovat mustaa tai valkoista, eikä niitä tarvitse miettiä, vaan lehdestä voi lukea, kumpaa ollaan.
Tästä muuten yksi hyvä esimerkki joki aika sitten Ylen ruokailua koskevassa kommentoinnissa. Porukka peukutti hulluna kasvisruoan oletetun hyvin sulamisen puolesta ihmiselimistössä, vaikka on jo yli sata vuotta tiedetty, että liha sulaa huomattavsti paremmin ja elimistö saa siitä enemmän hyötykäyttöön. Jo viime vuosisadan alussa todistettiin että liha sulaa jo mahalaukussa eikä rasita suolistoa. kasvikunnan tuotteet taas alkavat sulaa vasta ohutsuolessa, eikä suurii osa niistä sula lainkaan jos sisältävät sulamatonta kuitua, kuten monet sisältävät.
Mutta Ylen vegaaneille ei tiede kelvannut, vaan mielikuvat ja tunne oli tärkeintä. Peukutttivt hullun lailla vain vegaanisuutta puolustavia kommentteja, huolimatta siitä mitä tiede sanoo.
Lohkoketju, minä en vaan saa otetta tästä, en käsitä kvanttitietokonettakaan ja niitä kubitteja. Pahasti näyttää siltä että tämä yhteiskunta menee yli ymmärrykseni ennenkuin eläkkeellekään pääsen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen matkustettiin Pariisiin ja kuvattiin Eiffel-tornia. Nyt mennään Pariisiin ja kuvataan omaa naamaa tai takapuolta???
Tähän piitää jonkin verran valokuvasta harrastavana kommentoida. Monesti kyrsii yli kaiken, kun näkee muuten hyvän kuvan josain vaikkapa rakennuksesta tai maisemasta, niin se on menty pilaamaan jonkun turpavärkillä tai takamuksen esittelyllä. Sama vaikka turpavärkki tai takamus kuinka esteettinen sinällään, niin silti ihailisin rakennuksia, maisemia ja paikkoja omillaan. Ei ole koskaan tullut edes mieleenkään itseäni kuvailla.
Tämän päivän kirous on juurikin tämä, minä minä -kulttuuri. Ei tehdä lapsia kun pitää elää itselle. Kumppanin pitää arvostamaa just tämmöisenä. Ei tarvitse laihduttaa vaikka lääkäri sanoisi, kun tämä on minun ihana tukeva vartalo.
Tässä on muuten se uskomattomin ja nopein muutos, mitä on tapahtunut ihan tässä 2000-luvun aikana. Ihmiset, jopa lapset ja varsinkin nuoret, kuvaavat itseään joka kulmasta ja koko ajan, nuorilla on varmaan puhelimet täynnä selfieitä. Meidän perheen lapsista otettiin 90-luvulla varmaan kahden valokuva-albumillisen verran kuvia koko 18 vuoden ajalta. Nykyään lapsetkin ottavat itse itsestään pärstäkuvia eri kuvakulmista puhelimen täydeltä ja lähettävät niitä vielä nettiin kaikkien nähtäväksi. Uskomattoman itserakasta touhua, oma ulkonäkö on maailman tärkein asia ja se tosiaan opitaan varhain. Eikä tätä kehitystä oikeastaan kukaan edes suuremmin kritisoi, koska elämme ajassa, jossa kaikki pitää vain hyväksyä.
Ulkonäkökeskeisyys ja jatkuva samojen julkkisten pillittäminen eri tv-ohjelmissa.
Vierailija kirjoitti:
En ole ehkä vielä keski-ikäinen, mutta älylaitteen läpi elämistä. Koetaan suuri osa elämästä jonkun influensserin kautta. Ei mennä Italiaan, vaan katsotaan videota kun joku muu käy, ei katsota elokuvia, katsotaan kun joku reagoi elokuvaan, ei sisusteta, katsotaan kun joku sisustaa.
Noh, minä kyllä muistan vastaavanlaisia juttuja lehdistä menneiltä vuosikymmeniltä. Seiska tjsp täynnä juttuja jonkun viihdemaailman julkkiksen lomamatkasta paikkaan X. Alusta ja termit vaihtuu mutta peruskonsepti ei.
Olihan niitä "some" palveluita ennenkin, esim. MySpace ja sitä ennen monilla oli netissä omia kotisivuja vieraskirjoineen ja kävijälaskureineen, esim. geocities tai nettiyhteiden tarjoajan palvelimella, mutta siihen aikaan ei tainnut olla vielä tällaista some-orjuutta kuin nyt. Eipä ollut kyllä älypuhelimiakaan, kuvat piti kuvata digikameralla tai jopa filmikameralla, videokameroita oli vielä melko harvalla, jne.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkökeskeisyys ja jatkuva samojen julkkisten pillittäminen eri tv-ohjelmissa.
Samoin aikakauslehdet. Kaikki samanlaisia tyhjäpäitä, ei paljon toisistaan erota.
- mielensä pahoitus toisten puolesta
- järjettömät lait jotka sallivat järjettömiä asioita
- rasismi-sanan käyttö ohi tarkoituksen
- rikollisten ihannointi antamalla heille rajaton määrä palstatilaa ja tv-ohjelmia
- holtiton liikennekäyttäytyminen ja rattiraivoaminen
jne jne lista on loputon ....
En mitään, elän nykyhetkessä enkä menneisyydessä. Viihdyn oikein hyvin.
Nuorten (etenkin naisten) lihavuus, someriippuvuus ja käytöstapojen puute. Se ettei kestetä pieniäkään vastoinkäymisiä ja loukkaannutaan kaikesta. Aloitekyvyttömyys, odotetaan vielä kolmekymppisinä että äiti ja isä hoitavat sun asioita. Ruma ja tyylitön pukeutuminen, jalassa on linttaan astetut lenkkarit, urheilusukat ja juoksulegginsit. Nuoret miehet ovat neitimäisiä, ei ihme että on niin paljon sinkkuja, ei naiset halua olla neitimäisen miehen kanssa muuta kuin kavereita. Musiikki on skeidaa, pinnalle pääsee uikuttavat, Aku ankalta kuulostavat nenä ääniset laulajat. Persettä näytetään somessa mutta loukkaannutaan jos joku arvostelee sun kehoa tai jos saa seksistisiä viestejä.
Se että ennen pukeuduttiin oman kropan mukaisesti eli sellaisiin vaatteisiin, joissa näytti parhaalta. Nykyään läskit vetää jonkun vesirajahameen tai sukkapuvun päälle eikä niillä ole minkäänlaista itsekritiikkiä. Sitten itketään, kun tulee kuraa niskaan somessa. Olisit pukenut päälle vaatteen, jossa näytät hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää tämä nykymallinen feminismi. Oli feminismiä ysärilläkin. Silloin puhuttiin rahasta ja siitä miten hyvä naisella on olla oma ura, omat rahat ja oikeus olla vaikka uranainen niin halutessaan. Nykyisin näperrellään marginaaliryhmien oikeuksissa, jos nyt joku seksuaalisuudestaan vieraantunut nyt jotain haluaa, niin siitä tehdään valtava asia. Feminismi on käännetty naisia vastaan. Ylpeillään sillä, että tehdään avioehtoja ja elätetään perhettä tasavertaisesti vaikka velalla vaikka ei ole tuloja lasten ollessa pieniä. Ylpeillään vielä silläkin, että ei vaadita miehiltä uskollisuutta, vaan pannaan ympäriinsä kaiken maailman polyhössötyksissä. Avioliittokaan ei ilmeisesti enää kuulu nuorten naisten agendalle, vaikka se nimenomaisesti on rakennettu naisten suojaksi. Annetaan vaan miehille kaikki ihan kultavadilla ilmaiseksi.
Juuri näin. Olet asian ytimessä, sisko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työelämän kuormittavuutta ja etätöiden ihannointia.
Kyllähän työelämä oli kuormittavaa jo 90-luvulla. ap
Se oli eri tavalla. Ennen oli selkeät työnkuvat. Nyt pitäisi tehdä sitä, tätä ja tuota ja koko ajan kouluttautua työn ohessa ja aikana. Silppua ja sälää.
Ennenkin piti tehdä sitä ja tätä ja kouluttautua jne.... Mutta silppua ja sälää on nykyään tosiaan tullut enemmän kuin tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Se että ennen pukeuduttiin oman kropan mukaisesti eli sellaisiin vaatteisiin, joissa näytti parhaalta. Nykyään läskit vetää jonkun vesirajahameen tai sukkapuvun päälle eikä niillä ole minkäänlaista itsekritiikkiä. Sitten itketään, kun tulee kuraa niskaan somessa. Olisit pukenut päälle vaatteen, jossa näytät hyvältä.
Ja sitten kun niitä p e rkeleen kuvia ei ole pakko lähettää sinne someen, jos ei kestä kritiikkiä. Tuntuu että osa porukasta oikein haluaa päästä uhriutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ehkä vielä keski-ikäinen, mutta älylaitteen läpi elämistä. Koetaan suuri osa elämästä jonkun influensserin kautta. Ei mennä Italiaan, vaan katsotaan videota kun joku muu käy, ei katsota elokuvia, katsotaan kun joku reagoi elokuvaan, ei sisusteta, katsotaan kun joku sisustaa.
Noh, minä kyllä muistan vastaavanlaisia juttuja lehdistä menneiltä vuosikymmeniltä. Seiska tjsp täynnä juttuja jonkun viihdemaailman julkkiksen lomamatkasta paikkaan X. Alusta ja termit vaihtuu mutta peruskonsepti ei.
Kyllä se on muuttunut. Näitä nykyihmisiä ei millään viitsisi enää katsoa ei kuulla.
Seksiä tulee joka tuutista ja se ärsyttää. Moni asia on ylikorostettu seksillä, ja se on olevinaan voimaannuttavaa.
Ja nämä onlyfansit kehuvat työtänsä, mikä on suoraan sanottuna häpeällistä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää tämä nykymallinen feminismi. Oli feminismiä ysärilläkin. Silloin puhuttiin rahasta ja siitä miten hyvä naisella on olla oma ura, omat rahat ja oikeus olla vaikka uranainen niin halutessaan. Nykyisin näperrellään marginaaliryhmien oikeuksissa, jos nyt joku seksuaalisuudestaan vieraantunut nyt jotain haluaa, niin siitä tehdään valtava asia. Feminismi on käännetty naisia vastaan. Ylpeillään sillä, että tehdään avioehtoja ja elätetään perhettä tasavertaisesti vaikka velalla vaikka ei ole tuloja lasten ollessa pieniä. Ylpeillään vielä silläkin, että ei vaadita miehiltä uskollisuutta, vaan pannaan ympäriinsä kaiken maailman polyhössötyksissä. Avioliittokaan ei ilmeisesti enää kuulu nuorten naisten agendalle, vaikka se nimenomaisesti on rakennettu naisten suojaksi. Annetaan vaan miehille kaikki ihan kultavadilla ilmaiseksi.
Olen ysärillä ja 2000-luvun alussa kasvanut nainen, ex-feministi. Silloin vielä vaikutti siltä, että feminismi pyrkisi todella saavuttamaan tasa-arvoa. Toki joo tuo naissukupuoleen viitttava termi mietitytti silloinkin, mutta jollain logiikalla se vaikutti ihan suht kelvolliselta kuitenkin.
Nythän pitäisi olla jo kaikille selvää, ettei feminismillä ole sukupuolten tasa-arvon kanssa mitään tekemistä. Kyse on naisien oikeuksien, aseman, etujen edistämisestä ja parantamisesta. Jopa miesten kustannuksella. Eikä feministit tätä edes kiistäkään enää.
Mitä sä höpötät. Feminismi on aina ajanut naisten asioita, oikeuksia ja etuja. Lähtökohtana on ollut, että ollaan altavastaajia suhteessa miehiin. Mutta nykyisin feminismi ajaa käytännössä naisten aseman heikennyksiä. Se rikkoo perheitä, parisuhteita ja on vaarallinen myös naisten taloudelliselle hyvinvoinnille.
Tavallaan kyllä, mutta aiemmin feministit esittivät tavoitteekseen saavuttaa miesten kassa tasa-arvoisen aseman. Nyt on tavoitteena päästä ohi ja yli.
Siinä ei minusta ole mitään erityisen pahaa, jos aidosti ajettaisiin naisten asemaa, mutta kun nyt ajetaan naisten asioita vastaan. Ei se sitä naisen asemaa äitinä edesauta, että vaaditaan avioehtoja, kun itse ollaan se, joka tienaa vähemmän ja välillä ei juuri lainkaan. Tai se, että ei vaadita edes avioliittoa ja uskollisuutta mieheltä.
Ei varmaan olekaan. Vaikutat juuri sellaiselta, jolle kelpaa hyvin, että saavutetaan naisten modernit edut, mutta pidetään ne vanhakantaiset, perinteiset asiat, joissa myös itse hyödytään. Oikein win-win itselle.
Kerrotko mitä ne vanhakantaiset perinteiset asiat ovat ja miksi niitä ei voisi olla modernissa maailmassa?
Eri, mutta kiistatilanteessa lapset naisella aina, miehen rahat naiselle aina yms yms.
Naiset hakevan lähivanhemmaksi useammin kuin miehet. Siksi ne lapset yleensä jäävät naiselle. Saa niitä mieskin hakea itselleen, sehän on vanhempien sovittavissa oleva asia. Jos perhe hajoaa, on järkevää, että elintaso menee puoliksi. Lapsethan jatkavat elämistään molemmilla vanhemmilla. Huono äiti sellainen, joka ei turvaa lastensa elintasoa erossa ja jätä avioehtoja tekemättä. Sitä eroakin kannattaa pyrkiä estämään sillä, että sitoudutaan avioliittoon eikä avoliittoon, joka hajoaa aina helpommin. Myös uskollisuuden vaaliminen kannattaa sen parisuhteen jatkumisen kannalta.
Mikä estää sitä äiti ITSE kouluttautumasta? Miksi sen äidin pitää miehen lompakolla loisia?! Se saa jo etumatkaa kun mies on armeijassa. Pääsee aloittamaan opinnot ennen miestä.
Tietenkin sen naisenkin kuuluu kouluttautua. Naisilla on täysi oikeus luoda uraa ja tehdä rahaa niin halutessaan. Mutta niin se vaan on, että perheprojektissa nainen ottaa taloudellisesti takkiin ja siksi sitä avioehtoa ei kannata tehdä.
Mä ainakin tein - ja en joutunut jakamaan saamaani perintöä ex-miehen kanssa kun erottiin miehen lähdettyä. Olis ollut aika kamalaa tulla jätetyksi ja ukko olis vielä vienyt rahat sille uudelle muijalle jonka kanssa petti.
Sun tilanne oli erilainen koska olit saamassa perintöä eli taloutesi vanhempana oli jo turvattu. Mutta on paljon naisia, jotka tulevat liittoon tyhjin käsin eikä mitään perintöä ole luvassa. Heidän ainoa mahdollisuutensa vanhuuden turvaan on oma työ, joka vaarantuu lastenhoidon takia ja ansiot pienenevät ja niiden myötä eläke ym. laskennalliset edut.
Samaa se oli ennenkin. Nyt on vaan nykyihmisten aiheuttamaa sotkua ja sählinkiä liikaa ympärillä ja joka paikassa.
Sitä, että joka toinen julistaa seksuaalista suuntautumistaan niin mahdottoman tarkkaan.
Haluaako joku muka tietää jokaisen mieltymykset ja fetissit. Ei minua ainakaan kiinnosta.
Loputonta itsekeskeisyyttä, oman navan ympärillä pyörimistä ja itsekehua. Jos joku olisi aikaisemmin käyttäytynyt noin, olisi äkkiä saanut kuittailua muilta.
Tämän päivän kirous on juurikin tämä, minä minä -kulttuuri. Ei tehdä lapsia kun pitää elää itselle. Kumppanin pitää arvostamaa just tämmöisenä. Ei tarvitse laihduttaa vaikka lääkäri sanoisi, kun tämä on minun ihana tukeva vartalo.