Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?
Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.
Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.
Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.
Muuta?
Kommentit (2707)
Vierailija kirjoitti:
Ennen matkustettiin Pariisiin ja kuvattiin Eiffel-tornia. Nyt mennään Pariisiin ja kuvataan omaa naamaa tai takapuolta???
Loistava kommentti, kiteyttää nykymenon erittäin hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No thanks kirjoitti:
Minua ainakin ihmetyttää sateenkaariöyhötys, jossa kaikkien "fiksujen" kuuluisi olla mukana.
Jos et ole meidän puolella, olet meitä vastaan. Ihan perus stalinismia. Tasa-arvoa ei heidän mielestä ole mahdollista kannattaa ilman että tukee kaikkea mahdollista öyhötystä.
Tottakai jos et ole seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen puolella olet niitä vastaan. Koska jos et olisi niitä vastaan niin olisit niiden puolella. Hyvin yksinkertaista. Ja se ei ole tasa-arvoa, että kannatat vain tiettyjen ihmisten tasa-arvoa ja jätät ihmisiä sen ulkopuolelle. Ja mielenkiintoisesti rinnastat seksuaalivähemmistöt ihmiseen joka on murhauttanut miljoonia ihmisiä. Kertoo ajattelustasi paljon.
Seksuaalivähemmistöt eivät yksinkertaisesti kiinnosta minua, en ole puolella enkä vastaan. Sellaisia vähemmistön edustajia minä kunnioitan, ketkä eivät korosta sitä erilaisuuttaan jatkuvasti ja joka paikassa. Esim. sellaisia "perinteisiä" homoja, joista ei päälle päin edes huomaa että ovat homoja.
Eli kunnioitat vain sellaisia vähemmistöjä, jotka osaavat olla vähemmistöä juuri sinun hyväksymälläsi, heterolla tavalla? Tuo on vähän sama kuin sanoisit että kunnioitat vain sellaisia erivärisiä ihmisiä, joita päällepäin voisi luulla vaaleiksi.
Ruma muoti. Nuoret bloggaajat keksivät mitä ihmeellisempiä ja rumempia vaateyhdistelmiä joista otetaan 20 kuvaa hieman eri asennoissa blogiin.
Tyyliin, ruma pitkä takki, pohjepituiset löysät housut jotka kurottu vyöllä korkealle + isot, rumat ja kömpelöt kengät ja ruma laukku tietenkin. Kaiken kruunaa ne kiitoradan levyiset karvamadot silmien päällä.
Miksi.
Tämä sàátanan turhanpäiväisten lainasanojen käyttö esim työpaikoilla. Jopa esimiestasolta (minulle se on nyt ja aina esimies, ei mikään vetun henkilö) olen kuullut "Mikä positio sinua eniten kiinnostaa?". Positio, mikä vetun positio? Olisiko toimenkuva mitään. Tai "nyt tarvitaan kaikilta efforttia". Tunge se effort peräaukkoon ja käytä vain suomalaista vitseliäisyys-termiä.
Kaikesta fyysisestä tekemisestä ja samalla omasta kehosta vieraantumista. Uskon, että monetkaan eivät osaa lukea yhtään kehonsa viestejä (milloin pitäisi levätä, milloin voisi liikkua, milloin on nälkä, milloin on jano). On vain ilmassa leijuvat aivot ja kehossa saattaa olla istumatyöstä johtuvia hirveitä asentovirheitä yms., eikä niiden aiheuttamaa haittaa edes huomata (tai korkeintaan kipu).
Mohamettien outoja vaatteita ja sormilla syömistä kun on haarukat lusikat .
Aaassssrrrgghh!!!! kirjoitti:
Tämä sàátanan turhanpäiväisten lainasanojen käyttö esim työpaikoilla. Jopa esimiestasolta (minulle se on nyt ja aina esimies, ei mikään vetun henkilö) olen kuullut "Mikä positio sinua eniten kiinnostaa?". Positio, mikä vetun positio? Olisiko toimenkuva mitään. Tai "nyt tarvitaan kaikilta efforttia". Tunge se effort peräaukkoon ja käytä vain suomalaista vitseliäisyys-termiä.
Ulkomaalaiset ei osaa vitsejä huumoria ja sanojen merkityksiä.Position on paikka paikannus missä paikassa ollaan kartalla.Se vaan ei kuulu maalle työpaikalle vaan merelle laivaliikenne määritetään paikannetaan missä laiva liikkuu.Joten taas tyhmyys tulee esille ulkomaalaiset ei osaa kulttuuria ei kieltä ei sanoja ei yliopistokieltä.
Uskontolahkot jotka kaivaa muiden uskontojen tietoja sairaustietoja tilitietoja varastaa tavaroita valokuvia astioita hakkeroi kaikkea ilkeilee.Lahkot.
Enpä kyllä vierasta. Ymmärrän että osalle on vaikea päivittyä nykyaikaan, minulle ei . Paljon paremmin nykyään on kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi tämä rasistiksi ja natsiksi nimittely joka alkaa välittömästi jos rohkenet edes hieman kyseenalaistaa woke-porukan pahimpia ylilyöntejä. Ja tietenkin sananvapauden kaventuminen.
Just näin, Esko Valtaojakin oli sen yhden feministinaisen mielestä paatunut rasisti, vaikka kyseessä on varmaan yksi Suomen kokonaisvaltaisesti fiksuimmista ihmisistä.
Juutalaismuslimit sylkemässä päin kristittyjä monen ihonvärisiä eri maista tullut. Fuckyou.
Vierailija kirjoitti:
Eli kunnioitat vain sellaisia vähemmistöjä, jotka osaavat olla vähemmistöä juuri sinun hyväksymälläsi, heterolla tavalla? Tuo on vähän sama kuin sanoisit että kunnioitat vain sellaisia erivärisiä ihmisiä, joita päällepäin voisi luulla vaaleiksi.
En tykkää yliseksuaalisista heteroistakaan, mutta aika harvoin heteroilla on tarve korostaa nimenomaan heterouttaan.
Kuvallisuutta: sitä että kirjoitettu teksti ei enää olekaan pääasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No thanks kirjoitti:
Minua ainakin ihmetyttää sateenkaariöyhötys, jossa kaikkien "fiksujen" kuuluisi olla mukana.
Jos et ole meidän puolella, olet meitä vastaan. Ihan perus stalinismia. Tasa-arvoa ei heidän mielestä ole mahdollista kannattaa ilman että tukee kaikkea mahdollista öyhötystä.
Tottakai jos et ole seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen puolella olet niitä vastaan. Koska jos et olisi niitä vastaan niin olisit niiden puolella. Hyvin yksinkertaista. Ja se ei ole tasa-arvoa, että kannatat vain tiettyjen ihmisten tasa-arvoa ja jätät ihmisiä sen ulkopuolelle. Ja mielenkiintoisesti rinnastat seksuaalivähemmistöt ihmiseen joka on murhauttanut miljoonia ihmisiä. Kertoo ajattelustasi paljon.
Hän puhui öyhötyksestä. Tuo vastakkainasettelun hakeminen ja syyllistäminen on tyypillistä sukupuolivähemmistöjen öyhötystä. Oikeasti ei meistä suurinta osaa kiinnosta toisten seksuaalinen suuntautuminen tai muut henkilökohtaiset asiat.
Arvostan täysin kypsiä homoja/lesboja, jotka eivät tee elämästään uhriutumisspektaakkelia esim romaanien muodossa. Käsittääkseni heitäkin jakaa se, että toisten mielestä vähemmistöön kuuluminen edellyyttää raivokasta poliittisuutta ja valtakulttuurin säälimätöntä pilkkaa. Sitten on ne, jotka haluavat vaan rakastaa rauhassa ja jos parantavat maailmaa, eivät heittäydy itse uhrin osaan tai ulise menneistä sukupolvista.
Jokaikinen voisi valita katkeruuden ja uhriutumisen halutessaan. No, aika moni sen identiteetin nykyään valitse ihan vain siksi, että silloin välttyy kätevästi peiliin katsomiselta. Eikä tämä tunnu katsovan edes ikää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Isojen perseiden muotia
- Farkkujen vyötärön vetämistä tisseihin asti
- Pilottimallisten (ja muiden hervottoman kokoisten) silmälasien käyttämistä
Miten sä olet noin pihalla?
Isot pyllyt ei ole enää hetkeen olleet muodissa.
Nyt trendaa alhaisvyötäröiset farkut.
Oho! Mihinkäs tämä kankkuklaani nyt joutuu rahalla ja vaivalla hankittuine muhkuperseineen?
Vierailija kirjoitti:
Oman ulkonäön ja epäaitojen " lifestyle" kuvien esittely somessa. Ajanhukalta tuntuu. Kaipaisi aitoa vuorovaikutusta tuon teennäisyyden sijaan.
Mulla oli kaveri, joka halusi blokkaajaksi. Luultavasti sellainen onkin, mutta sivusta seurasin sitä esittämistä, joka oli todellisuudesta aika kaukana hänen arkensa todellisuudesta.
Löysi sitten puolison, jonka kanssa alkoivat rakentaa taloa. Kaikki oli ihanaa ja hienoa. Ulospäin.
Heillä oli talon ja talouden kanssa hankaluuksia, mutta kaiken piti näyttää hienolta blogissa.Tavattiin viimeksi tupaantuliaisissa. Mieheni ei ollut seurannut rakentamista, koska asumme toisella paikkakunnalla. Talo oli hieno, valtava ja täynnä kulisseja. Itse en osannut katsoa paikkoja sillä silmällä, mutta kotimatkan kuuntelin, mitä siellä oli pielessä rakentajan silmin pielessä.
Nousi pala kurkkuun, kun mietin miksi pitää näyttää muille, että hyvin menee, vaikka todellisuus on toista..
Vierailija kirjoitti:
Kuvallisuutta: sitä että kirjoitettu teksti ei enää olekaan pääasia.
En käytä koskaan mitään hymiöitä tai emojija kirjoittaessa, en edes huomioi niitä millään tavalla. Se olisi taantumista kuvakirjoituksen tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Kun kotona, ystävien kesken ja työelämässä törmää aikuisiin, fiksuihin, pääosin hyväntahtoisiin ja yleensä aika valistuneisiin ihmisiin niin netissä hämmästyy aina sitä pahantahtoisen öyhöämisen määrää, joista toki osa on tarkoituksellista koti- ja ulkomaista mädättämistä ja osa oman pahan olon ja riittämättömyyden oksentamista.
Kun maailma muuttuu paremmaksi, valistuneemmaksi ja oikeudenmukaisemmaksi, osa ihmisistä haraa vastaan ja toivoo että maailman vajoaisi takaisin sille tasolle missä he vasta ovat. Tämä ketju on hyvä esimerkki siitä.
Minä täytän kohta kuudenkymmenen, ja olen tyytyväinen kaikesta siitä mitä nykyaika on tuonut tullessaan. Suomi on valtavan paljon parempi paikka kaikille kuin silloin, kun minä olin nuori. Vaikka ilmastonmuutos uhkaa hyvinvoinnin jatkumista, niin siitäkin on nyt tietoa, toisin kuin joskus 80-luvulla, niin että ainakin voidaan tehdä jotain.
Kyllähän 1980-luvullakin oli omat ympäristöongelmat kuten happosateet ja otsonikato, joihin löydettiin kohtuullisen hyvät ratkaisut. https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005455956.html
Vierailija kirjoitti:
IKÄRASISMI! Jo 40v olet ikäloppu ja 50+ jätehylkiö. Työpaikkojen haastatteluihin lähes mahdotonta päästä, työpaikan saamisesta puhumattakaan.
Vierastan sitä, että jotkut käyttävät ääliömäisiä epäsanoja kuten "ikärasismi". Ei sitä ikärotusyrjintää edelleenkään ole olemassa.
Tämä! Olen ollut historiasta kiinnostunut lapsesta asti, joten aina on ilon aihe kun jokin muinaisista ajoista kertova sarja alkaa. Mutta kun siihen on nykyään pakko tunkea se kiintiömusta, vaikka se olisi siinä ajassa ollut mahdotonta niin ei vaan pysty katsomaan.
Lisäksi tietenkin cancel-kulttuuri ja ihan käsittämätön herkkähipiäisyys. Jossain kyselyssä jotkut nuoret naiset kertoivat kokevat ahdisteluna jos mies katsoo heitä tai jos keski-ikäinen mies istuu viereen bussissa. USA:n yliopistopiireissä keskustellaan jo siitä, että onko raiskaus, jos nainen kyllä haluaa harrastaa seksiä, mutta ei ole innokas! Nykyinen touhu menee jo niin sekopäiseksi, että en yhtään ihmettele miksi jo puolet porukasta on sinkkuja.
Lisäksi tämä rasistiksi ja natsiksi nimittely joka alkaa välittömästi jos rohkenet edes hieman kyseenalaistaa woke-porukan pahimpia ylilyöntejä. Ja tietenkin sananvapauden kaventuminen.